ویزای تحصیلی

کالج زبان در انگلستان

کالج زبان در انگلستان

سالیانه جمعیت زیادی از دانشجویان در راستای ارتقا سطح زبان خود راهی انگلستان می شود. هدف اصلی این افراد شرکت در کالج زبان در انگلستان است. آمارها نشان می دهد تعداد این دانشجویان در هر سال به 600000 نفر می رسد. دوره هایی که در کالج های زبان ایرلند، اسکاتلند، انگلستان و ولز برگزار می گردد، مختص تمامی سنین و کلیه سطوح می باشد. البته باید شانس ویزایی با این پذیرش ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. مقاله پیش روی شما توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری، تهیه و تنظیم گردیده که حاوی اطلاعات بیشتری در این مورد است. لذا این موسسه به متقاضیان این امر تاکید دارد همین حالا به مطالعه آن بپردازید.

فواید شرکت در کالج زبان در انگلستان

در این بخش از مقاله قصد داریم فواید آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را در کالج زبان این کشور مورد بررسی قرار دهیم. افرادی با اهداف مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و غیره عزم خود را برای مهاجرت به انگلستان جزم می کند، ضروری است در کلاس هایی که در کالج زبان انگلیسی در انگلستان برگزار می گردد، شرکت نموده و آموزش های لازم را ببیند.

شرط اولیه مهاجرت به کشور انگلستان، تسلط کافی بر زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی، زبان تکلم مردمان این کشور است و یک شخص خارجی برای برقراری ارتباط های روزمره، شغلی و غیره باید دانش کافی در این زبان را داشته باشد. یادگیری زبان در کالج زبان در کشور انگلستان، به صورت گروهی و تقریبا تفریحی برگزار می گردد، لذا کلاس های آموزشی از بازده بسیار بالایی برخوردار هستند. گرفتن لهجه اصلی انگلیسی در تکلم، از جمله مزایای یادگیری زبان در کالج های زبان انگلیسی این کشور است. قطعا آموزش دوره زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان بسیار مفیدتر و سریع تر از باقی کشورهایی است که این دوره ها را برای متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل در دوره زبان برگزار می نمایند. کشور انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

استانداردهای زبان انگلیسی در کالج زبان در انگلستان

همان طور که گفته شد یکی از استانداردهای آموزشی جهت یادگیری زبان در کالج زبان، لهجه اصلی و تلفظ های درست و صحیح کلمات است. بنابراین می توان گفت که یک فرد خارجی با آموزش در این کالج ها می توان در صحبت به زبان انگلیسی، به صورت native (بومی) و همانند مردمان این کشور عمل کند. اساتیدی که در این کالج ها، مسئولیت تدریس زبان را بر عهده دارند، بسیار مجرب، مشهور و عالی رتبه هستند. شرکت در همایش ها و سمینارهای مختلف آموزشی به جهت آشنایی با فرهنگ انگلستان از دیگر استانداردهای یادگیری زبان در این کالج ها به شمار می رود. دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، نیز با شرکت در این دوره ها می توانند به توانایی لازم در صحبت به زبان انگلیسی برسند.

انگلستان، مهد زبان انگلیسی

به طور یقین، انگلستان، مهد زبان انگلیسی است. برای این ادعا دلایل بسیار قوی و قانع کننده ای وجود دارد. حضور دانشجو در جو انگلیسی زبانان و کیفیت بالای آموزشی، می تواند رشد و پیشرفت یادگیری او را صدچندان سازد. لذا افراد خارجی با شرکت در کلاس های کالج زبان در انگلستان قادر خواهند بود در کوتاه ترین زمان ممکن تسلط کافی و مهارت های لازم را به دست آورند.

یک کشور انگلیسی زبان، این بستر را برای شخص خارجی فراهم می سازد که همزمان با یادگیری زبان در کلاس های آموزشی، زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار گرفته با به صورت همزمان و روزانه با مردمان این کشور در گپ و گفت باشد. این موضوع آنچنان در زندگی فرد تاثیرگذار است که وی پس از گذشت چند روز، حتی قادر است کلیه تفکرات ذهنی خود را به زبان انگلیسی در ذهن خود مرور کند و در حقیقت به زبان انگلیسی فکر کند.

زبان و شرایط مساعد کار در انگلستان

شرط اصلی جستجوی کار در انگلستان، تسلط به زبان انگلیسی است. یک فرد خارجی، اگرچه برای اشتغال در این کشور به مهارت های دیگری نظیر دارا بودن روابط عمومی قوی، تحصیلات بالا، داشتن حرفه و تخصص در زمینه ای مشخص نیاز دارد. اما مهارت در زبان انگلیسی از مهمترین و اصلی ترین آن ها است. کارفرمایان انگلیسی برای جذب نیروی مورد نظر خود، افراد دارای دانش زبان انگلیسی را در اولویت قرار می دهند. از سویی دیگر، این امکان فراهم است که افراد خارجی که توانایی لازم در صحبت به زبان انگلیسی را ندارند، می توانند در دوره های آموزشی و یادگیری زبان در کالج زبان در انگلستان شرکت نموده و به آمادگی لازم برسند.

سرویس ها و خدمات کالج زبان در انگلستان

سرویس ها و خدمات کالج زبان انگلستان

هر چند آموزش زبان انگلیسی از خدمات اصلی کالج زبان در انگلستان است، اما سرویس هایی مانند برگزاری مسابقات ورزشی و تورهای تفریحی، فعالیت های اجتماعی نظیر تماشای فیلم، حضور در ورزشگاه های مختلف و غیره از جمله مزیت های کالج های زبان در انگلستان است که به نحو احسن سرویس دهی می شوند. همچنین سرویس های دیگری در این کالج ها ارائه می گردد که مختص متقاضیان کمتر از 18 سال است. این امکانات شامل محل اقامت (خوابگاه های شبانه روزی)، سرو وعده های غذایی روزانه، سرویس رفت و آمد و غیره می گردد. متقاضیان با اختیار و انتخاب خود می توانند از این سرویس ها و خدمات بهره مند گردند. گفتنی است برخی از سرویس های مذکور هیچ گونه هزینه ای برای متقاضی دربرنداشته و کاملا رایگان است.

هزینه کالج زبان در انگلستان در 2023

کالج زبان در این کشور زمانی از کیفیت بالای آموزشی و علمی برخوردار هستند که ازسوی موسسات British Council و English UK مورد تایید قرار گرفته باشند. انگلستان دارای ده ها کالج زبان است. این مراکز آموزشی در شهرهای مختلف این کشور پراکنده شده اند. فهرست برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  • (Rose of York Language School (ROY
  • (London School of English (LSE
  • Wimbledon Language Academy
  • (Language Studies International (LSI
  • Berlitz School of English
  • A2Z College of Manchester

بازرسی و تعیین صلاحیت های دوره ای و همچنین کیفیت آموزشی و خدماتی این موسسات بر عهده موسسات ارزیابی انگلستان است. در سال 2021 میلادی میزان شهریه دوره های یکساله زبان بین 2000£ الی 15000£ (پوند) بوده است. قیمت دوره ها در کالج های مختلف، متفاوت است و دلیل آن شامل موارد زیر می گردد:

  • کیفیت سرویس ها و خدمات کالج
  • برند کالج و شهرت آن در جهان
  • میزان اعتبار کالج نزد Border Agency و موسسات English UK و British Council
  • نوع دوره های ارائه شده (تخصصی بودن و آزمون های بین المللی)
  • محل کالج
  • طول دوره آموزش زبان

شانس اخذ ویزا با پذیرش کالج زبان انگلستان

حقیقت این است که در غالب کشورهای دنیا تنها کسانی که می توانند بدون داشتن مدرک زبان معتبر برای تحصیل ویزا بگیرند، زیر 18 ساله ها هستند. سایر افراد در صورتی که بخواهند صرفا بر مبنای پذیرش کالج زبان برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند، در اکثر کشورها موفق به اخذ ویزا نمی شوند و انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال 2023 تنها کشورهایی که با پذیرش کالج زبان هم ویزا صادر می کنند فرانسه، مجارستان، ترکیه، مالتا و اتریش هستند. منتهی تنها در فرانسه، مجارستان و ترکیه نوع ویزا اقامتی (type D) است و قابلیت تبدیل و تمدید در محیط را دارد.

پس بهتر است اگر کسی نمی خواهد زبان انگلیسی را در ایران بیاموزد، ابتدائا به سراغ کشوری مثل مجارستان یا ترکیه برود و سپس از آن جا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیس اقدام کند تا با ردی ویزا مواجه نشود. برای آگاهی از هریک از موارد یاد شده در بالا و کسب مشاوره های لازم با مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

سوالات متداول درباب کالج زبان در انگلستان

ابهاماتی که در خصوص کالج زبان انگلیس وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • دوره های زبان آموزی در انگلستان چه مدت است و چه هزینه ای دارد؟ میزان هزینه ها بستگی به مدت دوره دارد، دوره ها از یک ماه تا یکسال بوده و هزینه ها نیز از 1500£ تا 10000£ (پوند) و بلکه کمتر از این یا بیشتر بنا به نوع کالج و دوره می باشد.
  • آیا می توان پس از تکمیل دوره زبان در انگلستان به اقامت رسید؟ معمولا دوره های کوتاه مدت کمتر از 3 ماه این امکان را دارند تا برای 3 ماه دیگر تمدید شوند اما امکان تمدید با توجه به تایپ ویزای شما اگر مثلا D باشد ممکن است.
  • در حال حاضر شرایط اخذ ویزا در دوره های زبان برای ایرانیان به چه صورت است؟ سن کمتر از 17 سال و افرادی که فاصله تحصیلی ندارند شانس اخذ ویزا دارند. اما متقاضیان بالاتر از این سن حتما بایستی در مورد شرایطشان با مشورت وکیل اقدام نمایند، زیرا شانس اخذ ویزا بستگی به عوامل متعددی دارد.
  • دوره های زبان در انگلستان در چه زمانی ارائه می گردد؟ دوره های زبان بسیار متنوع و شروع ترم های زیادی دارند. می توان گفت برای شرکت در هر دوره می توان در هر ماه سال اقدام نمود.
  • آیا می توان با دوره زبان و پذیرش مشروط دانشگاهی ویزای تحصیلی درخواست نمود؟ بله، در صورتی که شما با یک وکیل مشورت نمائید. با توجه به آگاهی از شرایط شما می تواند برای اخذ ویزا به شما کمک نماید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *