ویترین

مهاجرت به سودان

مهاجرت به سودان

به خاطر مناقشات داخلی مختلف و نیز حکمفرما بودن بی ثباتی های اقتصادی و سیاسی هنوز هم مهاجرت به سودان توصیه نمی شود. به همین دلیل نیز کشورهای مختلف شهروندان خودشان را از سفر به سودان برحذر می کنند مگر اینکه دیگر شرایط اضطراری پیش آید. اما برای مهاجرت به این کشور آفریقایی نیز طرق مختلفی شامل تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری وجود دارد که منجر به اخذ اقامت موقت سودان می گردد. ولی اگر با قصد سفر توریستی به سودان سفر می کنید شما می توانید برای اخذ ویزای توریستی سودان اقدام کنید.

  • آیا سودان برای مهاجرت کشور امنی است؟
  • شرایط مهاجرت به کشور سودان چیست؟
  • انواع شیوه ها مهاجرتی به سودان چیست؟
  • برای انجام مهاجرت مذکور چه مدارکی لازم است؟
  • هزینه ویزای مهاجرتی سودان چقدر است؟
  • شرایط مهاجرت سرمایه گذار به سودان چیست؟
  • آیا در سودان تعادلی بین کار و زندگی افراد هست؟

مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از مجرب ترین و با سابقه ترین موسسات مهاجرتی کشورمان مطمئنا شما را به هدفتان نزدیکتر می کند.

شرایط مهاجرت به سودان

سودان Sudan کشوری واقع در شمال شرق قاره سیاه است. کشوری که اخیرا نیز به سبب تشدید مناقشات داخلی روی آرامش را ندیده است. از همین رو نیز اکثر دولت های خارجی به شهروندانشان توصیه می کنند حدالامکان از سفر به سودان خودداری کنند.

شرایط نیاز به ویزای ایرانیان برای ورود به سودان

سودان نیز برای مهاجرت اتباع خارجی به این کشور روش های مختلفی مثل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه گذار دارد. روش هایی که منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد. ولی در روش سفر توریستی به سودان هیچ نوع مجوز اقامتی به گردشگران اعطاء نمی شود. بنابراین از نظر اقامتی انواع ویزای سودان را می توان به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

انواع ویزای سودان

فلذا برای اخذ انواع ویزای سودان نیز حتما بایستی به سفارت این کشور مراجعه و وقت گرفت. سپس فرم درخواست ویزای سودان را تکمیل نموده و به همراه سایر مدارک ضروری به سفارت این کشور تحویل داد. از جمله مدارک لازم به منظور درخواست ویزای سودان نیز می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای سودان
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • رسید واریز هزینه ویزای سودان
  • گواهی تمکن مالی کافی بمانند صورتحساب بانکی
  • بیمه سلامت معتبر
  • گواهی اسکان در سودان
  • دعوتنامه

مهاجرت کاری به سودان

با اینکه مهاجرت کاری یکی از آسانترین و بهترین روش ها جهت مهاجرت شناخته می شود. ولی این درباره کشوری مثل سودان که با ناامنی و بی ثباتی بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند اصلا صدق نمی کند. گذشته از این اقتصاد سودان نیز یک اقتصاد قابل اطمینانی نیست. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، نرخ بیکاری این کشور در سال 2023 به حدود 22.4% رسیده است:

درصد نرخ بیکاری سودان در سال های اخیر

از سوی دیگر نیز درآمد کار در سودان اصلا کفاف هزینه زندگی در این کشور را نمی کند. موضوعی که با توجه به نمودار زیر نیز می توان بدان پی برد:

مقایسه هزینه های زندگی و درآمد در سودان

به هر حال برای مهاجرت کاری به سودان اولین کار یافتن پیشنهاد کاری از این کشور آفریقایی است. چرا که شرط اصلی به منظور اخذ ویزای کاری سودان و شروع کار در این کشور نیز داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری با شرکت سودانی است. علاوه بر این متقاضیان بایستی تمکن مالی کافی را نیز برای زندگی در سودان در اختیار داشته باشند. پس از این مرحله است که پروسه درخواست ویزای کاری سودان به شرح زیر شروع می شود:

مراحلشرح مراحل
مرحله Aمراجعه به نزدیکترین سفارت سودان و رزرو قرار ویزا
مرحله Bتکمیل فرم درخواست ویزای کاری سودان
مرحله Cجمع آوری مدارک لازم
مرحله Dتحویل مدارک درخواستی به سفارت سودان
مرحله Eانتظار برای دریافت پاسخ

مهاجرت کاری به سودان

مهاجرت تحصیلی به سودان

از آسانترین روش ها برای مهاجرت به سودان، روش مهاجرت تحصیلی است. اما برای انجام این نوع مهاجرت به سودان متقاضیان در ابتداء بایستی با نظام آموزش عالی سودان و نیز هزینه تحصیلی در این کشور آشنا شوند. کلا آموزش عالی در سودان متشکل از دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلف است که در بین آنها معروفترین و معتبرترین دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاهرتبه ملیرتبه بین المللی
دانشگاه علم و فناوری سودان210381
دانشگاه بحاری7638
دانشگاه جزیره57623
دانشگاه خارطوم12955
دانشگاه آفراد برای زنان315552
دانشگاه بین المللی آفریقا69949
دانشگاه فناوری و علوم پزشکی115772
دانشگاه دریای احمر1212051
دانشگاه کوردوفان2010085

روند مهاجرت به هلند

این دانشگاه ها اکثر برنامه های تحصیلی خودشان را به زبان انگلیسی و در قالب سه برنامه تحصیلی به شرح زیر ارایه می دهند:

کورس تحصیلیمدت تحصیلتعداد برنامه
کارشناسی3 الی 4 سال461 برنامه
کارشناسی ارشد1 الی 2 سال151 برنامه
دکتری2 تا 4 سال78 برنامه

ضمنا متوسط هزینه تحصیلی در سودان بسته به برنامه تحصیلی و نوع دانشگاه ممکن است از 1000 تا $8000 (دلار) در سال متغیر باشد. اما فرآیند اعزام دانشجو به سودان نیز شامل اپلای آنلاین از دانشگاه های این کشور با توجه به شرایط زیر و درخواست ویزای تحصیلی سودان است:

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سودان

مهاجرت سرمایه گذار به سودان

طبق قوانین کشور سودان، تنها راه برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری ثبت و راه اندازی یک شرکت است. بنابراین کلا سه نوع ساختار شرکت برای راه اندازی در سودان در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دارد تا از این طریق آنها بتوانند بیزینس خودشان را در این کشور راه اندازی بکنند:

شرایط سرمایه گذاری در سودان

از بهترین و موفق ترین بیزینس ها برای راه اندازی در سودان نیز می توان به سرمایه گذاری در بخش منسوجات، کشاورزی، فرآوری غذا، داروسازی و غیره اشاره کرد. مسئول رسیدگی به عملیات ثبت شرکت در سودان نیز آژانس ثبت تجاری این کشور بوده و ضمنا کل زمان راه اندازی یک شرکت در سودان نیز 34 الی 35 روز است. اما برای اینکه با شرایط و هزینه ثبت یک شرکت در سودان بهتر آشنا شوید حتما به جدول زیر مرجعه کنید:

مراحلعنوان مرحلهمدت زمانهزینه
مرحله 1درخواست ثبت و رزرو نام شرکت2 تا 3 روزSDG 280 (پوند سودان)
مرحله 2ثبت رسمی اساسنامه و صورتجلسه شرکت2 روزSDG 500
مرحله 3ثبت در اداره مالیاتی1 روزهزینه 0.2% از سرمایه شرکت
مرحله 4ثبت در اداره ثبت تجاری4 روزSDG 1050
مرحله 5درخواست شماره شناسه مالیاتی (TIN)1 روزSDG 5
مرحله 6ثبت VAT2 روزرایگان
مرحله 7ثبت در اداره کار14 روزSDG 192
مرحله 8ثبت نام کارکنان در تامین اجتماعی5 روزSDG 25
مرحله 9ساخت مهر شرکت2 روزSDG 1450

اما از مهمترین امتیازات برای سرمایه گذاری در سودان 2023 نیز می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان اخذ اقامت دائمی و تابعیت سودان
  • مسافرت آزاد به 43 کشور جهان
  • بهره مندی از تخفیف های مالیاتی
  • دسترسی به نیروی کار ارزان
  • غیره

امتیازهای مهاجرت به انگلستان

شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت سودان

نکته آخری که درباره مهاجرت به سودان لازم است بدانید، شرایط اخذ اقامت دائم (PR) و تابعیت این کشور آفریقایی است. اخذ اقامت دائم در سودان منوط به اقامت حداقل 5 ساله در این کشور است. همچنین مطابق قوانین مهاجرتی سودان نیز افراد در صورتی می توانند به تابعیت سودان و بالتبع پاسپورت سودانی دست یابند که در این کشور حدقل 10 سالی را به طور پیوسته ای زندگی کرده باشند. شما عزیزان از طریق مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط مهاجرت به کانادا و نیز شرایط اخذ اقامت دائم کانادا و یا اخذ پاسپورت کانادایی نیز قرار گیرید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *