ویترین

هزینه زندگی در مولداوی

هزینه زندگی در مولداوی

هزینه زندگی در مولداوی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است؛ محل اقامت، غذا و حمل و نقل در مقایسه با سایر نقاط اروپا نسبتا ارزان است. با این حال، هزینه زندگی می تواند بسته به سبک زندگی افراد و شهری که برای زندگی انتخاب می کنند متفاوت باشد. برای مثال، هزینه زندگی در کیشیناو، پایتخت، ممکن است بیش تر از شهرهای کوچکتر یا مناطق روستایی باشد. در مجموع، مولداوی کشوری نسبتا مقرون به صرفه برای زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. کسانی که علاقه مند به سفر به مولداوی یا مهاجرت به این کشور هستند و می خواهند در مورد هزینه های زندگی در آن اطلاعات کسب کنند، می توانند پاسخ سوالات خود را در مقاله حاضر که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است، بیابند.

بررسی وضعیت هزینه های زندگی در مولداوی

مولداوی کشوری کوچک در اروپای شرقی است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر منطقه، هزینه زندگی نسبتا پایینی دارد. در زیر چند فاکتور کلیدی برای بررسی هزینه های زندگی در مولداوی را بیان می کنیم.


محل اقامت: هزینه اقامت در مولداوی بسته به محل و نوع ملکی که فرد انتخاب می کند می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، اجاره بها در خارج از پایتخت – شهر کیشیناو – کمتر است. جدول زیر وضعیت کنونی اجاره بهای ماهانه در این کشور را نشان می دهد:

آپاتمان یک خوابه در مرکز شهر303.81€ (یورو)
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر226.35€ (یورو)

غذا: مولداوی به خاطر غذاهای لذیذ و مواد اولیه تازه و محلی شناخته شده است. هزینه غذا در مولداوی به طور کلی کاملا مقرون به صرفه است – یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت ممکن است حدود 6.56€ (یورو) باشد، در حالی که مواد غذایی برای یک هفته ممکن است حدود 30-50€ (یورو) برای هر نفر باشد.

حمل و نقل: حمل و نقل عمومی در مولداوی نسبتا ارزان است. تاکسی ها نیز به طور گسترده در دسترس و مقرون به صرفه هستند. کارت حمل و نقل ماهانه 11.95€ (یورو) و بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 0.31€ (یورو) است.

مراقبت های بهداشتی-درمانی: در حالی که مراقبت های بهداشتی-درمانی در مولداوی به طور کلی دارای کیفیتی خوب در نظر گرفته می شود، توجه به این نکته مهم است که خدمات مراقبت های بهداشتی-درمانی عمومی اغلب با بودجه ناکافی مواجه هستند و ممکن است استانداردهای کشورهای پیشرفته تر را برآورده نکنند. گزینه های مراقبت های بهداشتی-درمانی خصوصی در دسترس هستند، اما می توانند گران تر باشند.

سرگرمی: مولداوی انواع فعالیت های فرهنگی و تفریحی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد. بلیط سینما برای اکران بین المللی 6.13€ (یورو) است.

بررسی وضعیت هزینه های زندگی در مولداوی

بررسی ارقام هزینه های زندگی در مولداوی

در حال حاضر، در مولداوی هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد مجرد 549.0€ (یورو) و یک خانواده چهار نفره 1800.6€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در مولداوی را نمایش می دهد.

توزیع هزینه های زندگی در مولداوی

جدول زیر قیمت برخی کالاها و هزینه برخی خدمات در مولداوی را نشان می دهد:

عنوانقیمت / هزینه بر حسب یورو
فیله مرغ (1kg)4.76€
گوشت گاو (1kg)6.81€
موز (1kg)1.61€
سیب (1kg)0.69€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.66€
سیب زمینی (1kg)0.60€
بنزین (1 لیتر)1.43€
اینترنت (60 Mbps یا بیشتر، داده نامحدود، Cable/ADSL)9.73€
شهریه پیش دبستانی (یا کودکستان)، تمام روز، خصوصی، ماهانه برای یک کودک325.88€
شلواز جین (Levis 501)51.77€
برنج سفید (1kg)1.47€
گوجه فرنگی (1kg)1.88€
پیاز (1kg)0.67€
باشگاه تناسب اندام، شهریه ماهانه برای یک فرد بزرگسال30.50€

به طور کلی، هزینه زندگی در مولداوی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نسبتا پایین است. با این حال، باید توجه داشت که حقوق در مولداوی نیز به طور متوسط کمتر است، بنابراین مهاجران یا مسافران باید بر این اساس برنامه ریزی کنند و برای هزینه های خود بودجه بندی کنند

مقایسه هزینه زندگی در رومانی و مولداوی

مولداوی و رومانی دو کشور همسایه هستند که در قسمت جنوب شرقی اروپا قرار دارند. هر دو کشور دارای تاریخ و فرهنگ غنی می باشند و از نظر زبان، سنت ها و آشپزی شباهت های زیادی دارند. با این حال، آن ها از نظر سیستم های سیاسی، اقتصاد و توسعه کلی خود تفاوت های مشخصی دارند. از نظر هزینه زندگی، مولداوی به طور کلی هزینه کم تری نسبت به رومانی دارد. براساس داده های وب سایت معتبر Numbeo که بزرگ ترین پایگاه داده ای جهان است که داده های آن در مورد شهرها و کشورها در سراسر جهان توسط کاربران ارائه می شود:

  • قیمت مصرف کننده در مولداوی 4% کم تر از رومانی (بدون در نظر گرفتن اجاره) است.
  • قیمت مصرف کننده با در نظر گرفتن اجاره در مولداوی 4% کم تر از رومانی است.
  • قیمت اجاره در مولداوی 6% کم تر از رومانی است.
  • قیمت رستوران در مولداوی 3% کم تر از رومانی است.
  • قیمت مواد غذایی در مولداوی 7% کم تر از رومانی است.
  • قدرت خرید محلی در مولداوی 5% کم تر از رومانی است.

هزینه زندگی در انگلستان

عواملی که به کاهش هزینه های زندگی در مولداوی کمک می کند عبارتند از هزینه های مسکن کمتر، مواد غذایی و حمل و نقل ارزان تر، و قیمت های پایین تر برای خدماتی مانند مراقبت های بهداشتی-درمانی و آموزش. با این حال، توجه داشته باشید که این تفاوت ها می تواند بسته به مکان خاص در هر کشور و انتخاب های سبک زندگی شخصی متفاوت باشد. اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید (برای مثال، مهاجرت به رومانی)، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از اول تا آخر این پروسه یعنی از مشاوره تا سفر با شما همراه باشند.

سوالات رایج در مورد هزینه زندگی در مولداوی

در زیر به 3 سوال رایج در مورد هزینه زندگی در مولداوی پاسخ می دهیم:

  • آیا هزینه های زندگی می تواند یک عامل مهم برای سفر خارجی ها به مولداوی باشد؟ بله. مولداوی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر هزینه زندگی نسبتا پایینی دارد، که این امر آن را به مقصدی جذاب برای مسافرانی که بودجه زیادی ندارند تبدیل می کند.
  • تاثیر هزینه های پایین زندگی در مولداوی بر مهاجران این کشور چگونه است؟ برای کسانی که به دنبال مهاجرت به مولداوی هستند، هزینه های پایین زندگی می تواند مزایای مالی داشته باشد. هزینه های مراقبت های بهداشتی-درمانی، آموزش و سایر خدمات ضروری به طور کلی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. این بدان معنی است که مهاجران ممکن است بتوانند با درآمد کمتری به راحتی زندگی کنند؛ این امر به آنها اجازه می دهد پول پس انداز کنند یا در جنبه های دیگر زندگی خود سرمایه گذاری کنند.
  • آیا مولداوی کشوری پر هزینه برای زندگی است؟ در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان و به ویژه در اروپا، مولداوی کشوری بسیار ارزان قیمت به حساب می آید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *