ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در موناکو

رشته میکروبیولوژی در موناکو

رشته میکروبیولوژی در موناکو هواداران زیادی ندارد چرا که موناکو کشوری مختص به سرمایه گذاران متمول بوده و هزینه زندگی در آن بسیار بالاست. در واقع زندگی در موناکو همانند سوئیس و بلکه کمی هم گران تر است و نتیجتا غالب دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به دنبال تحصیل در اروپا هستند موناکو را انتخاب نمی نمایند. این در حالی است که همسایه موناکو یعنی کشور فرانسه هم وسیع تر است و نتیجتا موقعیت های بیشتری برای کار ضمن تحصیل و کار پس از فارغ التحصیلی برای افراد دارد، هم تعداد دانشگاه های آن بیشتر است و هم از نظر هزینه های زندگی، زندگی در فرانسه تقریبا با کم تر از نصف هزینه زندگی در موناکو امکان پذیر می باشد. همه این ها دلایلی شده که حتی علاقمندان به فرهنگ و زبان فرانسوی، فرانسه را به موناکو ترجیح دهند.

البته با توجه به این که ساکنین موناکو تماما متمول و اصطلاحا سرمایه گذاران بورژوا هستند، زیبایی های این کشور دوچندان است. به علاوه نرخ ارتکاب جرم و جنایت هم در موناکو خیلی پایین است چرا که با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل در موناکو هر فردی از پس تامین هزینه های زندگی در این کشور برنمی آید. کشور اشرافی و گران قیمت موناکو با وجود بالا بودن هزینه ها ممکن است برای بسیاری از افراد جذاب باشد هرچند نباید فراموش کرد حتی در صورت قادر بودن به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در موناکوف به لحاظ کم بودن سرعت اخذ اقامت دائم و پاسپورت، انتخاب موناکو پیشنهاد نمی شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل و زندگی در موناکو چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو چیست؟
  • کار با رشته میکروبیولوژی در موناکو چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در موناکو

شهریه دانشگاه های موناکو به عوامل ذیل بستگی دارد:

  1. قوانین هر دانشگاه
  2. رشته انتخابی
  3. مقطع تحصیلی
  4. تابعیت دانشجو

اما به طور کلی چنین می توان بیان داشت که شهریه تمامی دوره های تحصیلی در موناکو از ترمی 8000€ (یورو) شروع می شود. مثلا دانشگاه بین المللی موناکو شهریه دریافتی از دانشجویانش در مقطع کارشناسی از ترمی 10500€ (یورو) شروع می شود. به منظور تحصیل در رشته میکروبیولوژی نیز با توجه به نوع گرایش این رشته و دانشگاه و مقطعی که فرد انتخاب می نماید، هزینه تحصیل در موناکو ترمی 10000€ تا 22000€ (یورو) خواهد بود. یعنی در هر سال تحصیلی که متشکل از دو ترم است، دانشجویان تمامی رشته ها از جمله رشته میکروبیولوژی باید شهریه های زیادی پرداخت نمایند.

علاوه بر این مسئله نکته مهم دیگری که در خصوص تحصیل در موناکو به چشم می خورد بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور است که پیش تر نیز اشاره کوتاهی به آن شد. برای زندگی در موناکو افراد باید بالای 2300€ (یورو) در ماه پرداخت کنند چرا که علاوه بر بالا بودن قیمت اقلام و اجناس مختلف، اجاره بهای مسکن در این کشور نیز به طرز سرسام آوری بالا می باشد. این در حالی است که به نسبت این میزان هزینه، درآمد افراد در موناکو خیلی هم بالا نیست. برعکس موناکو در سوئیس مشاهده می شود که هم هزینه زندگی بالا است هم مردم سوئیس بالاترین سطح درآمد در دنیا را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه ها برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در موناکو

دانشگاه ها برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در موناکو

موناکو کشوری بسیار کوچک و اصطلاحا ذره بینی می باشد که علاوه بر جمعیت کم و موقعیت های شغلی معدود، دانشگاه ها و مدارس کمی هم دارد. در واقع علاوه بر تعداد اندک کالج ها و مدارس در موناکو این کشور تنها یک دانشگاه دارد که عبارت است از: International University of Monaco. اکثرا فرزندان سروتمندان اروپایی و آمریکایی این دانشگاه در موناکو را برای تحصیل انتخاب می کنند چرا که محیط زیبا و درجه رفاه بالایی دارد.

مدارک لازم برای رشته میکروبیولوژی در موناکو

به منظور تحصیل در رشته میکروبیولوژی در موناکو داشتن مدرک تحصیلی مرتبط ضروری است. مثلا کسی که کارشناسی حقوق یا دیپلم انسانی دارد نمی تواند در دانشگاه رشته میکروبیولوژی را انتخاب نماید. سایر الزامات برای اخذ پذیرش از رشته میکروبیولوژی در موناکو با توجه به مقطع تحصیلی متفاوتند اما کلی ترین و مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • CV
  • مدرک زبان معتبر با توجه به زبان آموزش دوره
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • توصیه نامه (recommendation letter) از حداقل 2 تا 3 تن از اساتید
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا فرانسوی (motivational letter)
  • نامه تمکن مالی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نیز نوبت به ویزای تحصیلی موناکو می رسد که اخذ آن با توجه به ضرورت داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در موناکو، دشوار است. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو در سال 2021 عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالجی در موناکو
  • رسید پرداخت شهریه سال اول آن دانشگاه یا کالج
  • نامه تمکن مالی بانکی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های زندگی باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرکی دال بر تهیه خوابگاه یا آپارتمانی در موناکو
  • مدرک زبان معتبر
  • کپی پاسپورت
  • پرداخت هزینه سفارت

کار به عنوان میکروبیولوژیست در موناکو

در موناکو سطح درآمد میکروبیولوژیست ها همانند سایر کشورهای دنیا به سطح تحصیلات، سابقه کاری، جنسیت، مهارت و غیره بستگی دارد. اما به طور کلی حداقل درآمد دریافتی این افراد در موناکو 4690€ (یورو) در ماه و حداکثر درآمدشان نیز ماهی 13800€ (یورو) می باشد. در نمودار ذیل متوسط درآمد میکروبیولوژیست های زن و مرد با هم مقایسه می شود:

درآمد ماهانه میکروبیولوژیست ها در موناکو

یک میکروبیولوژیست در موناکو به طور میانگین سالی 108000€ (یورو) درآمد دارد که البته بخش قابل توجهی از این درآمد را باید صرف پرداخت اجاره مسکن و سایر هزینه های زندگی نماید. لازم به ذکر است میکروبیولوژیست هایی که مدرک کارشناسی دارند ماهی 6780€ (یورو) و دارندگان مدرک دکتری این این رشته ماهی 13600€ (یورو) به طور متوسط درآمد کسب می نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته میکروبیولوژی در موناکو توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *