ویترین

هزینه زندگی در بنگلادش

هزینه زندگی در بنگلادش

برای پرداخت هزینه زندگی در بنگلادش افراد باید به موارد مختلفی توجه داشته باشند که البته نشان از مقرون به صرفه بودن دارد. بنگلادش یکی از کشورهای مقرون به صرفه جهان به حساب می آید. زمستان ها زمانی است که افراد زیادی به عنوان توریست به این کشور سفر می کنند. تحصیل در بنگلادش نیز امتیازهای زیادی پیدا کرده است و این مسئله ای است که مورد توجه قرار می گیرد. دانشجویان خارجی باید به هزینه های زندگی خود توجه داشته باشند. علاوه بر شهریه دانشگاهی، هزینه های روزانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد ولی به این نکته نیز باید توجه کرد که کمترین فشار به دانشجویان وارد می شود. برای درک بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • هزینه های کلی زندگی در بنگلادش چقدر است؟
  • آیا رستوران های بنگلادش ارزان قیمت هستند؟
  • اجاره بهای مسکن در بنگلادش چقدر است؟
  • آیا تناسب مناسبی بین هزینه های زندگی و مخارج در این کشور وجود دارد؟

بررسی شاخص های کیفیت زندگی در بنگلادش

افرادی که قصد زندگی در بنگلادش را دارند، بهتر است به شاخص های کیفیت زندگی آن توجه داشته باشند. برخی از مهم ترین این شاخص ها به شرح جدول زیر است:

شاخصارزش کیفیت
قدرت خریدبسیار کم
امنیتکم
مراقبت های بهداشتیمتوسط
آب و هوابالا
هزینه های زندگیبسیار کم
قدرت خرید ملککم
ترافیکبسیار بالا
آلودگیبسیار زیاد
کیفیت زندگی بسیار کم

در چنین شرایطی است که می توان گفت که زندگی در بنگلادش کیفیت چندان مناسبی ندارد. در حقیقت به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را برای زندگی خود انتخاب نکنند. محدودیت های موجود در این مسیر در تصویر بالا مشخص است. با همه این تفاسیر، برای بسیاری، انتخاب بنگلادش می تواند به عنوان یک امیتاز به حساب آید و از آن به عنوان سکوی پرتاب استفاده می کنند.

بررسی هزینه های رستورانی در بنگلادش

افرادی که قصد سفر به بنگلادش را دارند، معمولا وعده های غذایی خود را در رستوران ها میل می کنند. این مسئله سبب شده است تا هزینه های این بخش به شدت مورد توجه قرار گیرد. جدول زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه می کند.

نوع هزینه های رستورانیمبلغ به تاکای بنگلادش
یک وعده متوسط200 ৳
3 وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران1000 ৳
یک وعده مک دونالد500 ৳
نوشیدنی های غیر الکلی525 ৳
کاپوچینو188 ৳
یک نوشابه کوچک29 ৳

هزینه های رستورانی در بنگلادش

تهیه مایحتاج روزانه در فروشگاه های اندونزی

افرادی برای این که بتوانند نیازهای اولیه خود در اندونزی را پرداخت کنند، باید هزینه های زیادی را بپردازند. این هزینه ها به نوعی بالاترین بخش هزینه های زندگی توریست ها را شکل می دهد. با توجه به هزینه های مربوط به اجاره، برای زندگی در این کشور نیز بیشترین هزینه ها مربوط به این موضوع است.

جدول زیر هزینه های مربوط به خورده فروشی ها را نشان می دهد:

نوع هزینهمبلغ به تاکای بنگلادش
یک لیتر شیر79 ৳
500 گرم نان60 ৳
یک کیلوگرم برنج67 ৳
12 عدد تخم مرغ125 ৳
پنیر محلی (یک کیلوگرم)752 ৳
فیله مرغ260 ৳
یک کیلوگرم گوشت700 ৳
انواع میوه35 ৳ تا 150 ৳

این مسئله سبب شده تا در حدود 41% از هزینه های زندگی مربوط به هزینه های فروشگاهی باشد.

مقایسه این هزینه ها با زندگی در کانادا

اجاره ملک در بنگلادش

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در رابطه با هزینه های زندگی در بنگلادش به آن توجه داشت، اجاره ملک در این کشور است. دانشجویان خارجی در این کشور و همچنین سایر شهروندان باید ملک مشخصی در این کشور داشته باشند. دریافت اجاره نامه نیاز به داشتن تمکن مالی در این کشور است. هزینه های مربوط به اجاره ملک در این کشور عبارتند از:

نوع ملکاجاره بهای ماهانه به تاکا
ملک کوچک در مرکز شهر10888 ৳
ملک یک خوابه خارج از مرکز شهر6763 ৳
ملک 3 خوابه در مرکز شهر26771 ৳
ملک 3 خوابه خارج از مرکز شهر15623 ৳

برای خرید ملک در این کشور، برای هر متر مربع، در حدود 86622 ৳(تاکا) برای املاک مرکز شهر نیاز است. برای املاک خارج از مراکز شهری نیز باید هزینه ای در حدود 46595 ৳(تاکا) پرداخت کرد.

شرایط مهاجرت به اتریش

توزیع هزینه های زندگی در بنگلادش

باید به این نکته اشاره کرد که بنگلادش یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن بسیار مناسب است. افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند، باید به توزیع هزینه های زندگی در آن توجه داشته باشند. توزیع هزینه های زندگی در بنگلادش به شرح زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در بنگلادش

بدون در نظر گرفتن هزینه های مربوط به اجاره بها، یک نفر در این کشور به حدود 36512 ৳(تاکای بنگلادش) نیاز خواهد داشت. یک خانواده 4 نفره در این کشور نیز به حدود 127925 ৳(تاکای بنگلادش) نیاز خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود در یک ماه را پرداخت کنند. این مسئله به خوبی نشان می دهد که این کشور یکی از ارزان ترین کشورهای جهان است. در صورتی که به دنبال تحصیل، کار و زندگی در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *