ویترین

ویزای همراه استونی

ویزای همراه استونی

با ویزای همراه استونی اعضای خانواده و همسر افرادی که در استونی اقامت دارند می توانند وارد خاک این کشور شوند. افرادی که یک شهروند خارجی با اعضای خانواده نزدیک در استونی هستند و می خواهند برای زندگی در استونی به آنها ملحق شوند، باید برای ویزای همراه استونی درخواست دهند. این نوع ویزا به متقاضاین این امکان را می دهد که برای مدتی مشابه با اعضای خانواده خود در استونی تحصیل، کار و زندگی کنند. زمان پردازش ویزای همراه استونی 30 روز است و به طور کلی زمان پردازش از روزی که متقاضیان مدارک درخواستی را به سفارت تحویل می دهند شروع می شود. بسته به زمان درخواست یا پرونده، سفارت می تواند زمان رسیدگی متقاضیان را بدون اطلاع قبلی تمدید کند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دقیقی درباره شرایط دریافت ویزای همراه استونی و اقامت این کشور جمع آوری کرده اند.

آشنایی با ویزای همراه استونی

در استونی فرصت های زیادی برای کار، تحصیل یا سرمایه گذاری وجود دارد و هر ساله متقاضیان زیادی با اهداف مختلف وارد خاک این کشور می شوند. علاوه بر این، استونی یک مقصد عالی توریستی می باشد و این کشور به طور متوسط سالانه 2 میلیون توریست را جذب می کند که اکثر آنها از اروپا هستند.

در نمودار زیر به توزیع توریست های استونی براساس کشور مبدا پرداخته شده است:

توزیع توریست های استونی بر اساس کشور

همانطور که ذکر شد، توریست های زیادی به استونی سفر می کنند. اما با توجه به شرایط و هزینه های زندگی این کشور، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش جمعیت استونی، مهاجرت مهاجران خارجی به استونی بوده است. افرادی که در اقدام به مهاجرت به استونی می کنند می توانند با توجه به قوانین خاص، با اعضای خانواده یا همسر خود در این کشور اقامت داشته باشند. البته باید در نظر داشت که انجام این کار در نخستین گام نیاز به اخذ ویزای همراه استونی و سپس اقامت این کشور دارد و دریافت این موارد نیز الزامات خاص خود را دارند. اجازه اقامت و ویزای همراه استونی به متقاضیان این حق را می دهند که به دعوت یکی از اعضای خانواده نزدیک که شهروند استونی یا یک خارجی مقیم استونی بر اساس مجوز اقامت در استونی است، به منظور پیوستن به عضو خانواده یا اقامت در استونی اقامت کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه هلند

کارت اقامت سندی است که حق اقامت افراد در استونی را ثابت می کند که به عنوان کارت شناسایی متقاضیان نیز عمل می کند.

کارت اقامت مهاجران در استونی شامل موارد زیر است:

  • مشخصات شخصی
  • جزئیات اجازه اقامت
  • عکس
  • اثر انگشت

شرایط دریافت ویزای همراه استونی برای همسر

برای دریافت ویزای همراه استونی و استقرار با همسر در استونی، همسران باید درآمد قانونی منظمی داشته باشند که تضمین کند خانواده در استونی حفظ می شود. یک فرد خارجی باید یک قرارداد بیمه داشته باشد که تضمین کند هر گونه هزینه مربوط به درمان پزشکی او در نتیجه بیماری یا جراحت در طول مدت اعتبار مجوز اقامت درخواست شده تامین خواهد شد. فرد خارجی که برای تحصیل اجازه اقامت دریافت کرده است، تحت پوشش بیمه سلامت استونی نیست. علاوه بر این، همسر فرد خارجی که در استونی زندگی می کند باید یک محل اقامت ثبت شده و یک مسکن واقعی در استونی داشته باشد. اگر ازدواج کمتر از 3 سال به طول انجامیده باشد، می توان به فرد خارجی اجازه اقامت با مدت اعتبار حداکثر تا یک سال اعطا کرد که در هر یک از سه سال بعد حداکثر یک سال در هر نوبت تمدید می شود.

شرایط دریافت ویزای همراه استونی برای همسر

اگر ازدواج بیش از 3 سال به طول انجامیده باشد، می توان به یک فرد خارجی اجازه اقامت با مدت اعتبار حداکثر تا 3 سال اعطا کرد که نمی تواند هر بار بیش از 3 سال تمدید شود.

شرایط دریافت ویزای همراه استونی

جهت دریافت ویزای همراه استونی، مدارک مورد نیاز باید به طور کامل  توسط متقاضیان جمع آوری شوند و سپس درخواست ویزای همراه استونی به سفارت استونی یا کنسولگری این کشور اعلام شود.

برای درخواست ویزای همراه استونی متقاضی باید موارد زیر را داشته باشد:

مواردتوضیحات
بودجه کافیدوبرابر نرخ معیشت تعیین شده توسط دولت در هر سال
قرارداد بیمه درمانیاستفاده از بیمه خصوصی یا پرداخت هزینه صندوق بیمه سلامت استونی
فرم درخواست اقامت موقتتکمیل و امضا شده توسط متقاضی به همراه یک عکس پرسنلی
دعوت نامهدعوت نامه برای درخواست از طرف همسر یا اعضای خانواده درجه 1
عکس پرسنلییک عدد عکس رنگی دیجیتال
اطلاعات بستگان نزدیک و اعضای خانوادهفرم اطلاعات تماس و اطلاعات اعضای خانواده یا همسر
رسید پرداخت هزینهسند تایید پرداخت هزینه دولتی 95€ (یورو)
سند تایید تاهلسندی که تأیید می کند دانشجو و همسر یا شریک زندگی متقاضی متاهل هستند.

وجوه کافی (که درآمد قانونی نیز نامیده می شود) مواردی است که متقاضی را قادر می سازد در طول اقامت خود در استونی از خود حمایت کنند. متقاضیان باید ماهیانه حدود 300€ (یورو) یا 400$ (دلار) به همسر خود علاوه بر وجوه مورد نیاز خود نشان دهند. شایان ذکر است که افرادی که با ویزای همراه استونی به این کشور مهاجرت می کنند مجاز به کار در این کشور نخواهند بود مگر اینکه اقامت بلند مدت استونی را کسب کنند.

کسب اقامت استونی

یک اجازه اقامت موقت ممکن است برای یک فرد خارجی صادر شود که دارای شرایط زیر است:

  • همسر وی به طور دائم در استونی اقامت دارد.
  • همسر شهروند استونی است.
  • متقاضی همسر خارجی حداقل به مدت 2 سال بر اساس مجوز اقامت دائم در استونی اقامت داشته باشد.

شایان ذکر است که در صورتی که همسر خارجی متقاضی دارای اجازه اقامت برای اشتغال در استونی باشد می تواند مجوز اقامت و کار در این کشور را دریافت کند. اجازه اقامت موقت استونی به فرد خارجی که همسر وی دارای مجوز اقامت موقت برای تحصیل در استونی است صادر نمی شود. تنها در صورتی متقاضیان می توانند براساس اقامت موقت همسر خود در استون مجوز اقامت دریافت کنند که همسر آنها برای کار به عنوان معلم یا عضو هیات علمی در یک موسسه آموزشی که با الزامات تعیین شده توسط قوانین ملی، برای تحقیقات علمی، برای انجام فعالیت های حرفه ای به عنوان ورزشکار، مربی، داور یا مسئول ورزشی (بر اساس دعوت از فدراسیون ورزشی مربوطه)، برای انجام وظایف مدیریتی یا نظارتی به عنوان عضوی از بدنه مدیریت یک شخص حقوقی ثبت شده در استونی و یا برای تحصیلات دکترا در استونی اقامت دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا

همچنین یکی از بستگان نزدیک که یک خارجی دارای مجوز اقامت دائم است یا یک شهروند استونیایی است که به طور دائم در استونی اقامت دارد، باید حداقل 183 روز در سال در استونی بماند. شرط اقامت دائم در استونی برای همسری که تابعیت استونی را دارد در مورد خانواده که با هم در استونی مستقر شده اند اعمال نخواهد شد. درخواست اجازه اقامت در صورتی موجه است که زوجین دارای روابط نزدیک اقتصادی و روابط سازگار باشند، خانواده پایدار باشد و ازدواج ساختگی نباشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری هموطنان در زمینه اخذ اقامت استونی از روش های مختلف می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *