ویزای کاری

موسسات کاریابی در چک

موسسات کاریابی در چک

رابط بین شرکت ها (کارفرماها) و کارمندان واجد شرایط، موسسات کاریابی در چک می باشند که می توانند به مهاجران برای دستیابی به کار کمک کنند. در این نگارش سعی شده است تا درباره شرایط، شیوه کار، هدف از تشکیل موسسات کاریابی سخن گفته شود.

  • مشاغل مورد نیاز چک کدام مشاغل میباشد؟
  • هزینه زندگی در چک چه میزان میباشد؟

اما تمرکز اصلی در این مقاله نقش و عملکرد موسسات کاریابی در چک در رابطه بین کارفرما و کارجو می باشد. دست آخر، چند تا از موسسات معتبر کاریابی در چک با معرفی حیطه و عملکرد تخصصی ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره درباره امور مهاجرتی و اقامتی شما می باشد.

بازار کار جمهوری چک

در خصوص بازار کار در چک می توان گفت که محلی است که فرصت های فراوانی نه فقط برای شهروندان عادی بلکه برای خارجی ها دارد. بازار کار جمهوری چک ممکن است نسبتا به صورت اقتصاد پایدار و پر رونق دیده شود. بخاطر موقعیت مرکزی ش در اروپا، این کشور به مرکز متخصصان اروپایی و شرکتهای بین المللی زیادی تبدیل شده است. با اینکه هنوز اولویت زبان چکی مطرح است، اما در عصر مدرن دیگر تک زبانی رسم نیست. گردشگری یا پشتیبانی مشتری چند زبانی در بین گزینه های بسیتر محبوب افرادی است که زبان چک نمی دانند.

شرایط کار در جمهوری چک

یافتن کار در جمهوری چک معمولا فی نفسه کار سختی نیست، هر چند که شهروندان خارجی در اینباره گاها به مشکل برمی خورند. در بازار کار جمهوری چک آپشن های کاریابی متعددی وجود دارند که برای شما نقش تسهیل کننده را ایفا می کنند:

  • خوشبختانه مراکز خدماتی مشترک وجود دارند که در جستجوی کارجویان با مهارت زبانی هستند.
  • موسساتی که بر روی جستجوی شغل، قراردادها و شرایط کاری متمرکز می شوند.
  • وب سایت های کاریابی که به عنوان موتورهای جستجوگر شغلی در فضای مجازی عمل می کنند.

مقررات کشوری شرایط کار در قانون کار Labor Code تدوین و مقرر شده است. این قانون انواع مختلف قرارداد بین کارفرماها و کارمندان را معرفی می کند که ممکن است:

  • قرارداد استخدام (کار تمام وقت یا پاره) باشد.
  • قرارداد انجام کار (برای دستمزد ساعتی) باشد.
  • توافق بر سر فعالیت کار (انتخاب آزادتر شغل های پاره وقت) باشد.

نرخ اشتغال به کار در چک تا سال 2024 به شرح نمودار ذیل است:

نرخ اشتغال به کار در چک

بررسی موسسات کاریابی در چک

افراد دارای مدارک دانشگاهی و تجربه کاری فرصت یافتن موقعیت های کاری بزرگتری را در بازار کار چک دارند. موسسات کاریابی می توانند این مهارت ها را رصد کنند و کارفرمایان نیازمند به آن فرد ماهر خاص را بیابند. شما یک تعداد از این موسسات را می توانید در پراگ و دیگر شهرهای بزرگ جمهوری چک ببینید. در هر موردی لازم نیست که شما زبان چکی را بدانید، تا درخواست کار بدهید. توانایی برای صحبت با زبان های دیگر مثل زبان انگلیسی، حتی می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

پست های شغلی خاص درست از حالا به بعد جستجو می شود. این پست های شغلی عبارتند از مدیران، طراحان شبکه و پست های IT مختلف. موسسات کاریابی در جمهوری چک به دنبال کارگران در رشته های مختلف هستند. در واقع نقش اصلی موسسات کاریابی در جمهوری چک، انطباق کارگر و کارفرما باهمدیگر جهت تامین نیازهای واقعی شان می باشد. برخی از این رشته های دارای بازار کار خوب در چک عبارتند از HR، فروش، حسابداری- امور مالی، خدمات مشتری، فناوری اطلاعات (IT) و داروسازی.

موسسات کاریابی جمهوری چک مخصوصا پراگ، همه صنایع را تحت پوشش دارند. کارفرماها و کارجویان از این موسسات کاریابی به عنوان پلاتفورمی برای انطباق نیازهایشان استفاده می کنند. موسسات کاریابی همواره تقاضای بالایی برای کارهای مهارتی مخصوصا کارهای با مهارت های چند زبانی و فناوری اطلاعات یا IT گزارش می کنند. در واقع، در بازار کار جمهوری چک حرف اول را کارهای پر مهارت و دانش چند زبانی می زند.

وظایف موسسات کاریابی در چک

شما برای جستجوی کار، موسسات کاریابی در این کشور را ابزارهای مفیدی خواهید یافت، چرا که:

  • موسسات کاریابی همواره درحال جستجوی کارگران و کارفرماها می باشند.
  • موسسات کاریابی دائما در حال کار برای ارتباط دهی شرکتها با کارمندان ماهر هستند.
  • در جمهوری چک، یکی از اصلی ترین و موثق ترین منابع کاریابی، موسسات کاریابی می باشند.
  • شناسایی مهارت ها و تخصص های کارجویان و تطبیق آن با نیازمندی های کارفرمایان در چک

وظایف موسسات کاریابی در چک

هدف از موسسه کاریابی در چک و هزینه های آن

شناسایی متقاضی بسیار مناسب برای کار در چک شغل در دسترس آزاد در یک شرکت می باشد. کاریاب مجبور خواهد شد که متقاضی بسیار مناسب را پیدا بکند که با شاخص اعلامی توسط شرکت استخدام کننده در تناسب باشد. در جمهوری چک، هزینه موسسات کاریابی برای کارفرما حقیقتا به نقش انجام شده بستگی دارد. هزینه های کاریابی استاندارد بین 15% و 20% دستمزد سالانه اول کارجو یا متقاضی کار متغیر است اما این هزینه در قبال سختی جهت پر کردن پست ها، تا 30% هم می تواند افزایش یابد.

قوانین کار در چک

استخدام در جمهوری چک توسط قوانین کار گسترده تنظیم می شود. قاانون کار تصریح می کند که هر گونه استخدام باید توسط یک قرارداد کار کتبی تنظیم شود که در آن ماهیت کار و سایر جزئیات مهم مانند ساعات کار، طول دوره آزمایشی، مرخصی سالانه، حداقل دستمزد و غیره ذکر شود. طبق قانون، دوره آزمایشی نمی تواند بیش از سه ماه (یا 6 ماه برای پست های مدیریتی) باشد. هر کارمند مستحق چهار هفته مرخصی سالانه با حقوق است که یک هفته تکمیلی استاندارد در شرکت های معتبر است. میانگین ساعات کار برای کارمندان تمام وقت حدود 41.7 ساعت در هفته است که کمی بیشتر از میانگین OECD است.

مجوز نیروی کار خارجی در چک

اتباع خارجی فقط می توانند در موقعیت هایی استخدام شوند که در جمهوری چک یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامزد مناسبی برای آنها یافت نشود. موقعیت خالی باید به اداره کار گزارش شود و مشخصات را نمی توان در مرحله بعد تغییر داد تا متناسب با مشخصات یک کارمند بالقوه باشد. شرایط کاری کارمندان خارجی باید مطابق با کارمندان چک در موقعیت های مشابه باشد، اما حقوق آنها باید حداقل 1.5 برابر میانگین حقوق ناخالص سالانه در جمهوری چک باشد. هنگامی که همه این الزامات اساسی ایجاد شد، کارفرما می تواند برای مجوز استخدام کارمندان از خارج از کشور درخواست دهد. درخواست ها به اداره کار مسئول منطقه ای که خارجی در آن استخدام خواهد شد، ارسال می شود. مهم است که کارمند قبل از ورود به کشور مجوز کار خود را گرفته باشد. اگر کارفرما مجوز نداشته باشد ممکن است مسئول پرداخت هزینه های اخراج کارمند باشد.

موسسات معتبر کاریابی در چک در 2024

موسسات معتبر کاریابی در چک طی سال 2024 شامل موارد زیر می شوند:

نام موسسهتوضیحات
Kelly Servicesیکی از موسسات معتبر کاریابی در شهر پراگ می باشد. این موسسه کارمندان را از رشته هایی مثل IT، امور مالی و بانکداری استخدام می کند.
People Placeموسسه کاریابی مستقر در پراگ، همکار با شرکتهای بین المللی عمده، سرمایه گذاران خارجی در جمهوری چک است. این موسسه خدمات کاریابی مقرون به صرفه را ارایه و مشاوره های خارجی حرفه ای را تهیه می کند. تخصص کاریابی این موسسه در رشته های IT، ارتباطات از دور، تولید و مهندسی، مراکز خدمات مشترک و بانکداری و امور مالی است.
LINK Consultingشرکت کارآفرینی متخصص در مشاوره منابع انسانی،آموزش و استخدام مهارت های نرم
William & Partnerمتخصص در جستجوی مدیران اجرایی و استخدام مدیران و کارمندان ارشد در رشته های مالی و بانکداری، بازاریابی و فروش
Grafton Recruitmentیکی از بزرگترین موسسات کارآفرینی در جمهوری چک است. خدمات تحت پوشش این موسسه عبارتند از اسکان دائمی، استخدام قراردادی، انتقال کارمند، مراکز ارزیابی و غیره
Blacrek & Rekova, Spol. S.r.oشرکت جستجوی مدیران اجرایی برای سطوح مدیریت متوسط تا ارشد می باشد. این شرکت مستقر در شهر پراگ مس باشد. شرکت مذکور می تواند افراد ماهر و متخصص را به شرکتهای خارج از جمهوری چک تحویل دهد.

موسسات کاریابی در چک انواع خدمات و مشاوره کاریابی در چک را هم به کارفرماها و هم به کارجوها ارائه می دهند. این موسسات در واقع یک نوع نیازسنجی را در سطح بازار کار چک انجام می دهند. هدف از این نیاز سنجی هم تطبیق شرایط و نیازمندی های کارفرماها و کارجوها در بازار کار جمهوری چک می باشد. کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره درباره کلیه امور مهاجرتی می باشند.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *