ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در آذربایجان

مقطع کارشناسی در آذربایجان

از روشهای رایج برای مهاجرت به آذربایجان تحصیل است و اخیرا ایرانیان بسیاری برای مقطع کارشناسی در آذربایجان تلاش می کنند پذیرش کسب نمایند. برای ادامه تحصیل در این کشور شرایط و مقررات سختی وضع نشده است و دانشجویان واجد شرایط می توانند به راحتی پذیرش دانشگاه های این کشور را کسب نمایند.

جمهوری آذربایجان در قاره آسیا و در بخش شرقی خاورمیانه قرار گرفته است، این کشور دارای مرزهای مشترکی با کشورهای ایران، ارمنستان و گرجستان می باشد. طول کلی مرزهای زمینی 2648 کیلومتر مربع می باشد. این کشور دارای آب و هوای متنوعی می باشد و در کوهستان نیمه گرمسیری و در اراضی مسطح مرطوب می باشد. مقاله پیش رو در رابطه بامقطع کارشناسی در آذربایجان بوده که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان به نگارش درآمده است.

معرفی دانشگاه های مقطع کارشناسی در آذربایجان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آذربایجان لازم است متقاضی در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نماید. بدین منظور لازم است دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسید، در کشور آذربایجان نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه ها به دو صورت دولتی و خصوصی می باشند. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

دانشگاه های دولتی و خصوصی آذربایجان عبارتند از:

دانشگاه های دولتی آذربایجاندانشگاه های خصوصی آذربایجان
دانشگاه نخجواندانشگاه خزر
دانشگاه سومقاییتدانشگاه خصوصی آذربایجان
دانشگاه باکودانشگاه ادلار یوردو
دانشگاه گنجهدانشگاه غرب
دانشگاه فنی آذربایجاندانشگاه قفقاز
دانشگاه علوم پزشکی آذربایجاندانشگاه نخجوان
دانشگاه معماری و ساختمان سازی آذربایجان
دانشگاه اقتصاد آذربایجان
دانشگاه زبان آذربایجان
دانشگاه لنکران
دانشگاه اسلاو باکو
دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان

آکادمی های کشور آذربایجان عبارتند از:

  • آکادمی دولتی کشاورزی آذربایجان
  • آکادمی موسیقی باکو
  • آکادمی مدیریت عمومی
  • آکادمی دولتی نفت آذربایجان
  • آکادمی دیپلماتیک آذربایجان
  • آکادمی دولتی نیروی دریایی آذربایجان

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در آذربایجان

طول مدت تحصیل در آذربایجان در مقطع کارشناسی 4 ساله می باشد. دانشجویان باید برای هر سال تحصیلی مبلغی بین 1000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) بابت شهریه پرداخت نمایند. که این هزینه با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت می باشد. همچنین اگر رشته تحصیلی متقاضی شامل دوره کار آموزی شود باید مبلغ $600 الی 1000$ (دلار آمریکا) نیز علاوه بر شهریه تحصیلی پرداخت نماید. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری آذربایجان نیز ماهانه بین $303.99 الی  $498.90 (دلار) متغیر است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مقطع کارشناسی آذربایجان

با توجه به رشته مورد نظر هر فرد و مقطع تحصیلی، مدارکی که باید به دانشگاه ارائه نماید هم متفاوت است. با این وجود در سال جاری می توان مهم ترین مدارک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان را به شرح ذیل دانست:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • مدرک زبان (برای دانشجویانی که قصد دارند در کالج های پیش دانشگاهی این کشور شرکت کنند داشتن مدرک زبان اجباری نیست)
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آذربایجان
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان

شرایط مقطع کارشناسی در آذربایجان

دولت آذربایجان با اختصاص بودجه های قابل توجهی اقدام به ساخت دانشگاه ها و مراکز آموزشی نموده است. همان طور که گفته شد برای تحصیل مقطع کارشناسی در آذربایجان لازم است پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آوردید، جهت اخذ پذیرش دانشجو باید مدرک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم، پاسپورت معتبر و مدرک زبان را به دانشگاه ارسال نماید.

زبان های تدریس در دانشگاه های آذربایجان انگلیسی، آذری و روسی می باشد، دانشجویانی که به این زبان ها تسلط ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی 6 یا 12 ماهه شرکت نمایند و پس از تسلط به زبان مورد نظر وارد دانشگاه شوند. متقاضیانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی در آذربایجان را دارند می توانند در تمامی رشته های تحصیلی مطابق با آخرین متد روز دنیا مشغول به تحصیل شوند. رشته های تحصیلی مثل داروسازی، پزشکی، اقتصاد، بازرگانی، معماری و فنی و مهندسی جزء رشته های پر مخاطب در دانشگاه های آذربایجان محسوب می شود.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله می باشد. دانشجویان باید برای هر سال تحصیلی مبلغی بین 1200$ تا 3000$ (دلار آمریکا) بابت شهریه پرداخت نمایند. که این هزینه با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت می باشد. همچنین اگر رشته تحصیلی متقاضی شامل دوره کار آموزی شود باید مبلغ 700$ (دلار آمریکا) نیز علاوه بر شهریه تحصیلی پرداخت نماید.

بورسیه کارشناسی در آذربایجان

یکی از مزایا مقطع کارشناسی در آذربایجان، امکان اخذ بورس تحصیلی می باشد. بورسیه تحصیلی در این کشور در انواع مختلفی و با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی ارائه می شود. برای دریافت بورسیه لیسانس آذربایجان لازم است فرد دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم با معدل بالا 70% باشد و از زمان فارغ التحصیلی بیشتر از 24 ماه نگذشته باشد. همچنین لازم است فرد مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، ریز نمرات و فرم مربوطه را به دانشگاه ارائه نماید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی در آذربایجان کسب کردید، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به آذربایجان با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی در آذربایجان

در بخش موخره مقاله مقطع کارشناسی در آذربایجان به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط مقطع کارشناسی در آذربایجان به چه صورت است؟ دولت آذربایجان با اختصاص بودجه های قابل توجهی اقدام به ساخت دانشگاه ها و مراکز آموزشی نموده است. همان طور که گفته شد برای تحصیل مقطع کارشناسی در آذربایجان لازم است پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آوردید، جهت اخذ پذیرش دانشجو باید مدرک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم، پاسپورت معتبر و مدرک زبان را به دانشگاه ارسال نماید.
  • بورسیه کارشناسی در آذربایجان چگونه است؟ یکی از مزایا مقطع کارشناسی در آذربایجان، امکان اخذ بورس تحصیلی می باشد. بورسیه تحصیلی در این کشور در انواع مختلفی و با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی ارائه می شود. برای دریافت بورسیه لیسانس آذربایجان لازم است فرد دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم با معدل بالا 70% باشد و از زمان فارغ التحصیلی بیشتر از 24 ماه نگذشته باشد. همچنین لازم است فرد مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، ریز نمرات و فرم مربوطه را به دانشگاه ارائه نماید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *