ویزای کاری

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

امروزه بسیاری از افراد از جمله قشر پزشکان و پرستاران جهت بهبود شرایط کاری خود، به دنبال اخذ ویزای کار در برترین کشورهای جهان می باشند. اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک به دلیل نظام سلامت برتر، امکانات بالا و کیفیت زندگی مطلوب، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در هر کشوری جهت جذب پزشکان و پرستاران پروسه ای خاص در نظر گرفته شده است که مخصوص به همان کشور است و ممکن است با آزمون های عملی، دوره های کارورزی و تایید یا معادل سازی مدارک همراه باشد. یکی از مهم ترین موضوعاتی که پرستاران باید در کشور دانمارک مورد توجه قرار دهند فرآیند معادل سازی مدارک است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به شرایط و اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک می پردازیم.

  • شرایط کار پرستاران در کشور دانمارک چیست؟
  • آیا پزشکانن ایرانی می توانند در کشور دانمارک به کار مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد پزشکان و پرستاران در کشور دانمارک چقدر است؟
  • برای کار در رشته های پرستاری و پزشکی در کشور دانمارک تسلط به چه زبانی لازم است؟
  • متوسط درآمد پزشکان در دانمارک چه تفاوتی با متوسط درآمد در این کشور دارد؟

شرایط کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

در حال حاضر دانمارک یکی از کشورهای پیشتاز اروپایی در امر جذب و استخدام کادر پزشکی در کل اروپاست. پزشکان در این کشور علاوه بر برخورداری از متوسط درآمدی بالا و قدرت خرید بسیار بهتر همچنین از یک کیفیت زندگی برتری هم برخوردارند. مثلا با این که متوسط درآمد ماهانه کار در دانمارک 2023 حدود 5450€ (یورو) است، اما میانگین دستمزد کادر پزشکی (پزشکان و پرستاران) در این کشور اروپایی در حدود 8150€ (یورو) تخمین زده می شود. سطح درآمدی که در کل اروپا و در بین شاغلین رشته پزشکی درآمد بسیار جذاب و خوبی است:

مقایسه میانگین درآمدی در دانمارک÷

معادلسازی جهت اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

پرستاران در مقوله معادل سازی جهت اخذ ویزای کار باید در ابتدا مدارک خود را به همراه فرم درخواست تکمیل شده به سازمان نظام پزشکی دانمارک یا (Danish patient safety authority (DPSA ارسال نمایند تا این سازمان مدارک را مورد بررسی و تایید قرار دهد. تایید مدارک پرستاران در کشور دانمارک چندین ماه زمان می برد. توجه نمایید که پرستارانی که بیش از 6 سال از فارغ التحصیلی آن ها گذشته باشد جهت تایید مدارک خود باید حداقل یک سال سابقه کار رسمی تمام وقت ارائه نمایند.

مدارک لازم برای سازمان DPSA دانمارک جهت تایید به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی
  • رزومه تحصیلی و سوابق شغلی
  • ترجمه رسمی دانش نامه و ریز نمرات (تئوری و بالینی)
  • مدارک مربوط به سوابق شغلی
  • گواهی های حرفه ای
  • مدارک نظام پزشکی کشور مبدا متقاضی

در صورت تایید مدارک به متقاضی 3 سال فرصت داده می شود تا مجوز دائمی کار در دانمارک را اخذ نماید.

فراگیری زبان دانمارکی جهت اخذ ویزای کار دانمارک

متقاضی پس از تایید مدارک خود باید نسبت به فراگیری زبان دانمارکی در داخل یا خارج از کشور دانمارک اقدام نماید. آزمون زبان Prøve i dansk 3 یا (آزمون دانمارکی 3) که مورد نیاز فرد می باشد. پس از پایان دوره زبان و کسب حداقل امتیاز 7 از 10 به متقاضیان محترم اعطا می شود. متقاضیانی که تمایل به اخذ مدرک زبان خود در داخل کشور دانمارک دارند توجه نمایند که این آزمون 2 بار در ماه می تا ژوئن و نوامبر تا دسامبر در مراکز زبان کشور دانمارک برگزار می شود. متقاضیانی که دارای مدرک زبان دانمارکی می باشند به این نکته توجه نمایند که از زمان اخذ مدرک زبان آن ها تا ارسال مدارک به سازمان DPSA نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد.

استخدام موقت و دائم پرستاران در دانمارک

پرستاران باید تا حداکثر یک سال پس از گذراندن آزمون زبان دانمارکی خود، به منظور ارزیابی مهارت های بالینی و ارتباطی به کارورزی مشغول شوند. این دوره باید حداقل به مدت 6 ماه و 30 ساعت کار در هفته انجام گیرد. در صورت یافتن موقعیت شغلی مطلوب توسط شخص متقاضی، سازمان DPSA آن را تایید و برای فرد مجوز صادر می نماید. در صورت کسب بازخورد مثبت پس از دوره موقت در دانمارک، فرد می تواند مجوز کار به عنوان پرستار را دریافت نموده و در بیمارستان ها و مراکز درمانی دانمارک به کار مشغول شود.

مراحل اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

پزشکان باید پیش از ارسال مدارک خود به سازمان DPSA، کلیه مدارک خود را جهت بررسی و تایید به سازمان (Electronic Portfolio of International Credentials (EPIC ارائه نمایند. مراحل اخذ تاییدیه از سازمان EPIC عبارتند از:

مراحلتوضیحات
مرحله 1ساخت اکانت در سازمان EPIC که 125$ (دلار) هزینه در بر دارد.
مرحله 2احراز هویت با مدارکی نظیر عکس، اسکن پاسپورت و فرم های هویتی سازمان EPIC
مرحله 3آپلود دانش نامه پزشکی، ریز نمرات و مجوز طبابت برای تاییدیه اولیه سازمان EPIC*
مرحله 4ارسال درخواست به سازمان DPSA

* توجه نمایید که جهت دریافت گزارش تاییدیه مدارک باید سازمان DPSA انتخاب گردد تا سازمان EPIC پس از بررسی و تایید، مدارک را به صورت الکترونیکی به سازمان DPSA ارسال نماید. در صورت تایید مدارک متقاضی توسط سازمان DPSA فرد می تواند جهت انجام فرآیند اخذ مجوز Authorization اقدام کند.

مراحل اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

فرآیند اخذ مجوز Authorization توسط پزشکان در دانمارک

پس از انجام مراحل مربوط به تایید مدارک توسط سازمان EPIC، متقاضی باید مدرک زبان دانمارکی در سطح 3 را اخذ نماید، سپس فرد می تواند برای ثبت نام در آزمون پزشکی که شامل آزمون شفاهی و کتبی می باشد اقدام نماید، توجه نمایید که این آزمون 2 بار در سال برگزار می شود. پس از آن متقاضی باید در دوره های آموزشی 3 روزه در کشور دانمارک که مرتبط با قوانین این کشور می باشد و شامل دوره های سازمان خدمات درمانی دانمارک، حقوق بیمار و حقوق و الزامات متخصصین بهداشت و درمان می شود شرکت نماید.

استخدام موقت و مجوز طبابت پزشکان در دانمارک

پس از سپری نمودن با موفقیت آزمون پزشکی و شرکت در دوره های آموزشی کشور دانمارک، فرد می تواند بسته به گواهی تخصصی خود به صورت موقت استخدام شود که حداکثر زمان استخدام فرد یک ساله خواهد بود. پس از اتمام دوره استخدامی موقت افراد می توانند جهت اخذ مجوز طبابت خود به صورت مستقل در کشور دانمارک اقدام نماید و به کار در دانمارک بپردازند.

شرایط اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

پس از ارسال مدارک به سازمان DPSA دانمارک و دریافت نامه Authorization، شخص متقاضی باید مدارکی چون تمکن مالی و محل اسکان خود در این کشور و مدارک همراهان و غیره را به سفارت دانمارک ارائه نماید. در صورت تایید مدارک توسط سفارت و اعطای ویزا به فرد، متقاضی 3 سال فرصت خواهد داشت تا برای یادگیری زبان دانمارکی و گذراندن دوره های موقت شغلی به کشور دانمارک ورود کنند. شما عزیزان می توانید برای آشنایی با ریسک ها و مدارک لازم جهت اخذ این ویزا و اطلاع از آخرین تغییرات مربوط به سفارت کشور دانمارک با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از کارشناسان متخصص و وکلای مجرب مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سوالات پرتکرار درباب ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

پزشکان و پرستاران برای اخذ ویزای کار در این کشور موارد زیر را بررسی می نمایند:

  1. شرایط اخذ ویزای کار برای پرستاران در دانمارک چیست؟ پرستاران باید مدرک تحصیل خود را در این کشور معادل سازی کنند که این رویه توسط سازمان نظام پزشکی دانمارک صورت می گیرد.
  2. مدارک لازم برای تائید مدرک پرستاری در دانمارک چیست؟ ارائه مدارک هویتی و تحصیلی، گواهی های حرفه ای و سوابق شغلی که در صورت تائید مجوز، اقامت 3 ساله اعطا می گردد.
  3. استخدام پرستار خارجی در دانمارک به چه صورت است؟ پس از تائید مدرک تحصیلی، متقاضی می باید دانش زبان دانمارکی را تکمیل نماید و دوره های کارورزی را به مدت 6 ماه سپری کند.
  4. شرایط کار پزشکی در دانمارک چطور است؟ شخص باید با دانش زبان دانمارکی در سطح 3 و قبولی در آزمون ورودی که 2 بار در سال برگزار می گردد اقدام نماید.
  5. شرایط استخدام پزشکان خارجی در دانمارک چطور است؟ پس از قبولی در آزمون های ورودی و بسته به مقطع تحصیلی، فرد می تواند برای کار اقدام کند که مجوز اقامت 1 ساله اعطا می گردد.
4.5/5 - (4 امتیاز)

10 دیدگاه برای “ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

  1. میلاد گفت:

    سلام این درامد به صورت خالص حساب شده یا 40 درصد مالیات ازش کسر میشه و خالص دریافتی پایین تره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مبالغ به عنوان خالص دریافتی شما خواهد بود

  2. nikta گفت:

    سلام…. برای دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بعد از قبولی در آزمون علوم پایه….امکان ادامه تحصیل به طور مستقیم در دانمارک یا سوئد وجود نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به معادلسازی وجود داره

  3. ریحانه لشکری گفت:

    با سلام و تشکر از توضیحات جامع، آیا امکان اقدام برای این روش از طریق رشته علوم تغذیه وجود دارد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگه رشته شما جز رشته های پزشکی و یا پیرا پزشکی باشد بله میتونید اقدام کنید

    2. اسماعیل عباسپور گفت:

      با سلام.بنده پرستار متاهل و ۳۷ ساله با ۱۳ سال سابقه چطور به دانمارک مهاجرت کنم

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        باید برای ویزای مخصوص کادر درمان دانمارک اقدام کنید

  4. مصطفی گفت:

    سلام برای بنده یک مشکلی پیش امده که میخواستم از شما راهنمایی بگیرم. یکی از دوستان بنده در کشور سوئد مقیم هست . حالا از بنده نیز مدارکی به همراه مقداری پول دریافت کرده است و میگوید که برای من هم میتواند هم کاری هم اقامتی هم تحصیلی از کشور سوئد ویزا بگیرد . یعنی ویزای تحصیلی و اقامتی . حالا مسئله ای که برای بنده پیش آمده این هست . ایشون ماهانه مبلغی از بنده دریافت میکنند و میگویند که باید ماهانه مالیات بدهیم وگر پرداخت نکنیم دولت سوئد ویزای مارو لغو خواهد کرد . ایشاان همچنان میگویند که الان در حال نوبت دهی هست و به زودی دولت سوئد مارا فرا خواهد خواند و طبق گفته ایشان الان 10 نفر به نوبت ما مانده است . حالا این بار هر وقت میگویم که مدارک و اسنادی دال بر اینکه به اسم بنده اقدام کردید را برایم بفرستین هر بار با یک بهانه ای رد میکنند . حتی گفتم از برگه مالیاتی که به اسمم واریز میکنید برایم بفرستین ولی نمیفرستند . حالا شما بگین بنده چه کارهایی باید انجام بدهم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما دیگر هیچ پولی واریز نکنید تا شواهد و مدارکی برای شما ارسال کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *