ویترین

گواهینامه بین المللی افغانستان

گواهینامه بین المللی افغانستان

گواهینامه بین المللی افغانستان یا همان IDP افغانستان مجوز معتبری است که به دارنده آن اجازه رانندگی در بیش از 150 کشور جهان را فراهم میکند. این مجوز حاوی اطلاعاتی مثل نام، عکس و اطلاعات مربوط به رانندگی فرد به 12 زبان رایج دنیا است. لازم به ذکر است که گواهی نامه های بین المللی افغانستان در سه نوع گواهی نامه های یک ساله، دو ساله و سه ساله برای متقاضیان صادر می شود. ضمن اینکه هزینه درخواست این گواهی نامه نیز بسته به مدت اعتبار آن متفاوت بوده و از 49$ تا 59$ (دلار) متغیر است. مطمئنا با اخذ مشاوره های تخصصی از کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ تمامی مدارک و مجوزهای سفر خود از جمله ویزا و اقامت خارجی می توانید موفق عمل کنید.

همراهان عزیز توجه نمایید بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی میسر نمی باشد.

گواهینامه بین المللی رانندگی افغانستان

اگر شما یک راننده بین المللی هستید، می توانید تا زمانی که گواهینامه رانندگی خود در افغانستان معتبر است استفاده کنید. زمانی که در این کشور هستید باید گواهینامه رانندگی افغانی بگیرید، اما تا آن زمان می توانید از گواهینامه بین المللی خود استفاده کنید. هنگام رانندگی در افغانستان باید به چند نکته توجه داشت. ریاست وسایط موتوری در افغانستان قوانین بسیار سختگیرانه ای را در مورد رانندگی اجرا می کند. اگر قصد دارید در این کشور رانندگی کنید، باید در آزمون بین المللی رانندگی شرکت کنید. امتحان ساده است و می توان آن را به صورت آنلاین تکمیل کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که تنها پس از تکمیل این آزمون، پاسپورت شما اجازه گردش در افغانستان را خواهد داشت.

گواهینامه بین المللی افغانستان چیست؟

در واقع گواهی نامه بین المللی افغانستان یک نوع مجوز برای رانندگان افغانستانی است که تمایل به رانندگی بدون مانع و با خیال راحت در خارج از کشور هستند. گواهینامه ملی افغانستان فقط به فرد امکان رانندگی در داخل این کشور را فراهم می کند، در حالی که اگر فرد قصد خروج از مرزهای افغانستان با خودرو شخصی را داشته باشد بایستی حتما علاوه بر به همراه داشتن گواهینامه ملی همچنین گواهی نامه بین المللی نیز داشته باشد. پس لازمه انجام یک سفر خارجی مطمئن از مبدا افغانستان با خودرو شخصی عبارت است از:

لازمه انجام یک سفر خارجی مطمئن از مبدا افغانستان با خودرو شخصی

پس در حقیقت گواهی نامه بین المللی افغانستان شامل یک کارت با مدت اعتبار مشخص و نیز دفترچه ای به شکل پاسپورت بوده که ترجمه ای از گواهینامه رانندگی صادره توسط دولت افغانستان به 12 زبان رایج دنیا می باشد. در ادامه همین مبحث به توضیحات تکمیلی درباره نحوه درخواست و هزینه گواهی نامه بین المللی افغانستان می پردازیم.

استعلام گواهی نامه بین المللی افغانستان

استعلام گواهی نامه بین المللی افغانستان راستی آزمایی و تایید اصل بودن مدرک مذکور است. گواهینامه بین المللی افغانستان یک گواهی نامه رانندگی بین المللی است که فرد با دارا بودن آن می تواند تا 6 ماه در کشور ایران و دیگر کشورها رانندگی کنند. این گواهی نامه رانندگی قانونی در 150 کشور را قانونی اعلام می کند و تا 1 سال معتبر است. برای استعلام گواهینامه بین المللی افغانستان باید به سایت ارائه دهنده مجور وارد شوید و کشور مربوطه و شماره گواهی نامه را وارد نمایید.

مزایای اخذ گواهینامه بین المللی افغانستان

همان طوری که در مطالب گذشته نیز بیان شد، اتباع افغانستان برای رانندگی وسیله نقلیه شخصی یا اجاره ای در یک کشور خارجی مثلا در ایران نیازمند داشتن گواهی نامه بین المللی افغانستان هستند. حالا اتباع افغانستانی با دریافت این گواهی نامه می توانند از مزایا و امتیازات برخورداری از آن استفاده کنند. از امتیازات مهم و برجسته دریافت گواهی نامه بین المللی افغانستان می توان به تایید فوری، فرآیند درخواست آسان و سریع، اعتبار 1 الی 3 ساله، حمل آسان و نیز مورد تایید در بیش از 150 کشور جهان اشاره کرد. علاوه بر این، داشتن گواهی نامه بین المللی افغانستان امتیازات ویژه زیر را نیز برای دارنده آن درپی دارد:

  • هوشمند یا اسمارت بودن گواهی نامه بین المللی
  • امکان اجاره خودرو در سراسر جهان
  • استفاده از این مدرک به عنوان کارت شناسائی
  • سازگار با سامانه کارتخوان در برخی از کشورهای جهان
  • امکان رانندگی در هنگام مهاجرت به کانادا

انواع گواهی نامه بین المللی افغانستان

پس از تحویل درخواست گواهی نامه بین المللی، کلا بین 7 الی 10 روز طول می کشد تا گواهی نامه مذکور به دست متقاضیان برسد. برای اطلاع از شرایط درخواست این گواهی نامه حتما ادامه این بحث را مطالعه نمائید. اما قبل از شروع فرآیند درخواست بایستی بدانید که این گواهی نامه دارای انواع مختلفی (نوع A، B، C، D و E) است و بر اساس علاقه و تمایل و نیز نوع گواهینامه ملی، هر متقاضی می تواند نسبت به انتخاب یکی از آنها به شرح زیر اقدام نماید:

انواع گواهی نامه بین المللی افغانستان

شرایط درخواست گواهینامه بین المللی افغانستان

غالبا گواهی نامه های بین المللی افغانستان در سه نوع گواهی نامه های یک ساله، دو ساله و سه ساله برای متقاضیان صادر می شود. شرط اصلی و اولیه برای درخواست گواهی نامه بین المللی افغانستان نیز داشتن گواهینامه ملی صادره توسط خود دولت افغانستان می باشد. چراکه اصولا مبنا برای صدور گواهینامه بین المللی نیز داشتن گواهینامه ملی است. متقاضیان برای انجام این درخواست می توانند از طریق سفارش آنلاین اقدام نمایند. در حال حاضر، بهترین گزینه برای دریافت سریع و آسان گواهی نامه بین المللی افغانستان، سفارش از طریق سایت سازمان جهانی اتومبیلرانی به نشانی https://internationaldriversassociation.com/ می باشد. متقاضیان در این سایت می توانند با طی مراحل زیر نسبت به درخواست گواهی نامه بین المللی اقدام نمایند:

مراحل درخواست گواهینامه بین المللی افغانستان

اولین اقدام در طی درخواست آنلاین، تعیین نوع گواهی نامه بین المللی بر اساس مدت اعتبار و هزینه گواهی نامه است. بر اساس دسته بندی موجود سه نوع گواهینامه شامل گواهینامه 1 ساله حدود 49$ (دلار)، گواهینامه 2 ساله حدود 55$ (دلار) و گواهینامه 3 ساله حدود 59$ (دلار) وجود دارد. ورود اطلاعات مربوط به راننده مرحله بعدی این کار است. در ادامه نیز متقاضیان با پرداخت هزینه صدور به مرحله تایید هویتی و تایید نهایی درخواست هدایت می شوند.

مدارک لازم جهت اخذ گواهی نامه بین المللی افغانستان

اکنون که با شرایط کلی درخواست گواهی نامه بین المللی افغانستان آشنا شدید، بهتر است درباره مدارک لازم در اینباره نیز بدانید. مدارک مورد نیاز برای این امر عبارتند از:

  • اسکن صفحه نخست پاسپورت به طور کامل و واضح
  • یک اسکن صفحه روی گواهی نامه رانندگی ملی شما (موتورسيکلت، پايه دو، يک و غیره)، داشتن تاریخ معتبر بر روی گواهی نامه الزامی است.
  • اسکن یک قطعه عكس تمام رخ 3 × 4 با پس زمینه سفید
  • واریز هزینه درخواست گواهی نامه بین المللی
  • تکمیل فرم درخواست

مدارک لازم جهت اخذ گواهی نامه بین المللی افغانستان

گواهینامه افغانستان در ایران اعتبار دارد

گواهینامه افغانستان در ایران اعتبار دارد و این گواهینامه رانندگی بین المللی در ایران به مدت محدود 6 ماه معتبر است. به این معنا که اگر فردی در افغانستان گواهینامه رانندگی بین المللی را اخذ کرده باشد و به ایران مهاجرت کند، طبق قوانین ایران می تواند فقط 6 ماه با آن گواهینامه بین المللی در ایران رانندگی کند و پس از آن باید برای اخذ گواهینامه رانندگی ایرانی اقدام کند.

شرایط اخذ گواهینامه اتباع برای شهروندان افغانستانی در ایران

مطابق قوانین ایران، دارندگان پاسپورت افغانستانی یا دارندگان کارت آمایش مقیم ایران جهت اخذ گواهینامه اتباع مشکلی ندارند. منتها قبل از درخواست گواهینامه اولا هویت این متقاضیان توسط سفارت افغانستان محرز شده، ثانیا اقامت آنها توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه تایید شده و ثالثا دوره های آموزشی لازم را در آموزشگاه های رانندگی طی کرده باشند. ضمنا اعتبار گواهینامه اتباع در ایران یکساله است اما هزینه صدور این گواهینامه با هزینه گواهینامه شهروندان ایرانی تفاوتی ندارد.

به جز آلمان، تحصیل در نروژ 2022 نیز رایگان بوده و به همین دلیل دانشجویان زیادی هستند که در پی اخذ پذیرش و اپلای از دانشگاه های معروف و معتبر نروژی هستند. جدا از بحث هزینه تحصیل در نروژ، مزیت دیگر ادامه تحصیل در این کشور اروپایی فرصت های ایده آل برای کار دانشجوئی در نروژ می باشد. پس هموطنان عزیز می توانند با اخذ اطلاعات تکمیلی از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان الزامات برای اخذ ویزای تحصیلی در نروژ قرار گیرند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

127 دیدگاه برای “گواهینامه بین المللی افغانستان

  1. زینب حیدری گفت:

    سلام
    من گواهی نامه افغانستان دارم ولی ازاعتبارش گذشته
    می توانم گواهی نامه بین المللی ویاگواهینامه ایران بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید اعتبار داشته باشد

  2. احسان صالحی گفت:

    سلام وقتتون بخیر وخسته نباشید
    بنده ایرانم پاسپورت دارم و متاهل هم هستم گواهینامه ملی افعانستان رو هم دارم سوالم اینه که اگر بین المللی بگیرم میشه با ماشین سنگین تو ایران برای فرد دیگری کار کرد یا خیر ؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر گواهینامه شما در افغانستان هم مربوط به پایه 1 باشه، بله می تونید

    2. حامد گفت:

      سلام داداش شرایط سنی برای دریافت گواهینامه پایه یک در افغانستان چیه

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما حداقل باید 18 سال داشته باشید

  3. ادریس نظری گفت:

    سلام خسته نباشید بنده گواهی نامه رانندگی ملی افغانستان دارم و پاسپورت هم دارم چگونه میتوانم گواهی نامه بین المللی درخواستم بدم.
    ممنون از مشوره و لطف شما موفق باشید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید، ما شما رو راهنمایی می کنیم

  4. محسن گفت:

    من گواهینامه ندارم میخواهم بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امکان پذیر نیست

  5. مهدی سلطانی گفت:

    سلام وقت بخیر من از یکی دونفر پرسیدم میگن گواهینامه بین‌المللی افعانستان تو ایران اعتبار نداره
    این یعنی چی ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گواهینامه ای که شما در افغانستان دریافت کردید، در ایران اعتبار نداره.
      در صورتی که گواهینامه بین المللی بگیرید، می تونید استفاده کنید

  6. احسان الله گفت:

    سلام من گواهینامه رانندگی بین المللی افغانستان دارم سه ساله جدید دوسال وقت دارد ایلامیان دارد باگواهینامه ایرانی تبدیل کنم بین الملی یا ملی لطفا رهنمایی کنید ممنون اگرامکان دارد کدام مدارک نیاز است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بخواهید می تونیم یک گواهینامه بین المللی براتون بگیریم که در ایران هم اعتبار داره
      مدارک مورد نیازش پاسپورت بعلاوه گواهینامه

  7. اصیلا گفت:

    سلام من اتباع افغانستانی هستم توی ایران
    میخام گواهینامه بین المللی رانندگی رو از ایران بگیرم البته قانونی آمدم ایران و پاسپورت و تذکره هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر گواهینامه افغانستان رو دارید، می تونید اقدام کنید برای گرفتن این گواهینامه

  8. رامز گفت:

    سلام من پاسپورت و ویزا دارم و گواهینامه ملی افغانستان هم دارم میتونم گواهینامه ایرانی بگیرم آیا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید ازدواج کرده باشید.
      ولی می تونید گواهینامه بین المللی بگیرید که در ایران هم تایید هست

      1. غلامرضا گفت:

        سلام من دارای کارت آمایش هستم و گواهینامه بین المللی افغانستان دارم میتونم درایران رانندگی کنم ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          اگر گواهینامه شما بین المللی باشه، بله می تونید

  9. ذاکرعطایی گفت:

    سلام
    من گواهینامه ملی دارم اما تاریخش ۳سال گذشته
    میتوانم گواهینامه بین المللی بیگرم؟
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر اول باید اون رو تمدید کنید

  10. شهروز گفت:

    سلام خسته نباشید بنده پاسپورت واقامه قانونی یکساله دارم متأهل هم هستم اما خانومم پاسپورت نداره آیا امکان اخذ گواهینامه بین‌المللی ویا ایرانی وجود داره لطفا راهنمایی کنید (ضمنا بنده مقیم یزد هستم که اداره اتباع می‌فرمایند باید زوجین پاسپورت داشته باشند قابل حل است)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید این موارد رو داشته باشید:
      1- سند معتبر که نشون دهنده ازدواج رسمی شما باشه
      2- گواهی عدم سوء پیشینه
      3- نامه اقامت قانونی شما در ایران
      همه این ها بعلاوه مدارک دیگه که برای ایرانی ها وجود داره لازم هست.
      به پلیس +10 مراجعه کنید بیشتر شما رو راهنمایی می کنند

  11. mohamdali گفت:

    سلام من ۲۰ سال سن دارم کارت آمایش دارم تا و متاهلم میتونم گواهینامه بین المللی بگیرم پاسپورت ندارم و تا حالا افغانستان رو به چشم ندیدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید پاسپورت رو قطعا داشته باشید

      1. mohamdali گفت:

        چجور پاسپورتی و از کجا باید بگیرم

        1. امیر جلالی گفت:

          پاسپورت یک مدرک شناسایی بین المللی هست که باید از طرف کشور خودتون صادر بشه

  12. Nadershah گفت:

    سلام من برگه آمایش ایران رادارم وگواهینامه ملی راهم دارم چی بایدکنم که گواهینامه بین المللی بخودبگیرم ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید حتما پاسپورت داشته باشید، اگر پاسپورت رو دریافت کردید، با مشاورین ما تماس بگیرید تا روند دریافت گواهینامه رو برای شما پیگیری کنند

  13. یاسین گفت:

    سلام من اتباع هستم دارای کارت آمایش دارای گواهینامه بین المللی از افغانستان آیا در ایران اعتبار دارد بیمه جوابگو هست یانه ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گواهینامه بین المللی در سراسر جهان دارای اعتبار هست

  14. علی شریفی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پدرم تخت پوشش بهزیستی است و کارت آمایش دارم و نامه گرفتم از بهزیستی ب این موضوع ک پدرم تحت پوشش است و برای اداره کل اتباع بردم برای گرفتن گواهینامه ولی کارمنداعه اونجا گفتن دیگ با نامه کاری انجام نمیدن و باید کارت معلولیت بگیرم از بهزیستی ولی بهزیستی ام مراجعه کردم گفتن ب اتباع کارت معلولیت نمیدن من باید چیکار کنم واسه گواهینامه ؟:/

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست این سوالات رو از دفاتر پلیس +10 بپرسید تا بهتر شما رو راهنمایی کنند

  15. علی هزارستانی گفت:

    باسلام وعرض ادب
    اتباعی که کارت امایش دارندوکارت امایش راتحویل داده وپاسپورت گرفته اند(به اصطلاح تغییر وضعیت اقامت)یکی از شروط اصلی دریافت گواهینامه تاهل است.
    شرط تاهل برای دارندگان کارت امایش که بستگان درجه یک مدافعین وشهدای حرم..افراد معلول یا دارای بیماری خاص..وافراد تحت پوشش بهزیستی..ودانشجویان الزامی نیست..درغیر اینصورت حتما باید متاهل باشید…

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همینطور هست

  16. محمود گفت:

    سلام وقت بخیر من اتباع افغانستان هستم ولی موقیم ایرانم کارت آمایش دارم گواهینامه رانندگی افغانستان هم دارم ولی تاریخش تموم شده میخوام گواهینامه رانندگی ایران رو بگیرم آیا امکان دارد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید برای گواهینامه خودتون رو به گواهی نامه بین المللی تبدیل می کردید.
      در رابطه با قوانین داخلی ایران اطلاع دقیقی در اختیار نداریم وتوصیه می کنیم از مراکز رسمی سوال بفرمایید

  17. ذبیح الله گفت:

    سلام من کارت امایش دارم و پاسپورت سفید ک وقت داره ولی ویزا نشده ایا میتونم گواهینامه بین الملل بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید گواهینامه ملی هم داشته باشید

  18. نذیراحمد نوری گفت:

    سلام یکی از دوستانم از افغانستان برایم گواهی نامه بین المللی مگیره که دارای بار کود هم میباشد آیا امکان داره چنین چیزی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که گواهینامه داشته باشید بعلاوه پاسپورت، این امکان پذیر هست کاملا

  19. داود گفت:

    سلام من 22 سالمه و متولد ایران هستم و پاسپورت الکترونیکی افغانستان رو دارم اعتبار پاسپورت تا سال 1405 هستش و اقامت ایران را هم دارم به صورت سالانه تمدید میکنم. گواهینامه رانندگی ملی افغانستان هم ندارم و میخواهم بدانم امکان گرفتن گواهینامه رانندگی بین‌المللی را دارم یا خیر. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه باید گواهینامه داشته باشید حتما

  20. عبدالعظیم رحیمی گفت:

    سلام من اتباع افغانستان هستم که در ایران بزرگ شدم ودرسال ۱۳۸۱ از تهران بزرگ با گذراندن مراحل دریاقت گواهینامه رانندگی ۱۰ ساله دریافت کردم ومدت ۲۳ سال سابقه رانندگی در تهران رادارم ولی متآسفانه تاریخ اعتبار گواهینامه ایرانی من تمام شده بود من نتوانستم اینجا تعویض کنم آیا میتوانم در خواست گواهینامه بین المللی کنم ممنون میشم محبت کنید وراهنمایی کنید پاسپورت افغانی دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله با شماره 02191003232 تماس بگیرید، همکاران من شما رو راهنمایی خواهند کرد

  21. جوان ناکام گفت:

    سلام من ۲۶ سالمه، مقیم ایران هستم و ساکن مشهد پاسپورت ۵ ساله دارم مجردم
    قصد گواهینامه گرفتن دارم ولی نمیدونم که میدن یا نه اطرافیان میگن که نمیدن باید متأهل باشی و سند ازدواج داشته باشی و چند شاهد برای تایید این که متأهل هستی
    و فلان و فلان و…… فقط میخام بدونم گواهینامه میدن یا نه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که گواهینامه کشور افغانستان رو در اختیار دارید، نیازی به متاهل بودن نیست

  22. سهراب غلامی گفت:

    سلام من اطبا هستم پاسپورت قدیمی دارم میخوام گواهینامه بین‌المللی بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر پاسپورتتون اعتبار داره، می تونید اقدام کنید.

  23. عباس جاوید گفت:

    سلام و عرض ادب
    من مقیم ایران هستم و مجردم و محصل بودم و پاسپورت دانشجویی گرفتم
    الان ترک تحصیل کردم و تبدیل وضعیت زدم برای پاسپورت.
    حالا میخواستم برای گواهینامه اقدام کنم ولی میگن باید متأهل باشی و فلان
    آیا راهی داره که گواهینامه‌ای بگیرم که بیمه جوابگو باشه
    چون میگن معمولا بیمه جوابگو نیست
    اگه هست که با این شماره تماس بگیرید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به زودی با شما ارتباط برقرار خواهیم کرد.

  24. علی اسماعیلی گفت:

    سلام وقت بخیر .بنده تبعه افغان ۲۳ سالمه و متولد ایرانم.بنده کارت امایش دارم .ایا گواهی نامه بین المللی بهمن تعلق میگیره یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید حتما پاسپورت داشته باشید

  25. Minoosh گفت:

    سلام و وقت بخیر بزرگوار
    ما چن بار برای گرفتن گواهی نامه اقدام کردیم ولی گفتن شما حق گرفتن گواهی نامه رو ندارین و رد کردن پاسپورت داریم
    میشه راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چه گواهینامه ای رو خواستید دریافت کنید؟!

  26. علی گفت:

    آیا باید حتما متعهل باشیم تا بتوانیم گواهی نامه بین‌المللی بگیریم
    یا برای افراد مجرد هم امکان پذیر است در ایران ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در هیچ نقطه ای از جهان گواهینامه به سند ازدواج ارتباط نداره

  27. مجتب گفت:

    سلام .من ۲۳سامه و مجردم وکارت امایش دارم .میتونم گواهینامه بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر داشتن پاسپورت الزامی هست

  28. میلاد گفت:

    سلام درود بنده اتباع هستم و ساکن ایران و گواهینامه رانندگی دارم الان میخوام بین المللی بگیرم باید چیکار کنم؟ با این شماره هم تماس گرفتم کسی پاسخگو نبود02191003232 لطفا تماس بگیرید با من

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به زودی همکاران من با شما تماس می گیرند.

  29. reza گفت:

    سلام خسته نباشید من کارت آمایش 16 دارم و با خانواده زندگی میکنم آیا می‌شود گواهی نامه بین المللی گرفت …میشه تماس بگیرید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با کارت آمایش نمی شه حتما باید پاسپورت باشه

  30. فردین علیزاده گفت:

    سلام من‌گواهینامه بین المللی ۵ساله دارم تاریخش روبه اتمام هست ودرایران آمده ام برای زندگی ایادوباره میشه درایران ۵ساله تمدیدکردوایااگرتمدیدکنم برای تمدیددرایران هم امتحان ایین نامه بایددادیانه کارت آمایش برگه سرشماری دارم کارت آمایش نگرفتم هنوز

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه تمدید کرد

  31. حمید اسکندری گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما.جناب من اقامت جزیره قشم دارم چند بار مراجعه کردم که گواهینامه رانندگی بگیرم اما متاسفانه جواب رد دادن ولی کلاس‌ها ی آموزشی را رفتم تقریبا ۱۵سال ماشین دارم الان من می‌خوام گواهینامه بین‌المللی بگیرم .و اینکه آیا شما گواهی نامه که می‌دین یا ثبت میکنید آیا جای هست که استعلام بگیریم و اگه هست کجا استعلام بگیریم.و سوال اینکه آیا این گواهینامه شامل بیمه هم میشه؟تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام
      همکاران من به زودی با شما تماس خواهند گرفت

  32. خالد گفت:

    سلام من در ایران زندگی میکنم و میخواهم ماشین بخرم ولی به دلیل داشتن پاسپورت خانواری گواهینامه به ما تعلق نمیگیرد میخواستم بپرسم که میشه من گواهینامه بین اللمللی بگیرم واگر میشه چگونه؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در صورتی که گواهینامه افغانستان رو داشته باشید بعلاوه پاسپورت، می تونید اقدام کنید برای دریافت گواهینامه بین المللی.
      توصیه می کنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما بیشتر راهنماییتون کنند

  33. محمدموسوی گفت:

    سلام من ۲۲سالمه و مددک شناسایی ام کارت امایش است
    میتونم برای گواهینامه بین المللی اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنماییتون کنن

  34. اسدالله گفت:

    سلام من اتباع افغانستان هستم میخواهم گواهينامه رانندگي بین المللی جدید سه ساله قسم کارت که است بگیرم کسی است بگیره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما تماس تلفنی برقرار کنید تا شما رو راهنمایی کنند

      1. اسدالله گفت:

        سلام
        میشه شماره خوده یا از مشاورین تان را بفرستی

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  35. مهدی گفت:

    چطور میتوانم به آدرس فیزیکی شما و در ارتباط مجازی قرار بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که در ایران هستید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  36. فریبااحمدی گفت:

    سلام
    من گواهینامه ایران رو دارم و هرسال هم‌تمدیدکردم و الان میتونم بین المللی کنم برای کشور فنلاند ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله مشکلی نیست و می تونید اقدام کنید

  37. علی بیانی گفت:

    سلام آقا من دارای کارت آمایش هستم
    همراه با خانواده زندگی میکنم
    مجردم
    گواهینامه نامه میخاستم
    لطفا با من تماس بگیرید(سپاس فراوان)

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت دوست عزیز
      به زودی با شما ارتباط خواهیم گرفت

  38. فروزان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۸ سال دارم و در ایران زندگی میکنم ، پاسپورت معتبر هم دارم ولی گواهینامه ملی که مربوط به کشورم میشه ارو ندارم چون در ایران بزرگ شدم و بعلاوه گرفتن گواهینامه در ایران هم بسیار مشکل هست و یکسری شرایط ویژه داره از جمله تاهل و … چطور میتونم گواهینامه بین‌المللی کشور خودم رو دریافت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اول یک گواهینامه داشته باشید که بتونید اون رو تبدیل کنید به بین الملل

  39. حمید گفت:

    سلام خسته نباشید من کارت آمایش دارم ولی گواهینامه خود افغانستان را دارم آیا میتونم گواهینامه بین المللی افغانستان را بگیرم که مورد تایید پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ایران باشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونید اقدام کنید

  40. موسوی گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    این گواهینامه بین المللی که شما فراهم میکنید، مورد تایید پولیس راهور و ترافیک هست یا خیر؟
    بنده گواهینامه معتبر از افغانستان دارم و کار اقامتم هم در جریانه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مورد تایید هست

      1. احسان گفت:

        سلام خسته نباشید
        من به دنیا اومه شیراز هستم و. پاسپورت دارم متحل هم هستم ولی کذر نامه انگشت نگاری نمی کنه که سابقه دارم یان راهنمایی میگه برو گذرنامه انگشت نگاری کن که بهت بدیم اما گذرنامه میگه صدور گنگذر نامه نداریم بای چه کار کنم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          با شماره 02191003232 تماس بگیرید، حتما مشاورین ما شما رو راهنمایی می کنند

  41. پیمان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه اتباع افغانستانی و دانشجو هستم آیا می تونم با گواهینامه ملی کشور خودم گواهینامه ایرانی بگیرم؟!
    اینم عرض کنم مجردم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما می تونیم برای شما گواهی نامه بین المللی بگیریم که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان بتونید رانندگی کنید

  42. حمید گفت:

    سلام کارت امایش دارم ایا میتوانم گواهینامه بین المللی دریافت کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به شرط این که در حال حاضر گواهینامه معتبر داشته باشید

  43. امیر گفت:

    سلام من کارت آمایش دارم و گواهینامه بین‌المللی
    امکانش هست تبدیل به گواهینامه ایرانی کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید از پلیس راهنمایی و رانندگی ایران پیگیری کنید

  44. حسن دانش طاهری گفت:

    باسلام خدمت شما جناب بنده دارای پاسپورت خوانواری هستم ودارای گواهینامه رانندگی بین‌المللی و ملی افغانستان هستم هیچ کدام از این گواهینامه رانندگی ام را راهنمایی رانندگی قبول ندارد ماشین ام گرفته است یگما خوابيده است من دنبال یگ گواهینامه هستم که مورد استفاده وقبولی راهنمایی رانندگی ایران باشد راهنمایی ام بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بزودی از طریق شماره تماسی که ارائه کردید با شما تماس می گیریم

  45. داوود گفت:

    باسلام من پاسپورت موقت دارم وقبلا هم از افغانستان گواهی نامه معمولی گرفتم ولی وقتش تموم شده خیلی سال قبل آیا امکان اینکه با این پاسپورت وگواهی نامه بتونم گواهی نامه معتبر بگیرم هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید گواهینامه شما اعتبار داشته باشه

  46. امید گفت:

    سلام عزیز آیا اتباع افغانستانی که در ایران ساکن هستند و پاسپورت دارند وگواهینامه ایران را هم دارند میتوانند از روی گواهینامه ایرانی گواهی نامه بین المللی افغانستان را دریافت کنند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله کافیه شما پاسپورت و گواهینامه داشته باشید

  47. سیدمهدی علوی گفت:

    باعرض سلام
    گواهینامه هایی که صادرمی کنید دارای ترجمه رسمی دادگستری هست
    پاسپورت دارای اقامت رسمی ایران دارم وگواهینامه افغان صادر میشود باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گواهینامه شما بین المللی هست و نیازی به ترجمه نداره که مهر دادگستری بخوره.
      پاسپورت و همچنین گواهینامه رو اگر داشته باشید، ما می تونیم براتون بین المللی رو صادر کنیم

  48. حیدر حسینی گفت:

    با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده ۳۱ سال است که در جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنم کارت آمایش دارم و حدود ۲۳ سال است که بدون گواهی نامه رانندگی میکنم تا کنون هیچگونه خلافی و تصادف نداشتم متاسفانه تا هنوز موفق نشدم گواهی نامه رانندگی بگیرم آیا امکانش است که بدون تغییر وضعیت از
    کارت آمایش به پاسپورت گواهی نامه دریافت کنم
    با سپاس فروان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید گواهینامه داشته باشید تا بتونید اقدام کنید

  49. Elias گفت:

    سلام من سوئيس زندگي ميكنم و گواهينامه معمولي از افغانستان دارم امكان اش هست كه از طريق همين سايت شما تبديل به بين المللي اش كنم ممنون ميشم اگه پاسخگو باشيد

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره
      لطفا با ما در واتساپ تماس بگیرید

  50. نجیب الله احمدزی گفت:

    سلام من پاسپورت دارم ویزا پاکستان هم دارم میخوام گواهینامه بین‌الملل بگیرم ولی گواهینامه قبلا هچ نگرفتم باید چیکار کنم بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید قبلا یک گواهینامه داشته باشید تا بتونید گواهینامه بین المللی بگیرید

  51. امیر گفت:

    سلام اونایی که توکشورترکیه هستند وپاسپورت ندارن ولی کمیلیک دارند اونامیتونن بگیرن

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید گواهینامه بگیرید

  52. Delhore گفت:

    سلام من ۳۱سالمه پاسپورت دارم ولی بهم گفتن برای گرفتن پاسپورت باید دفترچه ازدواج داشته باشم میشه کمکم کنید ی راه حل بهم بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما میفرمائید پاسپورت دارید اما به شما گفتن باید دفترچه داشته باشید. متوجه منظورتون نمیشم لطففا واضح تر بفرمائید

  53. سمیرا گفت:

    سلام من دارای کارت آمایش مقیم ایران هستم و۲۱سالمه ومتولدایرانم هستم برای دریافت گواهینامه بین المللی افغانستان چگونه بایداقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر ابتدا مقاله رو مطالعه بفرمایید و در انتها اگر سوالی بود با کارشناسان ما در تماس باشید

    2. شهاب گفت:

      سلام خسته نباشید
      بنده گواهی نامه افغانستان رو دارم پاسپورت افغانستان رو هم دارم ولی وقتش گذشته و اقامت ایران رو ندارم یکی از دوستان گفته ک میتواند گواهینامه بین المللی افغانستان را برایم بگیرد ک بارکد دارد و قابل اسکن میباشد
      میخاستم بدونم آیا این گواهینامه اعتبار دارد؟
      آیا بدون اینکه من اقامت داشته باشم میتونم با این گواهینامه درخواست گواهینامه ایران رو بدم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        برای این که این گواهینامه رو بگیرید، به یک پاسپورت معتبر و همچنین یک گواهینامه نیاز دارید

  54. مرادی گفت:

    سلام. من قبلا گواهینامه بین المللی 5 ساله داشتم وقتش تموم شده میتونم تمدیدش کنم و ایا گواهینامه بین المللی دارای تایدیه قوه قضاییه و کانون جهان گردی واتومبیل رانی هستش که بنده اقدام منم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید از طریق ما اقدام کنید و گواهینامه بین المللی بدست بیارید

  55. محمد یاسین گفت:

    اگر از کشور افغانستان گواهینامه بین المللی داشته باشیم در ایران ترجمه و مهر قوه قضائیه میشود ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه در ایران چه اتفاقی برای گواهینامه شما میفته رو اطلاعی ندارم دوست من لطفا به پلیس+10 مراجعه کنید و راجع به گواهینامه تون بپرسید

      1. یاسمین گفت:

        سلام من پاسپورت دارم و میخواستم گواهینامه ملی بگیرم برای آموزش هم جای نرفتم صرفا برای خارج از کشور می خواستم آیا امکان دریافت گواهینامه رو دارم.ایران اقدام کردم قبول نکردن.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو یاری کنند

          1. Fateme گفت:

            سلام من پاسپورت دارم و کارت امایش ندارم و میخوام گواهینامه بگیرم و برای آموزش هم فعلا جایی نرفتم آیا امکانش هست ک بهم گواهینامه بدن ممنون میشم راهنمائیم کنید

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما اگر دنبال گرفتن گواهی نامه بین المللی هستید، باید گواهینامه بومی داشته باشید بعلاوه پاسپورت

  56. محمد یاسین گفت:

    بسیار عالی
    ممنون از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *