ویترین

ویزای تحصیلی مغولستان

ویزای تحصیلی مغولستان

ورود دانشجویان خارجی بدون دریافت ویزای تحصیلی مغولستان جهت به این کشور جهت تحصیل در دوره های مختلف امکان پذیر نیست. البته شهروندان برخی از کشورها می توانند برای مدت مشخصی وارد خاک این کشور شوند که در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها اشاره خواهند کرد، اما به هر حال، اکثر دانشجویان خارجی که قصد دارند بیش از 90 روز یا 3 ماه در مغولستان اقامت داشته باشند و مشغول به تحصیل شوند، بدون شک باید ویزای تحصیل در این کشور را دریافت کنند. پروسه دریافت این ویزا ممکن است برای متقاضیان کمی پیچیده باشد، اما با تهیه این نوشتار، قصد داشتیم این پروسه و مراحل اخذ ویزای تحصیلی مغولستان را به طور ساده تر برای هموطنان عزیز بیان کنیم.

بررسی شرایط کلی ویزای تحصیلی مغولستان

همانند تمامی کشورهای دنیا، اتباع خارجی که قصد بازدید یا اقامت در مغولستان را دارند باید ویزای مناسب مطابق با هدف سفر خود را دریافت کنند. اتباع کشورهایی که با مغولستان موافقت نامه های معافیت دارند، در صورتی که دوره مورد نظر سفر فراتر از دوره های توافق شده نباشد، نیازی به دریافت ویزا ندارند. شهروندان کشورهایی مانند آرژانتین (تا 90 روز)، بلاروس (تا 90 روز)، برزیل (تا 90 روز)، کانادا (تا 30 روز)، شیلی (تا 90 روز)، کوبا (تا 30 روز)، آلمان (تا 30 روز)، هنگ کنگ (تا 14 روز)، اسرائیل (تا 30 روز) و غیره می توانند بدون ویزا وارد مغولستان شوند و برای دوره های بین 14 تا 90 روز در این کشور اقامت کنند. دانشجویانی که در برنامه حضوری تحصیل می کنند، برای ورود به مغولستان براساس قرارداد دانشجویی خود با دانشگاه، نیاز به ویزای تحصیلی دارند.


دانشجو نمی تواند بدون ویزای صحیح وارد مغولستان شود و پردازش ویزا ممکن است تا 12 هفته طول بکشد. بنابراین، درخواست برای سال تحصیلی جدید باید در اسرع وقت انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دانش آموز می تواند سال تحصیلی جدید را به موقع آغاز کند. شایان ذکر است که تمامی دانشجویان بین الملی جهت اخذ ویزای تحصیلی خود باید هزینه های ویزا خود را بپردازند. پس از ورود دانشجویان به مغولستان، باید برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنند. دانشجویان نباید با ویزای تحصیلی و مجوز خود به کار پاره وقت مشغول شوند و همچنین اگر دانشجویان می خواهند در تعطیلات ترم خود به کشور خود بازگردند، باید حداقل 1 ماه قبل از آن درخواست دهند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

انواع مختلف ویزای تحصیلی مغولستان

با توجه به این که دانشجویان و متقاضیان خارجی ممکن است با اهداف مختلف قصد ورود به مغولستان را داشته باشند، اداره مهاجرت این کشور ویزای های تحصیلی مختلفی را با نام های گوناگون به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

در جدول زیر به انواع مختلف ویزای تحصیلی مغولستان اشاره شده است:

نام ویزانوع ویزا
E1جهت تحصیل خارجی ها در مدارس
E2جهت تحصیل خارجی ها در دانشگاه و موسسات آموزش عالی
E2-1برای اعضای اصلی خانواده اتباع خارجی که در مدارس تحصیل می کنند.
E3جهت مطالعه زبان مغولی، تاریخ، فرهنگ و غیره در موسسات آموزش و پرورش حرفه ای توسط خارجی ها
E4جهت تمرین، تحقیقات دانشگاهی و اهداف تحقیقاتی متقاضیان خارجی
E5برای خارجی هایی که در فعالیت های نوآوری کار می کنند و برای اهداف تحقیقاتی دانشگاهی بازدید می کنند.
E5-1برای اعضای مستقیم خانواده اتباع خارجی که به منظور کار در زمینه نوآوری، تحقیق و توسعه از کشور بازدید می کنند.

انواع مختلف ویزای تحصیلی مغولستان

با این حال، شرایط دریافت هر یک از ویزاهای ذکر شده در جدول بالا متفاوت بوده و دانشجویان باید حتما قبل از اعلام درخواست خود این موارد را به طور کامل بررسی کنند.

در نمودار زیر به هزینه دریافت ویزای تحصیلی مغولستان اشاره شده است:

هزینه دریافت ویزای تحصیلی مغولستان

جهت اخد ویزای تحصیل در مغولستان چه مدارکی لازم است؟

اتباع خارجی که به منظور تحصیل، آموزش و تحقیق از مغولستان بازدید می کنند می توانند برای ویزای تحصیلی مغولستان اقدام کنند. این ویزا به اتباع خارجی اجازه می دهد تا مجوز ویزا دریافت کنند و به آنها اجازه می دهد برای مدت طولانی تری در مغولستان بمانند. این ویزا برای کسانی اعمال می شود که در دبیرستان، کالج دولتی یا دانشگاه دولتی مغولستان پذیرفته شده اند. متوسط ​​زمان پردازش ویزای تحصیلی مغولستان 2 تا 7 روز کاری است و بستگی به کشور درخواست ویزا دانشجو دارد. پس از درخواست مجوز ویزا، دانشجویان باید مدارک خود را برای ثبت نام و درخواست اجازه اقامت در آژانس مهاجرت مغولستان ارسال کنند.

اخذ ویزای تحصیلی هلند

در لیست زیر به مدرک اصلی جهت اخذ ویزای تحصیل در مغولستان اشاره شده است:

  • فرم درخواست
  • عکس با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت و کپی صفحه اصلی
  • اجازه اقامت و کپی ویزا
  • کارت شناسایی
  • دعوت نامه
  • کپی گواهی ثبت نام مدرسه یا دانشگاه
  • بلیط پرواز تایید شده
  • مدرک اقامت
  • وسایل امرار معاش
  • اثبات خویشاوندی (در صورت نیاز)

به هر حال ممکن است مدارکی که باید برای درخواست ویزای تحصیل در این کشور  ارائه شوند، با توجه به شرایط متقاضی، متفاوت باشند. به همین دلیل، توصیه می شود دانشجویان قبل از انجام هر کاری، برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه و درباره مدارکی که باید جمع آوری شود، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *