ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در ترکیه

مقطع کارشناسی در ترکیه

شرایط مقطع کارشناسی در ترکیه برای متقاضیان ایرانی مناسب بوده و هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه می شوند؛ به همین دلیل، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا ایرانیان عزیز را از شرایط مقطع کارشناسی در ترکیه، سیستم آموزشی این کشور و هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه آگاه سازند. مقطع کارشناسی در ترکیه شرایط خاصی دارد و متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند می بایست علاوه بر داشتن توان مالی کافی، از شرایط آن نیز آگاه باشند. ترکیه یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که در همسایگی کشورهایی چون ارمنستان، ایران، گرجستان، یونان قرار گرفته است. جمعیت این کشور به 80 میلیون نفر می رسد و مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می کنند.

ترکیه به دلیل موقعیت جالب و بین قاره ای خود، ترکیبی از قومیت و فرهنگی بی نظیر در غذا، هنر، زبان و تاریخ دارد. دانشجویان در ترکیه این شانس را دارند که در کشوری با ثروتمندترین و پیچیده ترین تاریخ مشغول به تحصیل شوند. مقطع کارشناسی در ترکیه یکی از بهترین گزینه های شرکت در برنامه های تحصیلی دوره لیسانس می باشد. دانشجویان می توانند با ورود به دوره کارشناسی در ترکیه دوره های خود را در طول هفته سپری کنند و سپس یک سفر آخر هفته را به مکان های دیدنی و تاریخی کشور ترکیه اختصاص دهند.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در ترکیه

چرا مقطع کارشناسی در کشور ترکیه

علاوه بر داشتن چندین دانشگاه برتر که بسیاری از آن ها برنامه های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند، دانشگاه ها و کالج های ترکیه نیز به دلیل حفظ همکاری با موسسات همسایه در سراسر ترکیه و سایر نقاط جهان شناخته شده اند. اگر علاقه دارید برای ورود به مقطع کارشناسی در ترکیه و یا مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به ترکیه بروید، برنامه ها و دانشگاه های تخصصی را پیدا خواهید کرد که می توانید برای کسب مدرک در زمینه تحصیلی مورد نظر در آن ها شرکت کنید. برنامه های دو ساله مقطع کاردانی و بعد از آن برنامه های دوره 4 ساله لیسانس و برنامه های تحصیلات تکمیلی 2 تا 4 ساله به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند.

با در نظر گرفتن رشته تحصیلی مورد علاقه و اهداف شخصی متقاضیان، دانشگاه های برتر ترکیه می توانند گزینه متناسبی برای رسیدن به اهداف و تحصیل در رشته های مختلف و تخصصی باشند. در ترکیه می توانید در زمینه ها و موضوعات مختلف تخصص کسب کنید. در طول تاریخ اعزام دانشجو به ترکیه، کشور ترکیه همواره کمک های بی نظیری به علوم، هنر و معماری داشته است و با وجود مراکز توسعه فناوری در تمام دانشگاه های بزرگ، دانشجویان می توانند موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنند و مشغول به تحصیل شوند.

چرا مقطع کارشناسی در کشور ترکیه

شرایط آموزش در مقطع کارشناسی در ترکیه

بیش از 800 موسسه آموزش عالی در ترکیه وجود دارد که بیش از یکی میلیون نفر در آن ها مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی می باشند. در این موسسه های آموزش عالی برنامه های قابل توجه در زمینه اقتصاد، مهندسی کامپیوتر، روانشناسی، مدیریت سفر، مهندسی صنایع، روابط بین الملل، طراحی گرافیک، روابط عمومی و تبلیغات، زبان و ادبیات، موسیقی، مدیریت لجستیک بین المللی، طراحی صنعتی، معماری، ریاضیات، سینما و تلویزیون و تجارت دولت به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شود که موجب افزایش تعداد متقاضیان جهت ورود به مقطع کارشناسی در کشور ترکیه شده است.

پس از اتمام دوره متوسطه، دانش آموزان می توانند با کسب نمرات بالا در امتحان ورودی دانشگاه ملی وارد دانشگاه های معتبر کشور ترکیه شوند و در برنامه های مختلف کارشناسی شرکت کنند. دانشگاه های آنکارا، استانبول و ازمیر و سایر دانشگاه ها و کالج های ترکیه متعهد هستند که برنامه های تحصیلی و آموزشی خوب و کاملاً مدرن را ارائه دهند. در ترکیه هم مؤسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی وجود دارد و لازم به ذکر است که مراکز خصوصی شهریه بیشتری برای دانشجویان در نظر می گیرند. برنامه های کارشناسی در ترکیه به طور متوسط ​​چهار سال برای دانشجویان تمام وقت به طول می انجامد.

چالش های اساسی مقطع کارشناسی در ترکیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه هستند، باید به خوبی با چالش های اساسی تحصیل در این مقطع تحصیلی در ترکیه به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت تحصیلی خود در کشور ترکیه مواجه خواهند شد. تحصیل در ترکیه به ویژه در مقطع کارشناسی دارای چالش های متعددی در حوزه های گوناگون می باشد. از سوی دیگر، تحصیل در این کشور در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های گوناگونی در زمینه های مختلف می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه

دانشگاه و کالج مناسب برای مقطع کارشناسی در ترکیه

ترکیه دانشگاه های زیادی را برای انتخاب دارد که هر یک برنامه هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان در سراسر جهان ارائه می دهد. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های این کشور رتبه های بالایی در رنکینگ های مختلف جهانی کسب کرده اند. مقطع کارشناسی در ترکیه در بهترین دانشگاه های این کشور موجب توسعه سطح دانش و علم دانشجویان می شود و دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره های تحصیلی خود در دوره کارشناسی، مشغول به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری شوند.

به طور کلی، جهت ورود به مقطع کارشناسی در کشور ترکیه دانشجویان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، وارد دانشگاه های زیر شوند:

  • دانشگاه بیلکند
  • دانشگاه Sehir استانبول
  • دانشگاه یاسر
  • دانشگاه آیدین استانبول
  • دانشگاه اقتصادی ازمیر
  • دانشگاه بیکنت
  • دانشگاه اوکان

نحوه اقدام به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی

هر یک از دانشگاه ها در ترکیه وبسایت جداگانه خود را دارند که به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اجازه می دهند تا مدارک خود آپلود کرده و برای درخواست پذیرش ثبت نام کنند. بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید مراحل ثبت نام در سایت دانشگاه را طی کرده و مدارک و اسناد خود را در آنجا ارسال کنید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه های کشور ترکیه جهت تحصیل کارشناسی در کشور ترکیه عبارتند از:

  • اسکن دیپلم (دبیرستان یا لیسانس)
  • مدارک تحصیلی کسب شده
  • اسکن گذرنامه و شناسنامه
  • CV یا همان رزومه
  • ریز نمرات مدارک
  • توصیه نامه و انگیزه نامه
  • نمونه کار ویا نمونه های نوشتاری

هزینه های مقطع کارشناسی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه بستگی به این دارد که شما در کدامیک از دانشگاه دولتی یا خصوصی تحصیل می کنید. همچنین هزینه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه از 1500$ الی 6000$ (دلار) در سال است (تحصیل به زبان انگلیسی). همچنین هزینه های تحصیل در مراکز تحصیلی خصوصی در کشور ترکیه از 3900$ الی 16000$ (دلار) در سال می باشد. هزینه های تحصیل در رشته های تحصیلی و برنامه های آموزشی مختلف متفاوت می باشند. همچنین هزینه ثبت نام در دانشگاه های ترکیه از 480$ الی 680$ (دلار) می باشد و باید به صورت سالانه توسط دانشجویان و متقاضیان پرداخت شود.

لازم به ذکر است که در لیست تصویری زیر می توانید با سطح مختلف تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه آشنا شوید:

دو زبان ترکی و انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه

 

دانشجویان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در ترکیه کنند که توسط سازمان های دولتی و خصوصی ارائه می شود. میزان کمک هزینه های تحصیلی در کشور ترکیه 150$ (دلار) در ماه می باشد که شامل هزینه های بیمه، اقامت، لوازم تحصیل و امکانات و در برخی از موارد شهریه دانشجویی نیز می شود. با این حال، این هزینه ها پایین تر از هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی انگلستان و ایالات متحده می باشند؛ به همین دلیل تحصیل در ترکیه به گزینه ای جذاب در بین دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

بزرگترین شهرها برای تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه

طی سالهای اخیر تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه با توجه به زیرساخت های آموزشی این کشور در شهرهای مختلف ترکیه، مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. علاوه بر این، به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ترکیه، تعداد زیادی شهر در ترکیه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. که هر کدام از این شهرها ویژگی های منحصر به فردی را برای دانشجویان کارشناسی به همراه دارد. به طور کلی وجود شهرهای گوناگون تحصیلی در ترکیه، از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور می باشد.

در جدول زیر می توانید مهم ترین شهرهای تحصیلی ترکیه برای دانشجویان کارشناسی را مشاهده فرمایید:

مهمترین شهرهای ترکیه برای دانشجویان کارشناسیخصوصیات
ازمیرشهر ازمیر که در غرب ترکیه واقع شده است، دارای فرهنگ و تاریخ قابل احترامی می باشدف که دارای موسسات فراوانی برای جذب طیف وسیعی از دانشجویان کارشناسی می باشد.
استانبولتاریخ غنی فرهنگی استانبول، این شهر را به مقصدی طبیعی برای بسیاری از انرژی های خلاق به ویژه دانشجویان کارشناسی از سراسر جهان تبدیل کرده است. همچنین استانبول یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جهان می باشد.
آنکاراآنکارا پایتخت ترکیه است که در مرکز اناتولی واقع شده است. اغلب موسسات آموزشی دولتی برای مقطع کارشناسی در این شهر زیبا واقع شده است. به طور کلی این شهر خانه برخی از دانشگاه های برتر جهان می باشد.
ترابزونیکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه می باشد که سالانه از صدها دانشجوی کارشناسی از کشورهای مختلف پذیرایی می کند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شهر ترکیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهر ترکیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری، تحصیل، اشتغال و یا انجام امور مهاجرت به کشور ترکیه و سایر کشورهای گوناگون با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول درباب مقطع کارشناسی در ترکیه

برای متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی در کشور ترکیه به طور معمول سوالات متنوع زیر مطرح می گردند:

  • برترین دانشگاه در کشور ترکیه کدام است؟ برترین دانشگاه ترکیه دانشگاه کوچ با رتبه جهانی 451 است.
  • مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه های ترکیه چیست؟ این مدارک شامل اسکن دیپلم، مدارک تحصیلی کسب شده، اسکن گذرنامه و شناسنامه، ریز نمرات مدارک و… می شود.
  • هزینه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی ترکیه چقدر در سال است؟ هزینه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه از 1200$ الی 1500$ (دلار) در سال می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مراکز خصوصی در ترکیه چقدر است؟ هزینه های تحصیل در مراکز تحصیلی خصوصی در کشور ترکیه از 3900$ الی 16000$ (دلار) در سال می باشد.
  • هزینه های ثبت نام در دانشگاه های کشور ترکیه چقدر است؟ هزینه ثبت نام در دانشگاه های ترکیه از 480$ الی 680$ (دلار) می باشد.
4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *