مهاجرت

پناهندگی در ایرلند

پناهندگی در ایرلند

مبحث پناهندگی در ایرلند موضوعی می باشد که به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی مورد توجه افراد در خصوص اخذ اقامت قرار گرفته است. ایرلند دومین جزیره بزرگ بریتانیا و سومین جزیره بزرگ در کل قاره اروپا و هم چنین بیستمین جزیره وسیع کل کره زمین می باشد. نکته جالب توجه دیگر در خصوص کشور ایرلند این امر است که ایرلند با 6.6 میلیون نفر جمعیت دومین جزیره پرجمعیت دنیا نیز می باشد و از این میان حدود 4.8 میلیون نفر در جمهوری ایرلند یعنی ایرلند جنوبی زندگی می کنند و تنها 1.8 میلیون نفر در ایرلند شمالی ساکن هستند.

در مقاله ای که در پیش روی شما عزیزان قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ترجمه مقالات و ارائه توضیحاتی در خصوص پناهندگی در ایرلند پرداخته اند. هر چند پروسه های پناهندگی از جمله پناهندگی در ایرلند از جمله روش های غیر قانونی مهاجرت میباشند و موسسه سفیران هیچ گونه مشاوره و اقدامی در خصوص آن ندارد، با مطالعه مقاله پیش رو می توانید اطلاعات مختصری در این خصوص به دست آورید.

ماهیت پناهندگی در ایرلند

در ابتدای امر لازم است این توضیح ارائه شود که پناهنده به چه کسی گفته می شود و سپس این مفهوم به طور جزیی تر و در خصوص کشور ایرلند بررسی گردد. پناهنده مطابق کنوانسیون پناهندگی فردی است که بنا به دلایل مختلف از جمله نژاد، مذهب، زبان و غیره در کشوری که تبعه آن است، خطری جدی جان و مالش را تهدید می کند. اعلام پناهندگی در کشور مقصد می تواند اتفاق بیفتد نه خاک سفارت آن و بدین صورت است که افراد متقاضی به 2 صورت به کشور مورد نظر می روند:

  • روش اول: روشی بسیار خطرناک است که سپردن جان و مال به قاچاقچیان انسان است و همه ساله عده زیادی در این راه در اثر سرمای شدید، غرق شدن در دریا و غیره جان خود را از دست می دهند.
  • روش دوم: که از روش اول امن تر می باشد به این صورت است که افراد با ویزاهای مختلف از جمله ویزای توریستی به کشور مقصد خود که عضو کنوانسیون پناهندگی نیز می باشد می روند و سپس درخواست پناهندگی می دهند.

روش دوم اگر چه بسیار منطقی تر و امن تر از روش اول است اما هم چنان سختی های خاص خود را دارد، زیرا هم چنان افراد می بایست حتی سال ها در کمپ های پناهندگی بمانند تا به پرونده رسیدگی شود و بررسی گردد آیا ادعایی که در خصوص در خطر بودن جان و مال خود داشته اند صحت داشته است یا کذب می باشد.

شرایط پناهجویان در ایرلند در 2021

کمپ های پناهندگی در سال 2021 معمولا وضعیت بسیار اسفناکی دارند و افراد در انتظار بررسی وضعیت خود در شرایط بد بهداشتی در این کمپ ها زندگی می کنند. نکته منفی دیگر عدم امنیت است. خیلی از افراد در این کمپ ها یا نسبت به سایر افراد که وضعیت مشابه خود را دارند مرتکب جرم و جنایات مختلفی چون قتل و تجاوز می شوند یا با فرار از کمپ ها نسبت به شهروندان آن کشور ایجاد خطر می کنند.

همین امر موجب گردیده است که اکثریت مردم کشورهای مختلف دنیا دید بسیار بدی نسبت به مقوله پناهندگی و همچنین پناهنده ها داشته باشند. البته یک دلیل دیگر نیز که باعث شده دولت کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی با سخت گیری زیاد به پرونده ها رسیدگی کنند و به راحتی هر فردی را به عنوان پناهنده نپذیرند بار اقتصادی است که وجود پناهنده ها برای اقتصاد هر کشوری دارد، یعنی پناهنده ها علاوه بر این که از کشورهای فقیر هستند و اختلاف فرهنگی فاحشی با کشورهای دیگر دارند، با توجه به این که تمام هزینه ها را نیز دولت کشور مربوطه پرداخت می کند همیشه به عنوان باری بر دوش کشورهای توسعه یافته شناخته می شوند.

چگونگی درخواست پناهندگی در ایرلند

چگونگی درخواست پناهندگی در ایرلند

برای درخواست پناهندگی در ایرلند ابتدائا می بایست در این کشور حضور داشته باشند و سپس فرم مربوطه را تکمیل نمایید. سپس اداره محافظت بین المللی یا همان (IPO (The International Protection Office به بررسی پرونده ادعایی افراد و صحت و سقم گفته های افراد می پردازد. اگر درخواست صحیح قلمداد شود این اداره پرونده را به وزیر عدالت و برابری می دهد تا در نهایت دستور حفاظت از آن ها را صادر نماید.

وضعیت اعضای خانواده فرد پناهجو در ایرلند

در صورتی که افراد خانواده فردی که با درخواست پناهندگی موافقت شده نیز بخواهند به وی ملحق شوند، او می تواند در فرم درخواست خود نام آن ها را نیز قید نماید. این افراد عبارت هستند از:

  • همسر یا پارتنر فرد
  • فرزندان زیر 18 سال

در صورتی که فرزند زیر 18 ساله ای همراه فرد متقاضی پناهندگی باشد به طور خود به خودی به پرونده وی الحاق می شود. پس از اعلام درخواست پناهندگی و زمانی که نوبت به رسیدگی پرونده فرد برسد می بایست مصاحبه شود. اولین مصاحبه به این علت است که اطمینان حاصل شود که آیا واقعا درخواست پناهندگی دارد یا خیر همچنین بدین منظور که اطلاعات اولیه ای از وی گردآوری شود. در حین مصاحبه فرد از وی پرسیده می شود که به چه علت درخواست پناهندگی داده است.

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در ایرلند

زمانی که مدارک به IPO می رود می بایست مدارک ذیل را به همراه داشت که عبارت هستند از:

  • مدارک کمکی بر پرونده فرد
  • بلیت هواپیما
  • پاسپورت
  • اسناد و مدارک شناسایی
  • گواهی ازدواج و تولد (در صورت تاهل)
  • کارنامه مدارس (در یکسری موارد)

به عنوان گام بعدی به وی فرم دیگری داده می شود و از او خواسته می شود تا آن را تکمیل نمایید و به IPO تحویل دهد. سپس یک مصاحبه کامل تر و جامع تری جهت بررسی ادعایش ترتیب داده می شود. در مقاله ای که از نظر گذراندید به ارائه اطلاعاتی در خصوص پناهندگی در ایرلند پرداخته شد هر چند پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما این است که اگر شرایط سایر اقدامات مهاجرتی که قانونی هستند را دارید از آن طرق اقدام نمایید و به عنوان مثال به تحصیل و کار در کشور دیگری مانند تحصیل در اسپانیا یا کار در آلمان بپردازید. در صورتی که هزینه تامین این امر را ندارید نیز بهتر است مهاجرت خود را به تعویق بندازید چرا که پناهندگی روش بسیار خطرناکی است و برخوردهایی که با این افراد در کشورهای دیگر می شود دور از شان و منزلت انسانی است.

4.8/5 - (18 امتیاز)

9 دیدگاه برای “پناهندگی در ایرلند

  1. خسروى گفت:

    پناهندگى خ خطرناكه…

  2. عادل گفت:

    سلام. خب حالا که انقد پناهنوگی خطر ناکه و ریسکه پس چطور میشه مهاجرت کرد. من سرمایم کمه میخوام بدونم کدوم کشور میتونم برم. میشه راهنمایی کنین؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله ابتدا نیاز به مشاوره خواهید داشت

  3. لیدا بهرامی گفت:

    سلام شرایط تحصیل در ایرلند خیلی عالی بود

  4. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون میشم در مورد ویزای تحصیلی ایرلند توضیح دهید.
    ممنون از اطلاعات خوب تون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله بهترین شهرهای ایرلند برای تحصیل رو مطالعه نمایید

  5. ناصر زارعی گفت:

    بسیار توصیه تاثیر پذیری بود
    متشکرم

  6. hiva گفت:

    با سلام و احترام، به تازگي همسرم به ايرلند رفته براي يك دوره يك ساله، كسي در رابطه با اينكه من هم بخوام به ايشون ملحق بشم، اطلاعاتي داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *