ویزای کاری

موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند هم برای کسانی که در این کشور تحصیل می کنند و هم برای افرادی که قصد دارند مستقیما ویزای کاری اخذ نمایند، کاربردی هستند. در واقع این قبیل سایت ها و موسسات پلی بین کارفرمایان و افراد جویای کار هستند و علی الخصوص برای خارجی ها مفید می باشند. خارجی هایی که در اسکاتلند مشغول به تحصیل هستند بیش از سایرین نیاز به استخدام شدن را احساس می کنند چراکه در غیر این صورت با انقاضای ویزای تحصیلی خود باید خاک این کشور را ترک کنند.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند اطلاعاتی ارائه گردیده است:

  • بهترین مشاغل در کشور اسکاتلند کدامند؟
  • فرایند مهاجرت کاری به اسکاتلند چیست؟
  • بهترین موسسات کاریابی در اسکاتلند کدامند؟
  • آیا اسکاتلند مقصد مناسبی برای کار در اروپا است؟
  • متوسط درآمد در اسکاتلند چقدر است؟

کار در اسکاتلند در 2024

اسکاتلند دارای اقتصاد قوی بوده و بخاطر اعطای مجوز در بخش های صنعتی جدید نوظهور و مترقی مشهور است. در نتیجه امر، فرصت های کاری در اسکاتلند متنوع است. امتیازات زیادی برای زندگی و کار در اسکاتلند وجود دارد. از زندگی اجتماعی جهان شهری و پویای شهرها تا مکانهای بسیار خیره کننده کاملا ایمن، اسکاتلند سبک زندگی را برای هر کسی پیشنهاد می کند. اسکاتلند مرکز پیشروی تکنولوژی های الکترونیکی در اروپاست. کشور اسکاتلند دارای چهارمین مرکز خدمات مالی بزرگ در اروپاست. این کشور از صنایع انرژی بسیار پویا استقبال می کند. اسکاتلند دارای بخش علوم زیستی بسیار موفق با دامنه وسیعی از تخصص ها شامل داروشناسی، زیست فناوری و علوم سلول های بنیادی است.


بالاترین نرخ اشتغال در بین چهار کشور پادشاهی متحده UK، شیوه ها و شرایط کاری خوب و قانونمند که از کارکنان پشتیبانی می کند، نرخ های حفظ کارکنان بالا، تحصیل در دسترس برای همه سنین و زبانها، طیف وسیعی از فرصت های صنعتی و سطوح مختلف کاری و پاداش برای انگیزه و سخت کوشی به مزیت های کار در این کشور در 2024 افزوده است.

معرفی موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد نقش مهم موسسات و سایت های کاریابی در اسکاتلند ایجاد ارتباط بین شرکت ها و کارفرمایان مختلف با متقاضیان کار است. چراکه لازمه مهاجرت به اسکاتلند انعقاد قرارداد کاری است و در غیر این صورت حتی دانشجویانی که از قبل ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نموده اند نمی توانند اقامت خود را تمدید نمایند.

برخی از بهترین موسسات و سایت های کاریابی در اسکاتلند عبارت هستند از:

  • Cruinn Jobs
  • Black Appointments
  • Adecco UK
  • Totaljobs
  • Indeed

البته آشنایی با مشاغلی که بازار کار در اسکاتلند بیشترین نیاز را به آن ها دارد نیز یکی از مسائل اساسی و مهم است که باید مدنظر قرار داده شود. در حقیقت متخصصین مشاغلی که موسسات کاریابی مختلف فرصت های شغلی بیشتری برای آن ها پیدا می کنند و در عین حال نیروی کار اسکاتلند به تعداد کافی برای چنین فرصت های شغلی ای وجود ندارند، شانس خیلی بالایی دارند. چرا که یکی از مواردی که برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند یعنی ویزای Tier 2 مورد نیاز است داشتن یک کارفرما از اسکاتلند به عنوان اسپانسر است. منتهی فرآیند پیش رو تنها به پیدا کردن کارفرما خلاصه نمی شود در نتیجه کمک گرفتن از موسسات کاریابی به تنهایی بی فایده است.

به عبارت دقیق تر فرد جویای کار باید کارفرمایی پیدا کند که مجوز لازم برای استخدام خارجی ها را داشته باشد و همچنین حاضر باشد با وی قرارداد شغلی منعقد نماید. البته نکته دشوارتر این است که کارفرمای مربوطه طبق قوانین ضروری است ابتدائا فرصت شغلی را در کل حوزه اقتصادی اروپا (EEA) آگهی کند. نکته جالبی که وجود دارد عدم ضرورت آگهی شدن آن دسته از فرصت های شغلی است که بازار کار اسکاتلند به آن ها نیاز شدید دارد.

مزایای مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند برای افرادی که به دنبال شغل ایده آل خود در این کشور هستند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل اتباع کشورهای خارجی برای کار در اسکاتلند، بهره مندی از موسسات کاریابی در این کشور می باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از ورود به اسکاتلند جهت کار، با مزایا مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در این کشور به خوبی آشنا شوید. یکی از اصلی ترین مزایا مراجعه به موسسات کاریابی در اسکاتلند، تعداد انبوه موسسات کاریابی فعال در این کشور می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر مزیت های مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

مزایای مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

بیشترین فرصت های شغلی در موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

همان طور که گفته شد شانس صدور ویزای کاری برای مشاغلی که بازارکار اسکاتلند نیاز زیادی به آن ها دارد بیشتر است. پس از آشنایی با این قبیل مشاغل اهمیت زیادی دارد چراکه ممکن است حتی دانشجویانی که قصد تحصیل در اسکاتلند را دارند ترجیح دهند به منظور بالاتر بردن شانس پیدا کردن شغل پس از فراغ التحصیلی، در چنین رشته های اقدام به اخذ پذیرش کنند. برخی از این مشاغل عبارت هستند از:

رتبهمورد نیازترین مشاغل در اسکاتلندمتوسط حقوق سالیانه
1پرستار خانگی21920$ (دلار آمریکا)
2درمانگر جسمانی81615$ (دلار آمریکا)
3دستیار پزشک93090$ (دلار آمریکا)
4پرستار63070$ (دلار آمریکا)
5تحلیل گر امنیتی اطلاعات82467$ (دلار آمریکا)
6مهندسی نرم افزار95195$ (دلار آمریکا)
7توسعه دهنده وب69373$ (دلار آمریکا)
8تحلیل گر تحقیقات79200$ (دلار آمریکا)
9مشاور مالی57614$ (دلار آمریکا)
10راننده کامیون62902$ (دلار آمریکا)
11محقق و جمع آوری کننده آمار و اطلاعات80500$ (دلار آمریکا)
12مشاور ژنتیک69550$ (دلار آمریکا)
13متخصص گوش77906$ (دلار آمریکا)
14چشم پزشک116706$ (دلار آمریکا)
15متخصص شنوایی درمانی53000$ (دلار آمریکا)

بیشترین فرصت های شغلی در موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

مدارک مورد نیاز موسسات معتبر کاریابی در اسکاتلند

متقاضی کار هم باید یک سری مدارک را ابتدائا برای موسسه کاریابی ارسال نماید تا آن موسسه اطمینان یابد فرد چه ویژگی ها و رزومه ای دارد و چه مشاغلی برای وی مناسب تر است. در نهایت نیز مدارک مذکور به علاوه یک سری مدارک دیگر به کارفرمای اسکاتلندی و سپس سفارت اسکاتلند تقدیم می گردد. برخی از مهم ترین مدارکی که غالب موسسات و وبسایت های کاریابی در اسکاتلند از جویندگان کار تقاضا می کنند عبارت هستند از:

مدارک مورد نیازتوضیحات
CVفرد باید یک CV به زبان انگلیسی نگارش نماید و در آن به موفقیت های تحصیلی و کاری کند اشاره نماید.
ترجمه رسمی مدارکمدارک تحصیلی فرد باید از یک کالج یا دانشگاه معتبر اخذ شده باشد و مطابق نظام تحصیلی اسکاتلند معادل سازی گردد.
گواهی عدم سوءپیشینه کیفریغالب مشاغل از جمله مشاغل حوزه آموزش، بهداشت و درمان و همچنین خدمات اجتماعی گواهی عدم سوءپیشینه را ضروری می دانند.
مدرک زبانیکی از ضروریات کار کردن در اسکاتلند تسلط کامل بر زبان انگلیسی و داشتن آیلتس جنرال 6.5 به بالا است.
اسکن پاسپورتپاسپورت فرد که حداقل برای 2 سال آینده باید معتبر باشد، ضروری است اسکن شود و تصویر آن برای موسسه کاریابی مربوطه ارسال گردد.
ترجمه رسمی مدارک شناساییشناسنامه و کارت ملی فرد جویای کار ضروری است به زبان انگلیسی ترجمه شود.

لازم به ذکر است در نهایت فرد وقتی موفق شود از کارفرمایی که مجوز استخدام نیروی کار خارجی را دارد پیشنهاد شغلی (job offer) اخذ نماید، باید در آزمون Tier 2 point-based test شرکت نماید. این فرد تنها در صورتی مجوز اقدام برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند را به دست می آورد که حداقل 75 امتیاز بدست آورده باشد؛ به عنوان مثال داشتن پیشنهاد شغلی 30 امتیاز به همراه دارد.

مراحل کاریابی در اسکاتلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال فرآیند کاریابی در اسکاتلند هستند، باید به خوبی با مراحل کاریابی در این کشور  به خوبی آشنا شوند. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص مراحل کاریابی در اسکاتلند با مشکلات گسترده ای در طول استخدام مواجه خواهند شد. اصلی ترین مرحله در فرآیند کاریابی در اسکاتلند بررسی شانس توسط متقاضیان کار در اسکاتلند می باشد. به طور مثال، قبل از شروع به فرآیند کاریابی در اسکاتلند بهتر است ابتدا مشخص کنید که آیا برای کار در اسکاتلند به ویزای این کشور نیاز دارید یا خیر، تا بتوانید به راحتی برای شروع فرآنید کاریابی در اسکاتلند اقدام نمایید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل کاریابی در اسکاتلند می توانید به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما تهیه و ارائه کرده ایم توجه فرمایید:

مراحل کاریابی در اسکاتلندتوضیحات
شناسایی مدارک خوداین مرحل برای بسیاری از مشاغل می تواند مفید باشد، همچنین برای برخی از مشاغل لازم است که مدارک تحصیلی از کشور متقاضیان در اسکاتلند به رسمیت شناخته شود.
به دنبال شغل مورد نظر خود باشید.اغلب لیست های شغلی در وب سایت های رسمی وزارت کار اسکاتلند موجود می باشد. اگر به شرکت خاصی علاقه مند هستید مستقیما در وب سایت شرکت دنبال شغل مورد نظر خود باشید.
یک برنامه بنویسید.به طور معمول درخواست برای یک شرکت اسکاتلندی شامل یک نامه پوششی می شود.
اقدام برای دریافت ویزاتمامی اتباع کشورهای ثالث یا غیر اروپایی باید برای دریافت ویزای کاری خود اقدام نمایند.

شرایط زندگی در اسکاتلند

زندگی در اسکاتلند ماهیانه 800£ تا 1100£ (پوند) هزینه دربرخواهد داشت که رقم دقیق آن بستگی به شهر محل اقامت فرد دارد. این کشور همچنین یکی از امن ترین نقاط دنیا است یعنی مردم اسکاتلند چه به لحاظ اقتصادی و چه اجتماعی، امنیت بالایی دارند. نرخ بیکاری در اسکاتلند نیز در سال 2022 تنها 3.6% است یعنی عملا تنها افراد بیکار در این کشور برخی از پناهنده ها و افراد سالمند می باشند.

در نمودار زیر برخی دیگر از شاخص هایی که پیش از اخذ اقامت اسکاتلند باید مد نظر باشد ارائه شده است:

بررسی شرایط زندگی در اسکاتلند

همان طور که مشاهده می شود اسکاتلند یکی از ایده آل ترین مقاصد برای زندگی است هرچند متاسفانه در گروه کشورهای مهاجرپذیر قرار نمی گیرد. این جمله بدان معنا نیست که نمی توان به اسکاتلند مهاجرت نمود بلکه به این معنا است که در مقایسه با برخی کشورهای دیگر که قوانینی برای جذب نیروی متخصص خارجی تصویب نموده اند، از جمله کانادا و آلمان، اسکاتلند نیازی به نیروی کار خارج از حوزه اقتصادی اروپا (EEA) ندارد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به موسسات کاریابی در اسکاتلند و فرصت های شغلی مورد نیاز این کشور توضیحاتی ارائه شد.

سوالات پرتکرار در خصوص کاریابی در اسکاتلند

برخی از مهم ترین سوالاتی که همواره در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین راه برای کاریابی در اسکاتلند چیست؟ افرادی که خود در کشور اسکاتلند زندگی می کنند این فرصت را خواهند داشت تا با استفاده از روابط خود فرصت های بیشتری برای کاریابی در این کشور داشته باشند.
  • آیا کاریابی در اسکاتلند بدون حضور در این کشور ممکن است؟ این کار غیر ممکن نیست اما دشوار است چراکه کارفرما نمی تواند با متقاضی ارتباط مستقیم برقرار کند.
  • آیا بدون تسلط به زبان می توان شغلی در اسکاتلند پیدا کرد؟ خیر، چراکه برای دریافت ویزای کاری اسکاتلند، تسلط به زبان انگلیسی الزامی است.
  • بهترین مشاغل مورد نیاز در اسکاتلند کدامند؟ مشاغل مهندسی در اسکاتلند به شدت مورد تقاضا هستند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *