ویزای کاری

موسسات کاریابی در چین

موسسات کاریابی در چین

اگر شما هم از متقاضیان کار در کشور چین می باشید به طور قطع آگاهی از موسسات کاریابی در چین می تواند به شما کمک عظیمی در این راستا نمایند. موسسات کاریابی در چین به متقاضیان کار در این کشور کمک می نماید تا شغل مناسب خود را پیدا نمایند. برای آگاهی از این موسسات کاریابی در چین این مقاله به رشته تحریر درآمده است. پایین بودن هزینه زندگی در چین باعث شده است مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی داشته باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در مورد مهاجرت به چین می توانید این مقاله را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

کار در چین در 2021

چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت برخلاف کشورهای مختلفی از جمله کانادا، آلمان، سوئد و غیره نیازی یه نیروی متخصص خارجی ندارد. در واقع بازار کار چین اشباع است و خارجی ها شانس کمی دارند بتوانند ویزای کاری چین را اخذ کنند. چرا که به منظور اخذ ویزای کاری چین فرد باید ابتدائا از یک کارفرمای چینی پیشنهاد شغلی داشته باشد. کارفرما نیز برای این که بتواند فرد را استخدام کند باید علاوه بر داشتن مجوز استخدام نیروی کار خارجی اثبات کند برای فرصت کاری مربوطه نیروی چینی وجود نداشته است.

همچنین لازم به ذکر است چین اگرچه توسعه یافته و قدرتمند است و بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد، استانداردهای محیط های کاری و میزان درستمزد را غالبا رعایت نمی کند. البته در چین مطابق قانون هر 15 ماه باید 9% به میزان حقوق افراد افزوده شود تا از قدرت خرید آن ها در قبال تورم کاسته نشود. متوسط درآمد در چین طی سال 2021 به ازای هر یک ساعت حدودا CNY170 (یوآن چین) است هرچند میزان آن با توجه به حوزه کاری افراد، سابقه کار و غیره متفاوت خواهد بود. در جدول ذیل متوسط درآمد ماهیانه در تعدادی از مهم ترین شهرهای چین بیان شده است:

برخی از شهرهای مهم چینمتوسط درآمد ماهیانه به یوآن چین
BeijingCNY33600
ChangchunCNY28000
DalianCNY27700
FoshanCNY26100
FuzhouCNY27900
JinanCNY32600

روش های کاریابی در کشور چین در سال 2021

متقاضیان کار در چین می توانند در سال 2021 از چند طریق در این حوزه اقدام نمایند این سازمان به شرح زیر می باشند:

  • کاریابی از طریق ورود به حوزه آموزش
  • کاریابی از طریق کارآموزی
  • کاریابی از طریق موسسات کاریابی در چین
  • کاریابی از طریق سایت های کاریابی

کاریابی در چین از طریق ورود به حوزه آموزش

افرادی که در این کشور قصد کار و اشتغال دارند چنانچه مدرک معتبر زبان انگلیسی و تحصیلاتی مرتبط با این رشته داشته باشند، قادرند با موسسات و آژانس ها، مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه ها قرارداد عقد نمایند. با شرایط مذکور، فرد می‌تواند به عنوان یک استاد یا معلم در کشور چین جهت کار تقاضا نماید. متقاضیان می توانند به موسسات مربوطه مراجعه نموده و با ارائه رزومه، فرصتی برای مصاحبه اخذ نمایند. در صورت قبولی در مصاحبه می توانند در کشور چین به این کار اشتغال یابند.

کاریابی در چین از طریق کارآموزی

یکی دیگر از روش های کاریابی در کشور چین، کارآموزی است. البته این روش برای افرادی مناسب است که در این کشور تحصیل می نمایند. مهاجرت تحصیلی می توانند به عنوان کارآموز در یک شرکت خارجی و موسسه دولتی به کار اشتغال یابند. در کشور چین کارآموزی بدون دریافت حقوق می باشد اما مزایای نیز دارد. یکی از مزایای این روش کسب تجربه کاری می باشد. به عنوان یکی دیگر از مزایای آن نیز می توان به دریافت پیشنهاد شغلی مناسب از سوی موسسه یا شرکت نیز اشاره نمود.

کاریابی از طریق موسسات کاریابی در چین

کاریابی از طریق موسسات کاریابی در چین

موسسات کاریابی و آژانس ها در چین با هدف یافتن شغل مناسب برای متقاضی تاسیس شده‌اند. این موسسات در واقع پلی میان کارفرما و متقاضی کار می باشند که افراد مناسب را با توجه به مهارت ها کارفرما معرفی می نمایند. متقاضیان زیادی از طریق موسسات کاریابی در چین کاریابی در این کشور مبادرت می نمایند. از این رو این راه مطمئن و کارآمد می باشد. در ادامه نیز به معرفی برخی از موسسات کاریابی در چین می پردازیم.

کاریابی در چین از طریق سایت های کاریابی

متقاضیان علاوه بر موسسات می‌توانند با ثبت‌نام در سایت هایی که در زمینه کاریابی فعالیت می نمایند اقدام به کاریابی نمایند. با ارائه و ارسال رزومه و سوابق کاری خود به سایت و پس از اخذ تایید از جانب فرصت شغلی مورد نظر خود را می آورند. این سایت ها اطلاعات پایگاه های کاریابی مرکزی چین را بررسی نمایند و در صورت یافتن کار مناسب با توجه به وزارت کاری دریافت کرد متقاضیان به این افراد کم کار معرفی می نمایند. به متقاضیان توصیه می گردد که از رزومه و سوابق کاری خود دو نسخه و به زبان های انگلیسی و چینی تهیه نموده و ارسال نمایند.

مشاغل مورد نیاز و جستجو در موسسات کاریابی در چین

مشاغلی که بیشترین فرصت را در بازارکار چین دارند، عبارتند از: مهندسی، آی تی، مدیریت فروش، تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی. در شرکت های بین المللی یا در واقع همان شرکت های خارجی سرمایه گذاری در کشور چین استخدام نیروی کاری به صورت زیر می باشد:

  • در حدود 85% از نیروی کار این شرکت ها غیربومی می باشند.
  • 40% مشاغل مهاجران در کشور چین در زمینه فروش و بازاریابی است.
  • 20% مهاجران نیز در این کشور در زمینه مهندسی فعالیت می نمایند.
  • 10% مهاجران این کشور نیز در مشاغلی همچون حسابداری و امور مالی اشتغال دارند.
  • 5% از این ماجرا نیز در بخش آی تی مشغول به کار هستند.

انواع موسسات کاریابی در چین

موسسات کاریابی در چین بسیار می باشند اما قبل از مراجعه به آنها حتما از معتبر بودن آنها مطمئن گردیده و سپس اقدام نمایید. موسسات کاریابی که در زیر معرفی می گردند دارای سابقه طولانی در امر کاریابی بوده و یا به لحاظ گوناگون توانسته اند معتبر شناخته شوند:

نام موسسه کاریابی در چینتوضیحات
موسسه کاریابی ابانزمینه های کاریابی این موسسه عبارتند از استخدام اجرایی در بانک های سرمایه گذاری، اوراق بهادار، مدیریت دارایی. شعب دیگر این موسسه در شهرهای سنگاپور و هنک کنگ می باشد.
موسسه کاریابی گرون زندرتاسیس این موسسه به سال 1964 میلادی برمیگردد و این موسسه بیشتر در زمینه های مالی، تکنولوژی، حقوق، منابع انسانی، ارتباطات، صنعت و محیط زیست اقدام به کاریابی می نماید. شعب و دفاتر دیگر این موسسه در 5 قاره فعالیت می نمایند.
موسسه کاریابی هادسوناین موسسه فراتر از یک موسسه کاریابی سنتی می باشد علت این امر داشتن اطلاعات عمیق این موسسه کاریابی در زمینه بازاریابی در شانگهای است.
موسسه کاریابی مونراودر سال 2003 موسسه به منظور کاریابی در کشور چین تاسیس شد. کاریابی در مشاغل کالاهای مصرفی، بهداشت صنعتی و حرفه ای، فناوری صورت میگیرد.
موسسه کاریابی رابرت هافبخش های کاریابی این موسسه عبارتند از حسابداری مالی، مدیر پروژه، تحلیلگر مالی، حسابرسی، مدیر حسابرسی، سیستم های مدیریت، تحلیلگر کسب و کار و محیط زیست حرفه ای.

در مقاله به طور مختصر تعدادی از موسسات کاریابی در چین معرفی شد. چنانچه برای مهاجرت به چین از طریق کار و اخذ اقامت چین از این طریق مصمم هستید می‌توانید مقالات مربوطه را مطالعه کنید. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به کار در چین تهیه شده است در خصوص موسسات کاریابی در چین توضیحاتی ارائه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه برای “موسسات کاریابی در چین

  1. Pooria گفت:

    زبانش خیلی سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *