ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در ژاپن

نوآفرینی در ژاپن

نوآفرینی در ژاپن را شاید بعضا به معنی موفقیت تضمینی قلمداد کنند در حالی که فضای این کشور برای متقاضیان به شدت رقابتی می باشد. اتباع خارجی که مایل به راه اندازی کسب و کار در ژاپن هستند باید ویزای “Business Manager” را دریافت کنند؛ برای دریافت این وضعیت اقامت، متقاضی علاوه بر افتتاح دفتر، باید حداقل 2 نفر را به صورت تمام وقت استخدام کند و یا حداقل 5 میلیون ین در ژاپن سرمایه گذاری کند.

ژاپن یکی از هیجان‌ انگیزترین و پیشرفته‌ ترین کشورهای جهان به‌ ویژه برای نوآفرین ها است؛ مداخله دولت از طریق استراتژی برای بهبود اکوسیستم نوآفرینی نتایج بسیار خوبی را برای بنیانگذاران شرکت ها در ژاپن به همراه داشته است. با این وجود همان طور که اشاره شد، اقتصاد قدرتمند ژاپن، ژاپنی ها و خارجی های زیادی را تشویق به نوآفرینی در این کشور کرده است که نتیجه آن فضای به شدت رقابتی حاکم بر این کشور است.

در واقع نوآفرینی هایی در ژاپن منجر به سوددهی و موفقیت می شوند که از شرکت های قدیمی و جدیدی که در این کشور تاسیس شده اند نیز چند پله بهتر باشند؛ راه اندازی کسب و کار در ژاپن آسان نیست زیرا بوروکراسی تماماً به زبان ژاپنی است. اتباع خارجی که مایل به راه اندازی کسب و کار در ژاپن هستند باید نسبت به قوانین مرتبط آشنایی کافی داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ژاپن به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • قوانین نوآفرینی در ژاپن در سال 2022 چگونه است؟
  • مهاجرت به ژاپن از طریق نوآفرینی چه شرایطی دارد؟
  • وضعیت نوآفرینی در ژاپن به چه صورت است؟

درباره نوآفرینی در ژاپن

طبق اعلام J-Startup، یک سازمان دولتی که برای سرعت بخشیدن به نوآوری ایجاد شده است، در حال حاضر حدود 10000 نوآفرینی در ژاپن فعالیت می کنند. از آن جمله می توان به Izumi Finance اشاره کرد که سال 2020 ایجاد شد؛ از زمانی که این کسب و کار تأسیس شد، موفقیتی در تضمین سرمایه گذاری خارجی برای رشد و توسعه داشته است. این شرکت دو دور تامین مالی را پشت سر گذاشته و حمایت 22 سرمایه گذار را در این دورهای تامین مالی تضمین کرده است.

این منجر به سرمایه گذاری این شرکت در مجموع 5.6 میلیون دلار شده است. این نوآفرینی که یکی از موفق ترین ها در ژاپن بوده است بسیار افراد را تشویق به مهاجرت به ژاپن از طریق نوآفرینی می کند. علاقمندان توجه داشته باشند به این منظور بهتر است ابتدائا با کار یا تحصیل در ژاپن مدتی در محیط این کشور زندگی کرده و هم دریابند چه بیزینس هایی سودده تر هستند و هم از قوانین مرتبط آگاه شوند.

درباره نوآفرینی در ژاپن

قوانین نوآفرینی در ژاپن

گام های مهم به منظور نوآفرینی در ژاپن به شرح ذیل می باشد:

  1. آدرس دفتر خود را ثبت کنید.

این آدرس نمی تواند آدرس دفتر موقت یا دفتر مجازی باشد. همچنین در بیشتر موارد نمی توانید از آدرس محل سکونت خود به عنوان دفتر استفاده کنید، اما ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد. در صورت نیاز، می توانید از اتاق های اداری کاملاً مبله (در 50 روز اول) به صورت رایگان استفاده کنید.

2. حداقل یکی از شرایط ذیل را داشته باشید:

    • سرمایه یا سرمایه کلی سرمایه گذاری 5000000JPY (ین) داشته باشید.
    • شما باید نشان دهید که کل مبلغ 5000000JPY (ین) در حساب بانکی شرکت شما موجود است و همچنین باید گزارش مالی و سایر مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهید، یا؛.
    • حداقل 2 کارمند تمام وقت (غیر از خودتان) داشته باشید.
    • کارمندان باید ساکن دائم ژاپن باشند و همچنین برخی شرایط دیگر (برای جزئیات بیشتر به اداره مهاجرت مراجعه کنید).
    • دارای سرمایه 2500000JPY (ین) و 1 کارمند باشید.

ورود نوآفرینان به ژاپن

به منظور اخذ اقامت ژاپن و شروع به کار، فرد ابتدائا باید ویزای این کشور را اخذ نماید. برای شروع یک کسب و کار جدید در ژاپن به عنوان یک تبعه خارجی، باید نوع خاصی از ویزا را دریافت کنید. اگر هنوز ویزا ندارید، باید ویزای مدیریت کسب و کار 4 ماهه یا ویزای راه اندازی که در برخی از شهرداری ها (توکیو، فوکوئوکا و شهرهای دیگر) در ژاپن ارائه می شود، دریافت کنید. اگر قبلاً ویزای ژاپن دارید و مقیم هستید، می توانید شرکت خود را تا زمانی که دوره ویزای شما هنوز معتبر است ثبت نام کنید. پس از تکمیل ثبت نام شرکتی (تجاری) خود، باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید؛ مراحل مورد نیاز برای تغییر ویزای شما به ویزای تجاری بسته به نوع ویزای فعلی شما متفاوت است. در نمودار ذیل حداقل و حداکثر مدت اعتبار ویزای تجاری ژاپن بیان شده که البته قابل تمدید است:

مدت اعتبار ویزای تجاری ژاپن

البته در صورتی که 6 ماه بگذرد، فرد می تواند درخواست دهد و ویزای تجارت در ژپن وی تمدید گردد؛ اگر قبلاً ویزای ژاپن دارید، مهم است که مطمئن شوید که از نظر قانونی قادر به راه اندازی یک کسب و کار جدید با همان ویزا هستید یا اگر لازم است برای ویزای جدید اقدام کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در ژاپن و قوانین سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید. بهتر است قبل از اقدام به طور قانونی وارد خاک ژاپن شده و قوانین این کشور را بهتر بررسی نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *