ویترین

نحوه نگارش cover letter

نحوه نگارش cover letter

نحوه نگارش cover letter اهمیت زیادی دارد چراکه بسیاری از کارفرمایان به چگونگی انتخاب جملات و طرز نگارش آن اهمیت زیادی قائل هستند. باید توجه داشت یک cover letter کپی شده از وبسایت های مختلف که پر از جملات و کلمات کلیشه ای است به هیچ عنوان شانس افراد برای جلب نظر کارفرما و استخدام شدن را بالا نمی برد. پس بهتر است با یادگیری اصول مهم cover letter نویسی هر فردی شخصا cover letter خود را نگارش کند و در این راه تلاش کند خلاق و فعال باشد. نکته مهم دیگری که علاوه بر داشتن رزومه و cover letter خوب در استخدام شدن افراد موثر است، کشوری است که در آن دنبال کار هستند.

یعنی حتی با داشتن cover letter خیلی عالی و مبتکرانه و داشتن سابقه تحصیلی و کاری ممتاز نیز شانس کمی برای یافتن شغل در کشورهایی با نرخ بیکاری بسیار بالا وجود دارد. چرا که در این کشورها، از جمله اسپانیا با نرخ بیکاری 12.6% در سال 2023 و گرجستان با نرخ بیکاری 3.1% اولویت بر استخدام نمودن کسانی است که زمان درخواست تابعیت یا حداقل اقاکت بلند مدت (نوع D) آن کشور را داشته باشند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به اصول کلیدی در نگارش cover letter توضیحاتی ارائه گردیده و در نهایت کشورهایی که نیازمند نیروی متخصص خارجی هستند نیز معرفی شده اند. در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • گام های مهم برای نوشتن cover letter خوب کدام اند؟
  • نرخ بیکاری و متوسط حقوق ماهانه سال 2023 در کشورهای نیازمند نیروی کار خارجی چقدر است؟
  • کاورلتر را چه کسانی قطعا نیاز خواهند داشت؟
  • محتوای یک کاورلتر باید شامل چه مواردی باشد؟
  • فرایند نگارش کاور لتر خوب چقدر زمان لازم دارد؟

نکات مهم در نحوه نگارش cover letter مناسب

زمانی که cover letter نوشته می شود بسیاری افراد با این جملات شروع می کنند که “با به دنبال محیطی خلاق هستیم که استعدادها و کاری که انجام می دهیم در آن محیط درک شود”. منتهی باید توجه شود اگرچه داشتن اعتماد به نفس و دانستن این نکته که فرد توانایی های بالایی دارد برای هر متقاضی شغلی ضروری است، اما کارفرمایان در مطالعه cover letter به دنبال این هستند که فرد مورد نظر چه توانایی هایی دارد و استخدام وی چه امتیازاتی برای شرکت در پی خواهد داشت.

نکته بسیار مهم دیگری که متقاضیان شغلی باید مد نظر قرار دهند، این است که به هیچ عنوان از cover letter تکراری و کپی شده که در وبسایت های مختلف وجود دارد استفاده نکنند. وقتی فرد جویای کار حتی برای نوشتن cover letter وقت و توجه کافی مبذول نمی کند، این مسئله قطعا تاثیر منفی بزرگی در ذهن کارفرما خواهد گذاشت. پس نگاه کردن به نمونه های آماده در اینترنت و مطالعه کتاب های مشابه تنها باید جهت الهام گیری کلی باشد و به هیچ عنوان به عینا کپی کردن جملات و قالب منجر نشود.

نکات مهم در نحوه نگارش cover letter مناسب

گام هایی راجع به نحوه نگارش cover letter

برخی از مهمترین گام ها که برای نگارش باید به آن ها توجه داشت عبارتند از:

  1. شروع با نوشتن نام و آدرس: بهتر است افراد با اطلاعات مختصر شروع کنند و ابتدای cover letter نام، آدرس و آدرس جیمیل یا ایمیل خود را یادداشت نمایند.
  2. نگارش تاریخ: تاریخی که فرد در حال نگارش نامه مذکور است باید جدا از بخش قبلی یعنی اطلاعات شخصی مختصر نگارش شود.
  3. نگارش نام شرکت و شخصی که دریافت کننده نامه خواهد بود: در ادامه اطلاعات شخصی و تاریخ، این مسئله باید نگارش گردد.
  4. شروع نامه با عبارت “Hello (سلام)” یا “Dear (عزیز)”: باید توجه داشت نحوه شروع و همچنین لحن صحبت در متن اصلی نامه باید رسمی یا خودمانی باشد. به عنوان مثال شرکت های کوچکی که بین 20 تا 30 نفر کارمند دارند معمولا نگارش غیر رسمی و شرکت های بزرگی که سلسله مراتب گسترده ای دارند غالبا لحن رسمی را ترجیح میدهند.
  5. نگارش مقدمه نامه: در خصوص عنوان شغلی که فرد قصد دارد برای آن اپلای کند و همچنین اهدافی که از استخدام شدن در آن شغل در آن شغل دنبال میکند، باید ابتدای نامه توضیحات کوتاهی داده شود.
  6. نگارش پاراگراف دوم راجع به پیشینه کاری و تحصیلی: فرد در این بخش باید ذکر کند که سابقه تحصیل و کار در فرصت شغلی مشابه را در گذشته داشته و چه تجربیاتی از این طریق به دست آورده است. به عنوان مثال ذکر کند به دلیل فعالیت هایی که داشته فروش شرکت چه تغییر کرده است.
  7. دلیل دیگر: متقاضی کار باید در پاراگراف بعدی دلیل دیگری را در اثبات صلاحیت داشتن خود، در غالب داستان یا تجربه که در شغل پیشین داشته ذکر کند.
  8. نتیجه گیری: ذکر این که چرا فرد معتقد است برای فرصت شغلی مربوطه شخص متمایز و منحصر به فردی محسوب می شود.

نکات پایانی در نحوه نگارش cover letter

در پایان افراد باید توجه داشته باشند بهتر است رویکرد فعالی اتخاذ کنند. کارفرمایان غالبا کسی را که منفعلانه در انتها می نویسد: “منتظر پاسخ شما و دریافت وقت مصاحبه هستم.” نمی پسندند و در عوض ترجیح می دهند فرد متقاضی بنویسد: “در تاریخ (الف) در روز (ب) برای صحبت در خصوص رزومه و cover letter خود با شما تماس می گیرم هرچند شماره تماس من “…0098912″ می باشد که در صورتی که ترجیح شما این باشد که خودتان تماس حاصل فرمایید مشتاقانه پاسخ خواهم داد.”

بیشترین شانس موفقیت cover letter

علاوه بر نکات گفته شده، همان طور که در مقدمه اشاره شد، کشور مورد نظر نیز تاثیر به سزایی در بالا بودن شانس موفقیت درخواست فرد دارد. بهترین کشورها در سال 2023 برای استخدام خارجی ها درنمودار ذیل مشخص شده اند:

نرخ بیکاری در بهترین کشورها برای اخذ ویزای کاری

کار در آلمان و اتریش مزایای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به سطح درآمد اشاره نمود؛ به همین دلیل است که مهاجرت به آلمان و اتریش از طریق کار و تحصیل بسیار پرطرفدار است. البته میزان دقیق درآمد هر فردی نیز علاوه بر کشوری که در آن مشغول به کار است، به سابقه کار و سطح تحصیلات نیز بستگی دارد. با این وجود می توان این گونه بیان داشته که متوسط حقوق ماهانه در آلمان و اتریش طی سال 2023 به ترتیب حدود 2800$ و 2400$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به نحوه نگارش cover letter توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *