ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی هند

ویزای تحصیلی هند

کشورهای آسیایی فرصت های مناسب تحصیلی را در اختیار افراد قرار می دهند و از همین رو است که دریافت ویزای تحصیلی هند بسیار مهم است. هند یکی از کشورهایی است که برای سال های طولانی مورد توجه ایرانیان بوده است و به همین دلیل می توان افراد زیادی را یافت که به دریافت ویزای تحصیلی این کشور علاقمند هستند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دریافت ویزای تحصیلی این کشور صرفا مجوزی برای تحصیل به حساب می آید و دانشجویان باید این مسئله را به دقت در نظر داشته باشند.

افرادی که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های هند به دست آورده باشند، این فرصت را خواهند داشت که درخواست خود برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را به ثبت برسانند و این مسئله ای است که می تواند برای بسیاری از افراد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. فرایند تحصیل در هند برای بسیاری از افراد بسیار دلپذیر است و به همین دلیل است که می توان همچنان تمایل به مهاجرت تحصیلی به این کشور را مشاهده کرد. در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی هند پرداخته اند و به مهم ترین مسائلی که در این رابطه مطرح می شود پاسخ داده اند.

  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی هند دارند؟
  • محدودیت های دریافت ویزای تحصیلی هند چیست؟
  • اعتبار این ویزا چگونه است؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای تحصیلی در این کشور کار کرد؟

فرایند دریافت ویزای تحصیلی هند

افرادی که قصد دارند تا ویزای تحصیلی هند را به دست آورند، باید به این نکته توجه داشته باشند که پروسه مشخصی پیش روی آن ها خواهد بود و طی کردن تمامی مراحل به صورت دقیق، اصلی ترین عامل برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. در حال حاضر تنها افرادی می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست خود را رسما به ثبت برسانند که یک پذیرش تحصیلی در این کشور دریافت کرده باشند. در حقیقت اولین قدم برای تحصیل در هند، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است.

به طور کلی، پروسه دریافت ویزای تحصیلی هند را می توان به شرح زیر دانست:

فرایند دریافت ویزای تحصیلی هند

با دریافت ویزای تحصیلی این کشور، فرد این فرصت را خواهد داشت که اولین گام از مهاجرت به هند را برداشته و آماده ورود به این کشور شود. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در هند می تواند یک سکوی پرتاب بسیار قوی برای مهاجرت به برخی از کشورهای جهان از جمله کانادا و آمریکا باشد چراکه مدارک دریافت شده از برخی از دانشگاه های این کشور بسیار حائز اهمیت هستند.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی هند

علاقمندان به تحصیل در هند می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور، مجوزهای لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را به دست آورند. یکی از مهم ترین پروسه هایی که در دریافت ویزای تحصیلی هند وجود دارد، ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور به صورت دقیق و مطابق با خواست سفارت این کشور است. مهم ترین مدارکی که پذیرفته شدگان در یکی از دانشگاه های هندی باید ارائه کنند عبارتند از:

  • پاسپورتی که حداقل 180 روز اعتبار داشته باشد با دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • یک کپی از صفحه اول پاسپورت
  • گواهی مربوط به اقامت موقت و اولیه فرد در هند
  • یک پرینت از شرایط پذیرش در دانشگاه
  • گواهی دریافت پذیرش از دانشگاه هندی
  • گواهی تمکن مالی برای اقامت در هند و پرداخت شهریه دانشگاه
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی هند

یکی از مزیت هایی که اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را به همراه دارد آن است که فرد در یک بازه زمانی 14 روزه این امکان را به دست خواهد آورد که پاسخ نهایی در رابطه با رد یا پذیرش درخواست خود را دریابد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی هند

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی هند

یکی از بزرگترین مزیت های اخذ ویزای تحصیلی هند، امکان کار دانشجویی با این نوع از ویزای تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دارندگان ویزای تحصیلای هند می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. دولت هند با همکاری دانشگاه های این کشور، برای دانشجویانی که به دنبال کار حین تحصیل در این کشرو هستند، مشاغل دانشجویی فراوانی را ارائه کرده اند. دارندگان ویزای تحصیلی هند، با کار دانشجویی در این کشور می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را در این کشور پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که بدانید، برای پیدا کردن کار دانشجویی در این کشور، باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. زیرا اغلب مشاغل دانشجویی در این کشور به زبان انگلیسی به دارندگان ویزای تحصیلی این کشور اعطا می شوند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در هند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در هند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند

اصلی ترین موضوعی که اتباع کشورهای خارجی قبل از درخواست ویزای تحصیلی هند باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست این نوع از ویزا می باشد. زیرا با دانش کافی در خصوص هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند می توانید از برخی از چالش های اساسی در این حوزه جلوگیری کنید. هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند بسته به ملیت متقاضیان و برخی از عوامل دیگر که در این بخش از مقاله به آنها می پردازیم متفاوت خواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای تحصیلی هند، شرایط ویژه در هزینه های ویزای تحصیلی این کشور را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

هزینه ویزای تحصیلی هند به شرح زیر می باشد:

بررسی هزینه ویزای تحصیلی هند

 

روند تمدید ویزای تحصیلی هند

یکی از بزرگترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای تحصیلی این کشور با آن مواجه هستند، روند تمدید ویزای تحصیلی هند می باشد. زیرا روند درخواست برای تمدید ویزای تحصیلی هند بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار زمان بر است. اما تمامی دارندگان ویزای تحصیلی هند، می توانند پس از پایان انقاضای ویزای تحصیلی خود برای تمدید آن در اداره مهاجرت هند اقدام کنند. البته مشروط بر اینکه در دوره دیگری در هندوستان پذیرفته شده باشید. دوره مورد نظر متقاضیان باید بالاتر از دوره ای باشد که شما در این کشور گذرانده اید.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای تحصیلی هند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای تحصیلی هند

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی هند

یکی از مباحث کلیدی که اغلب متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی هند آن را نادیده می گیرند، مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی هند، قبل از درخواست باید با مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست ویزای خود مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی هند بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی هند بین 2 تا 3 هفته کار می باشد.

اگرچه ویزای تحصیلی هند را می توان به سرعت پردازش کرد، اما ارزش آن را دارد که به محض دریافت نامه پذیرش، درخواست ویزای خود را در این کشور شروع کنید. اما به شدت توصیه می شود که متقاضیان حداقل 2 ماه قبل از تاریخ اعزام خود به هند برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. زیرا هر گونه مشکل یا تاخیر در درخواست متقاضیان می تواند به این معنی باشد که ویزای تحصیلی خود را به موقع دریافت نمی کنید. در نهایت اینکه، با نگه داشتن درخواست ویزای تحصیلی خود تا آخرین لحظه برنامه های خود را به هم نریزید.

چند نکته مهم برای دارندگان مجوز تحصیل در هند

در حال حاضر ویزای تحصیلی هند متقاضیان زیادی دارد و به همین دلیل باید نکات اساسی در رابطه با آن را نیز به دقت مورد بررسی قرار داد. یکی از محدودیت های مهم که ویزای تحصیلی این کشور به همراه دارد آن است که فرد در این کشور به عنوان یک دانشجو، امکان کار ضمن تحصیل را نخواهد داشت و در نتیجه باید تمامی هزینه های زندگی خود را شخصا پرداخت کند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که وقوع چنین محدودیتی سبب شده است تا هند، در صورت داشتن تمکن مالی کافی، اجازه استفاده از ویزای همراه برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال متقاضی را فراهم کند.

ویزای تحصیلی هند یک اقامت موقت 14 روزه در این کشور است و فرد پس از ورود به این کشور باید بلافاصله برای دریافت مجوز اقامت موقت خود در این کشور اقدام کند. در این صورت فرد می تواند در طول بازه تحصیل خود در این کشور، در هند اقامت داشته باشد. مجوز اولیه اقامت از طریق تحصیل در نهایت می تواند 5 ساله باشد که بیشتر مخصوص افرادی است که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و برخی از رشته های تحصیلی را دارند که به صورت پیوسته ارائه می شوند.

این ویزا در صورتی که فرد نتواند به موقع فارغ التحصیل شود، قابلیت تمدید خواهد داشت و ارسال مجوز صدور چنین حکمی، وابسته به توافق دانشگاه و همچنین وزارت امور خارجه این کشور است. در صورتی که تمایل دارید در بهترین کشورهای جهان به ادامه تحصیل مشغول شوید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی هند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • روند تمدید ویزای تحصیلی هند به چه صورت است؟ یکی از بزرگترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای تحصیلی این کشور با آن مواجه هستند، روند تمدید ویزای تحصیلی هند می باشد. زیرا روند درخواست برای تمدید ویزای تحصیلی هند بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار زمان بر است. اما تمامی دارندگان ویزای تحصیلی هند، می توانند پس از پایان انقاضای ویزای تحصیلی خود برای تمدید آن در اداره مهاجرت هند اقدام کنند. البته مشروط بر اینکه در دوره دیگری در هندوستان پذیرفته شده باشید. دوره مورد نظر متقاضیان باید بالاتر از دوره ای باشد که شما در این کشور گذرانده اید.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند چگونه است؟ اصلی ترین موضوعی که اتباع کشورهای خارجی قبل از درخواست ویزای تحصیلی هند باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست این نوع از ویزا می باشد. زیرا با دانش کافی در خصوص هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند می توانید از برخی از چالش های اساسی در این حوزه جلوگیری کنید. هزینه درخواست ویزای تحصیلی هند بسته به ملیت متقاضیان و برخی از عوامل دیگر که در این بخش از مقاله به آنها می پردازیم متفاوت خواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای تحصیلی هند، شرایط ویژه در هزینه های ویزای تحصیلی این کشور را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *