مهاجرت

مهاجرت به استان یوکان

مهاجرت به استان یوکان

مهاجرت به استان یوکان به عنوانی یکی از سه قلمرو کشور کانادا، با توجه به شرایط اقتصادی این کشور می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. این امر سبب می شود تا شما بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت به استان یوکان انتخاب کنید و سپس از مزایای سکونت در این کلان شهر برخوردار شوید. شرایط ویزای کاری کانادا به ایالتی که متقاضی می خواهد برای کار به آن مهاجرت کند بستگی دارد و متقاضیان برای مهاجرت کاری به هر یک از استان های کشور کانادا بهتر است از تمامی شرایط آن مطلع باشند تا پروسه مهاجرتی آن ها با موفقیت به سرانجام برسد. اکثر روش های مهاجرت به استان یوکان برای متقاضیان بین المللی مناسب می باشند اما طبق آخرین تحقیقات متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه برای ورود به این ایالت، بدست آوردن مجوز کاری برای کار در ایالت یوکان کانادا یا روش تحصیلی می باشد.

تحصیل در استان یوکان کانادا در 2023

با توجه به رشته تحصیلی و مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) میزان شهریه ای که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های واقع در استان یوکان کانادا باید پرداخت نمایند، متفاوت است. معمولا در سال 2023 اکثر رشته ها شهریه سالانه ای معادل 2500$ تا 16000$ (دلار کانادا) اخذ می نمایند که با توجه به نرخ تورم کانادا در سال های آتی نیز افزایش چشمگیری نخواهد داشت. نرخ تورم در کانادا به شرح ذیل است:

نرخ تورمسال
%1.62022
%2.02023

دانشجویان همچنین سالانه بین 11000$ تا 15000$ (دلار کانادا) برای هزینه های زندگی خود باید مدنظر داشته باشند. البته بخشی از این هزینه ها با کار دانشجویی که در کانادا تا 20 ساعت در هفته مجاز است قابل تامین می باشد. دانشجویان همچنین می توانند در صورتی که نمرات ممتازی اخذ کنند و CV خوبی داشته باشند از بورسیه ها و فاندهای تحصیلی کانادا بهره مند شوند. برخی از بورسیه های محبوب در سال 2023 عبارت هستند از:

  • Lester B
  • Winnipeg President’s Scholarships for World Leaders
  • Humber College International Entrance Scholarships
  • Vanier Canada Graduate Scholarships

اقامت در استان یوکان کانادا

از نظر سازمان ها و موسسه های مربوطه در ایالت یوکان، مهاجرت به استان یوکان در صورتی مفید می باشد که متقاضی و یا مهاجر خارجی بتواند در این ایالت کسب و کار ایجاد کند و یا کمپانی تاسیس کند و سپس باعث اشتغال زایی شود. متقاضی در صورتی می تواند در ایالت یوکان مجوز کاری بدست بیاورد که بیزنس پلنی ارائه دهد که برای اقتصاد کانادا و یوکان مفید باشد. مهاجرت به استان یوکان و سپس مقیم شدن در کشور کانادا موارد مثبت زیادی به همراه دارد و اعضای خانواده متقاضیان نیز می توانند همراه آن ها به کشور کانادا مهاجرت کنند و از حقوق شهروندی این کشور بهره مند شوند. متقاضیان در صورتی که بتوانند در ایالت یوکان برای کار پذیرفته شوند، به آن ها اجازه کار به مدت 2 سال ارائه می شود که متقاضیان بعد از گذشت یک سال می توانند اقدام به کسب گواهی اقامت کشور کانادا کنند. دولت کانادا از افرادی که متخصص هستند و یا در انجام دادن کاری توانایی خاصی دارند، حمایت و پشتیبانی می کنند.

شرایط لازم برای مهاجرت به استان یوکان

کسب مجوز کار توسط کارآفرینان یا متقاضیان بین المللی جهت انجام فعالیت های تجاری در ایالت یوکان کانادا نیاز به دارا بودن شرایط زیر دارد:

  • کسب بیش از 65 امتیاز در ارزیابی مربوطه
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با معدل 6
  • داشتن 3 سال سابقه مدیریت کمپانی یا کسب و کار تجاری
  • داشتن 5 سال سابقه کاری در زمینه سرمایه گذاری های مختلف
  • داشتن سرمایه کافی یعنی حداقل 500000$ (دلار کانادا)
  • داشتن محل سکونت برای مهاجرت به استان یوکان و مستقر شدن در این ایالت
  • ایجاد کسب و کار در ایالت یوکان و سپس بدست آوردن گواهی اقامت این ایالت

صنعت پیشرو در یوکان تا کنون استخراج از معدن و گردشگری دومین صنعت مهم این استان است. عموما بیزینس پلن هایی که به نوعی مرتبط با این دو حیطه ی کاری باشند شانس پذیرفته شدن بالاتری دارند.

بیزنس پلن برای مهاجرت به استان یوکان

در صورتی که متقاضی بخواهد در ایالت یوکان سرمایه گذاری کند، کسب و کار ایجاد کند و یا کمپانی تاسیس کند، باید بیزنس پلن خوبی داشته باشد. بیزنس پلن متقاضی باید توسط سازمان های مربوطه در استان یوکان تایید شود تا متقاضی بتواند فعالیت تجاری خود را در این ایالت شروع کند. متقاضی باید حداقل یک سوم از سهام کسب و کار را دارا باشد و بیش از 300000$ (دلار کانادا) در کسب و کار مربوطه سرمایه گذاری کند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب هزینه زندگی در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نماید.

بیزنس پلن برای مهاجرت به استان یوکان

برنامه نامزد تجاری یوکان

متقاضیان جهت شروع کسب و کار و فعالین تجاری خود باید در جلسه ای که با یکی از نامزدهای این سازمان انجام می شود حاضر شوند و تمامی پروسه مهاجرت کاری به یوکان و بیزنس پلن خود را برای شروع کسب و کار ارائه دهند. نامزد این سازمان برای ارزیابی و چک کردن فعالیت کسب و کار تجاری متقاضی به محل کار متقاضی نیز مراجعه خواهد کرد. در دومین سال کاری بعد از مهاجرت به استان یوکان، متقاضیان باید مستندات خاصی ارائه دهند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب کار در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نماید.

اقامت همیشگی در یوکان

بعد از گذشت 2 سال کاری و داشتن شرایط ذکر شده، متقاضیان از طرف برنامه نامزد تجاری یوکان حمایت و پشتیبانی می شوند و پس از کسب تاییدیه ملی می توانند تا 3 ماه فرم درخواست اقامت در کانادا را برای خود و خانواده پر کنند. برای انجام امور ذکر شده متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن محل سکونت و ثابت کردن آن با ارائه مدارک و اسناد
  • داشتن کسب و کار و فعالیت تجاری در یوکان و ثابت کردن این موضوع با ارائه مدارک و اسناد
  • متقاضی باید ثابت کند که تمامی مقررات را برای سرمایه گذاری رعایت خواهد کرد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب تحصیل در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

امتیازبندی برای مهاجرت به استان یوکان در 2023

متقاضیان برای کسب مجوز کاری و تجارت در ایالت یوکان کانادا باید در زمینه های مختلف امتیاز کافی کسب کنند. در این بخش، در جدول های زیر به امتیازات و موارد مربوطه اشاره شده است. مواردی که متقاضیان باید در آن ها امتیاز کافی کسب کنند به بخش های کسب و کار، سرمایه خالص، سن، بازدید پیشین، تحصیلات و آموزش، سابقه کار و مهارت زبان تقسیم می شوند. مواردی که متقاضیان باید امتیاز لازم آن ها را کسب کنند در سال 2023 عبارتند از:

مواردامتیاز
ارزش سرمایه گذاریحداکثر 12 امتیاز
دارایی های نقدیحداکثر 8 امتیاز
دارایی خالص شخصیحداکثر 8 امتیاز
سنحداکثر 10 امتیاز
بازدید قبلیحداکثر 8 امتیاز
تحصیلات و آموزشحداکثر 20 امتیاز
سابقه کار کارآفرینی/ مدیریتیحداکثر 10 امتیاز
سابقه کارحداکثر 10 امتیاز
مهارت زبانحداکثر 12 امتیاز
محل کسب و کار پیشنهاد شدهحداکثر 5 امتیاز
کلحداکثر 103 امتیاز
نمره قبولی65 امتیاز

امتیاز کسب و کار در استان یوکان

متقاضیان می توانند بسته به ارزش سرمایه گذاری در استان یوکان و دارایی نقدی و خالص خود امتیازات لازم را کسب نمایند. این امتیازبندی عبارت است از:

ارزش سرمایه گذاری به دلارکاناداامتیاز
کمتر از 300000$غیر قابل قبول
بین 300000$ تا 400000$6
بین 400000$ تا 750000$8
بیشتر از 750000$12
دارایی نقدیامتیاز
کمتر از 300000$غیر قابل قبول
بین 300000$ تا 400000$6
بیشتر از 400000$8
دارایی خالص شخصی متقاضیامتیاز
کمتر از 500000$غیر قابل قبول
بین 500000$ تا 750000$6

سایر امتیازات مهاجرت به استان یوکان

علاوه بر ارزش سرمایه گذاری و میزان دارایی که امتیازات آن بیان گردید سایر عوامل نظیر سن، میزان تحصیلات، سطح زبان و غیره امتیازات خود را دارا می باشند که در جدول زیر بیان نموده ایم:

سنامتیاز
49-2110
50-518
52-536
54-554
بالای 560
بازدید قبلی (مدت ملاقات)امتیاز
کمتر از 3 روز0
بین 3 تا 6 روز4
7 تا 10 روز6
بیشتر از 11 روز8
تحصیلاتامتیاز
تکمیل دوره متوسطه10
تکمیل دوره 1 ساله بعد از متوسطه12
تکمیل دوره 2 ساله بعد از متوسطه16
کارشناسی18
کارشناسی ارشد یا دکترا20
سابقه کارآفرینی/ مدیریت کسب و کارامتیاز
بین 3 تا 5 سال8
بالای 6 سال10
سابقه کاریامتیاز
بین 5 تا 7 سال8
بالای 8 سال10
مهارت زبانامتیاز
آیلتس 7 /TEF 5 و بالاتر12
آیلتس 6 /TEF 48
کمتر از آیلتس 6 /TEF 40
محل کسب و کارامتیاز
در ناحیه وایت هورس یا اطراف آن0
در مناطق روستایی5

شما عزیزان جهت مهاجرت به استان یوکان باید از شرایط کار و هزینه های تحصیل و زندگی در این استان آگاه باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در این باب با و دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب مهاجرت به کشور کانادا به لینک مربوطه مراجعه نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *