ویزای کاری

ویزای نخبگان هلند

ویزای نخبگان هلند

ویزای نخبگان هلند در صورت اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در هلند امکان پذیر است و با ویزای نخبگان فرانسه تفاوت های زیادی دارد. شما با یک کارفرما یا موسسه تحقیقاتی در هلند قرارداد کار دارید. این کارفرما یک حامی شناخته شده توسط IND است. کارفرمایان شناخته شده در ثبت عمومی حامیان رسمی ذکر شده اند. قرار است درآمد کافی کسب کنید. امکان اخذ بلوکارت اتحادیه اروپا با کار در هلند نیز وجود دارد، اما اخذ آن از ویزای نخبگان این کشور دشوارتر می باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا مستلزم یک قرارداد کاری حداقل 1 ساله است و مجوز مهاجرت با مهارت بالا (HSM) مستلزم یک قرارداد 3 ماهه است. اگر کارمند قبلاً برای شرکتی خارج از اتحادیه اروپا کار می کند و به دفتری در هلند منتقل می شود، این پرونده تحت دستورالعمل ICT قرار می گیرد.

اخذ ویزای نخبگان نیز می تواند مقدمه ای برای بلوکارت باشد؛ چون خیلی ها از همان ابتدا واجد شرایط بلوکارت نمی باشند. شما تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس را ندارید.

  • شما در خارج از هلند زندگی می کنید.
  • شما با یک شرکت واقع در خارج از اتحادیه اروپا قرارداد کار دارید.
  • قرار است به عنوان مدیر، متخصص یا کارآموز به شعبه ای در هلند منتقل شوید.

مهاجران بسیار ماهر به هلند می آیند تا در اقتصاد دانش مشارکت کنند. اگر آنها تابعیت یک کشور خارج از اتحادیه اروپا (به غیر از لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند یا سوئیس) را دارند، به یک حامی شناخته شده نیاز دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات شما پاسخ داده می شود:

شرایط ویزای نخبگان هلند

پیدا کردن کار در هلند مهم ترین نکته ای است که برای اخذ ویزای نخبگان این کشور باید مدنظر علاقمندان باشد. شرایط خاصی وجود دارد که برای همه اعمال می شود. علاوه بر این، شما و کارفرمایتان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما با یک کارفرما یا موسسه تحقیقاتی در هلند قرارداد کار دارید.
  • این کارفرما یک حامی شناخته شده توسط IND است.
  • کارفرمایان شناخته شده در ثبت عمومی حامیان رسمی ذکر شده اند.
  • قرار است درآمد کافی کسب کنید.
  • دستمزد توافقی مطابق با شرایط بازار است.
  • اگر به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی فردی کار می کنید، باید در ثبت نام BIG ثبت نام کنید. BIG مخفف “حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی” (beroepen in de individuale gezondheidszorg) است.

یکسری شرایط مهاجرت به هلند با ویزای نخبگان مضاعف بر موارد ذکر شده برای محققان وجود دارد:

  • درآمد شما زمانی کافی است که دستمزد ناخالص ماهانه شما حداقل با حداقل دستمزد قانونی برابر باشد.
  • تصمیم انتصاب یا قرارداد کار از طرف موسسه امضا می شود. این تصمیم یا قرارداد شرح شغل و کد شغلی را که در سیستم طبقه بندی مشاغل دانشگاه (UFO) تعیین شده است، بیان می کند.

شرایط ویزای نخبگان هلند

شرایط ویزای نخبگان هلند برای متخصصین

شرایطی که به طور خاص برای متخصصین وجود دارد به شرح ذیل می باشد:

  • درآمد شما زمانی کافی است که دستمزد ناخالص ماهانه شما حداقل با حداقل دستمزد قانونی برابر باشد.
  • این موسسه آموزشی توسط کمیته ثبت نام متخصصان پزشکی (MSRC)، کمیته ثبت پزشکان پزشکی اجتماعی (SGRC) یا کمیته ثبت پزشکان عمومی و پرستاران در خانه (HVRC) منصوب شده است.
  • شما در BIG-register ثبت نام کرده اید. BIG مخفف عبارت Individual Health Care Professions است. ثبت نام به کارفرما این امکان را می دهد که به طور مستقل در هلند بر اساس مدرکی که در کشور دیگری اعطا شده است، یک ارائه دهنده مراقبت داشته باشد. کارفرمای شما باید مدرک این ثبت را در سوابق خود نگه دارد.

هزینه ویزای نخبگان هلند

موارد متعددی است که به عنوان هزینه ویزای نخبگان هلند باید به آن توجه داشت. از آن جمله میتوان به هزینه زندگی در هلند برای یکسال، هزینه فرم درخواست ویزای نخبگان و هزینه سفارت هلند اشاره نمود. هزینه زندگی در هلند ماهانه بین 800€ تا 1200€ (یورو) می باشد و سایر هزینه های گفته شده نیز در نمودار ذیل بیان میشود:

هزینه اخذ ویزای نخبگان هلند

برای سفر به هلند به مجوز اقامت موقت (mvv) نیاز دارید. mvv برچسبی است که نمایندگی هلند در پاسپورت می گذارد. در برخی موارد، شما نیازی به mvv ندارید. کارفرمای شناخته شده شما درخواستی برای mvv و اجازه اقامت به طور همزمان ارسال میکند. کارفرمای شناخته شده شما فرم درخواست را همراه با مدارک مورد نیاز به IND ارسال می کند. پس از دریافت درخواست، IND نامه ای ارسال می کند که در آن نحوه پرداخت هزینه ها را بیان می کند. نامه تاییدیه تاریخ دریافت درخواست توسط IND را بیان می کند؛ همچنین دوره ای را که IND تصمیم می گیرد را بیان می کند. لازم به ذکر است شما قصد خود را برای انجام آزمایش سل (تست سل) هنگام درخواست نشان داده اید؛ برای این کار باید با اداره بهداشت منطقه (GGD) وقت بگیرید.

دلایل جذب نخبگان در هلند

دولت احساس می کند مهم است که به مهاجران دارای تحصیلات عالی زمان کافی برای یافتن شغل یا تاسیس شرکت خود در هلند پس از فارغ التحصیلی داده شود. برای این منظور، آنها می توانند برای مجوز اقامت برای سال تحصیلی به عنوان یک مهاجر با تحصیلات عالی به دنبال کار یا به عنوان یک استارت آپ درخواست دهند. مجوز اقامت برای سال تحصیلی به عنوان یک مهاجر با تحصیلات عالی و جویای کار در 1 مارس 2016 اجرایی شد.

همچنین به دلیل حقوق کار در هلند که مناسب است، بسیاری از افراد برای مهاجرت اقدام می کنند. در بخش زیر شاهد دلایل جذب نخبگان از سوی دولت و کشور هلند هستید:

  • نیاز به تخصص
  • استخدام
  • بالا بردن سطح اقتصاد

به این مهاجران با تحصیلات عالی این شانس داده می شود که در عرض 3 سال پس از فارغ التحصیلی برای 1 سال تحصیلی برای مجوز اقامت اقدام کنند. این به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی به خانه بازگردند و سپس به هلند بازگردند. اما آنها همچنین می توانند بلافاصله برای 1 سال تحصیلی اقدام کنند. سپس آنها می توانند از مجوز اقامت خود برای سال تحصیلی برای یافتن شغلی به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر استفاده کنند. اتباع خارجی تنها در صورت داشتن مجوز اقامت مجاز به کار در هلند هستند. با مجوز اقامت سال تحصیلی، فارغ التحصیلان و پژوهشگران می توانند در طول سال تحصیلی در هلند کار کنند.

این اجازه اقامت برای موارد زیر در نظر گرفته شده است:

  • دانشجویان خارجی در حال تحصیل در هلند؛
  • دانشجویان خارجی که از یک دانشگاه برتر خارج از هلند فارغ التحصیل شده اند.
  • محققان علمی خارجی که در هلند تحقیقات انجام داده اند.

هنگامی که mvv خود را جمع آوری کردید، می توانید به هلند سفر کنید؛ البته mvv به مدت 90 روز معتبر است و اعتبار روی برچسب mvv نشان داده شده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به هلند و شرایط آن توضیحاتی ارائه گردیده است.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای نخبگان هلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • دلایل جذب نخبگان در هلند چگونه است؟ دولت احساس می کند مهم است که به مهاجران دارای تحصیلات عالی زمان کافی برای یافتن شغل یا تاسیس شرکت خود در هلند پس از فارغ التحصیلی داده شود. برای این منظور، آنها می توانند برای مجوز اقامت برای سال تحصیلی به عنوان یک مهاجر با تحصیلات عالی به دنبال کار یا به عنوان یک استارت آپ درخواست دهند. مجوز اقامت برای سال تحصیلی به عنوان یک مهاجر با تحصیلات عالی و جویای کار در 1 مارس 2016 اجرایی شد.
  • شرایط ویزای نخبگان هلند برای متخصصین چگونه است؟ درآمد شما زمانی کافی است که دستمزد ناخالص ماهانه شما حداقل با حداقل دستمزد قانونی برابر باشد. این موسسه آموزشی توسط کمیته ثبت نام متخصصان پزشکی (MSRC)، کمیته ثبت پزشکان پزشکی اجتماعی (SGRC) یا کمیته ثبت پزشکان عمومی و پرستاران در خانه (HVRC) منصوب شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *