ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

دانمارک دارای یک نظام آموزشی شناخته شده و مطرح در سطح بین المللی می باشد که شهرت آن سالانه هزاران دانشجویی خارجی جذب این کشور می کند. برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک اطلاع از کیفیت سیستم آموزشی و ضوابط تحصیل در دانمارک و هزینه های تحصیل و زندگی اهمیت زیادی دارد.

  • نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های دانمارک چیست؟ آزمون IELTS با نمره حداقل 6.5 برای سطح English B
  • شرایط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ داشتن نامه پذیرش از دانشگاه های دانمارکی و نیز داشتن مدرک زبان انگلیسی شروط اصلی اخذ این ویزا است.
  • شهریه ارشد دانشگاه های دانمارک در چه وضعیتی است؟ دانشجویان ارشد سالانه مبلغی در حدود 6000€ تا 16000€ (یورو) باید بپردازند.

دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور محیط زیست منحصر به فرد دارد و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا می باشد. اکثر رشته های تحصیلی برتر در زمینه مهندسی و پزشکی و علوم اجتماعی در دانشگاه های دانمارک با استاندارد روز اروپا به متقاضیان ارائه می شود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به دانمارک تهیه و نگارش شده است.

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

شروع سال تحصیلی در کشور دانمارک معمولاً از ماه آوریل آغاز می شود و این زمان مختص شهروندان اتحادیه اروپا می باشد. برای دانشجویان بین المللی در ماه ژانویه هر سال ثبت نام و پذیرش دانشگاه ها با ارائه مدارک لازم انجام می شود. متقاضیان تحصیل فوق لیسانس در دانمارک باید مدرک کارشناسی معتبر خود را در رشته تحصیلی مرتبط ارائه کنند.


زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور “دانمارکی” می باشد. اما در برخی از رشته های تحصیلی و دانشگاه های مشخص دروس به زبان “انگلیسی” نیز ارائه می شود. جزئیات کلیدی در خصوص دوره ارشد دانشگاه های دانمارک عبارتند از:

جزئیات دورهشرایط
دورهکارشناسی ارشد
طول دوره2 سال
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن 2022
مدارک مورد نیازشرایط
مدرک تحصیلی مورد نیازکارشناسی
مدرک زبان لازمIELTS با نمره 6.5
مدرک مهاجرتیپاسپورت و ویزای تحصیلی دانمارک

اینفوگرافیک تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

مدت زمان دوره مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است اما این زمان برای رشته های غیر پزشکی خواهد بود. ارائه تاییدیه مدرک تحصیلی و توصیه نامه مثبت از اساتید سابق می تواند فرآیند دریافت ویزای تحصیلی دانمارک را برای شما تسریع و تسهیل نماید. ارائه مدرک زبان انگلیسی یا تسلط به دانمارکی برای تحصیل فوق لیسانس در دانمارک از مهم ترین مدارک اولیه می باشد. دریافت ویزای تحصیلی دانمارک در مرحله اول نیازمند اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور متمدن است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک باید به صورت مستقیم با دانشگاه مورد نظر خود مکاتبه کنید.

برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد دانمارک

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر برخورداری از کیفیت تحصیلی برتر، دری از فرصت های کاری در اروپا را برای متقاضیان باز می کند. این مقطع شانس اخذ اقامت و کار در این کشور را دو چندان می کند. پس متقاضیان می توانند با جمع آوری اطلاعات لازم در این خصوص آماده بهره برداری از این فرصت استثنائی باشند. یکی از زمینه های کسب اطلاعات درباره انواع برنامه های مورد علاقه متقاضیان است. این برنامه ها در سال تحصیلی 2023 بدین شرح می باشد:

عنوان برنامهتعداد برنامه
کشاورزی و جنگلداری12 برنامه
علوم کاربردی و حرفه ها11 برنامه
هنر، طراحی و معماری30 برنامه
مدیریت و بازرگانی96 برنامه
علوم کامپیوتر و IT47 برنامه
آموزش1 برنامه
علوم مهندسی98 برنامه
مطالعات زیست محیطی و زمین شناسی38 برنامه
علوم هتلداری4 برنامه
علوم انسانی 13 برنامه
روزنامه نگاری3 برنامه
حقوق4 برنامه
پزشکی و بهداشت22 برنامه
علوم پایه72 برنامه
جامعه شناسی120 برنامه

برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد دانمارک

ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد در دانمارک در 2023

برای تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد باید باید نسخه اصلی تاییدیه از مدرک کارشناسی تحصیلی خود همراه با ترجمه و ریز نمرات به این کشور ارائه کنید. اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک در مرحله اول انجام شود و بعد از آن دریافت ویزای تحصیلی با در دست داشتن پذیرش نامه صورت می گیرد. ارائه انگیزه نامه سطح بالا و توصیه نامه از اساتید سابق می تواند فرایند دریافت ویزای تحصیلی دانمارک را تسریع کند. اما اکنون با هم به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک 2023 می پردازیم:

مدارک لازمهشرایط
گذرنامهاصل با اعتبار 6 ماه پس از اتمام اقامت در دانمارک
فرم درخواستفرم درخواست ویزای دانشجویی ST1
عکس1 قطعه عکس پاسپورتی 2×2، رنگی، تمام رخ و جدید
دعوت نامه دانشگاهینشانگر تاریخ شروع و پایان دوره و نیز عنوان برنامه تحصیلی

از دیگر مدارک مورد نیاز باید به گذرنامه معتبر و ارائه مدرک زبان، پرداخت هزینه ثبت نام، ارائه گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. با مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های دانمارک می توانید به راحتی در تمام کشورهای اروپا شغل ایده آل پیدا کنید. همچنین مدارک اکثر دانشگاه های کشور دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد در مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

شرایط اعزام دانشجو به دانمارک در 2023

برترین دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی قبل از درخواست برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک باید به آن توجه کنند، انتخاب دانشگاه در این کشور می باشد. زیرا دانمارک دارای دانشگاه های فراوانی می باشد که اغلب در بین برترین دانشگاه های بین المللی در جهان رتبه بندی شده اند. به این ترتیب انتخاب دانشگاهی که مناسب با رشته دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باشد کار بسیار دشواری است. اما نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های دانمارک این است که، شرایط پذیرش دانشگاه های دانمارک به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد ارشد بسیار ساده است. برای درک بهتر روند پذیرش دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد، به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

روند پذیرش دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی ارشدجهت آشنایی بیشتر با بهترین دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد به جدول زیر مراجعه فرمایید:

بهترین دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی ارشدخصوصیات
دانشگاه روسکیلددانشگاه روسکیلد دانمارک همواره یک رویکرد پروژه محور و مشکل محور را برای دانشجویان خلاق در مقطع کارشناسی ارشد در پیش گرفته است. این دانشگاه بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند.
دانشگاه جنوب دانمارکدانشگاه جنوب دانمراک یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در این کشور می باشد، که تحقیقات، تدریس، ارتباطات و انتقال دانش را از اهداف اساسی خود می داند.
دانشگاه آراهوسبیش از 90 سال است که دانشگاه آراهوس به فعالیت خود در دانمارک ادامه می دهد. آراهوس دومین دانشگاه بزرگ این کشور است. دارای 40000 دانشجو در 5 دانشکده است.

بورسیه های مقطع ارشد در دانمارک

در دانمارک، بورسیه‌ های تحصیلی برای دانشجویان بین ‌المللی از طریق دولت دانمارک، دانشگاه‌ها، سازمان‌ های خصوصی و بنیادهای مختلف ارائه می ‌شود. این بورسیه ‌ها به دانشجویان از سراسر جهان فرصت می ‌دهند تا در یکی از دانشگاه ‌های برتر دانمارک تحصیل کنند. بورسیه‌ های تحصیلی در دانمارک عموماً شامل هزینه ‌های تحصیلی، هزینه ‌های زندگی، هزینه ‌های اقامت و حتی هزینه‌ های سفر می ‌شود. مقطع کارشناسی در دانمارک هم بورسیه های مختلفی را به دانمارک ارائه می کند.

برخی از بورسیه‌ های معروف در دانمارک عبارتند از:

  • بورسیه دولتی دانمارک: این بورسیه ‌ها توسط وزارت آموزش و پژوهش دانمارک ارائه می ‌شود و برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل درخواست است.
  • بورسیه Erasmus Mundus: این بورسیه توسط اتحادیه اروپا برای تحصیل در برنامه‌ های مشترک میان دانشگاه‌ های مختلف اروپایی ارائه می ‌شود.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ ها: بسیاری از دانشگاه ‌های دانمارک بورسیه ‌های خود را به دانشجویان بین ‌المللی ارائه می ‌دهند. این بورسیه‌ ها ممکن است شامل تخفیف شهریه، کمک هزینه زندگی و یا حتی حقوق تحصیلی باشد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

وقتی صحبت از هزینه تحصیل در خارج از کشور می شود مهمترین بخش شهریه دانشگاه مورد نظر خواهد بود. بعد از آن باید به هزینه های جانبی تحصیل توجه شود. برای تحصیل فوق لیسانس در دانمارک اگر شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید میتوانید به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید. اگر شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی خود از مبلغ 6000€ تا 16000€ (یورو) به صورت سالانه باید هزینه پرداخت کنید.

تحصیل در رشته های پزشکی شهریه ای به مراتب بالا تر خواهد داشت. تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی ارزان تر خواهد بود. امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد اما باید دارای رزومه تحصیلی عالی با نمرات قابل توجه باشید. برای کسب اطلاعات درباره مهاجرت به دانمارک یا هزینه زندگی در دانمارک می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در این کشور موارد زیر را مورد پرسش قرار می دهند:

  • مدارک لازم برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک چیست؟ ارائه گواهی لیسانس به همراه ریزنمرات و آیلتس 6.5 و ارائه انگیزه نامه که توسط وکیل مهاجرت نگارش می شود.
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک چقدر است؟ شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به میزان 6000€ الی 16000€ (یورو) در هر سال برای 2 ترم تحصیلی می باشد.
  • میزان هزینه های زندگی در دانمارک چقدر است؟ میزان هزینه های زندگی در این کشور بسته به سبک زندگی شخصی 800€ الی 1100€ (یورو) در ماه است.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، ارائه مدارک هویتی و ارائه یک حساب بانکی به منظور پوشش هزینه های زندگی.
  • آیا در ویزای تحصیلی دانمارک الحاق خانواده امکان پذیر است؟ رویه الحاق خانواده در این کشور نسبت به سایر کشورهای هم مرز سریح تر اتفاق می افتد و تقریبا به میزان 1 الی 2 ماه می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

  1. kasra moradi گفت:

    من قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته ابزی پروری و شیلات دریک دانشگاه رایگان در اروپا یا کانادا و یا… را دارم لطفا منو راهنمایی بفرمایید
    لیسانس مهندسی شیلات/معدل 15.50و 12 سال سابقه کار/ ایلتس 6.5/متاهل/فرزند 0/

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیت هایی برای تحصیل رایگان شما وجود داره. برای مثال شما باید کشورهایی مثل نروژ یا ایتالیا رو انتخاب کنید که شرایط بهتری برای تحصیل شما به صورت رایگان ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *