مهاجرت

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

در برنامه های اقامتی امارات، مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی توسط هیچ کارشناس و وکیلی توصیه نمی شود و عموما این کشور مهاجر پذیر نیست. در طول تاریخ همواره از روش پناهندگی به عنوان خطرناک ترین و بدترین روش ممکن برای مهاجرت از یک کشور به کشور دیگر یاد می شد؛ اما در این بین بودند کسانی که با توجه به شرایط خاص خود مجبور می‌ شدند خطرات این روش را به جان بپذیرند.

  • شرایط پناهندگی در امارات چیست؟
  • آیا می توان به عنوان پناهنده در امارات اقامت دریافت کرد؟
  • آیا امارات متحده عربی پناهجو می پذیرد؟
  • مراحل دریافت پناهندگی در امارات چیست؟
  • چه عواملی می تواند باعث افزایش شانس پناهندگی در امارات شود؟

به طور کلی تعریف یک شخص پناهنده کسی است که شهروند کشور امارات نیست اما از ترس تبدیل شدن به یک قربانی به دلایل مختلف از جمله مذهب یا ملیت و نژاد خاص خود مجبور است خاک کشور خود را ترک کند و هرگز به آن بازنگردد. این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است وگرنه موسسه سفیران هیچ اقدام یا مشاوره ای در خصوص روش خطرناک و نادرست پناهندگی ارائه نمی کند.

شرایط مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی در 2024

بررسی ها نشان می دهد در سال‌ های اخیر نقش کشور امارات در کمک به پناهجویان پررنگ تر از گذشته شده است. سازمان ملل متحد در سال 2018 گزارشی منتشر کرد که بیان می کرد در حال حاضر حدود 200 مهاجر در کشور امارات وجود دارند و تحت حفاظت موقت هستند تا شرایط برای انتقال امن آن ها به کشور ثالث فراهم شود. کشور امارات به مانند یک ترانزیت عمل می کند و معمولا به پناهجویان تابعیت و اقامت امارات اعطا نمی شود.

طبق این گزارش از سازمان ملل متحد، کشور امارات همواره در طول بحران های بین المللی تلاش خود را برای حمایت از پناهجویان به کار گرفته است. لازم است که شما در سال 2024 برای ارائه درخواست پناهندگی برای مهاجرت به کشور امارات یکی از شرایط ذکر شده که چرا نمی توانید به کشور خود باز گردید را اثبات نمایید. بخاطر داشته باشید باید اطلاعات اصلی از جمله آدرس و شرایط جسمی خود را به صورت دقیق به اطلاع دفتر مهاجرت و پناهندگی امارات برسانید.

شرایط مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

نحوه درخواست پناهندگی در کشور امارات

در مرحله اول شما باید در اداره خدمات پناهندگی امارات برای خود و سایر اعضای خانواده خودتان (چنانچه موافق با نظر شما باشند) دقیق و کامل ثبت نام انجام دهید. ارائه این درخواست لازم است که شما با راستگویی کامل به پرسش ها پاسخ دهید و هر آنچه کارمندان دفتر مهاجرت از شما می پرسند را با صداقت کامل جواب دهید. توجه داشته باشید که اگر مشخص شود در هر مرحله به کارمندان سفارت یا اداره مهاجرت امارات دروغ گفته اید، این موضوع اثرات منفی بسیاری بر روی پرونده شما خواهد گذاشت.

در این مرحله برای اعمال حفاظت ها از شما و خانواده تان عکس گرفته می شود و از افراد بالای 14 سال اثر انگشت و امضا اخذ می گردد. لازم است تمام مدارکی که همراه دارید از جمله شناسنامه ها و گذرنامه ها و مدارک شناسایی و اطلاعات کشور مبدا را به اداره خدمات پناهندگی امارات تحویل دهید. در مرحله دوم شما باید با توجه به تاریخ و ساعت مصاحبه که برای شما تعیین شده است همراه با خانواده (اگر از ابتدا آن ها با شما بوده اند) به اداره خدمات پناهندگی امارات مراجعه و مصاحبه حضوری انجام دهید.

به طور معمول در این مصاحبه درباره اطلاعاتی که در درخواست خود ذکر کرده اید از شما سوالاتی پرسیده می شود که شامل اطلاعات دلایل ترک کشور، چگونگی کسب درآمدتان در کشور مبدا و همچنین اطلاعاتی خصوصی درباره شما و خانواده است. توجه داشته باشید که اگر شما باردار هستید یا یک بیماری جدی دارید و یا مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته اید لازم است که این اطلاعات مهم را حتماً به دفتر مهاجرت و پناهندگی امارات اطلاع دهید. اداره پناهندگی امارات اختیار دارد تصمیم بگیرد هر یک از مدارکی را که به آن ها ارائه کردید نزد خود نگه دارد یا به شما بازگرداند.

آخرین مرحله در مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

در مرحله سوم و آخر از درخواست پناهندگی برای مهاجرت به امارات، شما باید منتظر باشید تا مقامات کشور امارات در مورد پرونده شما با یکدیگر بحث و تصمیمات لازم را اتخاذ نماید. سپس از طریق یک نامه رسمی و یا ارائه یک زمان مشخص برای مراجعه حضوری نتیجه بررسی ها به شما اطلاع داده می شود. چنانچه شما به نتیجه مورد نظر اعتراض داشته باشید می توانید طی یک درخواست رسمی آن را به سمع و نظر دادگاه صلاحیت دار در امور مهاجرتی در کشور امارات برای تجدید نظر برسانید و منتظر نتیجه آن بمانید.

مدت زمان لازم برای صدور رای دادگاه و نتیجه تجدید نظر بر روی یک پرونده از چند روز تا چند ماه می تواند متغیر باشد. اگر پاسخ دادگاه تجدیدنظر همچنان منفی بود ممکن است شما به کشور مبدا خود بازگردانده شوید. با توجه به خطرات پناهندگی استفاده از ویزای تحصیلی برای ورود به بهترین کشورها با نظام آموزشی برتر نظیر تحصیل در کانادا، تحصیل در انگلستان، تحصیل در هلند و غیره همچنین ویزاهای کاری چون ویزای کار آلمان و ویزای کاری اتریش می تواند گزینه مناسبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری با کارشناسان متخصص و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه شما را در امور مهاجرت قانونی به برترین کشورهای دنیا راهنمایی می کنند.

4/5 - (6 امتیاز)

12 دیدگاه برای “مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

  1. کمال سربی گفت:

    من با حکم امنیتی در بند ۲۰۹ اوین زندان بودم ایا از طریق یوان امارات میتونم پناهننده به کشورهای دیگر باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به این دلیل که در این زمینه اقدامی نداریم، اطلاعات ما ناقص هست و ممکنه باعث گمراهی شما بشه

  2. سلیمانی گفت:

    سلام
    سوال دارم
    پناهندگی امارات عربی قبول یانه؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر معمولا دولت امارات خیلی سریع این مسیر رو رد می کنه

      1. علیرضا باقی گفت:

        سلام من پدر ومادرم از هم جدا شدن و از بچگی دارم خرج خودم میدم و کسیو ندارم کمکم کنه وسربازی هم بهم معافیت ندادن و فراری هستم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم و از لحظ اقتصادی خیلی ضعیفم
        برای مدل و بازیگری رفتم چون قیافه و استایلش دارم ولی پول و پارتی نداشتم هر حرفه ای هم یاد گرفتم ولی سرمایه نداشتم من چطور میتونم وارد این کشور بشم
        آرایشگری،برق کشی ساختمان،فنی،تاسیسات،آشپز فرنگی،باریستا و کافه منی ،فروشنده حرفه ای،فوتوشاپ کار،مدیر و طراح اقتصادی برای درآمد بیشتر و…..

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شرایط مهاجرت به کشوری مثل امارات سخت هست.
          شاید بهتر باشه که کشوری مثل عمان رو انتخاب کنید که شرایط بهتری داره. شما باید یک کفیل داشته باشید که بتونه مجوز حضور شما توی عمان رو برای شما بگیرن و 6 ماه بتونید توی این کشور دنبال کار بگردید

  3. دیهان گفت:

    سلام ایا میتوان در دبی پناهنده شد مهاجرین افغان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امارات متحده به ندرت پناهنده قبول می کنه

  4. الیاس گفت:

    با عرض سلام، امید که خوب باشین
    یک سوال داشتم- آیا سازمان ملل در امارات، مهاجرین را تحت حفاظت و حمایت قرار میدهد یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما در خصوص پناهندگی هیچ خدماتی نداریم دوست عزیز حتی مشاوره
      و به هیچ عنوان هم توصیه نمیکنیم

    2. بسم الله سلیمی گفت:

      سلام من یک مهاجر افغان در کشور ایران هستم آیا امکان دارد به کشور امارات پناهندگی بگیرم شماره تماس …

      1. امیر جلالی گفت:

        با سلام
        امارات پناهنده نمی پذیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *