ویترین

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی

درخواست پناهندگی در استونی از پناهندگانی که با دلایل مختلف اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی به استونی کرده اند دریافت و بررسی می شود. استونی در سال 1997 به کنوانسیون 1951 ژنو در مورد وضعیت پناهندگان ملحق شد، که توسط پروتکل نیویورک 1967 اصلاح شد، به این معنی که استونی تعهدی بین المللی برای حمایت از این افراد خارجی که به الزامات تعیین شده را رعایت می کنند، بر عهده گرفته است. در سند در استونی، پلیس و هیئت گارد مرزی با متقاضیان برخورد می کند و برای این هدف با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) همکاری می کند. علاوه بر این، وزارت امور اجتماعی نیز با پناهجویان برخورد می کند. از سال 2006، زمینه پناهندگی در استونی توسط قانون اعطای حمایت بین‌المللی به اتباع خارجی تنظیم می‌ شود که شامل 2 اصل برگرفته از کنوانسیون فوق الذکر و همچنین الزامات ناشی از دستورالعمل ‌های EU است.

هر درخواست پناهندگی در استونی باید به صورت جداگانه و بی طرفانه بررسی شود. با اتخاذ تصمیم، وضعیت مربوط به حقوق بشر در کشور مبدأ متقاضی، توضیحات وی در مورد آزار و اذیت و سایر شرایط مربوط به درخواست قطعی در نظر گرفته می شود. روند رسیدگی به پناهندگی عمومی نیست و PBGB باید اطلاعات دریافت شده در جریان رسیدگی را کاملاً محرمانه نگه دارد. در صورت نیاز، اطلاعات محدود ممکن است تنها با پرس و جو از مقامات مربوط به یک روند قطعی تحویل داده شود. به منظور تامین امنیت متقاضی و بستگان وی مقیم وطن، مراجع مربوط به دادرسی از تماس با مقامات کشور مبدأ متقاضی ممنوع است. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط پناهندگی در استونی پرداخته اند.

اصلاحات اصلی پناهندگی در استونی

پناهجو فردی است که در استونی درخواست پناهندگی داده است. وضعیت یک پناهجو تا زمان لازم الاجرا شدن PBGB یا تصمیم دادگاه تمدید خواهد شد. شخصی که از حمایت بین المللی برخوردار است، فرد خارجی است که به عنوان پناهجو، شخصی که از حمایت فرعی یا شخصی برخوردار است که از حمایت موقت برخوردار است و اجازه اقامت استونی به او اعطا شده است، شناخته شده است. پناهنده فرد خارجی است که به الزامات مقرر در کنوانسیون ژنو 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان پاسخ می دهد و PBGB به آنها وضعیت پناهندگی را اعطا کرده است. برای اهداف کنوانسیون، اصطلاح پناهنده در استونی به هر شخصی اطلاق خواهد شد که به دلیل ترس موجه از آزار و شکنجه شدن به دلایل نژادی، مذهبی، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، اقدام به درخواست پناهندگی در استونی می کند.

اصلاحات اصلی پناهندگی در استونی

فردی که از حمایت فرعی برخوردار است، بیگانه ای است که واجد شرایط پناهندگی نیست، اما دلایل قابل توجهی برای این باور وجود دارد که بازگشت یا اخراج وی به کشور مبدأ ممکن است منجر به خطر جدی در کشور مشخص شود.

این دلایل عبارتند از:

  • اعمال یا اجرای مجازات اعدام برای وی
  • شکنجه یا رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز با او
  • تهدید فردی به جان او یا جان غیرنظامیان یا خشونت علیه او یا غیرنظامیان به دلیل درگیری های مسلحانه بین المللی یا داخلی

شرایط پناهندگی در انگلستان

شرایط پناهجویان در استونی

از سال 1997، زمانی که قانون پناهندگی در استونی تصویب شد و استونی به کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد در مورد وضعیت پناهندگان ملحق شد، در مجموع حدود 1100 درخواست به این کشور ارسال شده است.

بیشترین تعداد افرادی که درخواست پناهندگی در استونی اعلام کرده اند از کشورهای زیر می باشند:

  • اوکراین
  • سوریه
  • روسیه
  • گرجستان
  • افغانستان

در زمان درخواست پناهندگی در استونی، افراد در مرکز اسکان پناهندگان در Vao یا Vägeva قرار می گیرند که به ترتیب در Lääne-Virumaa و Jõgeva شهرستان قرار دارند. با این حال، در استونی تعداد نسبتا کمی از پناهندگان در واقع پناهندگی دریافت می کنند. در دوره 1997 تا 2022، استونی به 531 نفر حمایت بین المللی اعطا کرد (وضعیت پناهندگی به 280 نفر و حمایت فرعی به 251 نفر).

در نمودار زیر به توزیع بیشترین تعداد پناهندگان در استونی براساس کشور مبدا در طی 20 سال گذشته ذکر شده است:

درصد درخواست پناهندگی در استونی بر اساس کشورها

پس از به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی، به یک فرد اجازه اقامت به مدت 3 سال داده می شود. در مورد حفاظت فرعی، اجازه اقامت 1 ساله صادر می شود. در صورتی که وضعیت در کشور مبدا فرد متقاضی بهبود نیافته باشد، مجوز اقامت را می توان به ترتیب برای 3 یا 2 سال تمدید کرد. شایان ذکر است که شورای پناهندگان استونی خدمات حمایتی را برای ذینفعان حمایت بین المللی در استونی و کمک های بشردوستانه به افرادی که خانه های خود را در خارج از کشور ترک کرده اند ارائه می دهد. این سازمان یکی از مراکز اصلی صلاحیت در زمینه مهاجرت اجباری و ادغام در استونی می باشد.

درخواست پناهندگی در استونی

هنگام ورود به استونی، متقاضیان می توانند در هر نقطه مرزی کشور درخواست پناهندگی دهند. برای انجام این کار، پناهندگان به نگهبان مرزی اطلاع می دهند که می خواهند برای پناهندگی در استونی درخواست دهند. حتی افرادی که ویزای معتبر، مدارک مسافرتی یا اجازه اقامت استونی ندارند، می توانند این کار را انجام دهند. افرادی که در حال حاضر در استونی هستند و مایل به درخواست پناهندگی هستند، باید به اداره پلیس و گارد مرزی مراجعه کنند. متقاضیان حتما باید به یاد داشته باشند که برای درخواست پناهندگی در استونی نیازی به تعیین وقت قبلی ندارند.

شرایط مهاجرت قانونی به سوئد

به طور کلی، دو گزینه برای ارسال درخواست پناهندگی در استونی وجود دارد:

روش های درخواست پناهندگی در استونیتوضیحات
درخواست پناهندگی قبل از ورود به کشوراعلام درخواست به مأمور مرزبانی در هر نقطه مرزی در مرز دولتی استونی
درخواست پناهندگی در خاک استونیاعلام درخواست به به بخش حفاظت بین المللی پلیس و هیئت گارد مرزی

پس از دریافت درخواست پناهندگی در استونی، اقدام برای تعیین کشور عضو مسئول بررسی درخواست پناهندگی در استونی باید بلافاصله انجام شود. کشورهای متعاهد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ و سوئیس هستند. یکی از اهداف اصلی این دادرسی، جلوگیری از ارائه درخواست ‌های متقاضی در چندین کشور عضو در یک زمان یا جلوگیری از ارائه درخواست جدید برای پناهندگی به یک کشور عضو A است، در حالی که قبلاً در کشور عضو B رد شده است. این امر بار اداری کشورهای عضو را کاهش می‌دهد، از بهره ‌برداری از سیستم پناهندگی جلوگیری می ‌کند و توسعه سیستم یکسان ‌تر پناهندگی اروپا را افزایش می ‌دهد. با تعیین کشور عضو مسئول بررسی درخواست پناهندگی، از مقررات شورای (EC) تبعیت می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت به هموطنان عزیز در تمام زمینه های مهاجرتی به کشورهای مختلف می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *