ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در کلمبیا

مقطع دکتری در کلمبیا

جهت مهاجرت به کشور کلمبیا راه های متعددی وجود دارد، یکی از راه های رایج برای مهاجرت به این کشور مهاجرت تحصیلی است. مقطع دکتری در کلمبیا برای متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند امکان پذیر است و باید بسته به رزومه فرد ارزیابی گردد. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری شرایط مطلوبی در نظر گرفته شده است به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های کلمبیا را انتخاب می کنند. اگر قصد ورود به مقطع دکتری در کلمبیا را دارید و قصد دارید اطلاعاتی در این خصوص به دست آورید تا انتهای این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است ما را همراهی کنید، امید است با مطالعه این مقاله پاسخ برخی از سوالات خود را به دست آورید.

چرا تحصیل در کشور کلمبیا

کلمبیا یک محیط دانشگاهی چند قومی، چند فرهنگی و با کیفیت عالی را برای متقاضیان خارجی و بین المللی فراهم کرده است. دانشگاه های کلمبیا مکان بسیار مناسبی برای یادگیری و کسب مهارت کامل زبان اسپانیایی می باشد. زیرا شهروندان این کشور به صورت استاندارد و بسیار واضح به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. به طوری که درک آن برای افراد خارجی آسان است. زبان اسپانیایی دومین زبان پرکاربرد در ارتباطات بین المللی می باشد. به همین دلیل افرادی که به این زبان تسلط دارند مورد توجه شرکت ها و موسسات بین المللی قرار می گیرند. موقعیت مکانی کشور کلمبیا برای متقاضیانی که قصد سفر به آمریکا شمالی، آمریکا مرکزی، آمریکا جنوبی و حتی کشورهای کارائیب را دارند بسیار مناسب می باشد.


شرایط مقطع دکتری در کشور کلمبیا

متقاضیانی که قصد ورود به مقطع دکتری در کلمبیا را دارند باید به این نکته آگاه باشند که طول مدت تحصیل در این مقطع 5 سال می باشد. مقطع دکتری در کلمبیا آموزش سخت و چالش برانگیزی را پیش روی دانشجویان قرار می دهد. دانش آموختگان معمولا در دانشگاه ها یا صنعت وارد شغل خواهند شد. به طور کلی مقطع دکتری در کلمبیا شامل رشته های تحصیلی و تحقیقی است، اما در برخی از رشته های تحصیلی نیاز به کار میدانی یا شرکت در سمینارها می باشد.

پس از ارائه و دفاع از پایان نامه به فارغ التحصیلان مدرک دوره دکتری ارائه می شود که می تواند در آینده شغلی شما تاثیر به سزایی داشته باشد. دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید مدارکی مانند: تکمیل فرم درخواست، انگیزه نامه، مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی، اسکن از صفحه اول پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی را به دانشگاه ارسال نمایند.

شرایط مقطع دکتری در کشور کلمبیا

ویزای تحصیلی برای دانشجویان دکتری در کلمبیا

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ورود به مقطع دکتری در کلمبیا را دارند باید ویزا تحصیلی این کشور را دریافت کنند. دانشجویان پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور کلمبیا باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. جهت اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا (ویزا TP-3) لازم است مدارکی که در ادامه به آن اشاره می شود را تهیه کرده و کنسولگری کشور کلمبیا ارائه کرده و درخواست خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی اعلام نمایید.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • آخرین مدرک تحصیل

برای اطلاع از ریز هزینه های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در کلمبیا را مطالعه کنید. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص مقطع دکتری در کلمبیا بدست آوردید. متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند با تغییر ویزای تحصیلی به ویزا کار یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشند. برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در کشور کلمبیا مقاله سرمایه گذاری در کلمبیا را مطالعه کنید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با روش های مهاجرت به کشور کلمبیا با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش هایی درباره مقطع دکتری در کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهایی است که کمتر کسی به فکر تحصیل در آن است. انتخاب این کشور ممکن است بسیار چالش برانگیز نیز باشد. این شرایط سبب شده است که کلمبیا به یکی از کشورهای کمتر شناخته شده تبدیل شود. از کشورهای آمریکای لاتین نیز، کشورهای دیگری وجود دارد که بتوان به جای کلمبیا آن ها را انتخاب کرد. در رابطه با مقطع دکتری در این کشور نیز چالش هایی وجود دارد که باید آن ها را بررسی کرد.

  • آیا مقطع دکتری در کلمبیا می تواند ارزشمند باشد؟ در برخی از دانشگاه های این کشور، مقطع دکتری کیفیت بسیار خوبی دارند. در این شرایط است که می توان آن ها را نیز برای آینده خود انتخاب کرد.
  • آیا کلمبیا کشوری ارزان برای دریافت مدرک دکتری است؟ بله در این کشور می توان به پذیرش تحصیلی همراه با بورسیه تحصیلی رسید. در چنین شرایطی است که می توان آن را ارزشمند دانست.
  • زبان تحصیل مقطع دکتری در این کشور چیست؟ می توان گفت که دانشجویان در این کشور می توانند به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به تحصیل ادامه دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *