ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی با شرایط بسیار عالی و مزایای فوق العاده و مختلف همراه است. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور دانشجویان خارجی باید شرایط خاصی داشته باشند و از قوانین و مقررات تحصیل در دانشگاه های این کشور آگاه باشند. در دانشگاه های معتبر کشور سوئد، دانشجویان و متقاضیان بین المللی قادرند تا در رشته های مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. در حال حاضر بیش از 900 برنامه به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر سوئد به دانشجویان بین المللی ارائه می شود و این تعداد دائما در حال رشد است.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد برای ایرانیان چیست؟
  • هزینه تحصیل در سوئد در مقطع فوق لیسانس جیست؟

ساختار برنامه های آموزشی کارشناسی ارشد از فرآیند بلونیا (Bologna Process) تبعیت می کند. برنامه ها از نظر دانشگاهی و تئوریک بسیار دقیق و با کیفیت هستند، در حالی که عناصر عملی قوی را در خود جای داده و تفکر انتقادی و خلاقانه را تشویق می کنند. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را به صورت کامل با شرایط تحصیل در سوئد آشنا خواهند ساخت.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در سوئد در 2023

برنامه های کارشناسی ارشد در سوئد در طی 2 سال به دانشجویان رشته های مختلف ارائه می شوند و متقاضیان برای کسب مدرک فوق لیسانس می بایست در کل 60 یا 120 ECTS اعتبار اخذ کنند. دانشجویان در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در کشور سوئد می تواند در فعالیت های پژوهشی، سمینارهای مختلف، کنفرانس ها، فعالیت های آزمایشگاهی و سایر موارد شرکت کنند. این به شما امکان می دهد تا دانش پیشرفته خود را در حوزه خود پرورش دهید و با توجه به علایق خاص خود تبدیل به متخصص شوید. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور سوئد با کسب ویزای تحصیلی سوئد برای لیسانس از یک دانشگاه معتبر در زمینه تحصیلی مرتبط امکان پذیر است.

با داشتن دانشگاه های معتبر جهانی، تعداد زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و شهریه رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس، جای تعجب نیست که سوئد تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی اروپایی را جذب می کند. شما عزیزان می توانید جهت مطلع شدن از شرایط تحصیل در کشور سوئد با مدرک دیپلم به نوشتار تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم مراجعه کنید. اما انواع برنامه های تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه های سوئدی در سال 2023 عبارتند از:

عنوان برنامهتعداد برنامه
کشاورزی و جنگلداری22 برنامه
علوم حرفه ای28 برنامه
آموزش13 برنامه
مدیریت و بازرگانی143 برنامه
معماری، هنر و طراحی111 برنامه
علوم کامپیوتر و IT124 برنامه
علوم مهندسی195 برنامه
تربیت بدنی11 برنامه
روزنامه نگاری و ژورنالیسم14 برنامه
علوم انسانی81 برنامه
حقوق17 برنامه
علوم پایه168 برنامه
علوم پزشکی54 برنامه

دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به معنای فرصتی برای زندگی و تحصیل در کشوری است که همواره از تلاش های فکری فردی و جمعی برخوردار است. سوئد محل دریافت جایزه نوبل است و تحقیقات دانشگاهی آن در سطح بین المللی شهرت دارد. دانشگاه های سوئد در انتخاب دوره ها و برنامه های خود مختار هستند و تعداد گسترده ای از دوره های کارشناسی ارشد را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

سوئد جامعه ای مدرن و پیشرفته است که دارای نگرش لیبرال به انتخاب سبک زندگی فردی است. اگرچه این کشور کم جمعیت است، اما بیش از 10% جمعیت این کشور پیشرفته را مهاجران خارجی تشکیل می دهند. مهم ترین دلایل انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در این کشور عبارتند از:

دلایلتوضیحات
تحصیل رایگان در سوئداگر شما اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس هستید، از پرداخت شهریه در دانشگاه های کشور سوئد معاف خواهید شد. میزان شهریه برای دانشجویان بین المللی نیز در دانشگاه های مختلف متفاوت است.
استانداردهای بالای زندگی در سوئدسوئد دارای بالاترین سطح زندگی در جهان است که غالباً در صدر معیارهای مختلف کیفیت زندگی ظاهر می شود.
اقتصاد نوآورانه در سوئدسوئد دارای سابقه طولانی در زمینه نوآوری است. کمپانی ها و شرکت های مختلف بزرگی در این کشور وجود دارند و متقاضیان پس از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند از بهترین فرصت های شغلی بهره مند شوند.
کار ضمن تحصیل در سوئددانشجویان و متقاضیانی که در برنامه های مختلف دوره تحصیلی کارشناسی ارشد شرکت می کنند می توانند به راحتی مشغول به کار شوند و هزینه ها و مخارج مختلف تحصیل در سوئد را پرداخت کنند. به یاد داشته باشید که کار ضمن تحصیل در کشور سوئد هیچ محدودیتی ندارد.

دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی در کشور سوئد اصلی ترین بخش های سیستم آموزش عالی در این کشور پیشرفته است. به طور کلی، دانشگاه های کشور سوئد قادر به ارائه برنامه های تحصیلی دوره دکتری هستند؛ اما تمام کالج های دانشگاهی کشور سوئد این قابلیت را دارا نیستند. همچنین دانشگاه ها تمایل بیشتری به برگزاری فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را دارند و کالج های دانشگاهی معمولاً به سمت علوم کاربردی سوق می یابند. با این وجود، همیشه تمایز مشخصی بین این 2 وجود ندارد و موسسات غالباً این اصطلاحات را به صورت متقابل استفاده می کنند.

ساختار مدارک تحصیلات تکمیلی سوئد با فرایند بولونیا مطابقت دارد. مطابق با سایر کشورهای اروپایی، مدارک کارشناسی ارشد به عنوان دوره های چرخه دوم طبقه بندی می شوند (لیسانس ها “چرخه اول” و دکتری ها “چرخه سوم” هستند). سوئد دارای 35 دانشگاه است و لازم به ذکر است که تقریباً 900 برنامه کارشناسی ارشد زبان انگلیسی برای انتخاب در دانشگاه های کشور سوئد وجود دارد. در صورتی که تسلط کافی بر زبان سوئدی داشته باشید می توانید در دانشگاه های کشور سوئد به زبان سوئدی مشغول به تحصیل شوید.

رتبه دانشگاه های کشور سوئد

دانشگاه های کشور سوئد به دلیل داشتن سطح بسیار بالا و کیفیت و استاندارد جهانی از بهترین دانشگاه های اروپایی و همچنین جهانی به شمار می روند. در این بخش قصد داریم تا به رتبه 4 دانشگاه برتر در کشور سوئد در سال 2023 اشاره کنیم.

دانشگاهQS 2023
دانشگاه اوپسالا128
دانشگاه لوند95
دانشگاه استکهلم153
دانشگاه گوتنبرگ185

با در نظر گرفتن جمعیت کم کشور سوئد، دانشگاه های مختلفی در شهرهای گوناگون این کشور وجود دارند که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در آن ها مشغول به تحصیل شوند. اصلی ترین شهرهای تحصیلی کشور سوئد شهرهای استکهلم، مالمو، گوتنبرگ و اوپسالا هستند. معمولاً برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد شامل حدود 75% دروس و 25% تحقیق برای یک پروژه پایان نامه می شوند. مانند سایر کشورهای پیشرفته، موضوعات تحصیلی دانشجویان و متقاضیان در دانشگاه های کشور سوئد نیز به رشته تحصیلی آن ها بستگی دارد.

شرایط اعزام دانشجو به سوئد در 2023

هزینه های تحصیل و بورسیه در سوئد

اگر اهل کشور اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید، درخواست و ثبت نام در دانشگاه و همچنین شهریه دانشگاه رایگان است. دانشجویان سایر کشورها مجبور به پرداخت هزینه درخواست تقریبا 100$ (دلار آمریکا) و همچنین شهریه سالانه و یا ترمی می شوند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی از 9000$ الی 26000$ (دلار آمریکا) است. لازم به ذکر است که میانگین هزینه های تحصیل در مراکز تحصیلی این کشور 13000$ (دلار آمریکا) در سال است؛ اما هزینه تحصیل در برخی از رشته ها ممکن است از اعداد ذکر شده بیشتر باشد.

در کشور سوئد موسسه های مختلف دولتی و خصوصی وجود دارند که برای کاهش هزینه های دانشجویان بین المللی کمک هزینه های مختلف به آن ها ارائه می دهند. کسب این کمک هزینه ها بسیار رقابتی است و متقاضیان خارجی برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی در کشور سوئد می بایست شرایط بسیار مناسبی داشته باشند.

مهمترین شهرها برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

سوئد به دلیل داشتن شهرهای بزرگ و پیشرفته همواره میزبان دانشجویانی بوده است که به دنبال تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور هستند. اغلب شهرهای سوئد از لحاظ کیفیت زندگی در بین برترین شهرهای جهان رتبه بندی شده اند. یک نکته اساسی در خصوص شهرهای سوئد این است که، اغلب شهرهای این کشور با فناوری اطلاعات و محیط زیست عالی هستند. علاوه بر این پیدا کردن اقامتگاه های دانشجویی در سوئد برای دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار ساده است. به طور کلی سوئد مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.

برای آشنایی بیشتر با برترین شهرهای سوئد برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین شهرهای سوئد برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشدخصوصیات
گوتنبرگیکی از اصلی ترین دلایل انتخاب گوتنبرگ برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این شهر، شانس ثبت نام در دانشگاه های رتبه اول در این کشور است.
لوندلوند به دلیل کار تحقیقاتی گسترده و متمایز در چندین زمینه، به عنوان یک مرکز دانش و فناوری در سطح چهانی اعلام شده است.
استکهلمدانشجویان کارشناسی ارشد می توانند یک تجربه تحصیلی غنی و سرگرم کننده در خارج از کشور را داشته باشند. استکهلم یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در سراسر جهان از نظر سرگرمی و فرصت های تحصیلی می باشد.
لینکوپینگدانشجویان بین المللی هموراه لینکوپینگ را دارای یک مجیط مطالعه و کار جذاب ارزیابی کرده اند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شهر سوئد را در مقطع کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهر سوئد را در مقطع کارشناسی ارشد

برای مطلع شدن از شرایط کسب ویزای تحصیلی کشور های خارجی و پیشرفته و تحصیل در مجهز ترین دانشگاه های دنیا می توانید به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

پرسش های متداول درباره مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

پرسش های متداول متقاضیان در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در سوئد عبارتند از:

  1. چرا مقطع کارشناسی ارشد در سوئد از جذابیت بالایی برخوردار است؟ تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی است و دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل بدون محدودیت وارد بازار کار این کشور شوند.
  2. هزینه مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به چه میزان است؟ هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا به نسبت دانشجویان خارجی پائین تر است. میزان هزینه برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به مقدار 9000€ الی 15000€ (یورو) در سال است.
  3. برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد در سوئد چگونه است؟ به طور معمول برنامه های تحصیلی شامل 75% دروس و 25% تحقیق برای یک پروژه پایان نامه می شوند. در مجموع وابسته به رشته تحصیلی است.
  4. ساختار آموزش در سوئد به چه صورت است؟ سیستم آموزشی در این کشور بر اصل فرآیند بلونیا است که از نظر ساختار اولویت را بر پرورش نیروی انسانی نهاده است.
  5. آیا امکان اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟ در کشور سوئد موسسات دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که این خدمات را به دانشجویان ارائه می دهد. سیستم اخذ بورسیه در این کشور کاملا رقابتی بوده و افراد می بایست شرایط مناسبی داشته باشند.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *