مهاجرت

ویزای گاردین مجارستان

ویزای گاردین مجارستان

یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرتی که یک خانواده به واسطه تنها یکی از فرزندان خود موفق به دریافت ویزا شوند، ویزای گاردین مجارستان است. مجارستان یکی از کشورهای توریستی اروپای مرکزی محسوب می شود که می توان بوداپست را یکی از شهرهای توریستی دنیا نامید که سالیانه مسابقات بین المللی ورزشی در اکثر رشته ها را میزبانی می کند و فستیوال های بزرگ و جشن های سنتی و آیینی زیادی در بوداپست برگزار می شود که فولکلور تابستانی، پاپریکا، اوزورا نمونه ای از فستیوال های رقص، موزیک و هنر بین المللی در این شهر تاریخی است. این کشور که عضوی از اتحادیه اروپا و حوزه شنگن محسوب می شود به خاطر خوش ویزا بودن سفارت این کشور تحت عنوان دروازه ورودی به این منطقه شناخته می شود.

مجارستان با واحد پولی فورینت و زبان رسمی مجاری راه های مهاجرتی مختلفی برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به منطقه شنگن را دارند، فراهم کرده است که ویزای گاردین مجارستان و یا تحصیلی فرزندان زیر 17 سال در کالج ها و مدارس آن یکی از پرطرفدارترین آنها است. اثبات درآمد و یا ویزای تمکن مالی، خرید ملک، تحصیل در دانشگاه و کالج های زبان و انعقاد قرارداد کاری از دیگر راه های مهاجرتی مقرون به صرفه مجارستان نسبت به دیگر کشورهای حوزه شنگن است که برنامه های تعریف شده متقنی در این باره برای متقاضیان وجود دارد. در این مقاله به بررسی ویزای گاردین مجارستان پرداخته می شود که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی شرایط دریافت ویزای گاردین مجارستان

ویزای گاردین مجارستان نوعی ویزا برای والدینی هست که فرزند خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف قبل از دانشگاه راهی کشوری مانند مجارستان می کنند تا بتوانند در کنار فرزند یا فرزندان خود در طول دوره تحصیل آن ها حضور داشته باشند. این مهم در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد اما شاید بتوان گفت تنها کشوری که نسبت یه بقیه کشورها برای اعطای ویزای تحصیلی به دانش آموزان زیر 17 سال به ایرانیان مسیر هموارتری را برنامه ریزی کرده است، مجارستان خواهد بود.


ویزای گاردین در کشورهای توسعه یافته دنیا برای آرامش خاطر خانواده و دانش آموز طرح ریزی شده است و چنانچه کشوری دستیابی به آن برای خانواده ها مقدور نباشد راه هایی مانند ویزای توریستی برای یکی از والدین نیز می تواند جایگزین مناسبی باشد تا او و فرزندش از یکدیگر زمان کمتری را جدا باشند. مهمترین رکنی که برای دریافت ویزای گاردین مجارستان وجود دارد ثبت نام فرزند در مدرسه یا کالجی معتبر است که منجر به دریافت این نوع ویزا برای یکی از والدین که اولویت با مادر خواهد بود می شود. البته باید دانست که ایرانیان متقاضی مهاجرت خانوادگی از این نوع ویزا در مجارستان به دلیل اینکه می توان تمام اعضای خانواده با فاصله زمانی کوتاهی به واسطه آن به مجارستان مهاجرت کنند، استفاده می نمایند.

پروسه دریافت ویزای گاردین مجارستان

تحصیل فرزندان زیر 17 سال در مجارستان

آنچه برای تحصیل فرزندان زیر 17 سال اهمیت دارد این است که باید دانست این تحصیل به زبان انگلیسی خواهد بود و در مجارستان این امکان فراهم است که دانش آموزان در کنار زبان انگلیسی به زبان های آلمانی و مجاری نیز مسلط شوند، آنچه تحصیل فرزندان در مجارستان را نسبت به دیگر کشورهای دنیا متمایز می کند هزینه های تحصیلی و زندگی پایین در آن و همچنین امکان دریافت پذیرش از سن 5 سالگی تا 17 سالگی خواهد بود.

علاوه بر آن والدین به محض ورود به این کشور می توانند ویزای خود را به ویزاهای مختلف مانند خوداشتغالی و یا کاری تبدیل کنند و برای سال بعد فرزند دلبندشان در مدارس دولتی مجارستان به زبان محلی این کشور یعنی مجاری بصورت کاملا رایگان تحصیل کنند. هزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف دانش آموزان با هم متفاوت خواهد بود که در ادامه تمام هزینه هایی که یک خانواده برای حضور به واسطه ویزای گاردین مجارستان خواهند داشت آمده است.

تحصیل فرزندان زیر 17 سال در مجارستان

هزینه های ویزای گاردین مجارستان

مبلغی که برای  ویزای گاردین مجارستان پرداخت می شود را می توان در چند بخش مانند هزینه های زندگی در این کشور و هزینه های تحصیل فرزند و همچنین هزینه های جانبی که هر فرد خواهد داشت، در نظر گرفت. هزینه های زندگی در مجارستان برای هر فرد را می توان بدون در نظر گرفتن اجاره منزل مسکونی بین 600€ الی 700€ (یورو) در نظر گرفت که این عدد برای یک خانواده چهار نفره به بازه ای بین 2200€ الی 2500€ (یورو) خواهد رسید. هزینه های اجاره منزل بصورت ماهیانه در مجارستان را نیز می توان به دو قسمت تقسیم نمود که در جدول زیر آمده است.

اجاره مسکنهزینه اجاره ماهیانه به یورو
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر500€ الی 600€
آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر400€ الی 500€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر700€ الی 800€
آپارتمان 3 خوابه در خارج شهر500€ الی 600€

نحوه دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه های تحصیل در کالج ها و مدارس مجارستان برای افراد زیر 17 سال را می توان اینطور تعریف کرد که شهر به شهر و مقطع به مقطع در مجارستان با هم متفاوت است. مقاطعی را که می توان روی شانس ویزا شدن فرد حساب باز کرد حتی از مهد کودک های مجاری هم شروع می شود و تا مقطع یازدهم و دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت که از 8500€ تا 17000€ (یورو) شهریه آنها خواهد بود

الزمات دریافت ویزای گاردین مجارستان

بی شک در روند دریافت ویزا از هر شکل و راهی یکی از مهمترین نکات برای بالا بردن شانس موفقیت ارائه به موقع و صحیح مدارک خواهد بود و شاید راحت ترین و بدیهی ترین الزمات در ارائه مدارک به سفارت، ترجمه و ارائه مدارک هویتی است. مدارکی که سوابق تحصیلی و هویتی فرد را در بر می گیرد از ریز نمرات و کارنامه هر پایه گرفته تا پاسپورت و مدارک مربوط به دانش زبان انگلیسی (الزامی نیست) ک نیاز به ترجمه شدن دارد می بایست پس از مهر مترجم به تشخیص کارشناس و متخصص مهاجرت مورد تایید دادگستری و قوه قضاییه نیز قرار گیرد.

تحصیل در مجارستان برای شهروندان ایرانی

آنچه دغدغه و سوال مهم متقاضیان دریافت ویزای گاردین مجارستان و یا هر نوع ویزای تحصیلی برای هر کشور خواهد بود دانستن مقدار و نحوه ارائه تمکن مالی به سفارت است. تمکن مالی هزینه های زندگی فرد در کشور مقصد خواهد بود که به صورت سالیانه باید به سفارت ارائه شود تا پشتوانه مالی فرد برای هزینه های زندگی خود در زمان تحصیل یا حضور در مجارستان مشخص گردد که این مهم باید به صورت گردش حساب 6 ماهه نیز ارائه گردد. لازم به ذکر است که مقدار تمکن مالی حداقل باید به ازای هر نفر حدود 8000€ الی 9000€ (یورو) باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر متقاضیان گرامی می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مسیری مطمئن را برای مهاجرت خود انتخاب نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *