ویترین

کار در بنگلادش

کار در بنگلادش

کار در بنگلادش برای شهروندان خارجی دارای شرایط خاصی است و دولت همواره از شهروندان بومی برای استخدام شدن حمایت می کند. 170 میلیون نفر در بنگلادش زندگی می کنند و ایجاد اشتغال برای آن ها چندان ساده نیست. در چنین مسیری است که باید فرد توانمندی خاصی برای رسیدن به کار داشته باشد. محدودیت های مختلفی پیش روی کارفرمایان قرار داده شده است و آن ها نیز تمایل کمی به استخدام شهروندان خارجی دارند. حتی دانشجویان خارجی نیز به سختی می توانند در این کشور به کار برسند و این نکته ای قابل توجه به حساب می آید. برای این که بتوان آگاهی دقیق تری در رابطه با کار در این کشور به دست آورد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار داده اند.

  • محدودیت های کار در بنگلادش چیست؟
  • نرخ بیکاری در این کشور چگونه است؟
  • آیا درآمد در این کشور مناسب است؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور چگونه است؟

بررسی متوسط درآمد کار در بنگلادش

پیش از هر گونه توضیح دیگر، بهتر است تا اطلاعاتی در خصوص شرایط دستمزد در بنگلادش در اختیار داشت. متوسط درآمد در بنگلادش چندان بالا نیست. شاخص های کیفیت زندگی در این کشور نیز نشان می دهد که نسبت هزینه های زندگی و درآمد در این کشور، سبب شده تا قدرت خرید بسیاری در حداقل قرار داشته باشد.

متوسط درآمد یک نیروی کار در این کشور در برخی از مشاغل به شرح زیر است:

شغلمتوسط درآمد به تاکاشغلمتوسط درآمد به تاکا
حسابدار18700 BDTمدیر حسابداری38700 BDT
بایگانی12100 BDTمدیر مالی51500 BDT
آنالیزور مالی33500 BDTمنشی11900 BDT
طراح گرافیک17200 BDTعکاس14200 BDT
معمار31900 BDTمدیر شعبه بانک47800 BDT
معلم19600 BDTمهندس26500 BDT
مدیر اجرایی60700 BDTآشپز16100 BDT
دندانپزشک62200 BDTمتخصص تغذیه50600 BDT
مدیر منابع انسانی38700 BDTوکیل51200BDT
روزنامه نگار31000 BDTمدیر فروش45200 BDT

در همین راستا می توان متوسط درآمد در این کشور را در حدود 26000 BDT(تاکای بنگلادش) خواند. این متوسط درآمد برای زندگی یک نفره در این کشور می تواند مناسب باشد اما به هیچ عنوان برای زندگی خانوادگی مناسب نیست و فرد باید تخصص داشته باشد که بتواند یک زندگی متوسط را در اختیار داشته باشد.

بررسی متوسط درآمد کار در بنگلادش

پله به پله تا کار در انگلستان

متوسط نرخ بیکاری در بنگلادش

افرادی که قصد کار در بنگلادش را دارند باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند و یکی از آن ها نرخ بیکاری در این کشور است. باید در نظر داشت که بنگلادش فرصت های شغلی زیادی را برای نیروی کار غیر متخصص ایجاد می کنند. باید به این نکته توجه داشت که نرخ بیکاری در این کشور در سطح مناسبی قرار دارد اما در کارهای تخصصی، کمبود نیروی کار متخصص تا حدودی احساس می شود. به مانند ایران، بسیاری از شهروندان بنگلادشی، دارای تحصیلات عالی هستند و می توانند در بازار کار فعالیت داشته باشند. با این وجود، داده های آماری، افزایش نرخ بیکاری در سال های اخیر را نشان می دهد.

نرخ بیکاری در بنگلادش

نحوه پیدا کردن کار در بنگلادش

برای اینکه فردی بتواند در این کشور به کار دست پیدا کند، باید بتواند یک دامنه وسیع از ارتباطات را برای خود شکل دهد. برای شهروندان خارجی کار پیدا کردن ساده نیست. با این وجود باید به این نکته اشاره کرد که سایت های مختلفی وجود دارد که امکان رسیدن به کار را به فرد می دهد. برخی از مهم ترین این سایت ها عبارتند از:

  • BD jobs مهم ترین سایت کاریابی در بنگلادش است که فرصت های متعددی در اختیار می گذارد
  • BD jobs today یکی از سایت های کاریابی است که چندان کیفیت مناسبی ندارد اما فرصت های شغلی بسیار متعددی را در خود جای داده است.
  • Chakri یکی از سایت های کاریابی در بنگلادش است که علاوه بر فرصت های شغلی، نمایشگاه های کار و اتفاقات و اخبار را نیز پوشش می دهد.
  • Career Jet نیازی به تعریف از این سایت نیست که در سطح جهان و کشورهای مختلف شناخته شده است.

باید در نظر داشت که بسیاری از فرصت های شغلی موجود برای شهروندان بنگلادش است و خارجی ها نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند. بسیاری از کارفرماها نیز پاسخی به شهروندان خارجی در هنگام ارسال رزومه نمی دهند و این کاریابی را بسیار سخت می کند.

کار کردن در اتریش برای ایرانی ها ممکنن است

بهترین مشاغل برای خارجی ها در بنگلادش

حال که به عنوان یک شهروند خارجی برای کار در بنگلادش اقدام می کنید، مسیرهای مختلفی وجود دارد که می تواند از آن ها بهره ببرید. برای مثال افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، شانس خوبی برای کاریابی در بنگلادش خواهند داشت. سایت های مختلفی نیز وجود دارد که تنها برای مدرسان زبان امکان های شغلی ایجاد می کنند. تسلط به زبان انگلیسی یکی از الزاماتی است که در بسیاری از مواقع شهروندان بنگلادشی به آن نیاز دارند و به همین دلیل است که باید به آن توجه ویژه داشت. در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهایی برای مهاجرت کاری به بنگلادش هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *