ویترین

اعزام دانشجو به کاستاریکا

اعزام دانشجو به کاستاریکا

با توجه به مزایای تحصیل در کشورهای اروپایی همانند آلمان، به جای اعزام دانشجو به کاستاریکا اعزام دانشجو به این کشورهای شناخته شده توصیه می شود. یکی از دلایلی که تحصیل در این کشور آمریکای مرکزی توصیه نمی گردد، عدم امکان کار کردن ضمن تحصیل در آن است. برای محافظت از فرصت های شغلی شهروندان کاستاریکایی، دانشجویان خارجی اجازه ندارند که در کنار تحصیل خود در این کشور کار کنند. یکی از جایگزین های مناسب کاستاریکا، مجارستان است. تحصیل در دانشگاهی در مجارستان ممکن است مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورها باشد، اما این بدان معنا نیست که کیفیت فدا می شود.

مجارستان با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد و تحصیلات پزشکی در آن دارای بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود. زمانی که دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در مجارستان می گیرند، نیازی به فدا کردن امکانات رفاهی مدرن ندارند. این کشور دارای تمام امکانات مدرنی است که دانشجویان سایر کشورها می توانند انتظار داشته باشند، در حالی که هنوز امن، پذیرا و مقرون به صرفه است. همچنین مجارستان توسط بانک جهانی به عنوان کشوری با درآمد بالا شناخته می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می پردازند.

گام های اعزام دانشجو به کاستاریکا

امروزه دانشجویان ایرانی بیش تری به دنبال تحصیل در کشورهای خارجی هستند و بزرگ ترین دلیل آن استفاده از این امکان جهت اخذ اقامت و شهروندی می باشد. به همین دلیل، دانشجویان بیش تری به دنبال یافتن موسسات معتبر جهت اعزام به خارج از کشور هستند. نمودار زیر گام های اعزام دانشجو به کاستاریکا که با مشارکت دانشجو و موسسه اعزام کننده انجام می گیرد را نمایش می دهد:

گام های اعزام دانشجو به کاستاریکا

همان طور که در نمودار فوق مشاهده می گردد، فرآیند اخذ ویزای دانشجویی کاستاریکا به دو قسمت “ویزای موقت” و “مجوز دانشجویی” تقسیم می گردد. دانشجو ابتدا باید ویزای موقت یعنی مجوز ورود به این کشور را دریافت کند و سپس بعد از ورود به این کشور آمریکای مرکزی برای مجوز دانشجویی در اداره مهاجرت کاستاریکا درخواست ارائه دهد. در بیش تر موارد، موسسه آموزشی برای اخذ مجوز دانشجویی درخواست ارائه می دهد. البته قبل از ارائه درخواست، دانشجو باید اثر انگشت خود را در وزارت امنیت عمومی به ثبت برساند.


اعزام دانشجو به مجارستان به جای کاستاریکا

مجارستان یک جایگزین مناسب برای کاستاریکا است. این کشور دانشجویان خارجی را از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا جذب می کند. بسیاری از دانشجویانی که وارد مجارستان می شوند از ده کشور هستند، در حالی که سایر دانشجویان از صد کشور دیگر وارد می شوند. آلمان، ایران، نروژ، اسرائیل و سوئد از جمله کشورهایی هستند که بیش تر دانشجو اعزام می کنند، در حالی که اکثریت دانشجویان مهمان را شهروندان کشورهای همسایه تشکیل می دهند. سه دلیل اصلی تحصیل در مجارستان عبارتند از:

سه دلیل اصلی تحصیل در مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان به صورت زیر است:

  • بستن قرارداد با موسسه مهاجرتی معتبر
  • مشاوره و تصمیم گیری درباره مقطع، رشته تحصیلی و نیز دانشگاه(ها)
  • گردآوری و آماده نمودن اسناد و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه انتخابی
  • ارائه درخواست پذیرش و پیوست مدارک لازم (هزینه درخواست اغلب دانشگاه های مجارستان بین 100-150€ (یورو) است)
  • انتظار برای پذیرش
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه
  • آغاز روند درخواست ویزای تحصیلی در اسرع وقت با گردآوری و آماده سازی اسناد و مدارک مورد نیاز و رزرو وقت سفارت
  • مراجعه به سفارت در روز مقرر، انجام مصاحبه ویزا و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز
  • انتظار برای ویزای تحصیلی
  • دریافت ویزای تحصیلی
  • سفر به مجارستان
  • درخواست برای مجوز اقامت.

پروسه اعزام دانشجو به مجارستان به جای کاستاریکا

در مورد ویزای تحصیلی مجارستان باید گفت که اگر دانشجو اهل یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نباشد، باید پس از پذیرش در دانشگاه مجارستانی، روند درخواست ویزای خود را در اسرع وقت آغاز نماید زیرا این روند بین یک تا سه ماه به طول می انجامد و به چندین مدرک مهم نیاز دارد. مدارک مورد نیاز برای این ویزا عبارتند از:

مدارک دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

پس از ورود به مجارستان، دانشجو باید ظرف پانزده روز برای مجوز اقامت خود درخواست ارائه دهد.

اعزام دانشجو به لهستان به جای کاستاریکا

لهستان نیز یکی از جایگزین های مناسب برای کاستاریکا است. بیش از 1.2 میلیون دانشجو در 380 دانشگاه این کشور اروپایی مشغول به تحصیل هستند. آن چه حتی چشمگیرتر است این است که بیش تر برنامه ها به دو زبان لهستانی و انگلیسی ارائه می شوند. لهستان جایی است که دانشجویان می توانند مدرکی  با کیفیت بالا و به لحاظ بین المللی معتبر را به دست آورند که با آن در بهترین شرکت ها در اروپا و برخی از بهترین های جهان مشغول به کار شوند. این کشور مزایای دیگری نیز دارد، مثلا این که دانشگاه های پزشکی آن در آمریکا معتبر هستند و در حین تحصیل در لهستان، دانشجویان به برنامه های تحصیلی اتحادیه اروپا دسترسی دارند و می توانند دوره های کارآموزی را در خارج از کشور بگذرانند. همچنین نباید فراموش کرد که لهستان دارای موقعیت جغرافیایی مطلوبی است.

پروسه اعزام دانشجو به فرانسه

پروسه اعزام دانشجو به لهستان به صورت زیر است:

پروسه کلی اعزام دانشجو به لهستان

باید خاطر نشان ساخت که اگر دانشجو شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نباشد، برای تحصیل در لهستان به ویزای نوع D نیاز دارد که به وی امکان می دهد یک سال در این کشور بماند و تحصیل کند. در ادامه، برای این که دانشجو بیش تر بماند (برای مثال، اگر فرد دانشجوی یک برنامه سه ساله لیسانس است)، باید قبل از انقضای ویزای خود برای مجوز اقامت موقت درخواست دهد. متقاضی می تواند با مراجعه به Voivodship Office محلی برای این مجوز درخواست ارائه دهد. مدارک مورد نیاز برای این مجوز عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک بیمه سلامت
  • مدرک تمکن مالی.

در صورتی که سوالی پیرامون مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دارید، توصیه می کنیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *