مهاجرت

ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا از راه هایی است که افراد می­توانند با ازدواج با اتباع آمریکایی اقامت دائم و تابعیت آمریکا را اخذ نمایند. ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا خود دارای زیر گروه های دیگری نیز است. بدین منظور شهروند یا تبعه­ آمریکایی ابتدا درخواست ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا را برای همسر خود در خارج از آمریکا می نماید و بدین ترتیب تبعه­ خارجی اجازه دارد وارد خاک آمریکا گردد. این ویزا در ابتدا دارای 90 روز اعتبار می­ باشد که زوجین در این مدت می­ بایست مراسم ازدواج خود را برگزار نموده و برای ثبت ازدواج خودشان در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

پس از اینکه ثبت ازدواج زوجین با موفقیت در آمریکا انجام شد. آنها می­ توانند برای اخذ گرین کارت آمریکا برای تبعه­ خارجی اقدام نمایند. در صورتی که به هر دلیلی مراسم ازدواج و ثبت ازدواج زوجین در مدت 90 روز در این کشور انجام نگردد، تبعه­ خارجی می­ بایست خاک آمریکا را ترک نماید. البته ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا قابل تکرار است و فرد می ­تواند دوباره برای اخذ این ویزا درخواست نماید. عزیزانی که قصد ازدواج با اتباع آمریکایی را دارند جهت آگاهی از چگونگی ثبت ازدواج و مراحل اداری آن می­ توانند این مقاله را که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده را مطالعه نمایند.

  • شرایط دریافت ویزای K-1 آمریکا چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای نامزدی آمریکا چیست؟
  • انواع ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا کدامند؟

ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا و انواع آن

این ویزا برای افرادی که با شهروندان و یا اتباع آمریکایی نامزد هستند صادر می­ گردد که در نهایت منتج به اخذ تابعیت و گرین کارت آمریکا برای شهروند خارجی می­ گردد. ناگفته نماند این ویزا تنها به افرادی که نامزد هستند تعلق می­ گیرد و افرادی که دارای همسر آمریکایی هستند و ازدواج آنها انجام گرفته است شامل این ویزا نمی­ گردد. دولت آمریکا ویزای K-1 یا ویزای نامزدی را برای افرادی که دارای شرایط زیر هستند صادر خواهد نمود:

  • لزوم رخواست ویزای K-1 یا ویزای نامزدی از سوی تبعه­ آمریکایی
  • اثبات وضعیت مجردی زوجین به مقامات ذیربط آمریکایی
  • اثبات رابطه زوجین برای مدت حداکثر 2 سال
  • برخورداری زوجین از سن قانونی ازدواج

بر این اساس، جزئیات اخذ ویزای نامزدی یا K-1 visa در سال 2024 بدین شرح است:

آیتمشرح
نوع ویزاویزای غیر مهاجرتی
افراد صلاحیت دارنامزدهای خارجی اتباع آمریکایی
قانون ناظرThe International Marriage Broker Regulation Act of 2005
مدت اعتبار ویزاتا 6 ماه
کل هزینه درخواست ویزا$535(دلار آمریکا)

تبعه­ خارجی پس از اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی اجازه ورود به این کشور را دریافت خواهد نمود. پس از مدتی نیز می­ تواند گرین کارت آمریکا را اخذ نماید. البته ناگفته نماند فرد پس از ورود به آمریکا اجازه انجام کار در این کشو را نیز خواهد داشت. همانطور که در مقدمه بیان نمودیم ویزای نامزدی آمریکا خود دارای زیر گروه های دیگر K2 ،K3 و K4 است. ما در این بخش به تشریح هریک از این زیر گروه ها خواهیم پرداخت.

ویزای K2 آمریکا

این ویزا از زیر گروه های ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا می­ باشد. افرادی که قبلاً ازدواج نموده اند و دارای فرزندانی از ازدواج قبلی خود هستند پس از اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا برای خویش می­ توانند ویزای K2 را برای فرزندان خود برای ورود به آمریکا اخذ نمایند. لازم به ذکر است سرعت صدور ویزای ازدواج بیشتر از ویزای نامزدی است.

ویزای K3 آمریکا

این ویزا برای افرادی صادر می­ گردد که با اتباع آمریکایی به صورت قانونی ازدواج نموده اند. برای اخذ این ویزای باید تبعه­ آمریکایی ابتدا فرم I-130 را برای همسر خویش تکمیل نموده و به اداره مهاجرت در آمریکا ارسال نماید. (usa.gov) در صورت تأیید ازدواج زوجین از سوی این اداره سایر مراحل اداری برای اخذ این ویزا از طریق این اداره انجام می ­گیرد. به طور معمول این پروسه به مدت 2 سال طول خواهد کشید. در واقع اتباع آمریکایی این ویزا را برای راحتی همسران خارجی خود درخواست می ­نمایند. افراد با اخذ این ویزا وارد خاک آمریکا شده و تا زمان تکمیل پروند و دریافت گرین کارت خود می­ توانند در کنار همسران خود حضور داشته باشند.

برای اخذ این ویزا تنها دارای 2 شرط زیر است:

  • یکی از زوجین تبعه­ آمریکا باشد.
  • نتیجه فرم I-130 از سوی اداره مهاجرت برای فرد اعلام نگردیده باشد.

ویزای K4 آمریکا

افرادی که به طور قانونی با اتباع آمریکایی ازدواج نموده اند، اما از ازدواج قبلی خود دارای فرزندان زیر 21 سال هستند و با اخذ ویزای K3 خود وارد کشور آمریکا شده اند، می­ توانند با دریافت ویزای K4 آمریکا فرزندان ازدواج قبلی خود را نیز وارد این کشور نمایند. در باب ازدواج در آمریکا لینک فوق را بخوانید.

اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا در 2024

ابتدا درخواست ویزای نامزدی از سوی زوج و یا زوجه آمریکایی انجام می­ پذیرد که بدین منظور می ­بایست فرمی را تکمیل نماید. برای اخذ این نوع ویزا باید تبعه­ خارجی پس از ورود به این این کشور در مدت 90 روز با تبعه­ آمریکایی ازدواج نماید. در این صورت می ­تواند اقامت دائم آمریکا را اخذ نماید. پس از تکمیل فرم نامزدی در مرحله دوم این فرم به سازمان NVC ارسال می شود. سپس تبعه­ خارجی می­ تواند برای اخذ ویزای نامزدی اقدام نماید.

در این مرحله فرد به همراه تمامی مدارک لازم به سفارت این کشور برای اخذ این ویزا مراجعه خواهد نمود. در مرحله سوم فرد با اخذ ویزای K-1 می­ تواند وارد این کشور شده و تا زمان اعتبار این اقامت می ­باید ازدواج خود را در این کشور به ثبت برساند. ناگفته نماند پس از ثبت ازدواج خود در این کشور فرد اجازه دارد بلافاصله برای اقامت دائم و گرین کارت آمریکا اقدام نماید. با این شرح می توان مرحل درخواست ویزای نامزدی آمریکا در سال 2024 برای متقاضیان ایرانی را به صورت زیر خلاصه کرد:

مراحلشرح
مرحله اولتکمیل فرم I-129F توسط زوجین از طریق اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) مبنی بر سکونت شما در یک آدرس مشخص
مزحله دومارسال شماره پرونده به متقاضی توسط مرکز ویزای ملی (NVC) و ارسال تاییدیه درخواست به سفارت آمریکا در استانبول یا دوبی
مرحله سومآماده سازی مدارک لازم و پرداخت هزینه ویزا

مزیت ها و محدودیت های ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

با توجه به مطالب فوق افراد با اخذ این ویزا می­ توانند به راحتی وارد کشور آمریکا شوند و بلافاصله نسبت به اقامت دائم کشور آمریکا اقدام نمایند. از طرفی افرادی که قبلاً ازدواج نموده اند نیز این اجازه را دارند که برای فرزندان کمتر از 21 سال خود نیز ویزای آمریکا را اخذ نمایند. همچنین افراد با اخذ این ویزا اجازه انجام کار در آمریکا را نیز خواهند داشت. اما در مقابل این مزایا افراد نمی­ توانند این ویزا را در کشور آمریکا تمدید نمایند. در صورتی که افراد نتوانند در مدت زمان اعتبار 90 روزه این ویزا ازدواج خود را به ثبت برسانند باید به کشور مبدأ خود بازگشته و دوباره برای اخذ این ویزا درخواست نمایند. زیرا این ویزا قابل تمدید نیست.

مدارک لازم برای دریافت ویزای K1 آمریکا

برای اینکه فرد بتواند از این طریق برای خود و همچنین فرزندانش، مجوز حضور در آمریکا را به دست آورد، باید مدارک متعددی را به سفارت این کشور تسلیم کند. لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای K1 در آمریکا عبارتند از:

  • تکمیل فرم DS-160 که باید در هنگام مصاحبه به صورت پرینت شده در اختیار باشد.
  • پاسپورت رسمی که حداقل 6 ماه پس از اعتبار ویزا، اعتبار داشته باشد
  • شناسنامه
  • در صورتی که فرد قبل تر ازدواج کرده باشد، گواهی فوت همسر قبلی یا طلاق الزامی است.
  • گواهی عدم سوء پیشینه قضایی برای همه افراد بالای 16 سال
  • گواهی سلامت جسمی از پزشک معتبر
  • فرم I-134 یا گواهی تمکن مالی
  • 2 قطعه عکس 2*2
  • اسناد رسمی مربوط به ارتباط طرفین
  • پرداخت هزینه های درخواست ویزا

منبع: سایت اداره مهاجرت آمریکا (ravel.state.gov)

قانون استفاده از ویزای k1 آمریکا

افرادی که ویزای k1 آمریکا را به دست آورده باشند، می توانند پس از دریافت ویزا وارد آمریکا شوند. ممکن است در سفارت این کشور مدارک مهر و موم شده به فرد تحویل داده شود. دارنده این مدارک به هیچ عنوان اجازه نخواهد داشت که پلمپ مدارک را باز کند. این مدارک در مرزهای فرودگاهی آمریکا از فرد دریافت می شوند. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که برخی از افراد ممکن است برای ویزای k2 نیز درخواست دهند. باید توجه ویژه داشت که دارندگان ویزای k2 باید همراه یا بعد از دارنده ویزای k1 وارد آمریکا شوند. در غیر این صورت، از ورود آن ها به آمریکا ممانعت خواهد شد.

مدت زمان اخذ ویزای نامزدی آمریکا

مراجع رسمی مرتبط با رسیدگی به پرونده های مهاجرتی، هیچ زمان مشخصی را برای صدور این ویزا مشخص نکرده اند. آن ها بر این باور هستند که هر فرد بسته به پرونده ای که ارائه می دهد، ممکن است زمان متفاوتی برای رسیدن به پاسخ نیاز داشته باشد. همچنین صف متقاضیانی که درخواست دریافت ویزای کانادا را کرده اند نیز در این بین بسیار اثرگذار خواهد بود. افراد باید در نظر داشته باشند که ممکن است دریافت این ویزا حتی بیشتر از 1 سال زمان لازم داشته باشد.

هزینه دریافت ویزای k1 آمریکا

شهروندان خارجی که قصد استفاده از این ویزا را دارند، باید در نظر داشته باشند که هزینه های ثابتی را پیش روی خود نخواهند داشت. آن ها باید مبلغ متفاوتی را در نظر داشته باشند. این هزینه ها شامل:

  • معاینات پزشکی و انجام واکسیناسیون های ضروری
  • سفر به امارات یا هر کشور دیگر برای انجام مصاحبه
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه درخواست ویزا
  • هزینه رسیدگی به فرم DS-160 و مواردی از این دست می شود.

اخذ تابعیت آمریکا از طریق ویزای نامزدی یا ازدواج

ویزای نامزدی با ازدواج طرفین قابل تمدید است و زمانی فردی با شهروند آمریکایی ازدواج می کند در نهایت برای اخذ تابعیت این کشور فرآیند کوتاه مدت تری را باید طی نماید. در جدول ذیل این موضوع بررسی گردیده است:

مدت زمانی که افراد به طور کلی باید در آمریکا اقامت دائم داشته باشند تا بتوانند درخواست اخذ پاسپورت کنند.مدت زمانی که افرادی که با شهروند آمریکایی ازدواج کرده اند باید در آمریکا اقامت دائم داشته باشند تا بتوانند درخواست اخذ پاسپورت کنند.
فرد باید 5 سال اقامت دائم آمریکا را داشته و از این مدت 2.5 سال در این کشور زندگی کرده باشد.فرد باید 3 سال اقامت دائم آمریکا را داشته از این میان 1.5 سال در این کشور زندگی کرده باشد.

در نهایت از افراد آزمون زبان انگلیسی و حقوق مدنی آمریکا اتخاذ می گردد. کسانی که نمره قبولی را در این آزمون ها به دست آورده باشند درخواست اخذ پاسپورت می دهند که فرآیند رسیدگی آن معمولا 6 ماه به طول می انجامد. نهایتا فرد در دادگاه آمریکا سوگند یاد می کند به کشور آمریکا و قوانین آن وفادار باشد و به عنوان شهروند این کشور شناخته می شود. اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا دارای مراحل پیچیده ای است. ما پیشنهاد می­ نمائیم برای اخذ اطلاعات در خصوص ویزای فوق و مهاجرت به آمریکا از سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

سوالات متداول در خصوص ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

در بخش پایانی مقاله ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • اخذ ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا در 2024 چگونه است؟ ابتدا درخواست ویزای نامزدی از سوی زوج و یا زوجه آمریکایی انجام می­ پذیرد که بدین منظور می ­بایست فرمی را تکمیل نماید. برای اخذ این نوع ویزا باید تبعه­ خارجی پس از ورود به این این کشور در مدت 90 روز با تبعه­ آمریکایی ازدواج نماید. در این صورت می ­تواند اقامت دائم آمریکا را اخذ نماید. پس از تکمیل فرم نامزدی در مرحله دوم این فرم به سازمان NVC ارسال می شود. سپس تبعه­ خارجی می­ تواند برای اخذ ویزای نامزدی اقدام نماید. در این مرحله فرد به همراه تمامی مدارک لازم به سفارت این کشور برای اخذ این ویزا مراجعه خواهد نمود.
  • مزیت ها و محدودیت های ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا به چه صورت است؟ با توجه به مطالب فوق افراد با اخذ این ویزا می­ توانند به راحتی وارد کشور آمریکا شوند. بلافاصله نسبت به اقامت دائم کشور آمریکا اقدام نمایند. از طرفی افرادی که قبلاً ازدواج نموده اند نیز این اجازه را دارند که برای فرزندان کمتر از 21 سال خود نیز ویزای آمریکا را اخذ نمایند. همچنین افراد با اخذ این ویزا اجازه انجام کار در آمریکا را نیز خواهند داشت. اما در مقابل این مزایا افراد نمی­ توانند این ویزا را در کشور آمریکا تمدید نمایند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای K-1 یا ویزای نامزدی آمریکا

  1. اسکندرزاده گفت:

    میشه درباره کانادا بیشتر مطلب بگین. مهاجرت کانادا که برای ما ایرانیا مقدور و به صرفه است. ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهتره برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید کارشناسان ارشد در خدمتتون هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *