ویترین

هزینه زندگی در تایوان

هزینه زندگی در تایوان

هزینه زندگی در تایوان یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که مهاجران قبل از ورود به خاک این کشور باید از آن کاملا مطلع باشند. به طور کلی، مهاجرت به تایوان متقاضیان را در یکی از امن ترین کشورهای جهان فرود خواهد آورد که کیفیت زندگی در آن بسیار بالا و سطح امکانات عالی می باشد. یکی از راه های تغییر فوری مسیر زندگی اکثر مهاجران این است که به تایوان نقل مکان کنند، کشوری که به پناهگاهی برای مهاجران بین المللی از کشورهای مختلف تبدیل شده است. تایوان دارای یک جامعه ای می باشد که آماده استقبال از مهاجران خارجی است و فرصت های کاری، تحصیلی و اقامت مختلفی را به مهاجران ارائه می دهد. تایوان یکی از کوچکترین کشورهای جهان است اما در داخل مرزهای آن، افراد یکی از ثروتمندترین کشورهای روی زمین، چه از نظر مالی و چه در کیفیت زندگی را پیدا خواهند کرد.

از مناظر خیره کننده در امتداد محدوده آلیشان با تاریخ شگفت انگیز آن که به 20000 پیش سال پیش باز می گردد تا جاذبه های بی نظیر دیگر، چیزهای زیادی در تایوان برای جلب نظر مهاجران و همچنین مسافران وجود دارد. همراه با یک سیستم بهداشت و درمان در سطح جهانی، هزینه های مناسب زندگی، و آب و هوای زیر استوایی، مهاجران می توانند از اقامت خود در نقاط مختلف تایوان لذت ببرند. زندگی در تایوان با این حال کامل نیست و ممکن است چالش هایی برای مهاجران وجود خواهد داشت. از جمله این موارد می توان به یک مانع زبانی، کمبود فرصت های شغلی برای کارمندان تازه کار و مشکل رو به رشد کیفیت هوا اشاره کرد. در این نوشتار، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه زندگی در تایوان را به طور کامل بررسی کرده است و اطلاعات کاملی در این زمینه جمع آوری کرده است.

بررسی هزینه زندگی در تایوان

آگاه بودن از هزینه زندگی در تایوان برای مهاجران به اندازه شرایط مهاجرت به این کشور دارای اهمیت می باشد. شرایط و هزینه زندگی در تایوان با توجه به اینکه آیا افراد تصمیم به ماندن در شهری مانند تایپه دارند و یا قصد دارند در نقاط دورتر از شهر زندگی کنند، متفاوت است. به طور کلی، مرکز شهری شلوغ مانند تایپه همراه با انرژی زیادی می باشد و زندگی در این شهر ممکن است گران تر از پاریس باشد، اما ارزان تر از شهری مانند لندن و بسیار کمتر از شهرهای همسایه مانند هنگ کنگ است. با وجود اینکه تایوان یک جزیره کوچک است، هزینه ها می تواند به طور گسترده ای در این کشور متفاوت باشد و در شهرهای کوچکتر قیمت ها به طور قابل توجهی ارزان تر از پایتخت هستند. البته هزینه های زندگی افراد بر اساس شیوه زندگی آنها در تایوان تعیین خواهد شد.

در نمودار زیر هزینه زندگی در شهرهای مختلف تایوان مقایسه شده است:

هزینه زندگی در شهرهای مختلف تایوان

همانطور که ذکر شد، هزینه زندگی در شهرهای مختلف تایوان متفاوت می باشد. اما اگر مهاجران داشته باشند در تفریحات مختلف در اکثر روزهای هفته شرکت کنند، محصولات وارداتی بخرند و مایل به اشتراک گذاری یک آپارتمان نباشند، هزینه های بیشتری را برای زندگی و اقامت در تایوان پرداخت خواهند کرد. اما یکی از مهمترین مواردی که متقاضیان باید در نظر داشته باشند این است که تایوان دارای یک منطقه زمین محدود می باشد و واردات بسیاری از مواد غذایی از خارج از کشور انجام می شود. بنابراین هزینه های خواربار نسبتا بالا است به طور کلی 1 لیتر شیر تقریبا 3$ (دلار) به طور متوسط هزینه دارد و این 3 برابر از بسیاری از کشورهای غربی گران تر می باشد.

این هزینه ها رو با هزینه زندگی در آمریکا مقایسه کن

هزینه مسکن در تایوان

اجاره هزینه ماهانه اصلی زندگی در تایوان می باشد و در نقاط مختلف متفاوت است. اسکان در تایوان می تواند در برخی مناطق گران قیمت باشد اما پیدا کردن یک مکان مقرون به صرفه که نیازهای یک مهاجر را برآورده کند، حتی اگر فقط انگلیسی بلد باشند، دشوار نخواهد بود. گروه های رسانه های اجتماعی خاص متعددی برای خارجی ها وجود دارند که به دنبال محل اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در کشور هستند. شایان ذکر است که با توجه به شرایط جغرافیایی تایوان، رطوبت تاثیر قابل توجهی بر محل اقامت دارد. در تابستان، آپارتمان ها در این کشور می توانند گرم و مرطوب شوند و در حالی که اکثر خانه ها و آپارتمان ها دارای سیستم تهویه هوا هستند، خنک کردن آنها می تواند هزینه های زیادی به همراه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در تایوان به طور قابل توجهی پایین تر خواهد بود اگر افراد مایل به اشتراک گذاری یک آپارتمان یا خانه باشند و هزینه زندگی افراد با زندگی مشترک و تقسیم هزینه اجاره می توانند هزینه زندگی خود را در شهرهای مختلف تایوان به طور چشمگیری کاهش دهند.

در جدول زیر به هزینه مسکن و اجاره در تایوان اشاره شده است:

گزینه هامتوسط هزینه اجاره
آپارتمان مشترک$420 (دلار)
آپارتمان خصوصی$700 (دلار)
آپارتمان لوکس$2000 (دلار)

هزینه مسکن در تایوان

هزینه حمل و نقل در تایوان

تایوان ترکیبی سرگرم کننده از جنوب شرق آسیا ترافیک آشفته با یک سیستم حمل و نقل مدرن است به طوری که کارایی سیستم حمل و نقل عمومی در تایوان باعث تعجب و شگفت زدگی مهاجران و مسافران خارجی می شود. شایان ذکر است که در تایوان، عادت کردن به فرهنگ رانندگی محلی از سخت ترین چالش هایی می باشد که مهاجران باید آن را پشت سر بگذارند. از نظر کیفیت جاده، مشکلات بیش از حد بسیاری از ساخت راه خود را در سراسر کشور در یک ماشین و یا با دوچرخه ندارد. از لحاظ کیفیت جاده، مهاجران با مشکلات زیادی که ممکن است در کشور خود برای رفت آمد با ماشین، با دوچرخه یا موتورسیکلت داشته باشند، در تایوان با آنها مواجه نخواهند شد.

برخی از هزینه های حمل و نقل در تایوان عبارتند از:

  • $0.78 (دلار) برای بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی
  • $40 (دلار) برای بلیط حمل و نقل عمومی ماهینه
  • $2.66 (دلار) برای تعرفه (شروع) تاکسی
  • $0.78 (دلار) برای سفر با تاکسی (1 کیلومتر)

حمل و نقل عمومی در تمام شهرهای تایوان هم مقرون به صرفه و هم جامع است. تایپه به مترو می بالد، در حالی که شهرهای کوچکتر هنوز حمل و نقل ریلی و شبکه اتوبوس رانی شلوغی دارند. همچنین یک ریل پرسرعت وجود دارد که شهرها را به هم متصل می کند و می توان تنها در بیش از دو ساعت به پایان سفر کرد. نشانه ها، تابلو ها و اطلاعیه ها به هر دو زبان ماندارین و انگلیسی در تمامی خیابان های تایوان وجود دارند که زندگی مهاجران را آسان تر خواهد کرد و می تواند به برخی از مهارت های زبان کمک کند. تمامی متقاضیان می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و هزینه های مهاجرت و اقامت در تایوان اطلاعات تکمیلی کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *