ویزای کاری

کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

با وجود درآمد بالا، کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک با استاندارد زندگی برتر، امکان اخذ اقامت دائم (PR) و تابعیت می تواند فرصت جذابی باشد. رشته مهندسی مکانیک با وظایفی همچون ساخت، تعمیر و راه اندازی قطعات و تجهیزات، ماشین آلات سبک و سنگین از جمله مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا برای سال 2023 می باشد. به همین دلیل است که متقاضیان زیادی از سراسر جهان در صف انتظار اخذ ویزای کار استرالیا برای کار مهندسی مکانیک قرار دارند.

  • آیا شرایطی جهت مهاجرت کاری به استرالیا بدون داشتن پیشنهاد کاری فراهم است؟
  • کدامیک از ایالت های استرالیا نیاز به مهندسین مکانیک دارند؟
  • حداقل امتیاز مورد نیاز جهت مهاجرت به استرالیا با ویزاهای کاری کسب چه امتیازی است؟
  • متوسط درآمد مهندسان مکانیک در کشور استرالیا چقدر است؟
  • آیا مهندسان در استرالیا از رفاه اجتماعی کافی برخوردارند؟

با وجود دشواری کار و کاریابی در کشور استرالیا برای مهاجران خارجی، نباید از این نکته غافل شد که کاریابی و اخذ ویزای کار استرالیا برای متخصصان و افراد ماهری همانند مهندسین مکانیک کار ساده و راحتی است. اصولا مجوز کار برای انجام کار در استرالیا همان ویزای کار این کشور می باشد که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم (PR) استرالیا گردد. نظر به اینکه ویزای مذکور از نوع ویزای امتیاز محور می باشد، پس برای کسب صلاحیت های لازم ضروری است که متقاضیان حداکثر امتیازات را در شاخص های ارزیابی اخذ نمایند. متقاضیان کار در استرالیا از هر صنف شانس اخذ ویزای کار استرالیا را دارند و در این مسیر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حامی و همراه هموطنان عزیز می باشد.

شرایط تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا در 2023

ضرورت تحصیل در دوره لیسانس رشته مکانیک به این خاطر است که در سال 2023 چون گذشته تحصیلات دانشگاهی اولین شرط کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک محسوب می شود. رشته مهندسی مکانیک یا Mechanical Engineering برنامه ای است که در موسسات آموزش عالی در هر سه مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (حدود 2 سال) و دکتری (4 سال) تدریس می شود. در کل کشور استرالیا، در حدود 37 دانشگاه به ارائه دوره مهندسی مکانیک معروف هستند. امتیاز تحصیل رشته مکانیک در استرالیا شامل مدرک معتبر بین الملی، تدریس به زبان انگلیسی، اخذ انواع بورسیه تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل و اقامت پس از تحصیل در کشور استرالیا می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا

دانشگاه های سیدنی، دانشگاه کورتین و دانشگاه آدلاید، از جمله بهترین دانشگاه های استرالیایی در آموزش مهندسین مکانیک در استرالیا هستند. اما برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک، شرایط و الزاماتی وجود دارد که لازم است تا توسط متقاضیان رعایت شود. جهت تحصیل در رشته مکانیک دانشگاه های استرالیا شما باید علاوه بر اخذ تاییدیه پذیرش الکترونیک (eCoE) خود، ویزای تحصیلی استرالیا را نیز دریافت نمائید.

از شرایط پذیرش دانشگاه های استرالیا نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات مربوطه
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • پوشش بیمه سلامت

شرایط کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

شغل مهندسی مکانیک در کشور استرالیا جزو مشاغل با فرصت های شغلی فراوان (1721 شغل همین الان)، رشد شغلی 1.5% (در طی 5 سال اخیر)، میانگین درآمد سالانه بالاتر از متوسط درآمد ملی 110000$ (دلار استرالیا) و رضایت شغلی (80%) محسوب می شود. مهندسان مکانیک در استرالیا با استفاده از دانش نیروی مکانیکی از گسترده ترین رشته مهندسی برای توسعه و ساخت ماشین آلات، ابزارها و محصولات دیگر استفاده می کنند.

اهم وظایف و کارهای مهندسین شامل موارد زیر است:

  • آنالیز مسائل برای تعیین شرایط پروژه
  • طراحی و توسعه وسایل مکانیکی با استفاده از طراحی کامپیوتری
  • ساخت و آزمایش پیش نمونه ها و آنالیز آنها
  • اصلاح طرح های لازمه بر مبنای نتایج آزمایشات

میزان درآمد مهندسین مکانیک در استرالیا

میزان درآمد معمول مهندسین مکانیک در کشور استرالیا بین 100000$ الی 120000$ (دلار استرالیا) می باشد که رابطه مستقیمی با سطح مهارت و تحصیلات فرد دارد. اما چگونه می توان به عنوان مهندس مکانیک در استرالیا کار کرد؟ پاسخ ساده است. تحصیل در دانشگاه و اخذ مدرک لیسانس مهندسی مکانیک و نیز دریافت مجوز کار مهندس حرفه ای پس از اتمام دوره 4 ساله دانشگاه می باشد. مهندسین مکانیک همچنین می توانند برای ارتقای شغلی و درآمدی خود در مقطع تحصیلات تکمیلی به ادامه تحصیل بپردازند. در سال متوسط درآمد مهندسین مکانیک در مقایسه با متوسط حقوق جامعه استرالیا که سالی 90800$ (دلار استرالیا) است، بالاتر می باشد.

مراحل کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

مراحل کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

مراحل تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک و کار در کشور استرالیا به صورت مراحل زیر می باشد:

  • اولین شرط کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک اخذ مدرک کارشناسی 4 ساله در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه های کشور استرالیا (گرایشهای مهندسی مکانیک یا Mechanical Engineering) می باشد. از جمله شرایط پذیرش در این دوره تحصیلی نیز ارائه مدرک دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی و ریز نمرات مربوطه در دروس پیش نیاز (معمولا ریاضی، شیمی و فیزیک) است.
  • اخذ مجوز مهندس حرفه ای یا Professional Engineer’s Licenceبعد از اتمام 4 سال دوره کارشناسی پیوسته برای کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک الزامی است.
  • ارتقاء کاری و افزایش شانس فرد در جهت تبدیل شدن به مشاور، مدیر یا رهبر پروژه با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی امری امکانپذیر است.

وضعیت درآمد کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

درآمد مهندسین در استرالیا در سطح بالایی قرار دارد. بر اساس آمارهای سال 2023 از اداره کار استرالیا، میانگین درآمد یک مهندس مکانیک در کشور استرالیا در حدود 100143$ (دلار استرالیا) می باشد. به منظور انجام تطبیق های لازم برای درک بیشتر موضوع، ما در اینجا به رتبه بندی بالاترین درآمدهای مهندسین مکانیک در شرکت های کارفرمای مهندسین و نیز شهرهای استرالیایی با بالاترین میزان درآمد اشاره می کنیم. بر همین اساس، متوسط سالیانه درآمد مهندسین مکانیک در شرکت های کارفرما به صورت جدول زیر می باشد:

نام شرکتمیانگین درآمد شرکت به دلار استرالیا ($)
recruitR Mechanical Engineer$133999
Building Personnel Mechanical Engineer$120953
RMIT University Mechanical Engineer$158510
University of Sydney Mechanical Engineer$122408
Central Queensland University Mechanical Engineer$119531
NSW PUBLIC SERVICE COMMISSION Mechanical Engineer$108472

اما در اینجا سوالی پیش می آید مبنی بر اینکه کدام شهرهای استرالیا دارای بالاترین سطح درآمدی برای مهندسین مکانیک است؟ ماکسیمم میانگین درآمد سالیانه مهندسین مکانیک در کشور استرالیا متعلق به شهر ملبورن با حدود 109343$ (دلار استرالیا) می باشد. در رتبه های بعدی شهرهای سیدنی با 101892$ (دلار استرالیا) و شهر بریسبان با درآمد 97528$ (دلار استرالیا) قرار دارند.

شرایط مهاجرت مهندسین مکانیک در استرالیا

در ابتدا یادآوری می شود که مهاجرت به استرالیا و کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک صرفا از طریق درخواست ویزای کار استرالیا امکانپذیر است و نوع ویزای مهندسین مکانیک از نوع مهارتی است. اما سیستم مهاجرتی استرالیا از نوع امتیاز محور است و درخواست ویزای کار این کشور فقط بر مبنای فهرست مشاغل مهارتی (SOL) استرالیا برای متقاضیان فراهم است. متقاضیان باید پرونده بیان علاقه مندی (Expression Of Interest) خود را در سیستم آنلاین ثبت درخواست SkillSelect تشکیل دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. شایان ذکر است که معیار رسیدگی به پرونده درخواست متقاضیان بر پایه فاکتورهای مختلفی شامل سن و سال، دانش زبان انگلیسی، مدرک دانشگاهی و سابقه کار می بلشد و فقط کسب حداقل 65 نمره می تواند شما را در فهرست دعوت شدگان ویزای کار استرالیا قرار دهد. فاکتورهای ارزیابی و امتیاز بندی را می توانید در مقاله درخواست ویزای کار در استرالیا مطالعه نمایید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از با سابقه ترین و موفق ترین موسسات مهاجرتی کشور است که در هر زمینه از مهاجرت و اقامت در خارج شامل روش های مهاجرت به استرالیا به هموطنان عزیز مشاوره می دهد. شما نیز برای ارزیابی شرایط خود می توانید از طریق مشاوره های تلفنی و حضوری هماهنگی های لازم را برای اخذ وقت قبلی مشاوره انجام دهید.

سوالات متداول درباب کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

مهندسین مکانیک با سابقه کار جهت کار در استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • آیا بدون داشتن مدرک تحصیلی مکانیک، می توان وارد بازار کار این رشته در استرالیا شد؟ ضرورت تحصیل در دوره لیسانس رشته مکانیک به این خاطر است که تحصیلات دانشگاهی اولین شرط کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک محسوب می شود.
  • رشته مهندسی مکانیک در استرالیا چه شرایطی دارد؟ رشته مهندسی مکانیک یا Mechanical Engineering برنامه ای است که در موسسات آموزش عالی استرالیا در هر سه مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (حدود 2 سال) و دکتری (4 سال) تدریس می شود.
  • افراد شاغل در رشته مکانیک در کشور استرالیا چه شرایطی دارند؟ شغل مهندسی مکانیک در کشور استرالیا جزو مشاغل با فرصت های شغلی فراوان (1721 شغل همین الان)، رشد شغلی 1.5% (در طی 5 سال اخیر)، میانگین درآمد سالانه بالاتر از متوسط درآمد 110000$ (دلار) و رضایت شغلی (80%) محسوب می شود.
  • مهم ترین شرح وظایف مهندسان مکانیک در کشور استرالیا کدامند؟ آنالیز مسائل برای تعیین شرایط پروژه، طراحی و توسعه وسایل مکانیکی با استفاده از طراحی کامپیوتری، ساخت و آزمایش پیش نمونه ها و آنالیز آنها، اصلاح طرح های لازمه بر مبنای نتایج آزمایشات.
  • میانگین درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا به چه ترتیبی است؟ میزان درآمد معمول مهندسین مکانیک در کشور استرالیا بین 100000$ الی 120000$ (دلار) می باشد که رابطه مستقیمی با سطح مهارت و تحصیلات فرد دارد.
3.2/5 - (6 امتیاز)

10 دیدگاه برای “کار در استرالیا برای مهندسین مکانیک

  1. بهزاد باقرشاهی گفت:

    سلام و عرض ادب
    حال شما
    بنده مهندس مکانیک که حدودا نزدیک ۴۰سالمه و فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه تبریز (سال ۸۴) هستم
    حقیقتش تو این ۱۶ سال تو زمینه های مختلفی که بی ارتباط با مهندسی مکانیک هم نبوده مشغول بودم
    ولی خب امروز انتظار شرایط شغلی استرالیا از من که بالای ۱۵ سال اسماً تجربه کاری دارم خیلی کار رو سخت میکنه
    قطعا تجارب کاری تو ایران خیلی خیلی متفاوت از باقی کشورهاست
    اینکه پیدا کنیم از پس کدوم شغلها برمیام یکم سخته
    اگه میشه من تو این زمینه مشکل داشتم و راهنمایی میخواستم
    البته بطور خلاصه بگم که در این ۱۶سال عمدتا در زمینه ساخت خطوط لوله گاز و پالایشگاه و زیرسازی راه آهن و زهکشی اراضی (هیدرولیک) مشغول به کار بودم
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      استرالیا یک سیستم امتیاز بندی برای کار داره شما باید امتیازخودتون رو محاسبه کنید و اگر می تونید امتیاز کافی بیارید در این مسیر اقدام کنید.
      شما باید زبان انگلیسی رو هم خوب بلد باشید.
      شما نمی تونید انتظار داشته باشید که کار مشابهی رو بتونید در استرالیا پیدا کنید. در همون ابتدا امکان هست که کارتون کمی پایین تر باشه اما در حوزه مهندسی خواهد بود.

  2. متین گفت:

    سلام و وقت بخیر من کارشناسی مکانیک دارم و روانشناسی و در زمینه مکانیک چندین طرح اختراعی دارم و ارشد در دانشگاه خواجه نصیر هوافضا مشغول بودم که بنا به دلایلی از ادامه تحصیل منصرف شدم و در زمینه الکترونیک هم مهارت کافی دارم و شغل دومم تعمیر انواع برد های الکترونیکی می‌باشد
    آیا برای رفتن به استرالیاشرایط مناسبی محسوب میشه وثبت اختراع داشتن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در سیستم امتیاز بندی این کشور امتیازات کافی رو به دست بیارید که شامل شرایط سنی، مدرک تحصیلی و همچنین مدرک زبان هم می شه

  3. حامد گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید
    بنده فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریزم با معدل 15.5 و معدل دیپلمم هم 16 می باشد حالا می خواستم لطف کنین ی راهنمایی کنین که برای استخدام شدن در این رشته در استرالیا چکار باید کنم.
    سربازیم هم تازه تموم کردم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی روزمه خودتون رو به سایت های کاریابی ارسال کنید لطفا مقاله موسسات کاریابی در استرالیا رو مطالعه کنید

  4. هانا گفت:

    سلام وضیعت کاردر رشته مهندسی مکانیک در خارج کشور برای خانم ها و آقایان یکسان است. البته خیلی یکسان هم نه آیا برای خانم ها هم درآیند رشته کار هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در این زمینه متخصص باشن چرا که نه. بحث جنسیت مطرح نیست

  5. حسین هادیان گفت:

    سلام حسین هادیان هستم مکانیک ماشین الات راه سازی هستم کارم در حضور کار شناس انجام میدم باز بست کردن موتور عیب سریع تعمیر موتور بازبست موتور و گیربوکس تعمیر انواع پمپ هیدرولیک تعمیر جک اول براتون چند تا موتور و گیربوکس تعمیر میکنم اگ کارشناس کوچکترین عیب از موتور و گیربوکس یافت شد خسارت کل یه موتور را بهتون پرداخت میکنم تضمین بالاتر ازاین

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر سوالی در زمینه مهاجرت دارید بفرمائید تا شما رو راهنمایی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *