ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در برزیل

کار دانشجویی در برزیل

کار دانشجویی در برزیل یکی از راه هایی می باشد که دانشجویان دانشگاه های این کشور آمریکایی می توانند از این راه درآمد کسب کنند و مخارج مختلف تحصیلی و اقامت در برزیل را پرداخت کنند. همانطور که می دانید، برای شروع پروسه مهاجرتی، متقاضیان نیاز به داشتن اطلاعات کافی دارند و مهاجرت به کشور برزیل و تحصیل در این کشور نیز نیاز به داشتن اطلاعات کافی دارد؛ به همین دلیل کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت این نوشتار را برای شما عزیزان تهیه کردند تا از شرایط تحصیل در برزیل و همچنین کار دانشجویی در برزیل به صورت کامل مطلع شوید.

  • شرایط تحصیل در برزیل چگونه است؟
  • آیا می توان در برزیل به کار دانشجویی مشغول شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در برزیل چگونه است؟

کشور برزیل در قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است و حکومت آن از نوع جمهوری فدرال می باشد. اکثر مردم کشور برزیل از نوادگان سرخ پوستان آمریکایی، بومیان برزیلی، استعمارگران پرتغالی، بردگان آفریقایی و گروه هایی که از اروپا، آسیا و خاورمیانه که به این کشور مهاجرت کرده اند، تشکیل شدند. ساکنین کشور برزیل به زبان پرتغالی برزیل صحبت می کنند و بیش از 70% مردم این کشور پیرو دین مسیحیت از فرقه های کاتولیک و پروتستان می باشند؛ اما جالب است بدانید که در کشور برزیل افرادی هستند که روح گرا، بی دین، کافر یا پیرو سایر ادیان می باشند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص اطلاعات بیشتری ارائه می نماید.

تحصیل در برزیل در 2024

تحصیل در برزیل همانند تحصیل در اکثر کشورهای پیشرفته به همراه موارد مثبت زیادی می باشد. دانشگاه های کشور برزیل از بهترین دانشگاه های جهان می باشند و تحصیل در این دانشگاه های در سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است. اما می بایست خاطر نشان کرد که برای ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع مورد نظر، متقاضیان باید مدارک مشخصی ارائه دهند و تحصیل در هر دوره شرایط خاص خود را دارد. دانشگاه های کشور برزیل راهی برای رسیدن به موفقیت و کسب دانش کافی می باشند و لازم به ذکر است که شرایط کاری ضمن تحصیل در بسیار با کشورهای دیگر متفاوت می باشد.


این بدان معناست که دانشجویان در زمان تحصیل مجاز به مشغول به کار شدن نیستند و متقاضیانی که برای تحصیل به کشور برزیل مهاجرت می کنند باید پول کافی برای پرداخت هزینه های مختلف دانشجویی و زندگی در کشور برزیل را داشته باشند. دانشجویانی که با دریافت روادید تحصیلی مهاجرت به برزیل در سال 2024 را دارند، باید در نظر داشته باشند که به جای کار دانشجویی در برزیل، می توانند در دوره های کار آموزی شرکت کنند.

کارآموزی در برزیل

دانشجویان دانشگاه های کشور برزیل می توانند به جای کار دانشجویی در برزیل، در دوره های کار آموزی شرکت کنند و این دوره ها برای آموزش دانشجویان برای ورود به بازار کار کشور برزیل می باشد. دانشجویان رشته های مختلف باید در این رشته ها شرکت کنند و مدت زمان این رشته ها بستگی به دوره تحصیلی دانشجویان و رشته تحصیلی دانشجویان دارد و افرادی که در رشته هایی مانند ریاضیات، رشته های مهندسی، رشته های پزشکی، رشته های مرتبط با فناوری و اطلاعات تحصیل می کنند نیز می توانند در دوره های کار آموزی حقوق بیشتری دریافت کنند.

لازم به ذکر است که دریافت حقوق در دوره کار آموزی قانونی نمی باشد اما دانشجویان با داشتن شرایط مورد نیاز می توانند در دوره کار آموزی درآمد داشته باشند. برای سپری کردن دوره های کار آموزی، دانشجویان باید به دنبال شرکت و موسسات معتبر باشند تا بتوانند در این شرکت ها مشغول به کار شوند و در صورت داشتن شرایط لازم، درآمد داشته باشند و هزینه های زندگی و اقامت در برزیل خود را پرداخت کنند. برای کسب ویزای تحصیلی برزیل و مهاجرت تحصیلی به این کشور، دانشجویان باید مدارک لازم را ارائه دهند و شرایط مورد نیاز را داشته باشند تا برای ادامه تحصیل وارد خاک کشور برزیل شوند.

کارآموزی در برزیل

شرایط لازم برای کار دانشجویی در برزیل

کارآموزی در برزیل برای افرادی مناسب می باشد که در حال سپری کردن 2 سال تحصیلی پایانی خود می باشند و تا 2 سال دوره های تحصیلی خود را به پایان می رسانند و می توانند وارد بازار کار شوند. متقاضیان و دانشجویانی که قصد شرکت در دوره کارآموزی برزیل را دارند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • ارائه پرونده سوابق کاری و ترجمه آن به زبان انگلیسی و زبان پرتغالی
  • کسب روادید کارآموزی
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی و پرتغالی
  • داشتن تخصص و مهارت و توانایی در یک رشته خاص در کشور برزیل برای مشغول به کار
  • تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کشور برزیل و یا جهان
  • داشتن گواهی اقامت در کشور برزیل
  • عدم سابقه جرم و اثبات آن با ارائه مدارک و اسناد
  • قرارداد با شرکت و موسسات

کاریابی در برزیل

برای یافتن شرکت ها و موسسه هایی که نیاز به کار آموز دارند، راه های مختلفی وجود دارد و متقاضیان و دانشجویان کشور برزیل می توانند با خرید روزنامه، مراجه به موسسه های کاریابی و یا جستجو در وب سایت های مربوطه، شرکت ها و یا کمپانی هایی را پیدا کنند که می توانند در آن ها دوره کار آموزی را سپری کنند و سپس وارد بازار کار شوند. اکثر کمپانی ها و شرکت های معتبر و شاخص که متقاضیان و دانشجویان می توانند در آن ها مشغول به کار شوند، در شهرهای برزیلی زیر قرار گرفته اند:

  • سائوپائولو
  • ریو دوژانیرو
  • سالوادور و غیره

در شهرهای ذکر شده موسسه ها و کمپانی هایی با شرایط مختلف وجود دارند که آماده جذب نیروی کار می باشند و متقاضیان می توانند با مراجعه به منابع ذکر شده و همچنین وب سایت های زیر، این کمپانی های معتبر و موسسه ها را پیدا کنند:

  • VAGAS site
  • CATHO site
  • MYTRAINEE site
  • ESTAGIOTRIANEE site
  • INFOJOB site
  • TRAMPOS site

در این مقاله شرایط کار دانشجویی در برزیل و کارآموزی به صورت کامل ذکر شد و متقاضیان در صورتی که می خواهند از راه های مختلف اقدام به مهاجرت به برزیل و دریافت اقامت دائم برزیل کنند. تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل از جمله موضوعاتی می باشد که افراد می بایست در این خصوص اطلاعات خود را تکمیل نمایند. علاقه مندان نیز می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را در این باب تکمیل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *