ویترین

ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین

ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین

ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین آخرین قدم برای دانشجویان خارجی است تا بتوانند در رشته مورد نظر خود شروع به تحصیل کنند. بسیاری از شهروندان خارجی برای این که بتوانند در بوسنی اقامت موقت داشته باشند، باید ویزا دریافت کنند. دانشجویان نیز شرایط مشابهی را پیش روی خود خواهند داشت. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که بوسنی یکی از کشورهای سطح سوم اروپایی برای تحصیل است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در برخی از رشته های خاص اما شرایط متفاوتی وجود دارد که شاید بتواند آن را برای بسیاری ارزشمند خواند. اکنون می توان گفت که کم بودن سطح رقابت برای ورود به این کشور مهم ترین مسئله به حساب می آید.

تحصیل در بوسنی و هرزگوین تحت برنامه آموزش بولونیا قرار دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد می توانند از اعتبار آن بهره ببرند. دانشگاه های پزشکی این کشور نیز تحت استانداردهای سازمان بهداشت جهانی هستند و این نیز یک برگ برنده دیگر به حساب می آید. با این وجود، برای بازگشت به ایران افراد با چالش های مرتبط با اعتبار مدرک تحصیلی روبرو خواهند بود. محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد را البته می توان به نوعی پوشش داد. برای درک بهتر از شرایط دریافت ویزا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در این باره ارائه می کنند.

  • چه کسانی به ویزای تحصیلی بوسنی نیازی ندارند؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا چیست؟
  • برای تحصیل در بوسنی به پول زیادی نیاز است؟
  • چه محدودیت هایی برای دریافت این ویزا وجود دارد؟

دلایل انتخاب بوسنی به عنوان مقصد تحصیلی

انتخاب مقصد مهاجرت برای هر فرد دارای دلایل مختلفی است. برای مثال بوسنی و هرزگوین یکی از کشورهای با تاریخ طولانی مدت و همچنین مناظر زیبا و کم نظیر است. مردم این شهر با شهروندان خارجی رفتار مناسبی دارند و این خود می تواند منجر به آرامش مهاجران در این کشور شود. برای تحصیل، بوسنی و هرزگوین رشته های مختلفی را در مقاطع مختلف آموزش عالی ارائه می کند و این خود یک آزادی عمل را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه های بوسنی در سطح جهان شناخته شده هستند و دانشجویان می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، برای کار یا حتی ادامه تحصیل، به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. در طول تحصیل، به واسطه در اختیار داشتن ویزای تحصیلی، دانشجویان می توانند در این کشور کار کنند و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. این مسئله می تواند فشار اقتصادی وارد شده بر دانشجویان را تا حد زیادی کاهش دهد. در حقیقت دانشجویان تنها باید به دنبال راهکاری برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور باشند چرا که امکان کاریابی ضمن تحصیل برای آن ها وجود خواهد داشت.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

پروسه دریافت ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید پروسه مشخصی را طی کنند. این پروسه باید به طور دقیق و مطابق با خواست دانشگاه انجام شود. برای درک بهتر، پروسه به شرح تصویر زیر ارائه شده است:

پروسه ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین

دانشجویان بدون دریافت ویزای تحصیلی، اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. با این وجود پس از ورود به بوسنی و هرزگوین باید اقدامات لازم برای دریافت اجازه اقامت را نیز انجام دهند. در این صورت است که فرد قادر خواهد بود تا مجوزهای حضور یک ساله در این کشور را به دست آورد. این اجازه اقامت در پایان هر سال تحصیلی با توجه به شرایط تحصیلی فرد قابلیت تمدید آسان را خواهد داشت.

ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید تحصیل بوسنی و هرزگوین

برای این که فرد بتواند پذیرش تحصیلی خود را در بوسنی و هرزگوین به دست آورد، باید مدارک خود را به دقت آماده کرده و آن ها را در اختیار سفارت این کشور قرار دهد. برخی از مهم ترین مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر که حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد
  • کپی رسمی از همه ویزاهای دریافتی قبلی (در صورت وجود)
  • مدارک شناسایی (شناسنامه)
  • پرداخت هزینه مربوط به بررسی مدارک
  • یک قطعه عکس رسمی
  • بیمه درمانی معتبر
  • گواهی اقامت اولیه در بوسنی
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • ریز نمرات و مدارک آخرین دوره تحصیلی فرد
  • بلیت پرواز به سمت بوسنی

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بوسنی و هرزگوین

زمان دریافت ویزا بستگی به زمان درخواست و شرایط سفارت دارد. در بهترین شرایط، پاسخ نهایی پس از 5 روز کاری به فرد اعلام می شود. البته اگر درخواست ها در آن بازه زمانی افزایش یابد، ممکن است 30 روز پس از تحصیل، ویزای فرد صادر شود. برای دریافت ویزای بوسنی و هرزگوین باید 81€ (یورو) به سفارت پرداخت کرد.

در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهای مهاجرتی برای خود هستید، باید زمینه ها و روش های مختلف مهاجرتی را به خوبی بشناسید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه می توانند راهنمای شما به حساب آیند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *