ویترین

هزینه زندگی در مغولستان

هزینه زندگی در مغولستان

هزینه زندگی در مغولستان با توجه به امکانات مختلفی که در شهرهای این کشور به ساکنین ارائه می شود، متفاوت خواهد بود. مغولستان در منطقه شرقی آسیای مرکزی واقع شده است و با چین، روسیه و قزاقستان مرز مشترک دارد و  شهرهای آن به دلیل فرهنگ باستانی خود ارزش دیدن دارند. جمعیت این کشور تقریبا 3.4 میلیون نفر می باشد که 45% آن در پایتخت، اولان باتور، که یکی از بزرگترین شهرهای مغولستان می باشد، زندگی می کنند. شایان ذکر است که این کشور سرزمینی متنوع با مکان های زیبای زیادی برای کاوش است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این راهنما همراه باشید تا از از هزینه های زندگی در شهرهای برتر مغولستان آگاه شوید.

هزینه زندگی و اجاره خانه در مغولستان

یکی از مهم ترین هزینه هایی که برای زندگی در مغولستان باید بررسی شود، هزینه اجاره خانه است. هزینه برای مواردی مانند اجاره آپارتمان، اجاره خانه، خرید ملک، نرخ رهن و آب و برق کم است. قیمت یک نوع خانه 5000$ (دلاری) در نیویورک در مغولستان 1300$ (دلار) است. میانگین اجاره خانه/آپارتمان خارج نشین برای یک آپارتمان لوکس و ایمن بدون مبله (3 خوابه) 1994$ (دلار آمریکا) در یک مکان مرکزی و 1157$ (دلار آمریکا) در یک مکان حومه شهر است، به استثنای خدمات آب و برق.

بهترین شهرهای مغولستان

مغولستان که به خاطر مناظر وسیع و سنت های عشایری شناخته شده است، تجربه زندگی منحصر به فردی را ارائه می دهد. در حالی که اکثریت جمعیت مغولستان هنوز روستایی هستند، چند شهر وجود دارند که به دلیل امکانات رفاهی، زیرساخت ها و فرصت های خود به عنوان مکان های جذابی برای زندگی متمایز هستند.


2 شهر برتر برای زندگی در مغولستان عبارتند از:

  • اولان ‌باتور
  • دارخن

اولان ‌باتور، پایتخت و بزرگترین شهر مغولستان، با امکانات مدرن و فرصت ‌های متنوع، محیط زندگی جذابی را ارائه می ‌دهد. اولان ‌باتور به‌ عنوان قطب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور، منظره شهری شلوغ و پر از مراکز خرید، رستوران‌ های بین‌المللی و زندگی شبانه پر جنب و جوش دارد. زیرساخت های شهر به خوبی توسعه یافته است، از جمله سیستم های حمل و نقل قابل اعتماد و امکانات مراقبت های بهداشتی. اولان باتور همچنین دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی معتبری را در خود جای داده است که آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان تبدیل کرده است. دارخن در شمال کشور، دومین شهر بزرگ کشور و مرکز صنعتی نوظهور است. این شهر که به دلیل بخش های تولید و معدن شناخته شده است، فرصت های شغلی فراوانی را ارائه می دهد.

دارخن استاندارد زندگی نسبتاً بالایی را با امکانات رفاهی تثبیت شده مانند بیمارستان ها، مدارس و امکانات تفریحی فراهم می کند و میزبان رویدادها و جشنواره های فرهنگی است که رسوم منطقه را به نمایش می گذارد.

ویژگی های کلیدی 2 شهر برتر مغولستان به صورت زیر است:

نام شهرویژگی های کلیدی
اولان ‌باتورمرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زیرساخت های مدرن و مکان های تاریخی و فرهنگی
دارخنبخش های صنعتی و تولیدی، امکانات رفاهی و نزدیکی به مناظر دیدنی

هزینه زندگی در مغولستان در اولان ‌باتور

هزینه زندگی در اولان باتور برای مهاجران معمولاً با در نظر گرفتن واحد پول محلی، توگریک مغولستان (MNT)، مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. قیمت مسکن در اولان باتور بسته به موقعیت و کیفیت محل اقامت می تواند متفاوت باشد. در این شهر، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر می‌تواند از حدود 1000000MNT تا 2500000MNT (توگریک مغولستان) در ماه متغیر باشد، در حالی که در خارج از مرکز شهر، قیمت‌ ها ممکن است از 500000MNT تا 1500000MNT (توگریک مغولستان) در ماه متغیر باشد. در اولان باتور، خدمات شهری مانند برق، گرمایش و آب می تواند حدود 100000MNT تا 200000MNT (توگریک مغولستان) در ماه هزینه داشته باشد. حمل و نقل عمومی در اولان باتور نسبتاً مقرون به صرفه است و بلیط ماهانه برای اتوبوس و مترو می تواند حدود 40000MNT تا 50000MNT (توگریک مغولستان) هزینه داشته باشد.

"</p

در این شهر از تاکسی ها نیز معمولا استفاده می شود و یک سواری معمولی 5 کیلومتری ممکن است حدود 6000MNT تا 10000MNT (توگریک مغولستان) هزینه داشته باشد. وقتی صحبت از خواربار و ناهارخوری می شود، کالاهای محلی و غذاهای مغولی به طور کلی مقرون به صرفه هستند. یک وعده غذایی در یک رستوران محلی در این شهر می تواند از MNT تا 20000MNT (توگریک مغولستان) برای هر نفر متغیر باشد. با این حال، اقلام غذایی وارداتی و بین المللی می توانند گران تر باشند. مهاجرانی که سبک زندگی غربی را ترجیح می دهند و بیشتر به کالاهای وارداتی متکی هستند، باید انتظار هزینه های بالاتری برای این اقلام داشته باشند.

شرایط کلی هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در دارخن مغولستان

دارخن به دلیل بخش ‌های صنعتی و تولیدی خود شناخته شده است و هزینه زندگی نسبتاً پایین‌ تری را در مقایسه با پایتخت، اولان ‌باتور ارائه می‌ دهد. هزینه های مسکن در دارخان به طور کلی در مقایسه با اولان باتور مقرون به صرفه تر است. اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر می تواند از حدود 500000MNT تا 1500000MNT (توگریک مغولستان) در ماه متغیر باشد، در حالی که در خارج از مرکز شهر قیمت ها ممکن است از 300000MNT تا 1000000MNT (توگریک مغولستان) در ماه متغیر باشد. علاوه بر این، متوسط هزینه ای که ساکنین دارخن برای قبوض به صورت ماهانه پرداخت می کنند، حدود 100000MNT (توگریک مغولستان) می باشد. برای حمل و نقل، هزینه مهاجران ساکن در دارخن به طور متوسط 25000MNT (توگریک مغولستان) در ماه است.

بررسی هزینه های زندگی در اتریش

برای درک بهتر هزینه های زندگی در دارخن، نمودار زیر متوسط هزینه های زندگی در این شهر را به دلار نشان می دهد:

متوسط هزینه زندگی در دارخن

قبل از مهاجرت به کشورهای خارجی، متقاضیان می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از هزینه های زندگی در کشور مقصد و همچنین شرایط مهاجرت به آن کشور مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *