ویترین

کار در هایتی

کار در هایتی

کار در هایتی یکی از الزامات تامین مخارج زندگی در این کشور است که برای بسیاری از افراد ضروری است که در آن مسیر قدم بردارند. محدودیت هایی در این کشور وجود دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. البته مهم ترین نکته در رابطه با این کشور آن است که فرد بتواند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. هایتی یکی از بهترین گزینه های ممکن در زمینه کار در خارج از کشور نیست. گزینه های زیادی برای کار در این کشور وجود ندارد و این مسئله باید مورد توجه باشد. افرادی که این کشور را انتخاب می کنند، حتما باید تخصص داشته باشند تا کیفیت بالای زندگی را تجربه کنند.

باید در نظر داشت که نیروی کار در این کشور به درآمد بالایی نسبت به سطح جهانی برخوردار نیست. نرخ بیکاری در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این مسئله می تواند نگران کننده باشد. باید در نظر داشت که دارندگان رزومه های قوی می توانند به کاریابی در این کشور امید داشته باشند ولی سایر افراد مسیر بسیار دشواری پیش روی خود خواهند داشت. برای رسیدن به آگاهی بیشتر در این زمینه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی خواهند کرد که کار در هایتی چه محدودیت هایی دارد و شرایط آینده زندگی در این کشور چیست.

  • شرایط کار در هایتی برای شهروندان خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد در هایتی چقدر است؟
  • بهترین مشاغل موجود در هایتی چیست؟
  • قوانین کار در هایتی چیست؟
  • نرخ بیکاری در این کشور چگونه است؟

شرایط کلی کار در هایتی

افرادی که قصد دارند در هایتی کار کنند، باید با شرایط زندگی در این کشور و بازار کار آن آشنا باشند. باید در نظر داشت که نرخ بیکاری در این کشور کمی بالا است  افرادی که می خواهند کار در هایتی را تجربه کنند، می توانند از نرخی بیکاری موجود در این کشور دو برداشت مجزا داشته باشند:

  • نیروی کار تخصصی در این کشور محدود است
  • نرخ بیکاری بالا، دولت را مجبور می کند که قوانین محدود کننده استخدام نیروی خارجی اعمال کند.

نرخ بیکاری در هایتی به شرح زیر گزارش شده است:

بررسی نرخ بیکاری در هایتی

قوانین کار در هایتی نشان می دهد که ساعت کار مجاز در هفته برای فرد 48 ساعت است. در حال حاضر اکثر افراد به راحتی تا 50 ساعت کار در هفته را تجربه می کنند. محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد ولی می توان از آن نیز استفاده کرد. هر فرد می تواند 15 روز در سال را به عنوان مرخصی استعلاجی استفاده کند.

در این شرایط، باید به این نکته اشاره کرد که مرخصی های استعلاجی نسبت به استانداردهای جهانی در این کشور کمتر است. از طرفی، ساعت کاری در این کشور نیز بیشتر است و این مسئله می تواند حائز اهمیت باشد. شهروندان خارجی باید پیش از ورود به این کشور، پذیرش این موضوع را داشته باشند.

روند کار در فرانسه

بررسی متوسط درآمد در هایتی

افرادی که قصد دارند در هایتی کار کنند، باید در نظر داشته باشند که به نسبت به استانداردهای جهانی، متوسط درآمد در هایتی کمتر است. نمی توان انتظار داشت که فرد در این کشور به درآمدی دست پیدا کند که به راحتی بتواند به کشورهای خارجی سفر کند و به همین دلیل است که این مسئله خود یکی دیگر از نقاط منفی در انتخاب این کشو به عنوان مقصد تحصیلی است. باید در نظر داشت که در حال حاضر، هایتی باید از گزینه های درجه 5 برای زندگی به حساب آید.

بررسی متوسط درآمد در هایتی

متوسط درآمد کار در این کشور را می توان به شرح زیر اعلام کرد:

  • کمینه درآمد در هایتی معادل 17300HTG (گورد) در ماه است
  • متوسط درآمد نیروی کار در حدود 68400HTG (گورد) در ماه است
  • سطح بالای درآمدی در هایتی نیز در حدود 305000HTG (گورد) در ماه است.

چنین اختلاف معناداری بین سطوح درآمدی در این کشور نشان می دهد که برای رسیدن به درآمد بالا باید تخصص داشت و از طرفی اختلاف طبقاتی در این کشور نیز به راحتی از همین سطح درآمد قابل ادراک است.

مزایای کار در هایتی

افرادی که هایتی را برای زندگی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که بازار کار در این کشور شرایط خوبی ندارد. برای رسیدگی به این موضوع، باید موارد زیر را به عنوان نکات اصلی در رابطه با کار در این کشور در نظر گرفت و نکات مثبت را از دل آن ها استخراج کرد.

مزایای کار در هلند

  • زبان رسمی هایتی فرانسوی است و انگلیسی رواج ندارد
  • محدودیت های دریافت ویزای کاری برای شهروندان خارجی
  • سطح درآمد پایین تر از متوسط
  • عدم دستیابی هایتی به استانداردهای زندگی
  • دستیابی به ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی
  • دسترسی سخت به کیفیت بالای آموزش در هایتی
  • در دسترس بودن مشاغل نیازمند به تخصص

در حال حاضر به بسیاری از افراد توصیه می شود تا برای کار در خارج از کشور، کشورهای تراز اول را انتخاب کنند. در این صورت می توان به اقامتی ارزشمند و مهم دست پیدا کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در شرایط کنونی آمادگی کامل برای همراهی علاقمندان به خارج از کشور برای کار را دارند. کافی است با یک تماس تلفنی، شانس خود را امتحان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *