مهاجرت

ویزای بازنشستگی عمان

ویزای بازنشستگی عمان

مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی عمان یکی از چند روش گوناگون مهاجرت به عمان محسوب می شود که از سوی متقاضیان درخواست می گردد. در میان انواع روش های مهاجرتی، گزینه های دیگری هم چون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و غیره نیز به چشم می خورند که هر کدام از آن ها به فراخور موقعیت شخص متقاضی می تواند ایده آل ترین راه برای مهاجرت باشد.

ممکن است برخی افراد مهاجرت از طریق پناهندگی را نیز در نظر گرفته و از این طریق اقدام کنند. شایان ذکر است که مهاجرت از طریق اخذ پناهندگی روشی بسیار دشوار بوده و با توجه به آینده نامعلوم مهاجرت از این روش و پرخطر بودن آن، بهتر است که به عنوان یک گزینه مناسب در نظر گرفته نشود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است مهاجرت به عمان در دروان بازنشستگی را به طور گسترده تری مورد بررسی قرار داده ایم.

در مورد مهاجرت به عمان و انواع ویزای این کشور

کشور عمان به پایتختی شهر مسقط از جمله کشورهای عربی واقع در شرق شبه جزیره عربستان بوده و با نام سطلان نشین عمان نیز شناخته می شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان صعودی و امارات متحده مرز مشترک داشته و در ناحیه غربی دریای عرب و جنوب دریای عمان قرار گرفته است. علیرغم ارتباط گسترده عمان با ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، استقلال این کشور هیچگاه دست خوش تغییر نشده و هم چنان به طور آزادانه ای در منطقه حکومت می کند. طبق آمار رسمی اعلام شده از منابع معتبر در سال 2022، جمعیت این کشور 5.1 میلیون نفر گزارش شده است که تنها حدود یک پنجم از آن ها را عمانی ها تشکیل می دهند. زبان رسمی ساکنین عمان عربی بوده اما زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج دارد.

نمودار رشد نرخ بیکاری در عمان

همانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، بخش مهمی از اقتصاد عمان را صادرات و فروش نفت تشکیل می دهد. هم چنین کشاورزی و ماهیگیری نیز از دیگر موارد پر سود در اقتصاد این کشور محسوب می گردند. صنعت گردشگری نیز به عنوان یکی از صنایع مهم در اقتصاد عمان شناخته شده است. در سال های اخیر، مهاجرت به عمان یکی از گزینه های پرطرفدار میان متقاضیان مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار رفته است. همانند سایر کشوهای دنیا، مهاجرت به این کشور از طریق راه های گوناگونی امکان پذیر است. به عنوان مثال مهاجرت کاری به عمان یکی از راه های محبوب بوده و برای اخذ ویزای کاری این کشور افراد نیاز به اخذ پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی در عمان خواهند داشت. به طور کلی انواع ویزای مهاجرتی عمان عبارتند از:

  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی عمان

مهاجرت از طریق بازنشستگی از روش های گوناگون مهاجرت به شمار می رود. برخی کشورها ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه می کنند که با عناویتی همچون خود حمایتی و تمکن مالی نیز شناخته می شود. مهاجرت از این روش نوعی از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بوده که در آن فرد با اثبات تمکن مالی خود می تواند موفق به اخذ ویزا گردد. اخذ ویزای بازنشستگی برای مهاجرت به کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، شیلی و غیره امکان پذیر می باشد. کشور عمان ویزایی با نام ویزای بازنشستگی ارائه نداده اما روش های گوناگونی برای متفاضیان مهاجرت فراهم کرده است که سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در عمان یکی از آن ها می باشد. از جمله مزایای مهاجرت به عمان امنیت می باشد اما برای داشتن یک زندگی به سبک غربی افراد باید هزینه های گزافی پرداخت کنند. هزینه ماهیانه زندگی در عمان به صورت زیر است:

پارامتر هزینه در عمانهزینه زندگی به ریال عمان
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت2 OMR
McMeal در مک دونالد2.5 OMR
یک بطری شیر2.3 OMR
یک پوند فیله مرغ0.9 OMR
یک بطری 1.5 لیتری آب0.2 OMR
رفت و آمد ماهیانه13.5 OMR
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)23.9 OMR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر216 OMR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر147 OMR

معرفی ویزای بازنشستگی عمان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی عمان

به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی توسط دولت عمان، افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت جهت مهاجرت در دوران بازنشستگی اقدام کنند. عمان کشوری مرفه بوده و فرصت های گوناگونی را برای سرمایه گذاری افراد خارجی فراهم کرده است. سرمایه گذاران عموما اقدام به ثبت شرکت در عمان می کنند که انواع گوناگونی داشته و متقاضیان می توانند جهت تاسیس سازمان های فردی، سرمایه گذاری مشترک، شرکت با سهامی خاص، ایجاد یک شعبه از شرکتی خارجی و یا غیره اقدام به سرمایه گذاری نمایند. هم چنین سرمایه گذرای در بخش نفت و گاز نیز می تواند سود دهی بالایی داشته باشد. هزینه ثبت انواع شرکت متفاوت بوده و به طور مثال برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه ای برابر با حداقل $50000 (دلار آمریکا) و برای ثبت سازمان فردی به حداقل $8000 (دلار آمریکا) نیاز است.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی عمان

افراد برای مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری باید پس از انجام اقدامات لازم و ثبت شرکت، مدارک مورد نیاز را به سفارت کشور عمان ارائه کرده و در صوت تایید شدن آن ها، جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند. مدارک اصلی اخذ ویزای سرمایه گذاری شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، شناسنامه، گواهی تمکن مالی و فرم های مود نیاز به صورت تکمیل شده می باشند. هم چنین مدارکی نشان دهنده سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در عمان و مواردی از جمله مدارک شرکا، مبالغ سرمایه گذاری و قرار دادهای تجاری نیز باید ارائه گردند. پس از انجام پروسه بررسی مدارک و در صورت تایید کنسولگری عمان، ویزای سرمایه گذاری به فرد متقاضی تعلق خواهد گرفت.

مهاجرت به عمان در دروان بازنشستگی از مزایای گوناگونی برخوردار است که ار جمله آنان می توان به امنیت بالا و پایین بودن نرخ جرم و جنایت اشاره نمود که از فاکتورهای مهم برای داشتن یک زندگی آرام به شمار می روند. هم چنین اشتغال و یا سرمایه گذاری در این کشور پردرآمد و پرسود بوده و به دلیل ثروتمند بوده این کشور، ساکنین آن از زندگی مرفه و درآمد بالایی برخوردارند. قابل ذکر است که امکان اخذ اقامت دائم عمان از طریق مهاجرت کاری وجود نخواهد داشت. به دلیل پایین بودن کیفیت خدمات درمانی ارائه شده در کشور عمان، افراد می توانند کشورهای دیگری از جمله سنگاپور را برای مهاجرت در دوران بازنشستگی انتخاب کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *