ویترین

گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله در واقع ترجمه ای از اصل گواهینامه ملی فرد متقاضی است که به 15 زبان رایج دنیا ترجمه شده است. بر عکس گواهی نامه های رانندگی بین المللی 1 یا 3 ساله که توسط کانون اتومبیلرانی کشورهای عضو صادر می شود، این گواهینامه تحت نظارت مستقیم سازمان جهانی اتومبیلرانی در بروکلین آمریکا یا همان شرکت بین المللی IDL برای متقاضیان صادر می شود. غالبا نحوه درخواست گواهینامه مذکور به صورت آنلاین بوده و به همین دلیل لازم است تا فرد متقاضی اسکن مدارک خود را به صورت الکترونیکی ارسال نماید. عزیزان می توانند سوالات خود درباره شرایط و الزامات اخذ انواع گواهینامه 1 ساله، 3 ساله، 5 ساله، 10 ساله و 20 ساله را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

همراهان عزیز توجه نمایید بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی میسر نمی باشد.

مزایای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

این نوع گواهینامه ها در ایالات متحده صادر شده و در سه طرح مختلف ساده، نقره ای و طلایی برای متقاضیان صادر می شود. گواهینامه صادره به صورت دفترچه الکترونیک در اندازه پاسپورت و نیز کارت دارای چیپ مغناطیسی هوشمند می باشد. از جمله امتیازات حائز اهمیت درباره این گواهی نامه این است که گواهی نامه مذکور در 196 کشور جهان معتبر است. یکی از مهمترین مزایای گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله این است که مدت اعتبار این گواهی نامه طولانی مدت بوده و به همین دلیل دارندگان آن را از دو مزیت کلیدی زیر برخوردار می سازد:

مزایای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

همچنین از دیگر امتیازات اخذ این گواهی نامه این است که گواهی نامه مذکور به بیش از 15 زبان زنده دنیا ترجمه شده و از زمان درخواست تا دریافت آن 14 تا 30 روز طول می کشد. البته افراد می توانند با درخواست پست پیشتاز این زمان را حتی به حداقل ممکن نیز برسانند.

الزامات اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، مجری و ناظر صدور انواع کواهی نامه رانندگی بین المللی 10 و 20 ساله، سازمان جهانی اتومبیلرانی در بروکلین آمریکا (IDL office) می باشد. بنابراین متقاضیان اخذ این گواهی نامه بین المللی بایستی درخواست خود را به انضمام سایر مدارک اسکن شده به صورت آنلاین به این اداره ارسال کنند.

اداره مذکور نیز با توجه به مجوز کسب شده از وزارت دادگستری آمریکا و به استناد گواهینامه ملی متقاضی اقدام به صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله می کند. بنابراین افراد با در دست داشتن این گواهینامه که در حقیقت ترجمه رسمی از روی خود گواهی نامه ملی است اجازه رانندگی در تمامی کشورهای عضو سازمان ملل را پیدا می کنند. طبق آخرین آمارهای موجود، دارندگان گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله مجازند تا در 196 کشور یا منطقه جغرافیایی آزادانه رانندگی کنند. در تصویر زیر می توان با این کشورها به خوبی آشنا شد:

منطقه جغرافیایی آزادانه برای رانندگی بین المللی

مدارک لازم برای درخواست گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله

برای شروع فرآیند درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله بایستی از طریق مراجعه به وب سایت شرکت IDL به آدرس https://www.idloffice.com/default.aspx اقدام نمود. اولین کاری هم که باید انجام داد، تکمیل فرم درخواست یا Application Form می باشد. حالا در این فرم شما ضمن تکمیل فیلدهای مربوط به مشخصات فردی خود همچنین بایستی اسکن مدارک زیر را نیز ارسال نمائید:

  • اسکن از صفحه اول پاسپورت
  • اسکن پشت و رو از گواهی نامه ملی
  • اسکن از امضای دیجیتال فرد متقاضی
  • اسکن از عکس 3 در 4 متقاضی

نکته مهم اینکه جهت صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله در آمریکا، هیچ اجباری به ارائه عکس با حجاب نیست. لازم به ذکر است که امتیاز مهم دیگر گواهی نامه رانندگی بین المللی عدم نیاز به آزمون رانندگی است و گواهی نامه رانندگی بین المللی صرفا با توجه به گواهی نامه فعلی افراد صادر می شود. پس بدون داشتن گواهی نامه ملی نمی توان نسبت به درخواست گواهی نامه بین المللی اقدام کرد و در این مورد بین گواهی نامه بین المللی 1 ساله و 20 ساله نیز استثنائی وجود ندارد.

هزینه اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله در آمریکا

یکی از مسائلی که ممکن است پیرامون دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله در آمریکا مطرح باشد، موضوع هزینه صدور این گواهی نامه معتبر می باشد. مسلما با توجه به اعتبار این گواهی نامه هزینه صدور آن نیز نسبت به گواهی نامه های دیگر بالا است. با توجه به اعلام خود شرکت IDL، هزینه صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله در آمریکا از نوع طلایی حدود 200$ (دلار) می باشد در حالیکه هزینه صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله در آمریکا از نوع طلایی آن حدود 150$ (دلار) می باشد. به همین دلیل این نوع گواهی نامه بخاطر امتیازات مختلف و مدت اعتبار 20 ساله گرانترین گواهی نامه رانندگی بین المللی محسوب می شود.

هزینه اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 20 ساله در آمریکا

شرایط استفاده از گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله

هموطنان در هنگام استفاده از گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله بایستی به نکات مهم آن توجه نمایند. نکته اول در اینباره این است که گواهینامه مذکور صرفا ترجمه ای از گواهینامه ملی شماست پس کاربرد احراز هویتی ندارد. با این گواهینامه نمی توان پلاک ماشین را عوض کرد. همچنین این گواهینامه به غیر از کشور محل صدور در 196 کشور جهان معتبر است. توجه داشته باشید که به همراه داشتن گواهی نامه ملی در کنار این گواهی نامه ضروری است. نکته بعدی اینکه دارندگان گواهی نامه رانندگی بین المللی 20 ساله نیز ملزم به رعایت قوانین و مقررات کشوری هستند که به آن کشور سفر می کنند.

بر کسی پوشیده نیست که بهترین دانشگاه های دنیا در آمریکا قرار دارد و به همین دلیل طرفداران تحصیل در این کشور کم نیستند. اما همچنین باید بدانید که در همین آمریکا، دانشجویان از امکان کار دانشجوئی حین تحصیل و پس از تحصیل نیز برخوردارند. ضمنا از دیگر مزایای فارغ التحصیلی از دانشگاه های آمریکا امکان تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) به ویزای کاری این کشور (H1B) می باشد. هموطنان گرامی از طریق دریافت مشاوره های حرفه ای از مشاورین و وکلای برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی آمریکا 2021 اقدام نمایند.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *