ویترین

ویزای کاری مراکش

ویزای کار مراکش

در دهه اخیر، تعداد درخواست ها جهت اخذ ویزای کاری مراکش با توجه به اقتصاد متنوع و فرصت های کاری مختلف در این کشور رو به رشد بوده است. اقتصاد مراکش متنوع است و از ارتباطات قوی با مغرب، آفریقای غربی و اروپا برخوردار است. این اقتصاد ششمین اقتصاد بزرگ آفریقا است و از صنایع معدنی، تولیدی و فناوری آن نیرو می گیرد. این کشور روابط بسیار خوبی با اسپانیا و فرانسه دارد که باعث افزایش صادرات آن می شود. مراکش دارای اقتصاد به خوبی توسعه یافته با چندین بخش در حال رشد است و مقصدی جذاب برای کارفرمایان و متخصصان است. سیستم مالیاتی کمی بالاتر از همسایگان منطقه ای است، اما مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی است و متخصصان محلی و دیاسپورا به طور خودکار در تامین اجتماعی ثبت نام خواهند شد.

استاندارد کاری هفته 40 ساعت است و فرهنگ کسب و کار به شدت تحت تأثیر فرهنگ تجاری فرانسه است و به همین دلیل روابط کلیدی هستند. مراقبت های بهداشتی به طور کلی خوب است، اما بیمه خصوصی ایده خوبی برای دسترسی به امکانات با کیفیت بهتر است. شایان ذکر است که در محیط های شهری این کشور نرخ جرم و جنایت نسبت به سایر مناطق ممکن است بیشتر باشد، بنابراین متقاضیان باید توصیه های کارفرمایان خود را دنبال کنند. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از بازار کار، ویزای کاری و همچنین شرایط مهاجرت کاری به مراکش به طور کامل آگاه شوید.

بازار کار در مراکش

پادشاهی مراکش یک ایالت رنگارنگ در شمال آفریقا با فرهنگی غنی است که شامل عناصری از سنت های آفریقایی، اروپایی و خاورمیانه است. این کشور دارای آب و هوای راحت، غذاهای لذیذ و به طور کلی شرایط بسیار مطلوبی برای زندگی ایجاد کرده است. دسترسی به دریای مدیترانه در شمال و اقیانوس اطلس در غرب باعث توسعه گردشگری و سرمایه گذاری خارجی می شود. امروزه بسیاری از خارجی ها در حال افتتاح کسب و کار خود در این کشور هستند و یا برای مدت طولانی به فکر استخدام رسمی و مهاجرت به مراکش هستند.


مشاغل در این کشور برای خارجی ها در سال 2024 در بخش های زیر برای مهاجران خارجی در دسترس می باشند:

  • فناوری اطلاعات
  • مخابرات
  • ساخت و ساز
  • گردشگری
  • صنعت

علاوه بر این، در این کشور فرصت های شغلی در برخی از زمینه های دیگر در دسترس است، به عنوان مثال، اغلب مشاغل خالی برای معلمان زبان های خارجی ارائه می شود. شایان ذکر است که نزدیکی به اروپا رشد و ثبات اقتصاد مراکش را تضمین می کند و بخش های کشاورزی، هوافضا، خودرو و نساجی به ویژه پویا هستند. مهاجران از هزینه های پایین زندگی در مراکش، به ویژه در مقایسه با آمریکای شمالی و اروپای غربی، شگفت زده خواهند شد. حتی در مطلوب ترین شهر برای کار و زندگی، مرکز اقتصادی کشور، کازابلانکا، هزینه املاک و مستغلات یا اجاره یک آپارتمان کاملاً قابل قبول است. در بخش بعدی، متقاضیان در مورد ویژگی های مهاجرت نیروی کار به مراکش، گزینه های جستجوی شغل، موقعیت های خالی موجود و حقوق در بازار کار محلی در سال 2024 اطلاعات کامل کسب خواهند کرد.

بازار کار در مراکش

اخذ ویزای کاری مراکش و مهاجرت کاری به این کشور

مهاجرت کاری به مراکش دارای ویژگی های مختلف و ویژگی های متمایز است که افراد باید هنگام در نظر گرفتن فرصت های شغلی در این کشور در نظر بگیرند. مهاجرانی که به دنبال کار در مراکش هستند باید قوانین و ملاحظات خاصی را دنبال کنند تا از انتقال آرام به بازار کار محلی اطمینان حاصل کنند.

در اینجا 3 نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

نکاتی درباره ویزای کاری مراکش

مهاجرانی که قصد کار در مراکش را دارند باید مجوز کار دریافت کنند که به عنوان (Autorisation de travail) شناخته می شود. این الزام قانونی برای افراد خارجی برای واجد شرایط بودن برای استخدام در کشور ضروری است و فرآیند آن شامل دریافت حمایت مالی از یک کارفرما و ارائه اسناد مربوطه به مقامات مراکشی است. شایان ذکر است که تحقیق و رعایت رویه ها و الزامات خاص برای دریافت مجوز کار در این کشور بسیار مهم است. مهاجران راه های مختلفی برای جستجوی فرصت های شغلی در مراکش دارند. پورتال های شغلی آنلاین، شبکه های حرفه ای و پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند منابع ارزشمندی برای یافتن مشاغل خالی باشند. علاوه بر این، رویدادهای شبکه ‌ای، نمایشگاه ‌های کار، و آژانس ‌های استخدام می‌توانند ارتباطات و کمک‌های ارزشمندی را در فرآیند جستجوی کار فراهم کنند.

فرایند کامل دریافت ویزای کاری هلند

به مهاجران توصیه می شود که بر اساس صنعت و صلاحیت های خود تحقیق کنند و مؤثرترین کانال ها را برای جستجوی کار شناسایی کنند. با توجه به مشاغل و حقوق موجود در بازار کار محلی در سال 2024، توجه به این نکته مهم است که بسته به صنعت، صلاحیت ها و سطح تجربه می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

در متوسط حقوق در صنایع مختلف مراکش اشاره اشاره شده است:

متوسط حقوق در صنایع مختلف مراکش

بررسی دقیق قوانین دریافت ویزای کاری مراکش

مراکش برای اقامت تا 90 روز فقط به ملیت های خاصی نیاز دارد تا ویزا بگیرند و این معافیت ها شامل شهروندان ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و غیره می شود. اما کار در مراکش تنها با اخذ ویزای کاری این کشور برای مهاجران خارجی امکان پذیر خواهد بود. چندین دسته کلی برای ویزای مراکش وجود دارد، اما رایج ترین آنها برای اهداف استخدامی، ویزای بلند مدت است. این گروه از ویزاها به مدت 3 ماه اعتبار دارند اما به دارنده اجازه می دهند برای کارت اقامت اقدام کنند. ابتدا، کارمندان باید مجوز کار در مراکش داشته باشند تا ویزای کار دریافت کنند. به عنوان کارفرما، افراد باید از طرف کارمندان خود از این فرآیند مراقبت کنند. سپس مدارک را به کارمند خود بدهند تا برای اجازه اقامت و ویزای کار درخواست دهد.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

مراکش دارای چند شرط اساسی برای دریافت هر نوع ویزای کاری و همچنین شرایط خاصی است که بسته به نوع ویزا متفاوت است و الزامات نیز بر اساس دلیل سفر کارمند خارجی و مدت اقامت آنها متفاوت است.

مدارکی که هر متقاضی باید داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست
  • گذرنامه و فتوکپی پاسپورت
  • تصاویر در اندازه پاسپورت
  • بلیط پرواز
  • مدرک اقامت
  • اثبات وجوه کافی
  • بیمه سفر
  • هزینه ویزا پرداخت شده

کارمندان همچنین باید سوابق کیفری خود را از مقامات پلیس کشور محل سکونت و گواهی پزشکی که سلامت جسمانی آنها را تأیید می کند، نشان دهند. پس از ورود به کشور از طریق ویزای طولانی مدت، کارمندان باید ظرف 3 ماه برای دریافت کارت اقامت در ایستگاه پلیس محلی اقدام کنند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه بهترین خدمات حقوقی به تمامی متقاضیان با اهداف مختلف می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *