ویترین

هزینه زندگی در لبنان

هزینه زندگی در لبنان

هزینه زندگی در لبنان برای افرادی که حتی به صورت توریستی به این کشور وارد می شوند، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. لبنان یکی از کشورهایی است که سفرهای مذهبی زیادی به سمت آن شکل می گیرد. بسیارند افرادی که قصد دارند برای یک سفر به این کشور مهاجرت کنند. حتی بسیاری از افراد برای تحصیل خود در یک کشور آسیایی ترجیح می دهند تا به این کشور وارد شوند. باید این نکته را در نظر داشت، که شهروندان خارجی برای زندگی در لبنان با مشکلات خاصی روبرو نخواهند شد. امروزه شرایط اقتصادی در لبنان بسیار ضعیف است و همین مسئله سبب شده است تا بالاترین نرخ تورم در جهان را تجربه کند.

نرخ خرید بسیاری از کالاها در این کشور بالاتر از استانداردهای جهانی است. همین مسئله سبب شده است تا فشارهای اقتصادی بیشتری به شهروندان این کشور وارد شود. به بسیاری از افراد توصیه می شود تا به خوبی هزینه های زندگی موقت یا بلند مدت خود در این کشور را محاسبه کنند. باید در نظر داشت که کمبود وجه در این کشور ممکن است به دلیل ارتباط های خاص جهانی، انتقال پول را دشوار کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی کلیات هزینه های مربوط به زندگی در لبنان خواهند پرداخت.

  • شاخص های اقتصادی در لبنان چگونه است؟
  • آیا می توان زندگی مناسبی در لبنان داشت؟
  • هزینه های بخش های مختلف زندگی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان تفریحات ارزان را در این کشور تجربه کرد؟
  • رستوران های لبنان چه هزینه هایی را در بر خواهد داشت؟

بررسی شاخص های اقتصادی در لبنان

همانطور که در بخش اول ارائه شد، در حال حاضر لبنان یکی از بزرگ ترین بحران های اقتصادی تاریخ جهان را پشت سر می گذارد. نرخ تورم در این کشور 3 رقمی است و با اختلاف بدترین شرایط ثبت شده در جهان را به خود می بیند. نمودار زیر، به خوبی این مسئله را نشان می دهد.

بررسی نرخ تورم در لبنان به درصد

در چنین شرایطی که ثبات اقتصادی در این کشور در بدترین شرایط ممکن قرار دارد، چگونه می توان متصور شد که فردی بتواند برنامه ریزی اقتصادی مناسبی برای خود طراحی کند. علاوه بر این، عدم امنیت اقتصادی خود یک جو روانی خاص در جامعه ایجاد کرده است. این مسئله سبب شده است تا نرخ ارز در این کشور نیز سقوطی در حدود 100% داشته باشد.


بررسی هزینه های کلی زندگی در لبنان

در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که لبنان یکی از کشورهای نسبتا گران قیمت آسیایی است و نمی توان آن را برای بسیاری مناسب دانست. نرخ هزینه های ماهانه زندگی در این کشور نسبتا بالا است و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا محاسبات دقیقی در رابطه با این موضوع داشته باشند.

بررسی هزینه های کلی زندگی در لبنان

باید توجه داشت که هزینه های زندگی خانوار در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بهای مسکن، به شرح زیر است:

  • یک نفر در حدود 950$ (دلار) در ماه
  • دو نفر در حدود 1800$ (دلار) در ماه
  • سه نفر در حدود 2610$ (دلار) در ماه
  • چهار نفر در حدود 3420$ (دلار) در ماه
  • پنج نفر در حدود 4242$ (دلار) در ماه

برای اینکه فرد بتواند هزینه های اجاره ملک را پرداخت کند، به بودجه زیر نیاز دارد:

محل قرار گیریمتراژ تقریبیتعداد اتاق خواباجاره بها به دلار
مرکز شهر451730$
نقاط متوسط451385$
مرکز شهر9031480$
نقاط متوسط903780$

محاسبه هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های سنگین حمل و نقل در لبنان

افرادی که می خواهند در لبنان سفر کوتاهی داشته باشند، باید فکری به حال هزینه های سنگین حمل و نقل در این کشور داشته باشند. باید در نظر داشت که هزینه های حمل و نقل عمومی در این کشور نسبتا مناسب است اما نمی توان از هزینه های تاکسی در این کشور به خوبی یاد کرد.

  • هزینه یک سفر 1.5$ (دلار)
  • هزینه های ماهانه سفر با حمل و نقل عمومی 60.4$ (دلار)
  • درخواست تاکسی 6$ (دلار)
  • هزینه هر کیلومتر طی شده 1.2$ (دلار)

در چنین شرایطی به راحتی نمی توان حتی برای مسیرهای کوتاه مدت نیز درخواست تاکسی کرد و این هزینه برای بسیاری از افراد سنگین است.

صرف یک وعده رستورانی در لبنان

باید در نظر داشت که صرف وعده های غذایی در لبنان می تواند در رستوران های سنتی بسیار جذاب باشد. همچنین باید در نظر داشت که در حال حاضر لبنان یکی از جذاب ترین خوراکی های خاورمیانه را در اختیار داشته باشند. باید در نظر داشت که این مسئله می تواند بسیار ارزشمند باشد. افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید غذاهای بومی این کشور را نیز تجربه کنند. به طور کلی هزینه های مربوط به وعده های غذایی در این کشور را می توان به شرح زیر دانست:

نوع وعده یا نوع خرید در رستورانهزینه به دلار
یک وعده متوسط در رستوران10$
3 وعده غذایی برای 2 نفر50$
یک وعده فست فود ساده7$
نوشیدنی غیر الکلی3$
نوشابه2.1$

محاسبه هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی در لبنان

قیمت های بازار در لبنان در سال های اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور تاثیر زیادی بر هزینه زندگی و قیمت مصرف کننده داشته است. تورم یکی از محرک های اصلی افزایش قیمت ها بوده است و قیمت کالاها و خدمات با سرعت نگران کننده ای افزایش یافته است. برخی از کالاها برای مردم محلی بسیار گران شده است که منجر به کاهش قدرت خرید شده است. علاوه بر این، نرخ مبادله پوند لبنان نیز یکی از عوامل مؤثر بوده است، زیرا به سرعت در حال نوسان بوده است.

در این رابطه نیز می توان گفت که لبنان یکی از کشورهای پرهزینه است و برای تامین هزینه های زندگی در این کشور باید مبالغ زیادی را صرف کرد. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *