ویترین

ویزای تحصیلی مراکش

ویزای تحصیلی مراکش

به طور کلی، ویزای تحصیلی مراکش باید توسط هر دانشجوی خارجی که قصد دارد بیش از 3 ماه در این کشور زندگی کند و مشغول به تحصیل شود، دریافت گردد. علاوه بر ویزای تحصیلی، دانشجویان حتما باید بعد از ورود به این کشور اقدام به دریافت مجوز اقامت کنند که معمولا برای 1 سال معتبر می باشد و هر سال باید توسط دانشجویان تمدید شود. با توجه به این که شرایط اخذ ویزای تحصیلی و مجوز اقامت در مراکش ممکن است با سایر کشورها متفاوت باشد، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه کرده اند تا دانشجویان گرامی را جهت اخذ ویزای تحصیلی و مجوز اقامت در این کشور به طور کامل راهنمایی کنند.

ویزای تحصیلی مراکش برای دانشجویان خارجی

اگر یک دانشجوی بین المللی قصد تحصیل در مراکش را دارد، احتمالاً باید برای ویزای تحصیلی مراکش و به دنبال آن کارت اقامت اقدام کند. با این حال، بسیاری از اتباع خارجی می توانند بدون ویزای توریستی وارد مراکش شوند و تا 90 روز اقامت داشته باشند. شایان ذکر است که متقاضیان باید از لیست کامل کشورهای معاف از ویزا را بخوانند و در صورتی که جهت ورود به خاک این کشور از ویزا معاف باشند، مطلع باشند. به طور کلی، در صورتی که تحصیل دانشجویان بین المللی در مراکش بیش از 3 ماه طول بکشد، همچنان باید کارت اقامت دریافت کنند. علاوه بر این، کسب اطلاعات درباره هزینه های دریافت ویزا و مجوز اقامت سالانه یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی می باشد که دانشجویان باید از آن مطلع باشند.


در نمودار زیر به هزینه دریافت ویزا و مجوز اقامت مراکش برای دانشجویان بین المللی اشاره شده است:

هزینه دریافت ویزا و مجوز اقامت در مراکش

مهم است که دانشجویان بین المللی به خاطر داشته باشند که هزینه ها بسته به ملیت آنها می تواند متفاوت باشد و پردازش هر درخواست حدود 2 هفته طول می کشد. رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی مراکش  فقط بین 10 روز تا دو هفته طول می کشد، اما زمان دقیق به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل زندگی متقاضیان بستگی داردو اگرچه دریافت ویزا نباید خیلی طول بکشد، اما توصیه می شود دانشجویان خارجی آن را تا آخرین لحظه رها نکنند و تاخیرهای غیر منتظره یا یک برنامه ناقص می تواند به این معنی باشد که بسیار بیشتر از آنچه متقاضیان انتظار دارند طول می کشد.

کار با ویزای تحصیلی در مراکش

ویزای تحصیلی مراکش و کارت های اقامت به دانشجویان اجازه نمی دهد که در کنار تحصیل خود کار کنند و درآمد داشته باشند. تمامی دانشجویان بین المللی تنها در صورتی می توانند در این کشور در کنار برنامه تحصیلی خود مشغول به کار پاره وقت شوند که مجوز کار جداگانه دریافت کنند و این پروسه با کمک کارفرمای متقاضی انجام می شود. کارفرمای یک دانشجویان خارجی باید درخواست مجوز کار را از طرف دانشجو انجام دهد و اما این بدان معنا است که دانشجوی خارجی باید قبلاً یک شغل آماده کرده باشند و ثابت کنند که این شغل به صورت پاره وقت می باشد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

جمع آوری مدارک زیر جهت طی کردن مراحل این پروسه الزامی است:

  • قرارداد کاری مشخص
  • مدارک شناسایی دانشجو
  • مدارک اقامت و اسناد مرتبط
  • مدارکی برای اثبات میزان درآمد دانشجو در شغل مربوطه

کار با ویزای تحصیلی در مراکش

علاوه بر این، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، دولت مراکش گاهی به عزیزان دانشجویان بین المللی مقیم مراکش ویزای اتحاد مجدد خانواده می دهد. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، باید درخواستی از طرف هر یک از اعضای خانواده که قصد سفر دارند ارسال شود. اگر اعضای خانواده از یکی از کشورهای معاف از ویزا باشند، می توانند بدون ویزای توریستی وارد کشور شوند و حداکثر 90 روز اقامت داشته باشند. اگر قصد دارند بیش از 3 ماه اقامت داشته باشند، پس از ورود باید برای کارت اقامت اقدام کنند و این مورد دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد که با توجه به وضعیت هر شخص، متفاوت و متغیر است.

مراحل دریافت مجوز اقامت در مراکش

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد دارند به صورت بلند مدت در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مراکش مشغول به تحصیل شوند، حتما باید هر سال مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند تا اجازه اقامت و زندگی قانونی در مراکش را داشته باشند. برای انجام این کار، متقاضیان باید اطلاعات کامل از مراحل آن داشته باشند.

در شکل زیر به مراحل دریافت مجوز اقامت در مراکش برای دانشجویان بین المللی اشاره شده است:

پروسه دریافت ویزای تحصیلی مراکش

پس از ورود به مراکش، برای ثبت ورود خود و شروع فرآیند درخواست کارت اقامت، دانشجویان باید به نزدیک ترین دفتر پلیس مراجعه کنند. در Bureau des Etrangers، برخی از فرم ‌های درخواست به دانشجویان داده می ‌شود که به طور دقیق تکمیل شوند، که به فرمول ‌ها à prendre auprès service séjour معروف هستند. قبل از اعطای کارت اقامت به دانشجویان، مقامات از متقاضیان درخواست خواهند کرد که برخی از اسناد شخصی اضافی را مشاهده کنند. افسری که با درخواست دانشجویان سروکار دارد قبل از رسیدگی به درخواست مربوطه، درخواست پرداخت خواهد کرد. سپس رسیدی به نام Récépissé به دانشجویان داده می شود که به عنوان اجازه اقامت موقت افراد عمل می کند تا زمانی که گواهی نامه رسمی آنها آماده می شود. زمانی که کارت رسمی شما آماده دریافت از اداره Etrangers شد به دانشجویان اطلاع داده می شود و این ظرف 3 ماه خواهد بود.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی مراکش

تا زمانی که افراد فرم های درخواست خود را با دقت تکمیل کرده و کپی های معتبر از تمام مدارک درخواستی را ارسال کنند، برای دریافت ویزای تحصیلی و اجازه اقامت مراکش مشکل چندانی ندارند. در صورت رد شدن ویزا، مقامات مراکش مجبور نیستند دلیلی برای رد ویزا ارائه کنند. اگرچه نامه ریجکت ویزای تحصیلی می تواند ناامید کننده باشد، اما به این معنا نیست که فرد باید ماجراجویی بین المللی خود را به طور کامل رها کند. دانشجویان می ‌توانند فرآیند درخواست را در هر نقطه ‌ای دوباره آغاز کنند، اما باید در درخواست اولیه خود تغییرات و بهبودهایی انجام دهند. اگر افراد به شدت معتقدند درخواست آنها به اشتباه ریجکت شده است، باید نامه ای رسمی به سفارت مراکش بنویسند که در آنجا فرم های خود را ارسال کرده اند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

لازم به ذکر است که هزینه های درخواست معمولا غیر قابل استرداد است و بعید است که در صورت تمایل مجدد به درخواست، پول خود را پس بگیرند. دانشجویان و متقاضیان گرامی می توانند انجام تمامی امور حقوقی خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند تا با موفقیت قادر به مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقه خود باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *