مهاجرت

ویزا کارت آمریکا

ویزا کارت آمریکا

آمارها و ارقام منتشر شده در سال 2024 نشانگر کاربرد وسیع و گسترده ویزا کارت آمریکا توسط شهروندان آمریکایی و مهاجران خارجی است چراکه کارت در گردش ویزا کارت حدود 335 میلیون عدد در مقابل حدود 200 میلیون کارت در گردش مستر کارت می باشد. این امر نشانگر محبوبیت فوق العاده استفاده از ویزا کارت در آمریکا می باشد. افراد از اقشار مختلف مثل کارمندان، تجار، صنعتگران، کارگران و دانشجویان هر یک به تناسب نیاز خود جهت انجام تراکنش های مالی روزانه خود نیازمند دریافت ویزا کارت آمریکا می باشند.

با توجه به اهمیت موضوع اخذ کارت پرداخت (Payment Card) در مهاجرت به آمریکا، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی داریم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • شرایط لازم برای دریافت ویزا کارت ایالات متحده چیست؟
  • افراد برای دریافت ویزا کارت از بانک های آمریکایی به چقدر هزینه نیاز دارند؟
  • موارد کاربرد و امتیازات دریافت ویزا کارت ایالات متحده چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا کارت چیست؟
  • بهترین بانک و بهترین ویزا کارت در آمریکا 2024 کدامند؟
  • افتتاح حساب در بانک های آمریکا به چه نحوی است؟
  • سناریوهای اخذ ویزا کارت برای ایرانیان مقیم و غیرمقیم آمریکا چیست؟

نظام بانکداری آمریکا

بانکداری یا Banking در ایالات متحده از اواخر دهه 1790 درست مقارن با کشف این کشور شروع شد و در قالب سیستم بانکداری و خدمات مالی پیچیده و بسیار تاثیرگذار توسعه یافت. سیستم بانکی نوین به مرکزیت و رهبری نیویورک سیتی و وال استریت و در انواع خدمات مالی و فایننشال مثل بانکداری خصوصی، مدیریت دارایی و تامین اعتبار به رشد و بالندگی رسید. پس شروع صنعت بانکداری را می توان در سال 1970 ردیابی کرد زمانی که بانک پنسیلوانیا برای تامین اعتبار جنگ انقلابی آمریکا تاسیس شد. سپس تجار در 30 کلونی به فکر ارزی به عنوان ابزار معامله افتادند. بر این اساس، بانک آمریکای شمالی برای تسهیل تراکنش های مالی پیشرفته افتتاح شد.

اما در سال 2024 بود که بزرگترین بانک های ایالات متحده یعنی بانک های Wlls Fargo، Citigroup، Bank of America، Goldman Sachs و JPMorgan Chase افتتاح و شروع به کار کردند. برآوردها نشانگر آن است که دارایی های بانک ها معادل 56% از اقتصاد آمریکا باشد. در مورد نظارت بانکی نیز بسته به نوع چارتر و ساختار سازمانی، سازمان بانکی در آمریکا هم تحت نظارت های بانکداری فدرال و هم ایالتی می باشد. اما باید بدانید که مهمترین نهاد نظارتی بر بانک های آمریکا همان فدرال رزرو (Fedral Reserve) می باشد که همان بانک مرکزی ایالات متحده است.

اکنون با هم به بررسی برترین بانک های آمریکا بر اساس شاخص سرمایه در بازار می پردازیم تا شما بهتر با این بانک ها آشنا شوید:

بهترین بانک های آمریکا از نظر شاخص سرمایه در بازار

ضرورت داشتن ویزا کارت آمریکا

ویزا کارت (Visa Card) در حقیقت یک نوع کارت پرداخت مثل دیگر کارت ها همانند مستر کارت، دیسکاور یا اکسپرس امریکن و غیره می باشد. هدف از صدور این کارت ها سرعت بخشی و آسان سازی انواع معاملات و ترکنش های بین افراد و شرکت ها می باشد. پس داشتن این نوع کارت برای زندگی امروزی بسیار حیاتی و اثرگذار است. افراد از هر طیفی دانشجو، کارمند، بازرگان، کارآفرین، کارگر، سرمایه گذار همه و همه برای انجام کارها و امورات زندگی خود در آمریکا به نوعی نیازمند داشتن کارت پرداختی مثل ویزا کارت هستند.

اما چرا از بین کارت های پرداخت دیگر ویزا کارت آمریکا توصیه می شود؟ ابتداء بایستی بدانید که امتیازات استفاده از ویزا کارت نسبت به سایر کارت های پرداخت بسیار گسترده و فراگیر است. امتیازاتی مثل بیمه سوانح، بیمه سرقت، پاداش ها و جوایز ویژه، تخفیف های خرید، سرویس کمک های فوری، هزینه و کارمزد سالانه پایین و غیره از جمله امتیازات داشتن ویزا کارت آمریکایی می باشد.

دلیل دوم میزان محبوبیت کاربرد ویزا کارت می باشد که این سطح از محبوبیت را میزان کارت در گردش ویزا کارت در مقابل رقیبش یعنی مستر کارت و کارت های پرداخت دیگر نشان می دهد:

مقایسه میزان کارت در گردش در آمریکا

شرایط افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت آمریکا

ابتداء بایستی بدانید با وجود اینکه خود شرکت ویزا کارت در آمریکا مستقر است اما این شرکت فقط سیستم پرداخت را پشتیبانی و به سیاستگذاری و تعیین خط مشی های مالی بین المللی می پردازد. نقش صدور انواع ویزا کارت آمریکا بر عهده موسسات مالی فعال مثل JPMorgan ،Citigroup ،Bank of America و غیره می باشد. این موسسات آمریکایی ویزا کارت ها را معمولا در 3 قالب کارت اعتباری، کارت بدهی و کارت پیش پرداخت صادر می کنند. ثانیا برای داشتن این نوع ویزا کارت ها شما حتما بایستی یک حساب جاری یا Checking account در شعبه بانک آمریکایی افتتاح کنید.

از این طریق شما 3 راه برای درخواست ویزا کارت اعتباری در پیش رو دارید:

  • لوگ این یا ورود به بانکداری آنلاین (گزینه Customer Service یا خدمات مشتری)
  • ورود به بانکداری موبایل (گزینه Self Service یا خدمات پیشخوان)
  • تماس با شماره تلفن 4737-384-855
  • مراجعه حضوری به شعب بانک مورد نظر

شرط اغلب بانک های آمریکایی برای افتتاح حساب این است که شما شهروند آمریکایی یا مقیم دائم این کشور باشید. اما این بانک ها با احراز شرایط خاصی برای افراد غیر مقیم و یا مهاجران خارجی خدمات بانکی ارائه می کنند. برای برخی از این بانک ها داشتن آدرسی در آمریکا و برای بانک های آنلاین هم داشتن شماره تامین اجتماعی SSN (برای افراد مقیم) و شماره شناسایی مودی مالیاتی ITIN (برای افراد غیرمقیم) جزء شرایط افتتاح حساب محسوب می شود.

پس در کل مدارک لازم جهت افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت آمریکا در سال 2024 عبارتند از:

مدارکشرایط
مدارک هویتیارائه IDکارت مثل پاسپورت یا گواهینامه رانندگی
مدارک سکونتیارائه قبض تلفن و یا سند اجاره خانه بهمراه قید آدرس مسکونی
مدارک مالیداشتن حداقل پس انداز اولیه در حساب که استاندارد آن حدود 1000$ (دلار) می باشد.
دیگر مدارکارائه شماره تامین اجتماعی

شرایط افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت آمریکا

سناریوهای افتتاح حساب در آمریکا

با توجه به محدودیت های موجود بر سر راه افراد غیر مقیم جهت افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت آمریکا، سناریوهای مختلفی برای این کار وجود دارد که افراد از این طریق می توانند نسبت به دریافت ویزا کارت آمریکا اقدام نمایند. گزینه های مذکور به شرح ذیل می باشد:

  • استفاده از بانک همکار: این گزینه زمانی کاربرد دارد که بانکی در کشور خود با بانک آمریکایی دارای روابط متقابل بوده و به شما در افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت کمک کند.
  • افتتاح حساب بین المللی: برای این منظور بانک های ویژه ای مثل HSBC وجود دارند که در صورت نداشتن آدرسی در آمریکا با شرایطی برای شما حساب باز می کنند. از جمله این شرایط می توان به داشتن پس انداز اولیه بسیار بالا تا مبلغ 100000$ (دلار) و داشتن حداقل موجودی بالا در حساب اشاره کرد.
  • مهاجرت به آمریکا جهت افتتاح حساب که این امر هم مستلزم تهیه مدارک لازم و نیز پرداخت هزینه بالا است.
  • افتتاح حساب TransferWise Borderless: این نوع حساب را در واقع می توان آسانترین و آرمانی ترین حساب برای خارجی ها دانست. چرا که TransferWise به شما امکان ایجاد حساب مجازی در ایالات متحده را می دهد و شما می توانید از این حساب مثل حساب بانکی معمولی استفاده کنید.

مزایای ویزا کارت آمریکا

علاوه بر شرایط و الزامات مورد نیاز برای افتتاح حساب و نیز با وجود محدودیت های پیش رو جهت دریافت ویزا کارت اما برخورداری از این نوع کارت های پرداخت همواره توام با امتیازات مختلفی است. از جمله این مزایا و امتیازات می توان به دسترسی به بانکداری آنلاین، پرداخت انواع قبوض و صورت حساب ها، انتقال وجه، استفاده از چندین ارز به صورت همزمان، دریافت سریع پول نقدی از اکثر ATM ها در سراسر ایالات متحده، چک سریع و آسان موجودی حساب، امکان دریافت صورت وضعیت، تخقیف ها و پاداش های خرید و غیره اشاره نمود. اگر شما هم جزء متقاضیان مهاجرت به آمریکا و دریافت ویزا کارت یا مستر کارت بوده و مایل به دریافت مشاوره درباره شرایط دریافت مسترکارت آمریکا یا ویزا کارت این کشور هستید پس بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش های متداول در خصوص ویزا کارت آمریکا

در بخش پایانی مقاله ویزا کارت آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • ضرورت داشتن ویزا کارت آمریکا چیست؟ ویزا کارت (Visa Card) در حقیقت یک نوع کارت پرداخت مثل دیگر کارت ها همانند مستر کارت، دیسکاور یا اکسپرس امریکن و غیره می باشد. هدف از صدور این کارت ها سرعت بخشی و آسان سازی انواع معاملات و ترکنش های بین افراد و شرکت ها می باشد. پس داشتن این نوع کارت برای زندگی امروزی بسیار حیاتی و اثرگذار است. افراد از هر طیفی دانشجو، کارمند، بازرگان، کارآفرین، کارگر، سرمایه گذار همه و همه برای انجام کارها و امورات زندگی خود در آمریکا به نوعی نیازمند داشتن کارت پرداختی مثل ویزا کارت هستند.
  • مزایای ویزا کارت آمریکا به چه صورت است؟ علاوه بر شرایط و الزامات مورد نیاز برای افتتاح حساب و نیز با وجود محدودیت های پیش رو جهت دریافت ویزا کارت اما برخورداری از این نوع کارت های پرداخت همواره توام با امتیازات مختلفی است. از جمله این مزایا و امتیازات می توان به دسترسی به بانکداری آنلاین، پرداخت انواع قبوض و صورت حساب ها، انتقال وجه، استفاده از چندین ارز به صورت همزمان، دریافت سریع پول نقدی از اکثر ATM ها در سراسر ایالات متحده، چک سریع و آسان موجودی حساب، امکان دریافت صورت وضعیت، تخقیف ها و پاداش های خرید و غیره اشاره نمود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *