ویترین

کار در نیجریه

کار در نیجریه

هنگام اقدام برای کار در نیجریه مهاجران باید بازار کار، نحوه یافتن شغل و جنبه های فرهنگ تجاری را در نظر بگیرند. نیجریه یکی از بزرگترین اقتصادهای آفریقا است و چشم انداز کاری برای مهاجران بسیار ماهر خوب است و فرصت های موجود در بخش های مختلف وجود دارد. نیجریه با وجود ثروتش، با توجه به نابرابری ایمنی و مسائل فساد، همچنان از مطبوعات بین المللی بدی برخوردار است. مهاجرانی که در نیجریه کار می کنند ممکن است با وجود تلاش های مستمر این کشور برای اصلاحات در دنیای تجارت، خود را از مبارزات روزانه تلخ بیابند، در حالی که دیگران ممکن است تجربه آنها را در این کشور بپذیرند. این نوشتار راهنمای تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اطلاع رسانی هموطنان عزیز درباره شرایط کار در نیجریه می باشد. اقتصاد نیجریه در 25 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است.

کسانی که با حقوق بالا برای کار در نیجریه تشویق می شوند باید این هزینه را در مقابل هزینه های بالای زندگی بسنجند، به خصوص در مورد مراقبت های بهداشتی و تحصیلی محل اقامت و باید اطمینان حاصل کنند که هنگام مذاکره برای قرارداد نقل مکان به نیجریه، مقرراتی برای پوشش این هزینه ها در نظر گرفته شده است. پس از تغییر پایه و محاسبه مجدد تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2014 و همچنین کاهش تولید نفت در 3 سال گذشته، به نظر می رسد صنعت پتروشیمی بخش کوچکتری از اقتصاد (14٪) را نسبت به آنچه قبلا تصور می شد (35٪) تشکیل می دهد. بخش خدمات مسئول 52% تولید ناخالص داخلی کشور بسیار چشمگیرتر از 29% قبل از تغییر پایه است. با این وجود، بخش نفت و گاز هنوز 95% از صادرات نیجریه و تنها 10% از نیروی کار را تشکیل می دهد.

بازار کار در نیجریه

در حالی که پالایش نفت فقط مقدار کمی به تولید ناخالص داخلی نیجریه کمک می کند، درآمدهای دولت عمدتاً به بخش نفت وابسته است و بسیاری از مهاجران در نیجریه توسط شرکت های نفت و معدن استخدام می شوند. اقداماتی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد صورت گرفته است و صنایع عمده شامل تولید، منسوجات فرآوری مواد غذایی و داروسازی است.

بسیاری از مهاجران در صنایع زیر مشغول به کار در نیجریه هستند:

  • بانکداری
  • مخابرات
  • ساخت و ساز

مشاغل محبوب مهاجران در این بخش ها شامل مدیریت پروژه، توسعه کسب و کار، مهندسی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سیستم های فناوری اطلاعات و حسابداری رسمی است. جدای از مشاغل در این صنایع، مهاجرانی که دارای مهارت‌ های استثنایی در بخش روزنامه ‌نگاری، ارتباطات و علوم بهداشتی هستند، فرصت‌ های کاری بیشتری در اختیار خواهند داشت. بخش NGO (سازمان های غیر دولتی) همچنین کارفرمای مهمی است زیرا چندین آژانس و پروژه های سازمان ملل از نیجریه به عنوان پایگاه عملیاتی خود در غرب آفریقا استفاده می کنند.

بازار کار در نیجریه

یافتن کار در نیجریه

معمولاً مهاجران خارج از نیجریه اقدام به یافتن کار در نیجریه می کنند و بعد از آن به نیجریه نقل مکان کنند و مشغول به کار می شوند.  این مهاجران نیازی به جستجوی شغل در خاک نیجریه نخواهند داشت، اما باید برای رویارویی با چالش ‌های یک فرهنگ تجاری متفاوت آماده باشند و اگر همسر و فرزندی دارند، باید روند جابجایی افراد تحت تکفل خود را در نظر بگیرند که شامل امور مهاجرت و ویزا می شود. کارفرمایانی که کارگران خارجی استخدام می کنند باید از وزارت امور داخله سهمیه مهاجرت دریافت کنند. فقط کارگرانی که از دیگر جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) به نیجریه مهاجرت می کنند به مجوز کار نیاز ندارند. مهاجران باید با شرکت خود در مورد فرآیندها و مقررات ویزا مشورت کنند. مهاجرانی که انتقال درون شرکتی ندارند باید به دنبال کار در نیجریه باشند.

یکی از بهترین راه‌ های جستجوی شغل از طریق پورتال ‌های شغلی آنلاین زیر است:

نام پورتال ‌های شغلی آنلاینسال تاسیستعداد اعضا
Linkedln (بین المللی)2003830 میلیون نفر
MyJobMag (نیجریه)20112 میلیون نفر
Jobberman (نیجریه)20093 میلیون نفر

جویندگان کار علاقه مند به یک سازمان یا شرکت خاص ممکن است بتوانند مستقیماً از طریق وب سایت شرکت درخواست دهند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که نیجریه با سواستفاده هایی همراه است که حول پیشنهادهای شغلی می چرخد. به همین دلیل، مهاجرانی که در نیجریه به آنها پیشنهاد می دهند، باید با مشورت با سفارت محلی نیجریه خود و تلاش برای تماس با مهاجران در محل، مشروع بودن کارفرما را تأیید کنند.

شرایط دریافت ویزای کار نیجریه

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در نیجریه اشاره شده است:

نرخ بیکاری در نیجریه

فرهنگ کار و تجارت در نیجریه

با بیش از 250 گروه قومی مختلف و انبوهی از شرکت های چند ملیتی متعلق به خارجی. مهاجرانی که در نیجریه کار می کنند، مهاجران خود را در یک محیط تجاری بسیار متنوع و عمدتاً دلپذیر خواهند یافت. با این حال، سازگاری با زندگی کاری در نیجریه ممکن است به انعطاف و صبر زیادی نیاز داشته باشد. مهاجران در نیجریه اغلب در محیط تجاری متفاوتی با آنچه در خانه خود عادت کرده اند، کار می کنند، حتی اگر در یک شرکت خارجی کار داشته باشند یا از کشور دیگری در آفریقا باشند. زندگی تجاری نیجریه دارای ویژگی های عجیب و غریب خود است و درک آن از هر دو دیدگاه خرد و کلان برای موفقیت در کار در نیجریه مهم است. نیجریه برای اکثر مهاجرانی که در اینجا شروع به کار می کنند مکان بسیار متفاوتی برای خانه است.

تفاوت شرایط کار در کانادا

در حالی که قوانین رفتاری بسیار متفاوتی در میان فرهنگ‌ های مختلف کشور وجود دارد، آداب تجارت در تمامی نقاط نیجریه یکسان است. کلیدهای موفقیت مهاجران در این کشور سازگاری، انعطاف پذیری و برخی دانش فرهنگی پس زمینه است. لطفاً به یاد داشته باشید که در نیجریه تعدادی قومیت، فرهنگ و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که از همکاران در مورد سوابق آنها سؤال کنند تا به طور تصادفی به کسی توهین نکنند. همچنین صبر فضیلتی است که افراد هنگام تجارت یا کار در نیجریه به شدت به آن نیاز خواهند داشت. اغلب عاقلانه است که افراد جلسات مهم را از قبل برنامه ریزی کنند و روز قبل برای تأیید تماس بگیرند. متقاضیانی که مایل به کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط تجارت و کار در نیجریه هستند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *