ویزای کاری

موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

آشنایی با موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا و شرایط کار در این کشور از موضوعات مهمی است که افراد متقاضی مهاجرت کاری به ایتالیا با آن روبرو هستند. هر فرد مهاجری که با هدف کار در ایتالیا راهی این کشور می گردد، ابتدا باید از نحوه جستجوی کار در ایتالیا و شرایط کاری در این کشور آگاهی داشته باشد.

این نوشتار در رابطه با همین موضوع بوده و توسط مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم گردیده است.

  • شرایط ورود به بازار کار در کشور ایتالیا چگونه است؟
  • آیا موسسات کاریابی می توانند در ایتالیا برای فرد کار پیدا کنند؟
  • شرایط نگارش رزومه برای کار در ایتالیا چیست؟
  • مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا چگونه مشخص می شوند؟
  • آیا می توان از ایران در کشور ایتالیا کاریابی کرد؟
  • هزینه استفاده از شرکت های جستجوی کار در ایتالیا چقدر است؟

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در سال 2024

در بررسی موضوع موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا ابتدا باید شرایط مهاجرت کاری به ایتالیا را بدانید. همان طور که مطلع هستید در هر سال افراد زیادی با قصد مهاجرت کاری، در کشورهای مختلف جهان اقامت می نمایند. ایتالیا نیز از جمله کشورهای اروپایی است که مهاجران بسیاری را در خود جای داده و تعداد این مهاجران در هر سال رو به افزایش است. برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در سال 2024، روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال یک فرد خارجی که توانسته است از کارفرمای خود در کشور ایتالیا دعوت نامه کاری (job offer) دریافت نماید، به سادگی می تواند به این کشور مهاجرت کاری داشته باشد.

روند اخذ پیشنهاد شغلی در ایتالیا

دریافت دعوتنامه نیز بدین صورت می باشد که ابتدا آگهی استخدام باید به مدت 90 روز در کشور ایتالیا به چاپ برسد. از آنجایی که اولویت استخدام در شرکت های ایتالیایی با شهروندان این کشور است، لذا چنانچه هیچ شهروندی برای استخدام مراجعه نکرد، آگهی مزبور باید مجددا به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر برای بار دوم نیز هیچ تبعه ایتالیایی حاضر به پذیرفتن نگردید، در این صورت کارفرما این اجازه را دارد که از میان اتباع خارجی اقدام به جذب نیروی کار نماید. البته افرادی که از طریق تحصیل راهی کشور ایتالیا شوند، فرصت بسیار مناسبی در اختیار خواهند داشت تا پس از پایان دوره تحصیل خود، یک سال در این کشور بمانند و شغل مورد نظر خود را بیابند. این کاریابی محدود به ایتالیا نمی شود و در کل اتحادیه اروپا قابل انجام است.

شرایط کاری در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا در سال 2024 کاهش یافته است و به 8% رسیده است هرچند در برخی از شهرهای این کشور علی الخصوص در نواحی جنوبی، نرخ بیکاری به 23% هم می رسد. البته کسانی که در رشته های مورد نیاز ایتالیا یعنی گرایش های مختلف مهندسی تحصیل کرده باشند و فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های این کشور باشند، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل خواهند داشت. منتهی باید توجه داشته باشند فارغ التحصیلان دانشگاه های با رنکینگ بهتر در بازار کار نیز شانس بیشتری خواهند داشت؛ مخصوصا اگر به زبان ایتالیایی مسلط باشند. سطح درآمد مردم ایتالیا نیز نسبتا بالا می باشد؛ برای بررسی دقیق تر این موضوع، جدول ذیل تهیه گردیده است:

سطح درآمد ماهیانه در ایتالیا به یوروتوضیحات
€950کمترین میزان درآمد ماهیانه در ایتالیا
€3500متوسط میزان درآمد ماهیانه در ایتالیا

فعالیت موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

بطور کلی یافتن شغل ایده آل در کشورهای مختلف خارجی برای فردی که از کشور خود مهاجرت نموده و در یک کشور خارجی سکونت دارد، آسان نیست. چرا که شغل مورد نظر باید کلیه شرایط مناسب زندگی در ایتالیا را دارا باشد تا فرد دچار مشکل نگردد. بنابراین باید از راه های مناسب، قانونی و معتبر برای این منظور اقدام نمود. یکی از روش های بسیار عالی، مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا است. این موسسات فهرستی از انواع فرصت های شغلی را در اختیار داشته و شغل انتخابی را با بررسی شرایط متقاضی به وی معرفی می نمایند.

موسسات کاریابی در ایتالیا و بررسی وظایف کلیدی

بررسی وظایف کلیدی موسسات کاریابی در ایتالیا می تواند کمک های بسزایی را به متقاضیان کار در این کشور ارائه دهد. مهمترین وظیفه موسسات کاریابی در ایتالیا این است که، با شرکت های مختلف کار کنند تا نامزد های واجد شرایط و مرتبط را برای پر کردن مشاغل خالی پیدا کنند. علاوه بر این، موسسات کاریابی در ایتالیا از پایگاه های اطلاعاتی برای جستجوی افرادی استفاده می کنند که مهیارهای ویژه ای را دارند. یکی از اصلی ترین وظایف موسسات کاریابی در ایتالیا این است که، فرصت های شغلی را به صورت آنلاین برای متقاضیان مستعد ارسال می کند.

برای آشنایی بیشتر با وظایف کلیدی موسسات کاریابی در ایتالیا به تصویر زیر مراجعه فرمایید:

وظایف کلیدی موسسات کاریابی در ایتالیا

مزایا موسسات کاریابی در ایتالیا

موسسات کاریابی در ایتالیا برای افرادی مستعدی که به دنبال کار در این کشرو هستند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. به طور مثال، استفاده از موسسات کاریابی در ایتالیا می تواند به تسریع روند استخدام، کاهش حجم کار برای کارمندان و ارائه شرایط انعطاف پذیری در مورد نوع استخدام و کاهش خطرات قانونی کمک کند. البته لازم بهذکر است که، در عین حال خدمات موسسات کاریابی در ایتالیا با هزینه های اضافی همراه استکه می تواند تا 100% حقوق سالانه یک کارگر در این کشور باشد. البته برای اطمینان از تناسب بهینه، ترکیب تلاش های آزانس با بررسی داخلی اضافی می توان ایده خوبی باشد. یکی از مهمترین مزیت های موسسات کاریابی در ایتالیا ارائه مشاغل متنوع به اتباع خارجی با توجه به تخصص های ویژه آنها در زمینه های مختلف می باشد.

فعالیت موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

انواع موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

فعالیت کلیه موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا در دو نوع خصوصی و دولتی بوده و هر یک از آنها نیز به اشکال مختلفی دسته بندی می گردند. موسسات کاریابی که به صورت خصوصی فعالیت می نمایند، به دو نوع زیر تقسیم شده و به شرح زیر می باشند:

1-سازمان های موقت (Lavori): سازمان های موقت لیستی از مشاغل پاره وقت را در اختیار دارند که شایسته است افراد خارجی با مراجعه به این گونه موسسات کاریابی، ابتدا در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شده و پس از اثبات توانایی ها و مهارت های خود در شغل مورد نظر، به دنبال کار دائمی یا تمام وقت باشند. برخی مشاغل موقت در ایتالیا که می توان از طریق موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا به آنها دست یافت شامل باغبانی، کامپیوتر، امور خانگی، امور صنعتی، منشی گری، مربی مهد کودک و مشاغلی که به آموزش و پرورش کودکان مرتبط است می گردد. فهرست برخی از این گونه سازمان های موقت عبارتند از:

  • Gbjob
  • Synergie
  • Uedior
  • Unimpiego
  •  Risores

2-شرکت های جستجوی اجرایی (Ricersa): دومین نوع از موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا، شرکت های جستجوی اجرایی هستند که فرد خارجی از طریق مراجعه به این شرکت ها نیز می تواند در ایتالیا در پی یافتن شغل مورد نظر خود باشد.

مدارک ثبت نام در موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

کلیه آژانس ها و موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا برای پذیرش و ثبت نام فرد متقاضی، اسناد و مدارکی را درخواست می نمایند که باید توسط متقاضی تهیه و ارائه گردد. این مدارک شامل موارد زیر می گردد:

  • دارا بودن مجوز اقامت (گواهی اقامت فرد متقاضی می تواند به یکی از 2 صورت اقامت موقت یا اقامت دائم در ایتالیا ارائه گردد)
  • ارائه کد مالی یا کد مالیاتی تحت عنوان Codice
  • اخذ ویزای کاری ایتالیا و ارائه آن به موسسه کاریابی مد نظر در ایتالیا
  • ارائه سوابق شغلی، تجارب کاری و به طور کلی رزومه شغلی متقاضی تحت عنوان CV
  • ارائه عکسی که با عکس پاسپورت متقاضی مطابقت داشته و کاملا مشابه باشد

یافتن شغل در سایت‌ های کاریابی در ایتالیا

علاوه بر این که از طریق مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا می توان در شغل مورد نظر اشتغال یافت، برای جستجوی کار در ایتالیا از طریق سایت های کاریابی معتبر می توان اقدام نمود. بدین صورت که فرد متقاضی می تواند از طریق اینترنت، سایت های کاریابی معتبر را یافته و به دنبال شغل مورد نظر باشد. آدرس اینترنتی برخی از این سایت ها به قرار زیر است:

  • www.obiettivolavoro.it
  • www.monstar.it
  • www.informagiovani.it
  • www.fionline.it
  • www.alispa.it

از معروف ترین موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا، موسسه informagiovani به آدرس وب سایت www.informagiovani.it به شکل گسترده ای مشغول فعالیت در ایتالیا است. روش فعالیت این موسسه بدین صورت است که اطلاعات کافی و لازم را در خصوص شغل درخواستی متقاضی، در اختیار شخص جویای کار قرار میدهد. می باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و تحصیل می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

برای اطلاع از موسسات معتبر کاریابی در کشور ایالیا سوالات زیر را بررسی نمایید:

  • چرا باید از موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا استفاده کرد؟ یافتن شغل در کشور ایتالیا کار دشواری است به همین دلیل موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا می توانند به افراد کمک کنند که در بازه زمانی کوتاه تری به شغل مورد نظر خود برسند.
  • هزینه استفاده از موسسات کاریابی در ایتالیا چقدر است؟ موسسات معتبر کاریابی در کشور ایتالیا هزینه ای را از متقاضی کاریابی دریافت نمی کنند و درآمد آن ها از طرف کارفرمایان تامین می شود.
  • شرایط اخذ پیشنهاد کاری از ایتالیا چیست؟ متقاضیانی که از ایران قصد کاریابی در ایتالیا را دارند تنها برای مشاغلی برگزیده خواهند شد که حداقل 6 ماه هیچ نیروی کار مناسبی برای آن در ایتالیا و کشورهای اروپایی پیدا نشده باشد.
  • برای کار در ایتالیا چه باید کرد؟ افرادی که قصد کار در ایتالیا را دارند، باید پس از دریافت پیشنهاد کاری و امضای قرارداد اولیه، برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *