ویزای تحصیلی

کالج دنیس گابور

کالج دنیس گابور

کالج دنیس گابور به عنوان یک کالج خصوصی که مجوز فعالیت آن توسط دولت مجارستان به تصویب رسیده است در شهر بوداپست در این کشور فعالیت می کند. این کالج یکی از موسسات برتر آموزش عالی در مجارستان و اروپای مرکزی و شرقی در زمینه انفورماتیک محسوب می شود. کالج دنیس گابور جزء اولین موسسات آموزش عالی بود که آموزش از راه دور و برخی از روش های یادگیری الکترونیکی را معرفی کرد، هر دو دوره آموزشی (تمام وقت و از راه دور) با محتوای مطالعه آنلاین پشتیبانی می شوند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به گردآوری اطلاعاتی در خصوص کالج دنیس گابور پرداخته اند، امید است پس از مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص این دانشگاه کسب کرده باشید.

آشنایی با کالج دنیس گابور

این دانشگاه (به مجارستانی: Gábor Dénes Főiskola) در سال 1992 میلادی تاسیس شد. این کالج یک موسسه آموزش عالی است که توسط کمیته اعتبار دهی مجارستان به طور رسمی معتبر شناخته شده است. نام این کالج از فیزیکدان مجارستانی با نام دنیس گابور گرفته شده است، دنیس گابور مهندس برق و مخترع بود که بیشتر به دلیل اختراع هولوگرافی شهرت پیدا کرده است که بعدها به خاطر این اختراع موفق به اخذ جایزه نوبل فیزیکی در سال 1971 میلادی شد. بیشتر از 11 هزار نفر از فارغ التحصیلان این کالج به عنوان فردی حرفه ای در زمینه های مختلف مشغول به کار شده اند.

تحصیل در کالج دنیس گابور

این دانشکده دوره و برنامه هایی را ارائه می دهد که در نهایت منجر به دریافت مدارک آموزش عالی می شود که در سراسر دنیا معتبر است. در کالج دنیس گابور به غیر از اصول ابتکاری و دروس علمی به روز به دانشجویان در زمینه های اصلی حرفه نیز آموزش داده می شود. به این ترتیب دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار مرتبط با رشته تحصیلی آماده خواهند شد. در حال حاضر کالج دنیس گابور 3 دوره مختلف BSc، 5 دوره آموزش حرفه ای بعد از دوره متوسطه و 4 دوره تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. دوره های آموزشی در کالج دنیس گابور به زبان انگلیسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره آموزشی شرکت کنند و پس از آن سال تحصیلی را آغاز کنند.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک تحصیلی لیسانس و دوره تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی یا معادل آن الزامی است. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه در اولین قدم بر اساس برنامه مطالعاتی انتخاب شده فرم مورد نظر را به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس از آن به بارگذاری مدارکی مثل: ارائه اسکن از پاسپورت معتبر و مدت دار، ترجمه انگلیسی از گواهی مقطع متوسطه (در صورت لزوم ارائه سایر اسناد آموزشی)، رزومه تحصیلی دقیق و کامل و اثبات پرداخت هزینه های برنامه تحصیلی (کپی حواله بانک) بپردازید. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید ممکن است از شما درخواست شود برای مصاحبه آماده شوید. پس از آن کمیته پذیرش درخواست شما را به طور کامل بررسی می کند و نتیجه به شما اعلام می شود.

تحصیل در کالج دنیس گابور

خدمات دانشجویی در کالج دنیس گابور

تمامی دانشجویان این کالج به کتابخانه الکترونیکی دسترسی دارند علاوه بر این طبق توافقات حاصل شده دانشجویان کالج دنیس گابور می توانند به کتابخانه دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است، در تمامی نقاط ساختمان دسترسی به WIFI برای دانشجویان وجود دارد. بیشتر برنامه های اجتماعی، رویداد های ورزشی و فعالیت های اوقات فراغت توسط اتحادیه دانشجویان (DGO- HOK) برگزار می شود. این انجمن هر ساله اردو، مهمانی و مسابقات ورزشی مختلف برگزار می کند. دنیس گابور به برگزاری کارگاه های دانشجویی که شامل: گرافیک 3D و حیوانات اهلی، نقاشی دیجیتال، برنامه وب، توسعه برنامه اندروید و رباتیک و ساخت و ساز می پردازد.

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی که موفق به اخذ پذیرش از کالج دنیس گابور شده باشند می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان انجام دهند. به این منظور ارائه مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مجارستان الزامی است. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند دریافت ویزای تحصیلی به مقاله شرایط ویزای تحصیلی در مجارستان رجوع کنند.

  • ارائه پذیرش تحصیلی صادر شده از دانشگاه مورد نظر در مجارستان
  • تکمیل فرم درخواست
  • اثبات پرداخت شهریه
  • گذرنامه (حداقل 6 ماه از تاریخ ورود معتبر است)
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه درمانی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور مجارستان (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)
  • اثبات بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه
  • 3 پاکت تمبر خطاب به متقاضی

هزینه تحصیل در دنیس گابور

پیش از بررسی شهریه این کالج باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه درخواست برای کلیه دوره های ارائه شده در این کالج 100€ (یورو) است، دقت داشته باشید که این مبلغ قابل استرداد نمی باشد. جدول زیر نشان دهنده هزینه های تحصیل در دوره های مختلف کالج دنیس گابور است.

دوره آموزشیشهریه
دوره مقدماتی (برای دانشجویان کشور های اتحادیه اروپا)2200€ (یورو)
دوره مقدماتی (برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا)2500€ (یورو)
برنامه های کارشناسی (BSc) (برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا)2200€ (یورو)
برنامه کارشناسی (BSc) (برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا)2500€ (یورو)

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص کالج دنیس گابور کسب کردید، اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در کشور مجارستان اقامت داشته باشید و مشغول به کار شوید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در مجارستان بپردازید. همچنین این امکان برای متقاضیان وجود دارد که طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های تخصصی بهره مند شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *