مهاجرت

ویزای بازنشستگی هلند

ویزای بازنشستگی هلند

کشور هلند همواره در لیست کشورهای محبوب برای مهاجرت بوده و متقاضیان متعددی دارد. دولت هلند روش های متعددی برای اخذ اقامت فراهم کرده است. اخذ ویزای بازنشستگی هلند را می توان تضمینی برای زندگی در رفاه و آرامش دانست، مزایایی که بسیاری افراد در هنگام بازنشستگی به دنبال آنند. به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی این مسیر مهاجرتی پرداخته ایم. کشور هلند به دلیل فراهم کردن زندگی با استانداردهای سطح بالا، همواره توانسته تا رضایت ساکنین و مهاجران را جلب نماید و از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت محسوب گردد. پایین بودن نرخ بیکاری و تورم نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب هلند به عنوان مقصدی ایده آل برای مهاجرت می باشد. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله به سوالات شما عزیزان در زمینه اخذ اقامت هلند در دوران بازنشستگی پاسخ داده اند.

کشور هلند با فراهم کردن فرصت های گوناگون، توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نموده است و امکان اقامت در هلند و اخذ ویزای اقامتی از این طریق برای افراد خارجی فراهم است. همانند سایر کشورهای اروپایی، مهاجرت به هلند نیز از راه های گوناگونی امکان پذیر است. از روش های مهاجرت به این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی هلند

به دلیل سهولت مهاجرت و افزایش آمار مهاجران در سراسر جهان، بسیاری از افراد در سنین مختلف به دنبال روش های گوناگون برای مهاجرت می باشند. بازنشستگان نیز در گروه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته و سالانه بر آمار بازنشستگان مهاجر افزوده می شود. برخی کشورها از جمله مالزی و اسپانیا، برنامه های ویژه ای برای مهاجرت بازنشستگان فراهم کرده و مسیری آسان تر از سایر کشورها برای این افراد به وجود آورده اند. بسیاری از کشورها، از جمله هلند، روش مجزایی برای مهاجرت بازنشستگان فراهم نکرده اند و در این کشورها ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی گردد. با این حال، متقاضیان می توانند با استفاده از روش های جایگزین، به اخذ اقامت کشور مورد نظر خود بپردازند. یکی از این روش ها، سرمایه گذاری در کشور مقصد است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

معرفی ویزای بازنشستگی هلند

الزامات اخذ ویزای بازنشستگی هلند

به طور کلی ویزاهای ارائه شده توسط دولت هلند، به دو دسته ویزای اقامت کوتاه مدت 90 روزه و ویزای اقامت بلند مدت یا MVV تقسیم می گردند. طبق موارد گفته شده، یکی از روش های جایگزین برای اخذ اقامت هلند در دوران بازنشستگی سرمایه گذاری در این کشور می باشد. طبق اعلام دولت این کشور، سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری مبلغی برابر با 1250000€ (یورو) در حوزه های مختلف، جهت اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند. مبلغ ذکر شده می تواند هزینه لازم برای ثبت شرکت در این کشور را تشکیل داده و یا به صندوق سرمایه گذاری در هلند وارد گردد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی هلند

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند و انجام اقدامات لازم جهت مهاجرت به این کشور، افراد باید پروسه مربوطه را از طریق اداره مهاجرت هلند پیگیری نمایند. قابل ذکر است که با سرمایه گذاری در هلند و در صورت تایید مدارک لازم، به فرد اقامت موقت داده می شود که به این گونه اجازه اقامت در این کشور را تا 3 سال آینده دریافت خواهد نمود. در صورت عدم وجود مشکل در طول مدت 3 ساله اقامت در این کشور، در نهایت فرد می تواند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم هلند به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. از مدارک کلی برای اخذ این نوع ویزا می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت اشاره نمود.

مدارک مربوط به سرمایه گذاری انجام شده و قراردادهای منعقد شده نیز باید ضمیمه سایر مدارک گردند. در صورت مهاجرت به همراه همسر و فرزندان غیر مستقل زیر 18 سال، ارائه مدارک ازدواج و گواهی های تولد به همراه مدارک تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در هلند نیز از موارد الزامی می باشد. به دلیل وجود شرکت های تجاری معتبر در کشور هلند، سرمایه گذاری در این کشور اقدامی هوشمندانه می باشد و می تواند با سود قابل توجهی همراه باشد. علاقه مندان برای اطلاع از نحوه مهاجرت به هلند می توانند مقاله مذکور را مطالعه نمایند.

نحوه بازنشستگی در هلند

درخواست شما باید شامل بیانیه ای از طرف شما به اداره مهاجرت هلند باشد که توضیح دهد چرا می خواهید به آنجا نقل مکان کنید. با این حال، گزینه بازنشستگی، گزینه ای نیست که ارائه شود. کنسولگری هلند در کشور شما ممکن است بتواند به شما توصیه کند که در این شرایط چه کاری انجام دهید، اگر می خواهید قبل از حرکت از دستورالعمل های خاص مطلع شوید. با این حال، اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه اروپا/EFTA هستید، احتمالاً مقررات استاندارد ویزا برای شما اعمال خواهد شد. در نتیجه، قبل از مهاجرت به هلند باید هم برای ویزا و هم برای اجازه اقامت اقدام کنید.

اگرچه ممکن است هزینه زندگی در هلند کمترین هزینه در اروپا نباشد، اما هنوز هم می توان در این منطقه جذاب زندگی راحت داشت. قیمت‌ها در رندستاد، یا منطقه‌ای که شامل چهار شهر بزرگ هلند می‌شود، می‌تواند بالا باشد، به خصوص در مورد اجاره. از سوی دیگر، نقل مکان به خارج از این شهرها ممکن است به شما اجازه دهد مقداری پول پس انداز کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری شما در فرآیند حساس مهاجرت می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای بازنشستگی هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • الزامات اخذ ویزای بازنشستگی هلند چگونه است؟ به طور کلی ویزاهای ارائه شده توسط دولت هلند، به دو دسته ویزای اقامت کوتاه مدت 90 روزه و ویزای اقامت بلند مدت یا MVV تقسیم می گردند. طبق موارد گفته شده، یکی از روش های جایگزین برای اخذ اقامت هلند در دوران بازنشستگی سرمایه گذاری در این کشور می باشد. طبق اعلام دولت این کشور، سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری مبلغی برابر با 1250000€ (یورو) در حوزه های مختلف، جهت اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند. مبلغ ذکر شده می تواند هزینه لازم برای ثبت شرکت در این کشور را تشکیل داده و یا به صندوق سرمایه گذاری در هلند وارد گردد.
  • نحوه اخذ ویزای بازنشستگی هلند به چه صورت است؟ برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند و انجام اقدامات لازم جهت مهاجرت به این کشور، افراد باید پروسه مربوطه را از طریق اداره مهاجرت هلند پیگیری نمایند. قابل ذکر است که با سرمایه گذاری در هلند و در صورت تایید مدارک لازم، به فرد اقامت موقت داده می شود که به این گونه اجازه اقامت در این کشور را تا 3 سال آینده دریافت خواهد نمود. در صورت عدم وجود مشکل در طول مدت 3 ساله اقامت در این کشور، در نهایت فرد می تواند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم هلند به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. از مدارک کلی برای اخذ این نوع ویزا می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت اشاره نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *