ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی موناکو

ویزای تحصیلی موناکو

همه متقاضیان تحصیل در کشور کوچک موناکو به کسب ویزای تحصیلی موناکو با ارائه مدارک و داشتن شرایط خاص و ویژه نیاز پیدا خواهند کرد. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات کافی از شرایط و برنامه های تحصیل در موناکو، کسب روادید دانشجویی موناکو، شرایط کسب ویزای تحصیلی موناکو، هزینه و مهلت درخواست روادید دانشجویی موناکو و سایر موارد مرتبط می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

اخذ ویزای تحصیلی موناکو

شهروندان غیر اتحادیه اروپا (EU) که قصد تحصیل در موناکو را دارند برای اخذ روادید دانشجویی موناکو باید از کنسولگری فرانسه در کشور خود اقدام نمایند. زیرا موناکو خدمات ویزای تحصیلی خود را ندارد تمامی درخواست ها از طریق مقامات کنسولی فرانسه (ir.ambafrance) انجام می شود. بنابراین این امر یک فرآیند اداری است که باید در اسرع وقت شروع کنید. از سوی دیگر درخواست ویزای تحصیل موناکو بستگی به کشوری دارد که درخواست خود را از آنجا ثبت می کنید. زیرا کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به اخذ روادید دانشجویی موناکو جهت تحصیل در این کشور را ندارند. علاوه بر این اخذ ویزای تحصیلی موناکو به یک تبعه خارجی امکان مهاجرت موقت به موناکو برای گذراندن دوره تحصیلی را می دهد.

جهت اخذ ویزای تحصیل موناکو باید معیارهای زیر به خوبی رعایت شود:

  • ارائه مدارک کافی مبنی بر وجود بودجه کافی در حین تحصیل و اعزام دانشجو به موناکو
  • ارائه برگه پرداخت شهریه دانشگاه
  • دریافت بیمه درمانی خصوصی و ارائه مدارک آن به صورت کامل

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی موناکو

قوانین ویزایی در موناکو کاملا شبیه قوانین فرانسه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. از همین رو نیز دانشجویان بین المللی برای ورود قانونی و تحصیل در موناکو نیازمند اخذ ویزا و نیز مجوز اقامتی هستند. پس طبق قوانین، دانشجویان می توانند از نزدیکترین سفارت فرانسه برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهند.

منبع: jeduka.com

آنها برای اخذ این ویزا نیازمند ارایه یکسری مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست تکمیلی همراه با اطلاعات صحیح و کامل
  • نامه پذیرش از دانشگاه های موناکو
  • پاسپورت ملی با حداقل اعتبار 3 ماهه
  • کپی از اطلاعات بیومتریک
  • بیمه سلامت معتبر
  • کاور لتر- شامل دلیل سفر به موناکو
  • گواهی اسکان معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک شناسایی همانند شناسنامه و سند ازدواج
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی موناکو (فرانسه) در حدود EUR 50 (یورو)

مرجع: visaguide. World

انواع ویزای تحصیلی موناکو

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیل موناکو را دارند باید به این نکته توجه فرمایند که ویزای تحصیلی موناکو به 2 دسته مختلف نقسیم می شود. برای درک بهتر انواع مختلف روادید دانشجویی موناکو به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع ویزای تحصیل موناکوخصوصیات ویزا
ویزای تحصیلی اقامت کوتاه مدتاگر تبعه یکی از کشورهای منطقه اروپا یا سوئیس نیستید، بسته به ملیت خود باید برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو اقدام نمایید. حتی اگر اقامت شما در این کشور برای تحصیل، کمتر از 3 ماه باشد. البته ویزای اقامت کوتاه مدت موناکو به 2 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از، ویزای اقامت کوتاه مدت برای تحصیل و ویزای تحصیلی در رقابت.
ویزای تحصیلی اقامت طولانی مدتمتقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند باید برای تحصیل، انجام تحقیقات یا کارآموزی در موناکو برای بیش از 3 ماه جهت اخذ ویزای تحصیلی اقامت طولانی مدت درخواست دهند. از سوی دیگر، این نوع از ویزا به شما این امکان را می دهد تا یک سال بدون نیاز به درخواست اجازه اقامت در موناکو بمانید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی موناکو

یکی از مواردی که اتباع کشورهای خارجی قبل از درخواست ویزای تحصیلی موناکو باید به طور کامل بررسی کنند، مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصیل ترین مراحل در روند درخواست روادید دانشجویی موناکو انتخاب دانشگاه مورد نظر در این کشور می باشد. به طور کلی، متقاضیان در قدم اول باید انتخاب کنند که کدام دانشگاه و چه برنامه ای را برای ادامه تحصیل در موناکو انتخاب می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست روادید دانشجویی موناکو را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی موناکو

زمان و مکان درخواست ویزای تحصیلی موناکو

دانشجویان عزیز می توانند ویزای تحصیلی موناکو را در سفارت فرانسه در کشور خود یا از طریق موسسه آموزش عالی خود در موناکو درخواست دهند. همچنین سفارت موناکو خدمات ویزای تحصیل این کشور را به دانشجویان ارائه نمی دهد. به این نکته نیز توجه فرمایید که برخی از کشورها برای دریافت روادید دانشجویی موناکو از شما می خواهند ابتدا در پردیس موناکو ثبت نام کنید.

از دیگر مراحل درخواست روادید دانشجویی موناکو به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان باید از طریق وب سایت رسمی کنسولگری فرانسه در منطقه خود، یک قرار ملاقات حضوری تعیین کنند.
  • تاریخ ملاقات را حداقل 90 روز قبل از عزیمت به موناکو تعیین کنید.
  • تقویم آنلاین را بررسی کنید که تاریخ ها و ساعت های موجود را نشان می دهد.
  • پرداخت هزینه پردازش روادید دانشجویی موناکو به مبلغ 90€ بسته به ملیت شما (هزینه بر اساس متقاضیان ایرانی)

همچنین برای دریافت روادید دانشجویی موناکو صبر کنید، زیرا زمان پردازش بستگی به ملیت شما و تعداد دانشجویانی که درخواست داده اند بستگی دارد.

شرایط کسب ویزای تحصیلی موناکو

شرایط درخواست روادید دانشجویی موناکو

اگر دانشجوی غیراروپایی هستید و خواستار تحصیل در موناکو Monaco هستید، قانونا شما نیازمند اخذ ویزا از سفارت کشور فرانسه یا مرکز ویزا هستید. چرا که موناکو  دارای خدمات ویزایی خاص خودش نیست. پس همه متقاضیان برای درخواست روادید دانشجویی موناکو Monaco student visa بایستی از طریق سفارت کشور فرانسه اقدام کنند. پس بر طبق قوانین مهاجرتی کشور فرانسه، اگر موناکو را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید، در آن صورت نیازمند درخواست ویزای دانشجویی بلند مدت VLS- TS هستید.

منبع: University of Monaco

پس از انتخاب نوع ویزای درخواستی اتان، شما بایستی 5 مرحله زیر را طی بکنید تا اینکه به روادید دانشجویی موناکو 2024 دست یابید:

  • مرحله 1: مراجعه به وب سایت https://france-visas.gouv.fr/en_US/web/france-visas برای اطلاع از نیاز یا عدم نیاز به ویزا
  • مرحله 2: ارتباط با اداره خدمات دانشجویی جهت کسب راهنمایی ها و نیز اطلاع از مدارک پشتیبان. برای این منظور دانشجویان لیسانس به bachelor@monaco.edu و دانشجویان فوق لیسانس هم به studentservices.master@monaco.edu مراجعه می کنند.
  • مرحله 3: مراجعه به سفارت فرانسه برای تعیین وقت قرار قبلی
  • مرحله 4: تحویل مدارک لازم در روز مراجعه به سفارت
  • مرحله 5: ورود به کشور و مراجعه به اداره مهاجرت فرانسه (OFII) جهت مهر زدن پاسپورت

نکته مهم دیگر اینکه ویزای دانشجویی VLS-TS با اعتبار 4 ماه تا 1 سال صادر شده و بایستی هنگام ورود به فرانسه نیز اعتبارزنی کرد.

منبع: campusfrance.org

سوالات تخصصی در زمینه روادید دانشجویی موناکو

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط درخواست روادید دانشجویی موناکو پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی موناکو می توانند خانواده خود را نیز به موناکو بیاورند؟ خیر، دارندگان ویزای تحصیلی موناکو اجازه همراهی خانواده خود را حین تحصیل در موناکو ندارند.
  • ویزای تحصیلی کشور موناکو چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزای بلند مدت کشور فرانسه است و برای درخواستش باید به سفارت فرانسه مراجعه کرد.
  • آیا با داشتن روادید دانشجویی موناکو امکان کار دانشجویی فراهم است؟ بله، منتها در صورتی که دانشجوی خارجی از کارفرمای موناکویی پیشنهاد کاری (job offer) داشته باشد و متعاقبا بتواند برای اخذ مجوز کار نیز اقدام نماید.
  • هزینه درخواست روادید دانشجویی موناکو چقدر می باشد؟ در حدود EUR 50 (یورو) است.
  • این ویزا چقدر اعتبار دارد؟ 4 ماه تا 1 سال
  • آیا امکان تمدید روادید دانشجویی موناکو برای متقاضیان وجود دارد؟ بله تمامی دارندگان ویزای تحصیلی موناکو می توانند 2 ماه قبل از پایان انقضای ویزای تحصیلی خود برای تمدید آن اقدام کنند.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *