ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی است، مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است که می تواند با می تواند مزایایی مثل: اقامت پس از تحصیل برای فرد به همراه داشته باشد. کشور لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک اروپایی است با این حال دانشگاه هایی که در این کشور قرار دارند جزء دانشگاه های برتر در دنیا هستند لوکزامبورگ جایی است که تحت سلطه حوادث تاریخی بوده و دارای ترکیبی جالب از فرهنگ های هلندی، آلمانی و فرانسوی است و تجربه تحصیلی بسیار مفیدی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات مختصری در خصوص مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ کسب کنید.

  • هزینه تحصیل دوره کارشناسی در لوکزامبورگ چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در رشته دوره کارشناسی در لوکزامبورگ چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در لوکزامبورگ کدامند؟
  • آیا دوره کارشناسی در لوکزامبورگ از اعتبار بالایی برخوردار است؟

شرایط مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از مکان های امن در دنیا است که به دلیل چند فرهنگی بودن هر دانشجو خارجی می تواند به راحتی با فضای پر جنب و جوش این کشور سازگار شود. لوکزامبورگ جامعه ای مدرن چند زبانه و چند فرهنگی است، در سال های اخیر بیشتر از 6000 دانشجو از 100 کشور مختلف در دنیا در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند. تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان لوکزامبورگی در زمینه های مختلف از جمله: پزشکی، حقوق، زبان، روانشناسی، آموزش، اقتصاد، علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی امکان پذیر است. دانشجویانی که به زبان لوکزامبورگی تسلط ندارند می توانند پیش از شروع دوره تحصیلی به مدت 12 ماه در کلاس های آموزش زبان در نظر گرفته شده شرکت کنند.


طول مدت تحصیل در این مقطع 4 ساله است ، مهمترین اصل برای اخذ پذیرش از این مقطع ارائه مدرک تحصیلی مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی است علاوه بر این جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید ریز نمرات اخذ شده از مقاطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و اسکن مدارک شناسایی و پاسپورت را ارائه کنید. در دانشگاه های لوکزامبورگ بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود، بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل معمولا به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای سوابق تحصیل درخشانی هستند.

دانشگاه های معتبر مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لوکزامبورگ باید اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه های این کشور کسب کنید. پس از انتخاب بهترین دانشگاه با توجه به شرایط تحصیلی خود باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه حساب کاربری خود را در وب سایت دانشگاه ایجاد کنید. کشور لوکزامبورگ دارای 2 دانشگاه، 1 موسسه اختصاص یافته به مطالعات سیاسی و 2 دانشکده تجارت است، برترین دانشگاه های لوکزامبورگ عبارتند از:

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • تجارت لوکزامبورگ
  • دانشگاه بین المللی بهداشت و ورزش LUNEX
  • (European Institute of Public Administration (EIPA

دانشگاه های معتبر مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

ویزای دانشجویان مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

متقاضیان خارجی برای ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی لوکزامبورگ علاوه بر پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر به ویزای تحصیلی این کشور نیز احتیاج دارند. پس از دریافت پذیرش تحصیلی می توانید طی مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور لوکزامبورگ اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی انجام دهید. به این منظور ارائه مدارکی مثل: پذیرش تحصیلی، مدرک زبان، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی، تکمیل فرم، ارائه پاسپورت معتبر، بیمه مسافرتی، گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سوء پیشینه الزامی است. به یاد داشته باشید که ممکن است با توجه به شرایط و کشوری که در آنجا اقامت دارید از شما مدارک بیشتری خواسته شود.

اقامت پس از تحصیل لیسانس در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ فرصتی خارق العاده برای یادگیری زبان های جدید است دانشجویان می توانند به طور بالقوه مدرک تحصیلی خود را با دانش پیشرفته از 3 زبان مختلف به پایان برسانند. برقراری ارتباط با سایر دانشجویان و افراد محلی به 3 زبان لوکزامبورگی، آلمانی و فرانسوی امکان پذیر است که این خود نوعی تمرین برای یادگیری زبان است. به یاد داشته باشید که تسلط به یک زبان اضافه در رزومه کاری شما شانس شما را برای یافتن کار افزایش می دهد.

دانشجویان مقطع کارشناسی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانند به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیل خود در بازار کسب و کار کشور لوکزامبورگ باشند. با دریافت قرار داد کاری و مشخص شدن موقعیت کار می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار کشور لوکزامبورگ تغییر دهید و پس از گذشت مدت زمان مشخص اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور لوکزامبورگ را به دست آورید. حقوق و دستمزد در لوکزامبورگ در سال 2022 بین 2060€ الی 67300€ (یورو) است که این مبلغ با توجه به مشاغل مختلف متغیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت پس از تحصیل به مقاله اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ رجوع کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور خارجی از مهمترین موضوعات برای دانشجویان است که باید مورد بررسی قرار گیرد، برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجویان باید مبلغی بین 2000€ تا 9000€ (یورو) پرداخت کنند که این هزینه با توجه به رشته تحصیلی انتخابی شما متغیر می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان باید در ابتدا ترم تحصیلی شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.

دانشجویان باید برای هزینه های زندگی خود در طول مدت تحصیل ماهانه مبلغی بین 1400€ تا 1800€ (یورو) در نظر داشته باشند، اگر در خوابگاه های دانشجویی در نظر گرفته شده توسط دانشگاه اقامت داشته باشید در هزینه های زندگی شما صرفه جویی می شود. دانشجویان جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در لوکزامبورگ می توانند در طول دوران دانشجویی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار باشند، طبق قوانین وضع شده در این کشور دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند در طول هفته به مدت 20ساعت کار کنند و به ازای هر ساعت کار مبلغی بین 8€ الی 10€ (یورو) دریافت کنند.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار اطلاعات کافی را در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های لوکزامبورگ کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات در رابطه با شهرهای دانشجویی این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه بهترین شهرهای لوکزامبورگ برای تحصیل است. هموطنان عزیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر در اروپا، آسیا و آمریکا می توانند با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. در باب اعزام دانشجو به لوکزامبورگ به لینک فوق مراجعه کنید.

پرسش های اصلی درباره مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

در شرایط کنونی، بسیاری از شهروندان ایرانی برای مهاجرت، از روش تحصیل استفاده می کنند. باید در نظر داشت که انتخاب کشورهای مختلف جهان می تواند آینده افراد را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا در انتخاب کشور مقصد دقت بیشتری داشته باشند. مقطع کارشناسی مهم ترین مقطع تحصیلی برای بسیاری از افراد است. برای ورود به بازار کار نیز این مدرک تحصیلی کفایت می کند. لوکزامبورگ به عنوان یک کشور تراز اول اروپایی می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل کارشناسی باشد.

  • طول دوره آموزش کارشناسی در لوکزامبورگ چقدر است؟ این دوره آموزشی در اکثر رشته های تحصیلی 3 ساله است اما در برخی از گروه های مرتبط با مهندسی 4 ساله است.
  • آیا هزینه دانشجویان در این مقطع تحصیلی بالا است؟ در صورت اضافه کردن هزینه های زندگی، بله! دانشجویان می توانند در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در این صورت لوکزامبورگ به کشوری مقرون به صرفه تبدیل می شود.
  • آیا دانشگاه های لوکزامبورگ از نظر کیفیت آموزش در مقطع کارشناسی ارزشمند هستند؟ متاسفانه دانشگاه های محدودی در لوکزامبورگ وجود دارد. این دانشگاه ها در رتبه بندی های جهانی رتبه عالی در اختیار ندارند.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *