مهاجرت

ویزا کارت فرانسه

ویزا کارت فرانسه

اخذ ویزا کارت فرانسه یکی از گام های اولیه ای است که شما به هنگام مهاجرت به فرانسه بایستی بردارید و حتما مورد توجه قرار دهید. در واقع در کشور فرانسه دو نوع کارت اعتباری یعنی ویزا کارت (در فرانسه موسوم به Carte Bleue) و مستر کارت (موسوم به aka EuroCard) از معروفترین و پرکاربردترین کارت های پرداختی این کشور هستند. شما چه به عنوان کارگر یا کارمند و یا چه به عنوان دانشجویی در فرانسه 2022 نیازمند داشتن ویزا کارت اعتباری می باشید. این کارت اعتباری زندگی روزمره در فرانسه را برای شما آسان ساخته و شما را در رسیدن به اهداف کاری یا تحصیلی کمک می کند. اما در این زمینه سوالاتی توسط متقاضیان مهاجرت به فرانسه مطرح است:

  • شرایط و ضروریات اخذ ویزا کارت در کشور فرانسه چگونه است؟
  • مزایا و موارد استفاده از ویزا کارت فرانسه چیست؟
  • دسته های مختلف ویزا کارت کشور فرانسه کدامند؟
  • توسط چه ملاک هایی می توان برترین ویزا کارت فرانسه را انتخاب کرد؟
  • بهترین بانک های فرانسوی برای درخواست افتتاح حساب ویزا کارت کدامند؟
  • بهترین ویزا کارت فرانسه برای دانشجویان خارجی چیست؟

فرانسه از دیرباز مقصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان و تحصیلکردگان ایرانی بوده است و امسال هم فرانسه به سبب وجود گرند اسکول ها و دانشگاه های معروف و نیز هزینه تحصیلی پایین مورد توجه دانشجویان ایرانی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بهره گیری از برترین تیم وکلای مهاجرتی آماده ارائه مشاوره برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در سال 2022 می باشد.

فرانسه؛ مقصد تحصیلی ایده آل سال 2022

تحصیل در فرانسه در حکم تحصیل در بهترین دانشگاه ها و گرند اکول های جهان است. سیستم آموزش عالی در فرانسه خاص این کشور بوده و فراتر از کلاس جهانی است. دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی در این کشور اقدام به جذب دانشجو می کنند. بنا بر آمارهای موجود در حدود 194 دانشگاه در این کشور دایر است که برترین آنها از نگاه نظام های رتبه بندی جهانی در سال 2022 بدین قرار است:

نام دانشگاهتایمزQSشانگهای جیائو
PSL پاریس4553
دانشگاه سوربون807744
اکول پلی تکنیک9360301-400

از سوی دیگر در فرانسه محدودیت زبانی در کار نیست و علاوه بر زبان فرانسوی، تحصیل به زبان انگلیسی نیز کاملا میسر و امکان پذیر است. اما نباید از حق بگذریم که یکی دیگر از بزرگترین امتیازات تحصیل در کشور فرانسه شهریه های پایین دانشگاهی در فرانسه است. واقعیتی که ما در نمودار مقایسه ای زیر به دنبال اثبات آن هستیم:

مقایسه هزینه تحصیل کارشناسی در فرانسه و کشورهای انگلیسی زبان

دلیل تقاضا برای ویزا کارت فرانسه

همانطوری که مشاهده شد، تحصیل در فرانسه با وجود کیفیت بالای آموزشی و هزینه های پایین، بسیار ایده آل اما بازهم مستلزم پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی است. پس دانشجویان نیز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و اقامت در این کشور علاوه بر شرایط تحصیلی مناسب همچنین بایستی تمکن مالی کافی داشته باشند. افتتاح حساب و داشتن ویزا کارت یا مستر کارت فرانسه علاوه بر مدیریت موجودی خود به آنها امکان زندگی راحت در فرانسه را می دهد.

پس یکی از کارهایی که آنها باید قبل از مسافرت به کشور فرانسه و شروع سال تحصیلی خود انجام دهند، افتتاح حساب جاری در بانک های کشور فرانسه و دریافت ویزا کارت مورد نظر می باشد. این کارت به شما هر امکانی در تراکنش های روزانه اعم از پرداخت شهریه، واریز و انتقال پول، خرید آنلاین و حضوری کالا و خدمات، دریافت پول نقدی از ATM ها، پرداخت مالیات و عوارض، پرداخت اجاره آپارتمان، پرداخت قبوض اشتراک خانگی و امثالهم را فراهم می کند.

انواع ویزا کارت فرانسه در سال 2022

فرانسه کشوری است که مردمش از ویزا کارت زیاد استفاده می کنند. معمولا ویزا کارت های فرانسوی به سه دسته کلی کارت بدهی یا carte à débit immédiat، کارت اعتباری یا carte de crédit، کارت های پیش پرداخت یا cartes prépayées با شرایط زیر تقسیم می شود:

نمودار انواع ویزا کارت فرانسه

اما ویزا کارت های مذکور با کاربردها و امتیازات مختلف به دسته های مختلفی تقسیم می شود. در همین رابطه، ویزا کارت ها در کشور فرانسه به صورت کارت های زیر به متقاضیان پیشنهاد می شود:

  • Visa Platinum and Platinum Business
  • Visa Classic
  • Visa Gold Business
  • Visa Infinite
  • Visa Premier
  • Visa Electron
  • Visa Business
  • Visa V Pay
  • Prepaid Visa card
  • Visa e-Carte Bleue

نحوه انتخاب بهترین کارت اعتباری فرانسه

یکی از سوالات و ابهامات مهم در زمینه درخواست و اخذ ویزا کارت کشور فرانسه، انتخاب مناسب ترین ویزا کارت می باشد. به منظور انتخاب یک ویزا کارت اعتباری مناسب در کشور فرانسه، پیشنهاد می شود که آیتم ها و پارامترهای زیر درنظر گرفته شود:

  • نوع کارت (اعتباری، پرداخت، پیش پرداخت، کارت بدون حساب)
  • سیستم دبیت یا بدهی (فوری یا با تاخیر)
  • قیمت کارت (پرداختی یا رایگان)
  • پرستیژ کارت (استاندارد، پرمیوم یا ایلیت)

با توجه به ملاک ها و معیارهای فوق الذکر، به نظر می رسد که بهترین ویزا کارت های موجود در کشور فرانسه برای دانشجویان از نوع ویزا کارت های بانک های آنلاین می باشد. دلیل این انتخاب هم به خاطر صدور ویزا کارت غیرمقیم و هم رایگان بودن و هم امتیازات ویژه آن می باشد. پس با این توضیح اکنون زمان آن رسیده که با همدیگر به مرور برترین ویزا کارت های فرانسوی در سال 2022 بپردازیم:

آنلاین بانککارت بانکیشرایط لازم برای اخذ کارتپیشنهاد ویژهنحوه عضویت
Boursorama Banqueکلاسیک ویزابدون شرط حداقل درآمدی با طرح های Welcome و Ultim80€ (یورو)ورود و Sign up از طریق سایت Boursorama
پریمایر ویزادردسترس مشتریانی که به لحاظ مالی مقیم فرانسه نیستند
BforBankکلاسیک ویزاکلاسیک ویزا: به شرط اثبات درآمد ماهیانه بالای 1200€ (یورو)80€ (یورو)ورود و Sign up از طریق سایت BforBank
پریمایر ویزاپریمایر ویزا: به شرط اثبات درآمد بالای 1600€ (یورو)
Hello bank!کلاسیک ویزابه شرط اثبات درآمد بالای 1000€ (یورو)80€ (یورو)ورود و Sign up از طریق سایت Hello bank
الکترون ویزا
پریمایر ویزا

شرایط افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت فرانسه

شرایط افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت فرانسه

جهت تامین نیازهای پرداختی و تراکنشی روزمره و نیز جهت انتقال پول در فرانسه و یا هر سطح بین المللی، شما نیازمند کارت پرداختی مثل ویزا کارت هستید. دریافت ویزا کارت فرانسه نیز مستلزم افتتاح حساب جاری در این کشور اروپایی می باشد. برای این منظور اکثر بانک های فرانسه مدارک زیر را از شما درخواست می کنند:

  • مدرک معتبر هویتی (پاسپورت، به همراه مهر ویزا برای شهروندان غیر اروپایی)
  • مدرک اقامتی (آدرس) در فرانسه: اجاره نامه/ رسید پرداخت اجاره/ قبض برق، آب یا تلفن در 3 ماه اخیر
  • مجوز اقامتی یا ویزای بلند مدت فرانسه
  • پس انداز جهت افتتاح حساب بانکی
  • قرارداد کار با ذکر حقوق ماهیانه
  • تاییدیه پذیرش دانشگاهی

اما قبل از افتتاح حساب بایستی بدانید که بانک های مختلفی در کشور فرانسه حضور دارند. این بانک ها معمولا در 3 سطح ملی، بین المللی و موبایل بانک وجود دارند. از جمله بانک های معروف فرانسوی می توان به BNP Paribas، از میان بانک های بین المللی حاضر در فرانسه به HSBC و از جمله موبایل بانک های معروف فرانسوی به Bunq اشاره کرد. اما برای انتقالات پول بین المللی، راهکارهای جایگزینی برای بانک ها وجود دارد که می تواند ارزانتر و راحتتر باشد. این راهکارها استفاده از WorldRemit، TransferWise، Moneycorp و نیز CurrencyFair می باشند.

شبکه پرداخت CB فرانسه

در فرانسه، گروه کارت بانکی CB، موسوم به Groupement des Cartes Bancaires CB، شبکه بین بانکی ملی فرانسوی می باشد. این شبکه خاص فرانسه بوده و مجزا از شبکه های بین المللی ویزا و مستر کارت می باشد. این شبکه سراسری به صورت مخفف با حروف CB نمایش داده می شود. اما نبایستی با Carte Bleue، برند متعلق به ویزا اشتباهی گرفته شود. بنابراین، کلیه Cartes Bleues در فرانسه همچنین جزء کارت های CB محسوب می شوند اما فقط برخی از کارت های CB جزء Cartes Bleues می باشد و برخی از کارت های CB هم با شبکه ویزا و هم با شبکه مستر کارت مرتبط است.

هدف اصلی گروه CB اطمینان از ارتباط بین بانکی بهینه کارت های بانک فرانسوی است. اگر کارت شما لوگوی CB نشان ندهد، ممکن است توسط شرکت های فرانسوی مورد قبول قرار نگیرد. مگر اینکه توافق نامه ای امضاء شود و نرم افزار مناسبی نصب شود. پس شما بایستی در فرانسه بگردید و کارت های مورد قبول فروشگاه ها و رستوران های این کشور را پیدا کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ بهترین مستر کارت ها و ویزا کارت های بین المللی آماده ارائه مشاوره به هموطنان عزیز می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *