اخبار مهاجرتی

ممنوعیت قانونی جداسازی خانواده های پناهجو در آمریکا

ممنوعیت قانونی جداسازی خانواده های پناهجو در آمریکا

احتمال روی کار آمدن مجدد ترامپ، ممنوعیت قانونی جداسازی خانواده های پناهجو در آمریکا را به تصویب رسانده است. در سال 2018، به منظور سخت کردن پروسه مهاجرت قاچاقی به آمریکا، ترامپ محدودیت هایی را برای خانواده های پناهجویان تنظیم کرد که منجر به جداسازی فرزندان از آن ها می شد.

قاضی فدرال دانا سابراو، که توسط ترامپ از کار برکنار شده بود، به کار بازگشته و قانونی جدید به تصویب رسانده است. پیش تازی ترامپ در تمامی رای گیری های احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به نگرانی در این رابطه شده است. بر اساس قانونی جدید، پناهجویانی که به صورت خانوادگی وارد خاک آمریکا می شوند، تا زمان رسیدگی به پرونده در کنار هم خواهند بود. دونالد ترامپ، پیش تر مانع از وقوع چنین اتفاقی می شد.

بر اساس این قانون، دولت فعلی تنها 30 روز فرصت خواهد داشت تا کودکانی که در سراسر خاک آمریکا دور از والدین خود زندگی می کنند را به خانواده های خود بازگرداند. همچنین بر اساس این قانون که توسط ترامپ تصویب شده بود، 5000 کودک جدا از خانواده های خود زندگی می کردند و هنوز 68 کودک هستند که خانواده های آن ها پیدا نشده اند.
بر اساس قانون جدید، جداسازی والدین و کودکان از هم تا سال 2031 نیز ممنوع شده است!

شرایط مهاجرت قانونی و رسمی به آمریکا

سابراو بر این باور است که خانواده ها با نگرانی از جدا شدن در آمریکا، هرگز به این کشور سفر نخواهند کرد اما زمانی که بدانند می توانند در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، در مسیر مهاجرت به آمریکا قرار خواهند گرفت. این منطقی است که منجر به ممنوعیت قانونی جداسازی خانواده های پناهجو در آمریکا شده است. در صورتی که شما نیز در جستجوی مسیری امن برای مهاجرت به آمریکا هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *