ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در هند

مقطع کارشناسی ارشد در هند

هندوستان یک کشور آسیایی است که در جنوب این قاره واقع شده است. اکثر ایرانیان برای اخذ مدرک تحصیلی معتبر، تصمیم به مهاجرت تحصیلی به هند میگیرند که برای مثال میتوان به مقطع کارشناسی ارشد در هند اشاره نمود. به طور کلی تحصیلات عالی در هندوستان بسیار ایده آل و متناسب با بودجه خانواده های ایرانی است. از لحاظ مختلفی مانند مسافت کوتاه با کشور ایران، زندگی آسان در این کشور، وجود دانشگاه های معتبر و عالی رتبه در سطح جهانی و همچنین زبان تحصیلی انگلیسی برای آموزش دروس تحصیلی می توان کشور هند را مناسب تحصیل برشمرد. توصیه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که مقاله ذیل را که در همین رابطه تنظیم و نگارش شده است، مطالعه نمایید و سوالات خود را به صورت تلفنی و رایگان یا حضوری از کارشناسان و مشاوران این موسسه جویا شوید.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد در هند

دانشجویان علاقمند به مقطع کارشناسی ارشد در هند می توانند تقریباً هر رشته ای را که می خواهند، جستجو کنند. البته انتخاب رشته تحصیلی بر مبنای نیاز بازار کشور مقصدی که برای زندگی در نظر گرفته شده است، انتخاب می شود. اما می توان ذکر کرد برخی از رشته ها در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور هند محبوب می باشد. از جمله این رشته ها می توان به رشته های مرتبط با امور اجتماعی، رشته های علوم پزشکی و علوم کامپیوتر اشاره کرد. همان طور که در قسمت های بعد توضیح داده شده است، می توان در خصوص اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی اقدام کرد.


الزامات کلیدی مقطع کارشناسی ارشد در هند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هند هستند، باید برخی از الزامات کلیدی در این زمینه را با دقت مطالعه کنند. در غیر این صورت اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هیچ یک دانشگاه های این کشور را نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که، الزامات دوره های تحصیلات تکمیلی در هند بسته به برنامه تحصیلی که برای آن درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. بنابراین بررسی برنامه تحصیلی مورد علاقه قبل از ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هند امر بسیار ضروری می باشد.

به طور کلی الزامات اساسی برای مقطع کارشناسی ارشد در هند عبارت اند از:

الزامات کلیدی برای تحصیل کارشناسی ارشد در هند

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در هند

مدت زمان تحصیل در هند برای دوره کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال می باشد. در کنار مدت زمان تحصیل، هزینه های تحصیل و زندگی نیز یکی از فاکتورهای مورد توجه برای فرد متقاضی در راستای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هند می باشد. در کشور هندوستان، دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ناچیز بوده و بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه بین 50 تا 400$ (دلار) در سال می باشد. اما هزینه دانشگاه های خصوصی کمی گران تر است و با توجه به نوع رشته تحصیلی و نوع دانشگاه بسیار متغیر بوده و به طور متوسط 4000 $ (دلار) در سال خواهد شد.

هزینه زندگی در هند به محل زندگی دانشجو و همچنین اقامت در دانشگاه یا اجاره مسکن خصوصی بستگی دارد. به طور متوسط، هزینه زندگی یک دانشجو می تواند بین 2500 تا 6000$ (دلار) در سال باشد. کرایه یک اتاق در بمبئی 500$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در هند

دانشگاه های معتبر مقطع کارشناسی ارشد در هندوستان

کشور هندوستان دانشگاه های معتبر و برگزیده ای را در خود جای داده است که اکثریت آنها از سوی وزارت علوم ایران مورد تایید واقع شده اند. در این بخش از مقاله اسامی برخی دانشگاه های معروف و معتبر در کشور هندوستان آورده شده است:

  • (Indian Institute of Technology Bombay (IITB موسسه فناوری بمبئی (تاسیس شده در سال 1958 میلادی و دارای رتبه 162 در سطح جهانی)
  • Indian Institute of Science موسسه علمی هند (تاسیس شده در سال 1909 میلادی و دارای رتبه 170 در سطح جهانی)
  • (Indian Institute of Technology Delhi (IITD موسسه فناوری دهلی هند (دارای رتبه 172 در سطح جهان)
  • موسسه فناوری کانپور هند Indian Institute of Technology Kanpur
  • دانشگاه دهلی University of Delhi
  • دانشگاه آنا Anna University
  • مرکز علم و فناوری و دانشگاه کاراگپور Indian Institute of Technology Kharagpur
  • دانشگاه مانیپال در استان کارناتاکا Manipal Academy of Higher Education
  • Indian Statistical Institute (کلکته، دهلی)
  • Indian Institute of Technology (کلکلته، چنای، بمبئی، دهلی، کانپور، رورکی، بنارس، کارگپور)
  • (T.I.F.R (Tata Institute of Fundamental Research
  • (Central Food Technical Research Institutes (CFTRI
  • (Indian Institute of Science (Bangalore

اخذ ویزای مقطع کارشناسی ارشد در هند

همان طور که می دانید برای مهاجرت به هند از طریق تحصیلی و تحصیل کارشناسی ارشد در هند، جهت اخذ ویزای تحصیلی هند مدارک ذیل نیاز است:

  • پر کردن فرم درخواست ویزا در سایتindianvisaonline.gov.in/visa و مراجعه به سفارت هند
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • گذرنامه با اعتبار 6 ماه
  • ارائه چند قطعه عکس در سایز پاسپورتی
  • کپی عکس گذرنامه شخص متقاضی
  • ارائه آدرس دقیق و درستی از محل اقامت متقاضی
  • ارائه رونوشتی از فرم تکمیل شده آنلاین
  • نامه پذیرش از دانشگاهی از هندوستان

البته این احتمال وجود دارد که مدارک دیگری از شما درخواست شود. در این صورت می توانید مشورت های لازم و تخصصی را از وکلا، کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید. موسسه مذکور به مهاجران محترم و گرامی این تضمین را می دهد که پرونده مهاجرتی آنان را با موفقیت به انجام برساند و در صورتی که حتی یک درصد موفق به انجام آن نشود، مبالغی دریافتی برای انجام پرونده را عودت می نماید. بنابراین با خیالی آسوده مسیر مهاجرتی خود را طی نمایید.

مهمترین سوالات در باب مقطع کارشناسی ارشد در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره کارشناسی ارشد در هند چقدر است؟ طول دوره کارشناسی ارشد در هند بسته به رشته تحصیلی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2 تا 3 سال می باشد.
  • آیا برای مقطع کارشناسی ارشد در هند باید در امتحان ورودی شرکت کنیم؟ تمامی دانشگاه های هند در مقطع کارشناسی ارشد از امتحانات ورودی متنوعی برای پذیرش دانشجویان استفاده می کنند.
  • آیا می توان در این مقطع تحصیلی از بورسیه های تحصیلی استفاده کرد؟ بله در این مقطع تحصیلی، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در هند

  1. هادی تجلی گفت:

    سلام
    احتراما شرایط وچگونگی تحصیل درمقطع ارشد ودکترای حقوق درهندوستان، توضیح وراهنمایی میخام اگرلطف بفرماییدممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو مطالعه کردید برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  2. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر آیا شما برای اخذپذیرش از دانشگاه های هندوستان برای کارشناسی ارشد مدیریت گرایش IT اقدام می نماید؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      شرایطتون رو بفرمائید لطفا تا پاسخ دقیق تری به شما ارائه بشه
      یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *